Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Elikkä aika noviisi oon näisä hommisa ja nyt on ensimmäinen remppa takana. Imuventtiilit vaihettiin kokonaan. Pakopuolelle ohjarit ja kaikkien ohjarien kumit. Lisäksi hoonautin sylinterit ja laitoin uuet männänrenkaat. Tiivisteet tietenki uusittiin yläkertaan.

    Pyörä käynnisty moitteettomasti ja käy nätisti tyhjäkäyntiä 1000 kiekan kohilla. Kunnolla ei oo päässy testaan ku on tiet jäässä mutta moottori reagoi kahvan vääntöön huomattavasti paremmin ku ennen ja äänet on paremmat.

    Nyt vain mietityttää ku pukkaa vähä harmaata savua ku antaa kaasua. Savu on siis huomattavasti harmaata eikä mustaa tai sininstä. Aika vaaleahkon harmajaa. Tyhjäkäynnillä savuutusta ei ilmene. Savuutus jatkuu vielä koneen ollessa lämpimänäki ja ehkä jopa lisääntyy vähä.

    Pyörä on nyt käynnistetty neljä kertaa ja ajoa on takana muutama sataa metriä pienellä vaihteella. Pitäskö tolla ajella jonku aikaa ja tutkailla vieläkö savuttaa, vai onko joku selvä vika josaki.


    Ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimen vajaan 100km ajon jälkeen uusiin ja parempiin.

    Antakaahan jotain kommenttia. *

    Niin ja pyörähän on Kawasaki LTD 450.
    Viimeksi muokannut: Heimy; 11.06.2012 klo 17:32.
    hmyllylahti.net
  2. #2
    Kuulosta siltä et kansipahvi vuotaa. Tarkista lyökö jäähdytin systeemin ilmaa.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  3. #3
    Noniin nyt muistu mieleen että yks vesiletku vuotaa syylärin yläpäästä. Oisko sillä osuutta asiaan.
    Viimeksi muokannut: Heimy; 11.06.2012 klo 17:32.
    hmyllylahti.net
  4. #4
    Jos syyläri vuotaa jostain letkusta, niin ei se vielä vaikuta pakokaasujen väriin. Jospa mopo on kylmässä tilassa ja harmaa on vain vesihöyryä? Mut jos lämpimässä tilassa lämpimänä pukkaa edelleen harmaata, niin sit varmaan on vettä pääsy jostain öljyjen sekaan *
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  5. #5
    yleensä ne savuttaa harmaata kosteutta pakoputkesta melko pitkään. et tiedä ennenkuin ajat enemmän. yleensä kaikki pyörät tekee tota. Lyhyt käyttö ei saa edes pakaria kuivaksi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    toivotaan että ei keräisi ylimääräisiä paineita J.järjestelmään ja sen takia vuoda vesiä pihalle.. siinä vaiheessa heikoin lenkki yleensä antaa periksi.savuista sen verta että sininen=öljyä,musta=käy rikkaalla ja valkonen/harmaa=vettä. kansipahvi voisi olla kova sana jos vika on olemassa. toivotaan että saat mopon pian kuntoon ja mitään suurta ei ilmene!!
  7. #7
    Jotenkin vaan tuntuu, että kosteutta kertyny talvi aikaan putkistoon sun muuhun.

    Jos ei nestettä häviä gyyläristä niin kyllä se pahffi on ehjä luulisin. Käyttele kunnolla lämpimäkis ja kattele, ettei öljyt mee vaahdoks ja silleen.

    Ni eikös se siitä.
    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
  8. #8
    Kunhan kelit antaa myöten niin tarkkaile sitä nesteen pintaa et laskeeko. Ja aja kunnon lenkki pyörällä et lämpiää kunnolla (10km?) jos vieläkin savuttaa ja ilma on lämmin, niin silloin on jotain vialla=kansipahvi/kansi.
    Sukisukimies
  9. #9
    Juu kannentiiviste on uus ja kansi on koneistettu. Toivottavasti koneistivat suoraan. Toivotaan että tiivistekään ei oo viottunu kasaamisesa.

    Voihan se olla että sielä on nestettä kertyny putkeen ku on ollu joulukuusta asti auki, ku tosiaan talli 100km päässä niin harvon kerenny käyvä sielä. Eli putki on ollu kummastaki päästä auki.

    Itekki täsä sumplein asian silleesti että kuhan kelit sallii niin kunnon lenkki pyörällä ja sitte tsiigaillaan asiaa lisää. Ennen sitä kuitenki tarkistan ettei öljyn kans mee sekasin. Sitä en usko nimittäin öljyn pintaaki on tarkkailtu siitä pikkusesta tarkistuslasista ja siinä ei oo ilmenny mitään eriskummallista, kuten huurtumista tai vaahtoa.

    Mimmosia momentteja nuisa ruukaa yleensä olla ku näytti korjausopas antavan kannen pinnapulteille 39 Newtonia ja tuntu kyllä aika löysältä. Pienempien pulttejen momentit oli sitte jo alle 20 eikä enää momenttiavaimesa riittäny säädöt.



    hmyllylahti.net
  10. #10
    usko momenttiloissa korjauskäsikirjaa vain !
    alle 20 tarkoittaa että elä kiristä liikaa eiks juu
    Triumph Tiger 800 XRX

  11. #11
    Juu kyllä ne on läyhällä niinku kirja sanoi.
    Viimeksi muokannut: Heimy; 11.06.2012 klo 17:33.
    hmyllylahti.net
  12. #12
    Empä oo itekkään expertti näissä hommissa, mutta jos oot purkanu/kasannu kerta motin uudestaan, niin oot varmasti käyttäny kasaamisessa öljyä, että saat männät ja kumppanit takas mottiin ? Jos mopo käyä hyrskyttää nätisti, mutta pukkaa savua, niin polttasko se vaan niitä "asennusöljyjä" sieltä pois ? *
    Anna käyä hyrskyttää jonku tovin ja tarkkaile tilannetta uusiksi....
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  13.  
  14. #13
    Ei se enää niitä asennusöljyjä sieltä polttele. Se ensimmäisen käynnistyksen savuki on aikalailla sinistä ku palaa ylimääräset öölit pois. Kyllä ne ekan käynnistyksen siniset pilvet oli jotain aivan muutaku nämä nykyset pienet pöhäykset kovilla kiekoilla.

    Kyllä tää on jotain nesteisiin tai juurikin tuohon kanteen liittyvää.
    hmyllylahti.net