Ohhoh,vai on x-lite ja grex samaa konsernia nolanin kanssa...!Just ostettiin avopuoliskolle kypärä,ja myyjä kehui ainakin tota grexiä oikein hyväksi kypäräksi,nimittäin jos ajaa moposkootteria![]()
VFR750F
CBR1000RR
X-lite 601 ja perkuleen hyvä kypärä ainakin mun kuupaan. Riittävän hiljanen, ei huurru (pinlock). Itse olen ollut tosi tyytyväinen.
Liv to Raid! Raid to liv!
Mulla on ollut kaksi kesää X-liten 801R ja olen ollut tyytyväinen. Istuu hyvin, visiiriä on helppo vaihtaa ja irrotettava (ja myöskin takaisin menevä) sisustus on hyvä. Todellinen plussa on pin lock. Ei huurru visiiri, ikinä!
Aino miinus ehkä kypärän leveys, omani on isointa kokoa vieläVastaavan kokoinen vanha AGV Quasar on huomattavasti kapeampi.
Pitäisi mennä kypäräkauppaan kanssa. Mikäs malli sopii "isoleukaiselle" ja avattava ?(jazori @ Maalis. 31 2006,14:35) kirjoitti
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
x-801 perusmalli käytössä ja hyväksi todettu. Poskipalat tosin joutui vaihtamaan ohuempiin kun omaa leveän lantun muodon.
<br />
Itselläni X-801 ja on paaaljon parempi kuin edellinen Shoei Raid....eikä huurru vaikka vettä tulisi kaatamalla....
Täällä kans X-801R. Aivan loistava kyrpärä! Mun päähän kaikista sopivin useamman testikypäränjälkeen. Sopivan hiljainen.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Täällä kans x-801 kypärä, kyllä oli paras mitä ostettaessa vertailin. Visiirikin on todella tukeva jos vertaa muihin laatukypäriin. Seuraava kypärä on tuosta uudempi versio.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Jep.(Marshal @ Huhti. 09 2008,17:41) kirjoitti
Sisukset irtoavat pesua varten. Pinlock toimii, ei tarvitse fairyä käyttää.
Istuu päässä ja eikä kummemmin humise.![]()
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Hain tänään mustan x-lite 701:sen. Pakettihintaan 385€ kypärä + peilivisiiri. Kypärän ovh 359€. Päähän istuu hyvin ja silmälasitkin saa ilman väkivaltaa nenän päälle. Toinen ja oikeastaan ainut vaihtoehto olisi ollut arain condor.
Ainut miinus mitä 701:selle keksin, on leuan ja kypärän välinen etäisyys. Päähän vedettäessä ja kaupunkivauhdeissa ajettaessa väliä on n.2cm, mutta maantie nopeuksissa kun kovasti leukailee niin ottaa se kiinni.
Honda CBR 954RR -03
Kunhan täs ihmettelen et moisen syyn takia ois ehkä voinu jo jättää ostamatta ja ostaa jonku muu...mutteihän se mulle kuulu...(-Ap- @ Huhti. 11 2008,19:06) kirjoitti
Mulla on kans X-liten 801R ollut käytössä kaksi kesää. Mielestäni varsin kelpo potta, istuu hyvin päähän, suht hiljainen ja visiiri on loistava. Hyvä hintalaatusuhde ja hyvä kypärä - sanokoot muut merkistä mitä tykkäävät!
![]()
What - who - Me??!!!
Ainoa oikea moottori on suihkumoottori!
Nyt on ajettu kypärällä enemmän ja hyvä se on. Ehkä muotoilin asian ensimmäisessä viestissä epäselvästi, kun puhuin "leukailusta", millä tarkoitin naaman ja huulien mutrustamista täysin epänormaaliin asentoon. Vain tällöin huulet ja leuka hipaisevat kypärän leukaosaa.(Köpi @ Huhti. 11 2008,20:27) kirjoitti
Shoein XR1000:sta olen kuullut hyvää päähän istuvuudesta ja leuan ja kypärän väliin jäävästä tilasta, muttei siinäkään jää kuin samat 2cm ilmatilaa mitä x-701:sessä.
Ilmastointi pelaa x-701:sessä erittäin hyvin, saa nähdä sitten kuumilla kesäkeleillä, mutta tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen.
Honda CBR 954RR -03
Meidän perheestä löytyy kaksin kappalein X-lite 901. Kypärä on todella hyvä ja mukava päässä. Sisus säilyttänyt hyvin muotonsa ja istuu siten edelleen loistavasti. Aikaisempi kuuppa oli HJClöystyi kummasti ja istuvuus häipyi.
Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
tuli kokeiltuu tota x-litea mut tähän päämalliin ei istu kyllä ollenkaan joten palataampa arain pariin![]()
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Tuli sitten itsellenikin kypärän uusiminen eteen ennenaikaisesti, ja X-Litet tuntuvat asetuvan korkealle hinta/mukavuusvarusteluvertailussa. Ja päähänkin tuntuvat sopivan, vaikka ehkäpä Shoei on vielä parempi. Vaihtoehtoina näiden lisäksi lähinnä Shoei XR-1000 ja Schuberth S1 org-shopin hinnoilla.
Paikallisessa kaupassa olisi sopiva X-701 (L) ja lisäksi X-801 (eli se vanhempi malli, josta XL ei tunnu liian isolta) hyvässä halvennuksessa. Verhoukset tuntuvat aika napakoilta, joten istuvuudessa ei ilmeisesti tule hyväksyä mitään epämukavuustekijöitä? Myyjä väitti, että painuisi kasaan 2% eli varmaankin kypärähupun verran.
Hintaluokassa kypärillä (siis 701 ja 801, sekä XR-1000) ei ole suurta eroa, joten mikä lienee tärkein ero mallien välillä, käyttötarkoitusko? 801 lienee kisahenkinen kypärä, eli onko liiankin tehokkaasti ilmastoitu maamme vaihtelevaan kesäsäähän.
Edellisessä kypärässä (Shoei Raid eniten ärsytti visiirin herkkä huurtuminen, joten mukaan tuleva pinlock-visiiri on ok, mutta entäpä 701:n minimaalinen hengitysilmanohjain, toimiiko se oikeasti (kuten myyntipuhe uskottelee)? Tuollaisena paikalleen tökättävä tikkuna sen luulisi ainakin putoavan ja hukkuvan erityisen helposti?
Eli erityisesti näistä asioista olisin kiinnostunut saamaan po. kypärien käyttäjiltä kokemuksia...
Se, mikä ei vahvista, tappaa...
"soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
Itellä on ollut pari kesää tuollainen X-701 ja se on kyllä sopinut alusta asti ihan hyvin. Ilmastointi toimii ja mukana olleet lisävarusteetkin pelaavat mainiosti (pinlock, windstopper ja jopa se nokan päällä oleva tikkukin, tosin sitä kyllä joutuu joskus asettelemaan paikoilleen). Kaikenkaikkiaan minun käyttööni passeli kypärä. Pojalla on pari Grexiä (crossimalli ja umpimalli) X-lite ei sopinut päähän, mutta Grex sopi, että jokaisella homma menee "oman pään" mukaan.
Yamaha FZR 600 ´90
Itellä on Xliten 801R ja hyvin on pelannut, ei huurtumisia, istuu hyvin, toimii sateella ym. Miinuksia: Ihan p...ka systeemi visiirin vaihtoon: Niin hankala vaihdettava, että jos vertaan omaa nyhvertelyäni ukon Shoei Raid tjsp mallisen kypärän visiirin vaihtoon, niin se vaihtaa sen viisi kertaa edestakaisin samassa ajassa minä Xliteen kerran! Ja naisille: visiirin vaihto tuhoaa huolella hoidetut kynnet *
Mikäs niissä halvemmissa kypärissä on, jos vain löytyy omaan makuun riittävästi näyttöä sen turvallisuudesta. Ja malli kuin malli tuntuu erilaiselta eri ihmisten päässä - onhan se parempi käyttää hyväntuntuista halpaa kuin huonosti istuvaa kalliimpaa.
Mullakin on X-Lite 801R ja hyvin sopii päähän, ei tod huurru jne. Näkyy myös olevan kohtuu turvallinen noiden englantilaisten testien mukaan *(Rodukka @ Kesä. 19 2008,21:49) kirjoitti
Mut hei; kuinka tuo visiirin vaihto muka voi vaikeeta olla?Siinähän on pikalukko, keskeltä painaa nappia ja ottaa visiirin irti, menee n. 5 sekuntia... Oon ottanu monta kertaa ihan puhdistusta varten![]()
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Suhteellisen vanha threadi, mut kysympä kuitenkin.
Olisi tarkoitus ostaa parempaa kypärää ensi ajokaudelle. Viime kaudella oli AGV:n Airtech 2. Muuten hyvä, mutta haluasin tupla-D lukituksella olevan kypärän, sillä olisi tarkoitus käydä ensi kesänä ajamassa radalla viime kesää enemmän ja minua on peloteltu pikalukitteisten kypärän kiinnitysten epävarmuudesta. Tämähän pätee kyllä muualekkin kuin radalle. AGV:n sisällä tuppaa muutenkin pyörimään ilma naaman edessä sen verran, että maantiellä ajaessa aluksi alkaa ihan silmät vuotamaan ja nuha on toisinaan herkässä.
Nyt sitten huomasin, että Storm Motorilla olisi myynnissä X-liten X603 kypärää ihan näpsäkkään hintaan. Ohessa vielä linkki: http://www.storm-motor.fi/ajovaruste...ara-mustapuna/ Onko kellään kokemusta tästä X603 mallista? Vähän vähemmän löytyy googlella tietoa ja kokemuksia, mutta toisaalta en kyllä koko internettiä olekkaan tutkinut.Sharpin testeissä tämä X603 on kyllä saanut täydet 5 tähteä viidestä, joten tokko on aivan sutta ja sekundaa?