Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Mitäs mieltä ootte, kannattaisko pyörä ostaa nyt, vai vasta keväällä? Käsittäääkseni nyt ois hinnat vielä hiukan alempana kun ajokauden alkaessa. Toisaalta noinkohan nyt kukaan yksityinenkään päästää koeajolle, eli uskaltaako ostaa ilman koeajoa.. Ostettava pyörä ois CBR 600 F -95-96.
    Honda CBR 1000 RR -06
    Honda CBR 600 F -96
    NYT ON JO KEVÄT!!! Sesonki on jo alkanut(myynnissä), jos käytettyä haet, ala kiertää vaan myymälöitä, hyvät käytetyt menee ekaks...
    Käytettyäpä hyvinkin. Hintoja ku oon vertaillu, ni yksityisiltä saa kyllä reilustikki halvemmalla. Tän homman pointti nyt olikin se, että monella ei varmaan oo vakuutukset vielä voimassa, ni uskaltaako ton ikästä (siis 1995 tai 1996) cebaria ostaa koeajamatta?
    Honda CBR 1000 RR -06
    Honda CBR 600 F -96
    Gari sen jo sanoikin, nyt on jo kevät ja parhaat menee ekana. Jos ostat nyt niin käytettyjen valikoima on huomattavasti parempi kuin sesongin jo alettua.
    Tää on vähä kakspiippunen asia.
    Yksityisillä ois nyt hinnat kohillaan (ainakin joillakin) mutta koeajomahdollisuus vielä huonohko.
    En ostaisi missään nimessä koeajamatta muutakun takuunalaista laitetta.
    Sanoisin, että seuraa hintojen kehitystä nyt ja jäitä hattuun.
    Serkkupoika osti tammikuussa pyöräliikkeestä kun sillä oli niin kova mopokuume mut siihen tulikin sit muutama kuukausi takuuta ajokauden alusta laskettuna.
    Itse ostin kanssa nykyisen pyöräni tuossa joulun tienoilla.Pyörä oli kaikin puolin siisti ja kävi ja kukkui nätisti.Huollotkin tehty ajallaan jne.Ja kun sen kerta liikkeestä ostin, niin siihen tuli se muutaman kuukauden takuukin ajokauden alusta alkaen.Kyllä kai sitä uskaltaa talvellakin ostaa.Mutta jos nyt ei minkään näköstä kokemusta pyöristä edes ole, niin ehkä kannattaisi odottaa,että pääsee koe ajamaan.
    Itse olen ostanut jo kaksi pyörää keskellä synkintä talvea yksityiseltä. Hyvin ovat toimineet, ei valittamista. Täytyykin koputtaa puuta *kop kop*

En näe tässä maassa sitä niin suureksi riskiksi, tietääpähän ainakin mihkä mennä pesarin kanssa kolkutteleen jos tiettyjä ongelmia ilmenee.

Ylipäätään kun kattoo pyörän kuntoa, papereita, mittarin kilometrejä ja suodattaa myyjän höpinöistä puolet pois niin pystyy jo melko hyvin päätteleen minkälainen vehjes on kyseessä.

Toki varmasti niitä pommeja saattaa löytyä mitkä myydään talvella kun ei haluta ostajaa päästää koeajolle, mutta omalle kohdalle näitä ei ole onneksi sattunut kuin yksi. Sitä kun käytiin katsomassa niin sinnehän se jäi, niin paljon oli kaikennäköstä pikku juttua jotka jäi häiritsemään...
    CBR 1000 RR -07
    VW Kupla -66
    www.hc-kumi.com
    Itse olen ostanut ja myynyt pyöräni talvella.
    Myynti tilanteessa pyörä käytettiin lämpimäksi ja kokeiltiin paikallaan suditellen että kaikki vaihteet toimii.
    Kun taas ostin pyörän, niin sitä ei edes käynnistetty ostotilanteessa. Luotin myyjän kehuihin ja siihen että pyörä ei ihan romuna ole vielä 19tkm jälkeen.
    Eipä ole tullut yhtään pyörää koeajettua ennen ostoa . Eipä siinä pikkulenkin aikana oudosta pyörästä välttämättä mitään edes huomaisi. Käytetty on käytetty ja pikkuvikoja siinä voi olla ja ne voi korjata. Uuden voi ostaa, mutta ei sekään halvaksi tule, kun vielä laskee rajumman arvonalenemisen mukaan.

Suosittelen syksyllä ostoa. Vielä, jos löytyy sellainen peli, joka on jo ollut jonkinaikaa myynnissä niin saa yleensä kohtuuhintaan. Tietysti tässä vaiheessa on vähän hankalaa ostaa syksyllä, jos pitäisi kesällä ajaa.

Niin ja ostaessa on tärkeää pitää harkinta mukana. Älä osta kiireellä ja kalliilla. Tingi kaikessa rauhassa, jos pyynti on liian iso. Kyllähän se keväällä polttelee ja tuntuu, että elämä on viikonlopun ajoista kiinni, mutta ei se ole.
    Itse ostin pyörän (04 ja 6000 km ajettu) koeajamatta liikkeestä. Vein sitten samantien toiseen liikkeeseen 6000 huoltoon ja siellä tiirailtiin pyörää vähän enemmän ja "puhtaat" paperit sai.

Vanhempaa pyörää en ostaisi ajamatta, tässä nyt luotin liikkeeseen ja pyörän ikään/kilometreihin.

Tiet kun sulaa niin sittenhän se nähdään että miten se pelittää tien päällä.
    Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä
    Kiiruusti kaupoille ettet jää ilman.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Noniin. Kiitoksia kaikille vastanneille. Pyörä on nyt hankittu (yksityiseltä). Mielestäni tein hyvät kaupat eikä mietitytä pätkääkään pyörän kunto, vaikken koeajamaan päässytkään. Nyt vaan lumet äkkiä lomalle ja pyörä liikenteeseen.
    Honda CBR 1000 RR -06
    Honda CBR 600 F -96
    Itse olen ostanut kaksi motskaria ilman koeajoa ja hyvin ovat toimineet. Olen myös myynyt entiset pyöräni uusille omistajille ilman heidän koeajoa. Pyörä ostetaan silloin kun "se oikea" tulee kohdalle sopivalla hinnalla. Jos jää kevättä odottelemaan, niin jää pian ilman.

Onnex olkoon uudesta pyörästä topicin aloittajalle! *
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  14.  
    aina on oikea aika pyörän ostoon...