Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Pitäsi alkaa viikonloppuna vaihtamaan etuhaarukan stefoja kun huomasin tossa, että päästelevät vähän öljyjä pihalle...
    Nyt tiedustelisin onko paha homma ja onnistuuko ihan perustyökaluin ja -taidoin, onko jotain eritystä mitä täytyy ottaa huomioon? Ja ihan kaikki hyvät vinkit ovat arvokkaita....
    Vai vienkö suosiolla ammattilaisten käsittelyyn?
    Hyllystä löytyy kyllä Haynesin opus josta varmasti on hyötyä...

    (saattapi olla, että tästä on jo ollut juttua mutta en ainakaan muutaman minuutin haulla löytänyt)



    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
  2. #2
    Haynesistä selviää kaikki tarpeellinen toimenpidettä varten. Ohjeet on kirjoittu huolella ja niitä kannattaa seurata tarkasti.

    Muutamia huomioonotettavia juttuja:

    1. Millä etupään saa tukevasti ylös? Sitomalla, tunkilla, jne.

    2. Varmista, että sinulla on kuusiokoloavain, jolla saa putken alapäässä olevan pultin irti.

    3. Älä naarmuta liukuputkia! Erityistä varovaisuutta vaatii tiivisteen lukkorenkaan poistaminen.

    4. Älä sekoita putkien osia keskenään. Tee yksi putki kerrallaan.

    5. Vaihda öljyt, puhdista kaikki osat. Hommaa/valmista joku mittatikku, jolla voit mitata öljyntason kohdalleen.

    6. Laita uusi tiiviste oikein päin.

    7. Uuden tiivisteen asentamisessa tapahtuu liukuputken ollessa paikollaan, joten erikoistyökaluista on apua. Tässä tapauksessa se tarkoittaa halkaisijaltaan hieman liukuputkea isompaa putkenpätkää, jolla tiivisteen saa naputeltua paikalleen.

    8. Kokoa niin, että osia ei jää yli.

    9. Pumpaa kahvasta jarrupalat kiinni levyihin, ennen kuin lähdet hurmiossa koeajolle.



  3. #3
    Hyvät ohjeet oli, lisätään vielä pikkasen omia huomioita.

    Se kuusiokolopultti saattaa olla todella tiukassa lukitteella, tarttee mahdollisesti pulttipyssyä että saa auki. Lämmittäminen kuumailmapuhaltimellakaan ei oo pahitteeks jos ei muuten aukee. Ja kannattaa sitten käyttää kunnollisia työkaluja, huonolla avaimella ei saa muuta kun sen pään rikki ja sitten tulee itku ja poru

    Sitten spesiaalityökaluna stefojen asennukseen ite oon käyttäny ihan muovista viemäri/vesiputkee kun sellaista sattu löytymään tallin nurkasta. Kattoo vaan että se stefa menee suoraan.
  4. #4
    Kiitoksia näistä neuvoista... eiköhän se vaihto itseltäkin onnistu. Täytyy hakea valmiiksi sellainen putken pätkä jostain. En olisi varmasti totakaan hoksannut ilman neuvoja.
    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
  5. #5
    Suosittelen alapultin avaamiseen kuusiokolohylsyä, jonka saa räikkään kiinni. Samantien kannattaa hommata hylsy putken yläpäässä olevaa "korkkia" varten - jos sellaista ei jo ole. Korkkit kannattaa muuten löysätä siinä vaiheessa kun putket ovat vielä kiinni pyörässä. Sitä kierrelukitettakin kannattaa hankkia alapulttia ja jarrusatuloiden kiinnityspultteja varten.



  6.  
  7. #6
    Nyt on sitten stefat vaihdettu.... eikä ollut edes kovin paha homma. Ainoa mikä hiukan laittoi hanttiin oli oikean jarrusatulan alempi pultti. Oli niin maan prrrrkeleen tiukassa.
    Stefan sain lyötyä hyvin paikoilleen kun hain K-Raudasta pätkän 50mm viemäriputkea hintaan 4€.
    Kiitoksia vaan vinkkejä antaneille
    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...