Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Eilen sitten vaihtelin kauniimman osapuolen VTR:ään (-99) dynojetin satsia paikoilleen. Siinä sitten ihmettelin että mitä ovat nuo pellit tuolla kurkuissa, jotka rajoittavat virtausta. Ilmeisesti noilla on kuristettu mopoa
    No minä ainakin poistin nuo haitoilta alta aikayksikön ja pyörä tuntui ainakin toimivan tuonkin jälkeen.

Nyt mietinkin että onko tuolla vielä jotain muita kuristuksia mahdollisesti olemassa?
    Itse järkeilin että kyllä tuollaisella imupuolen peittämisellä neljänneksellä saadaan tuo alle sata heppaiseksi.

Onko joku muu mahdollisesti törmännyt samaan asiaan? Tämä pyörä (kuten kaikki meillä) on saksasta tullut. Tätä en vain ole itse sieltä hommannut, vaan edellinen omistaja. Täten en ole päässyt keskustelemaan ensimmäisen omistajan kanssa.
    Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin
    Kannattaa tarkistaa että alipaine luistit pääsee nousemaan ylös asti vaivatta... Ettei siellä vaan ole mitään edessä... Jokos Jammun kone on iskussa??
    Juu, lustit pääsee ylös asti ilman esteitä.

Aloin vaihteeksi värkkään tuota toista mopetia, joten Jammu on vielä levällään.
    Ja myös pakopuolella on joskus kuristeluja.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
    Juu, niin on Mopokesa. En ole tuosta käyttänyt juuriputkia irti... vielä ainakaan. Mutta ainakin loppupää on "hyvin hengittävä", ainakin äänien perusteella
    On Sharkin hi-pipet asennettuna.

Itellä on Thunderacessa ollut kuristukset ostettaessa uutena, mutta on poistettu ensimmäisessä huollossa. Tuossa on ilmeisesti se tehty ainakin osaksi sytytysboksilla, koska sieltä lähtee kaksi jälkiasennettua piuhaa akun maajohdolle. VTR:ssä ei tuollaisia johtoja ole...
    Eipä siellä muuta ole kuristettu kurkkujen lisäksi. Kuristukset poistin kurkuista, Dynot paikalleen ja vaimentimet vaihtoon > 109hp takaselta...
    Kaikkea voi kokeilla, ainakin kerran...
    Lainaa (tallukka @ Maalis. 30 2006,08:52) kirjoitti
    Eilen sitten vaihtelin kauniimman osapuolen VTR:ään (-99) dynojetin satsia paikoilleen. Siinä sitten ihmettelin että mitä ovat nuo pellit tuolla kurkuissa, jotka rajoittavat virtausta. Ilmeisesti noilla on kuristettu mopoa
    No minä ainakin poistin nuo haitoilta alta aikayksikön ja pyörä tuntui ainakin toimivan tuonkin jälkeen.

Nyt mietinkin että onko tuolla vielä jotain muita kuristuksia mahdollisesti olemassa?
    Itse järkeilin että kyllä tuollaisella imupuolen peittämisellä neljänneksellä saadaan tuo alle sata heppaiseksi.

Onko joku muu mahdollisesti törmännyt samaan asiaan? Tämä pyörä (kuten kaikki meillä) on saksasta tullut. Tätä en vain ole itse sieltä hommannut, vaan edellinen omistaja. Täten en ole päässyt keskustelemaan ensimmäisen omistajan kanssa.
    Voisitko kuvailla tarkemmin miltä "kuristetutkurkut" näytti?
    ja miten lähti "pellit" irti?

Mullakin on persuksissa sellanen kutina et pyörästä olis riistetty tehoja..
  8.  
    Lainaa kirjoitti
    Voisitko kuvailla tarkemmin miltä "kuristetutkurkut" näytti?
    ja miten lähti "pellit" irti?

Mullakin on persuksissa sellanen kutina et pyörästä olis riistetty tehoja..
    Ulospäin kurkut näyttää ihan normaalilta mutta kun ottaa kaasarit irti niin huomaat kyllä kuristukset. Kuristavat ehkä yhden kolmas- tai neljäsosan.
    Pellit ovat siinä kurkkujen puolessa välissä kutakuinkin ja ihan valussa sinne laitettu. Itse työstin pellit pois reunoja myöten, jolloin sinne sisälle jäi sellainen "vahvikerengas" siitä pellistä.