Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Kenelläkään kokemuksia laittaa rahoitusyhtiön omistamaa pyörää seisontaan. Tuohan kun on sopimusehtojen vastaista, mutta miten herkästi valvovat tuota (että ei ole täyskaskoa voimassa koko vuotta)?
    Kyllähän mopottimen saa seisontavakuutukseen laittaa. Itelläni ei ole Ge Moneyn kanssa mitään ongelmia ollut. Tarkoittanee että ajossa pitää olla aina täysikasko.
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
    Liikennevakuutus stondikseen ja palovarkaus vuoden ympäri. Näin se ainakin ennen meni.
    Lainaa (Cubix @ Maalis. 28 2006,16:27) kirjoitti
    Kyllähän mopottimen saa seisontavakuutukseen laittaa. Itelläni ei ole Ge Moneyn kanssa mitään ongelmia ollut. Tarkoittanee että ajossa pitää olla aina täysikasko.
    Sama pulju mullakin eikä koskaan mitään ongelmia
    BMW 1200 LT
    Eihän mopon vakuutuksen seisottaminen ole kiellettyä missään rahoitussopimuksissa! Ainakin itselleni rahoitusyhtiö mahdollisuudesta muistutti.
    <p>2002-2014</p>
    Kiinnostaisi hiukan tietää tuosta GE money:stä.
    Minkälaisista korkoprosenteista puhutaan rahoituksessa.
    Olin käsittänyt että Ge moneyn rahoituksella hommattuun pyörään täytyy automaattisesti ottaa Ge moneyn tarjoamat vakuutukset mikä ei ilmeisesti pidä paikkaansa.

Turussa olevat liikkeet tuntuvat mainostavan tuota 6,9% korkoa.
    Tässä luulossa itsekkin joskus olin. Mutta ei se ilmeisimmin näin mene, kyseessä myös GE Money.
    Alla vastaus kun asiaa tiedustelin, kun tuollaisen noista sopimuksen pikkupränteistä löysin (maininta että pyörässä pitää olla laaja/laajin kasko aina voimassa)

--klip--
    Hei,
    Seisontavakuutus on sopimusehtojen vastaista, emmekä sitä myöskään salli.Mikäli kuitenkin laitat ajoneuvosi seisontaan, on se sinun omassa harkinassa, emmekä voi sitä valvoa.Vakuutusturvan keventäminen merkitsee sitä, että olet aina vastuussa velasta korvasi vakuutus tai ei.Ge liikennekaskoa ei saa seisontaan.

Ystävällisin terveisin,

Rahoitusneuvoja
    Mutta rahoitusyhtiön kautta otettua vakuutusta ei saa poikki.
    Ns. Pätkävakuutus.
    Pojat ajaa mopoilla
    Ei tarvitse Ge Money:n kautta rahoitettuihin pyöriin ottaa Ge:n vakuutusta.... vakuutusyhtiön saa päättää ihan itse. Ge tarjoaa pyöriin oman vakuutuksen joka on ympäri vuoden voimassa ja se maksaa joka kuukausi tietyn summan, riippuen pyörän kuutiotilavuudesta. Seisontaan pyörän voi laittaa. Aina jos pyörän ottaa rahoituksen kautta siinä on sopimusehtojen mukaan oltava täyskasko, tai millä nimellä se missäkin yhtiössä kulkee, eli pelkkä liikennevakuutus ja/tai osakasko ei riitä.
    WildStar XVS 1600
    "Nothing beats the cubic inches"
    "Loud Pipes Save Lives"
    Itse ainakin rupean olemaan aika pihalla tästä vakuutuskuviosta. Eli GE:n kanta on se että seisontavakuutus on vastoin sopimusehtoja ja pyörässä on oltava voimassa täyskasko.

Mutta jos pyörän saisi sitten laittaa seisontaan, niin mitä järkeä maksaa täyskaskoa kun erona osakaskoon on monella yhtiöllä ainoastaan toi törmäysvakuutuksen puuttuminen.
    Lainaa (Vili85 @ Maalis. 28 2006,19:15) kirjoitti
    Kiinnostaisi hiukan tietää tuosta GE money:stä.
    Minkälaisista korkoprosenteista puhutaan rahoituksessa.
    Olin käsittänyt että Ge moneyn rahoituksella hommattuun pyörään täytyy automaattisesti ottaa Ge moneyn tarjoamat vakuutukset mikä ei ilmeisesti pidä paikkaansa.

Turussa olevat liikkeet tuntuvat mainostavan tuota 6,9% korkoa.
    Vakuutusasia taisikin jo tältä erää tulla selväksi.

Prosenteista sen verran, että kyllä siitäkin voi ja kannattaa neuvotella. Nimimerkillä kuluttajablaablaan mukainen vuosikorko reilut 5%, eli korkoprosentti reilut 3 + muutaman euron laskumaksu tms piilorahastus.

Pikkulainoja otettaessa kilpailee suvereenisti pankkilainan kanssa, joissa lainannostokulut voivat korottaa todellista prosenttia varsin maukkaasti. Ja ennen kaikkea helppoa...mikä ei aina ole kovin hyvä asia
    Kylläpä GE:llä kai oikeastaan aina nousee KSL:n mukainen todellinen vuosikorko sinne reiluun kymppiin. Mainokset on mainoksia, mutta niissä ei ole laskettu mukaan "perustamiskuluja" tai "käsittelykuluja", jotka sitten pompauttaa sen muutaman pinnan.

Niin kauan pankista kun sattuvat antamaan.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
    Olkaapa tarkkana niiden GE Money’n rahoitusehtojen kanssa. Tämän tarina sai onnellisen päätöksen, mutta

http://www.mmaf.fi/arkisto2005.html#vakuutuseikorvaa

GE Money rahoitusehdoissaan kieltää tekemästä pyörään minkäänlaisia muutoksia. Se tarkoittanee, että omistaja haluaa taata sen, ettei pyörän arvoa alenneta. Sitä ei kuitenkaan täsmällisesti mainita missään, eikä GE Money suostunut kirjallisesti täsmentämään asiaa sitä kysyttäessä. Yksittäinen vakuutustarkastaja siten höperehti esimerkkitapauksessa.

Olin itse sopimussuhteessa GE Money rahoittajaan 7 kuukautta ja yritin selvittää rahoitusehtoa myös asiakkaana. Ei tullu vastausta. GE Money toimi täysin asiallisesti, eikä minulla ole muuten siitä mitään huomauttamista. Rupesin kumminkin mieluummin haltijasta omistajaksi, kun en saanut tietää, mitä ko. pykälä juristien mielestä täsmällisesti tarkoittaa. Nyt voin modifioida prätkääni ja korkeintaan saada muutoskatsastusvaatimuksen.

Rahoitussopimuksesta löytyy lopullinen vuosikorko. Se ei oo edullinen -ja mitä maksaa nyt ne GE vakuutukset?
    ... jotain piti muistaa
    Olisko nyt kyse siitä, että fisu on valinnut sen GE-vakuutuksen kiinteähintaisen vaihtoehdon, jossa ei tosiaan tunneta seisonta-aikoja? Siinä on kiinteä hinta eikä seisonta-aikoja. *

Ja varmaan tuntuu kalliilta jos se on vaikka -03 tai -04 otettu silloisilla sisäänvetohinnoilla...GE:n hinnathan nousi esim. -04--->-05 ihan silmissä. *

Kannattaa kysyä vaikka IF:istä vielä vanhan mallista vakuutusta. Itsellä on siellä vakuutukset ja vanhan mallisina. 5kk ajoilla jää parhaaksi vaihtoehdoksi omalla kohdalla.

Haltija saa kyllä määrätä mistä vakuutuksensa ottaa. Kysy tarjous muualta haluamillasi ehdoilla; määrätyt vakuutukset, maksujen jaksottaminen, seisontamahdollisuudet, ym. Ja sitten jos ja kun sopiva vakuutuskumppani löytyy niin teet valtakirjan jolla uusi vakuuttajasi hoitaa asian ja vieläpä 9€ ( rekisteröintimaksu menee sen uuden otteen takia) hintaan.

Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (seku @ Maalis. 29 2006,08:40) kirjoitti
    ja mitä maksaa nyt ne GE vakuutukset?
    Niille ketkä eivät tiedä niin ensimmäisen sivun alalaidasta löytyypi jotain : http://www.bikeworld.fi/files/bw_rahoitus.pdf
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Itse ajelen GE:n pyörällä jatkossa (taasen). Omat vakuutukset on pyörässä eli ostovaiheessa vain ilmoitus minne vakuutukset tulevat ja se oli siinä. Todellinen vuosikorko asettui 7-8 % huitteille noin 10k€ rahoitusosuudella (5,9% oli se mistä lähdettiin). Käsittelymaksujen (6€/lasku) ym. luotonperustamismaksujen takia luoton korko on tosiaan aina "alkaen" korko. Jos GE:n "alkaen" korko on yli 5,9 niin silloin liike vetää välistä tai mukavammin sanottuna harjoittaa kannattavampaa liiketoimintaa (esim. edellinen viesti)... Näin olen antanut itselleni kertoa...

T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Lainaa (matula @ Maalis. 29 2006,09:08) kirjoitti
    Olisko nyt kyse siitä, että fisu on valinnut sen GE-vakuutuksen kiinteähintaisen vaihtoehdon, jossa ei tosiaan tunneta seisonta-aikoja? Siinä on kiinteä hinta eikä seisonta-aikoja.
    Siis tarkoitus olisi hankkia uusi mopotin ja siihen oli alkup suunnitelmissa ottaa GE rahoitus ja vakuutus muualta. Nyt kun vakuutukset muuttuvat noihin seisontaajattomiin, mutta kun ei kuitenkaan koko vuotta tule ajeltua niin osakasko riittäisi vallan mainiosti tallissa seisovalle pyörälle.
    Tätä sitten tiedustelin GE:ltä ja vastaus oli omasta mielestäni aika tyly. Vanhassa mallissa seisontaan laittaminen oli sopimuksen vastaista ja täyskasko pitää olla voimassa koko rahoitussopimuksen ajan.

No eipä tässä, otanpa rahoituksen jostain muualta sitten...
    Lainaa (seku @ Maalis. 29 2006,08:40) kirjoitti
    Olkaapa tarkkana niiden GE Money’n rahoitusehtojen kanssa. Tämän tarina sai onnellisen päätöksen, mutta

http://www.mmaf.fi/arkisto2005.html#vakuutuseikorvaa

GE Money rahoitusehdoissaan kieltää tekemästä pyörään minkäänlaisia muutoksia. Se tarkoittanee, että omistaja haluaa taata sen, ettei pyörän arvoa alenneta. Sitä ei kuitenkaan täsmällisesti mainita missään, eikä GE Money suostunut kirjallisesti täsmentämään asiaa sitä kysyttäessä. Yksittäinen vakuutustarkastaja siten höperehti esimerkkitapauksessa.

Olin itse sopimussuhteessa GE Money rahoittajaan 7 kuukautta ja yritin selvittää rahoitusehtoa myös asiakkaana. Ei tullu vastausta. GE Money toimi täysin asiallisesti, eikä minulla ole muuten siitä mitään huomauttamista. Rupesin kumminkin mieluummin haltijasta omistajaksi, kun en saanut tietää, mitä ko. pykälä juristien mielestä täsmällisesti tarkoittaa. Nyt voin modifioida prätkääni ja korkeintaan saada muutoskatsastusvaatimuksen.

Rahoitussopimuksesta löytyy lopullinen vuosikorko. Se ei oo edullinen -ja mitä maksaa nyt ne GE vakuutukset?
    hmm..mulla ainakaan ole ollut ongelmia rahotusyhtiön/vak.yhtiön kanssa nois korvaamis jutuis...
    juurikin nääs joulun tienoilla oli pärrä jammusentteris korjattavana viime kesän töppäilyjen takia.pyöräänhän olen vaihtanut vilkut,stongan (mallia renthall,norm.crossi)+päätypainot,mra:n plexin,teräspuno j.letkut,änkkäri (akra,jonka itse vak.yht.makso..vakio kun nyysittiin)+suutinsatsi+filsu.
    korjaukses uusittiin kaikki vaurioituneet hilppeet oli ne sitten orkkis tahi bling bling tarvike osia,ja stongakin
    vaihtui renthalin fatbariin ja tietysti raiseritkin jouduttiin vaihtaan mallia renthal...pelkän omavastuun jouduin pulittaan *

joo eipä nuita rahotuksen tarjoamia vakuutuksia enää kandee ottaan,hinnat kuulemma noussu ihan sikana *
    04 Buell xb12s

Lainaa (fisu @ Maalis. 29 2006,09:25) kirjoitti
    Lainaa (matula @ Maalis. 29 2006,09:08) kirjoitti
    Olisko nyt kyse siitä, että fisu on valinnut sen GE-vakuutuksen kiinteähintaisen vaihtoehdon, jossa ei tosiaan tunneta seisonta-aikoja? Siinä on kiinteä hinta eikä seisonta-aikoja. *
    Siis tarkoitus olisi hankkia uusi mopotin ja siihen oli alkup suunnitelmissa ottaa GE rahoitus ja vakuutus muualta. Nyt kun vakuutukset muuttuvat noihin seisontaajattomiin, mutta kun ei kuitenkaan koko vuotta tule ajeltua niin osakasko riittäisi vallan mainiosti tallissa seisovalle pyörälle.
    Tätä sitten tiedustelin GE:ltä ja vastaus oli omasta mielestäni aika tyly. Vanhassa mallissa seisontaan laittaminen oli sopimuksen vastaista ja täyskasko pitää olla voimassa koko rahoitussopimuksen ajan.

No eipä tässä, otanpa rahoituksen jostain muualta sitten...
    Jep, törmäsin tähän samaan asiaan viimme syksynä ja homma menee näin.Vakuutukset Tapiolassa,GE rahoituksen takia täyskasko pitää ottaa. Mutta ns. seisontaan tälläisenkin mopon saa nimittäin liikenne kaskoo/liikenne vakuutusta ei tarvi maksaa seisonta ajalta (muut täys kaskon osat jäävät voimaan) = kohtuulliset kulut ajokauden ulkopuolella noin 80e talvikausi.
    Tarkoittanee sitä että täys kaskosta Ei tartte maksaa kaikkii osii ajokauden ulkopuolella.
    Näin mulla toiminut useemman mopon kohdalla.
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Maalis. 29 2006,09:40) kirjoitti
    hmm..mulla ainakaan ole ollut ongelmia rahotusyhtiön/vak.yhtiön kanssa nois korvaamis jutuis...
    Elän toivossa, että sulla ei oo jatkossakaan Valtaosalla ei oo ollu.

Lukekaapa ne rahoitusehdot silti tarkaan. Se ei oo vakuutussopimuksessa vaan rahoitusehdoissa. Se on siis juridinen sopimuspykälä ja juristi, se on ...
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (seku @ Maalis. 29 2006,10:30) kirjoitti
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Maalis. 29 2006,09:40) kirjoitti
    Elän toivossa, että sulla ei oo jatkossakaan Valtaosalla ei oo ollu.

Lukekaapa ne rahoitusehdot silti tarkaan. Se ei oo vakuutussopimuksessa vaan rahoitusehdoissa. Se on siis juridinen sopimuspykälä ja juristi, se on ...
    niin..kyllähän se noin on joo...mut jos niin tulis joskus käymään niin osaan kyllä minäkin takasin vattuilla *

04 Buell xb12s

Lainaa (fisu @ Maalis. 28 2006,19:15) kirjoitti
    Tässä luulossa itsekkin joskus olin. Mutta ei se ilmeisimmin näin mene, kyseessä myös GE Money.
    Alla vastaus kun asiaa tiedustelin, kun tuollaisen noista sopimuksen pikkupränteistä löysin (maininta että pyörässä pitää olla laaja/laajin kasko aina voimassa)

--klip--
    Hei,
    Seisontavakuutus on sopimusehtojen vastaista, emmekä sitä myöskään salli.Mikäli kuitenkin laitat ajoneuvosi seisontaan, on se sinun omassa harkinassa, emmekä voi sitä valvoa.Vakuutusturvan keventäminen merkitsee sitä, että olet aina vastuussa velasta korvasi vakuutus tai ei.Ge liikennekaskoa ei saa seisontaan.

Ystävällisin terveisin,

Rahoitusneuvoja
    Hmmm... Ei itelläni ollut ikinä ongelmia ton kanssa. Miksi pitäsi olla täysikasko autotallissa seisovalle mopolle Itelläni ollut tähän mennessä Hirvi, Palo ja varkaus vakuutus. Ei oo ikinä ollut mitään ongelmia. Itelleni ilmoitettiin silloin kun kevarin otin rahoitukselle, että saa sen laittaa seisontaa ja niin sanoivat vielä viimekesänäkin
    Lainaa (Cubix @ Maalis. 29 2006,17:29) kirjoitti

--klip--
    Hei,

Ystävällisin terveisin,

Rahoitusneuvoja
    Hmmm... Ei itelläni ollut ikinä ongelmia ton kanssa. Miksi pitäsi olla täysikasko autotallissa seisovalle mopolle * Itelläni ollut tähän mennessä Hirvi, Palo ja varkaus vakuutus. Ei oo ikinä ollut mitään ongelmia. Itelleni ilmoitettiin silloin kun kevarin otin rahoitukselle, että saa sen laittaa seisontaa ja niin sanoivat vielä viimekesänäkin *
    Mun logiikka sanoo tosta asiasta niin, että rahoituksella ostetussa pelissä on pakko olla täyskasko ihan siltä varalta että jos vedät sen tolpan ympärille, niin rahoitusyhtiö saa varmasti omansa takaisin. Sitä ne siinä varmistelee. Ja silloin ihan normi seisonnat talvella on varmasti ok. Mutta kun fillari ajossa niin sillä on oltava täyskasko.

Jos muuten jätät vakuutusmaksut rästiin ja ne menee poikki, niin aika vikkelästi ottavat rahoituksen tädit sinuun yhteyttä...
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Varmaan riippuu rahoitusyhtiöstä ja "siitä pienellä printatusta" kuten esimerkiksi siitä oletko ottanut vakuutukset samasta yhtiöstä, joka rahoittaa moposi....

Jos/kun mopo seisoo tallissa, niin varmaan ainoa vakuutus, jota rahoitusyhtiö kaipaa on

- varkaus
    - palo
    - ...ja ilkivalta

Tämän myös minulle on vahvistanut yhden pyörän hankinnassa käyttämäni rahoitusyhtiö (ei GE).
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (AnDy @ Maalis. 29 2006,19:40) kirjoitti
    Lainaa (Cubix @ Maalis. 29 2006,17:29) kirjoitti

--klip--
    Hei,

Ystävällisin terveisin,

Rahoitusneuvoja
    Hmmm... Ei itelläni ollut ikinä ongelmia ton kanssa. Miksi pitäsi olla täysikasko autotallissa seisovalle mopolle * Itelläni ollut tähän mennessä Hirvi, Palo ja varkaus vakuutus. Ei oo ikinä ollut mitään ongelmia. Itelleni ilmoitettiin silloin kun kevarin otin rahoitukselle, että saa sen laittaa seisontaa ja niin sanoivat vielä viimekesänäkin *
    Mun logiikka sanoo tosta asiasta niin, että rahoituksella ostetussa pelissä on pakko olla täyskasko ihan siltä varalta että jos vedät sen tolpan ympärille, niin rahoitusyhtiö saa varmasti omansa takaisin. Sitä ne siinä varmistelee. Ja silloin ihan normi seisonnat talvella on varmasti ok. Mutta kun fillari ajossa niin sillä on oltava täyskasko.

Jos muuten jätät vakuutusmaksut rästiin ja ne menee poikki, niin aika vikkelästi ottavat rahoituksen tädit sinuun yhteyttä...
    Kyllä Täyskasko on aina kun mopotin menee etiä päin Mutta tallissa on aina ollut normi seisonta vakuutus
  26.  
    Lainaa (Ctrl+Alt+Del @ Maalis. 29 2006,20:07) kirjoitti
    Varmaan riippuu rahoitusyhtiöstä ja "siitä pienellä printatusta" kuten esimerkiksi siitä oletko ottanut vakuutukset samasta yhtiöstä, joka rahoittaa moposi....

Jos/kun mopo seisoo tallissa, niin varmaan ainoa vakuutus, jota rahoitusyhtiö kaipaa on

- varkaus
    - palo
    - ...ja ilkivalta

Tämän myös minulle on vahvistanut yhden pyörän hankinnassa käyttämäni rahoitusyhtiö (ei GE).
    Illalla kattelin vanhaa sopimusta seisonnassa on voimassa Hirvi, palo, varkaus ja ilkivalta. Hirvi vakuutusta en ymmärrä miksi on seisonta vakuutuksessa