Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Pähkäilen vaan kun haynesin kirjassa sulkevan keinuvivun välys mitataan alemman shimmin alta helvetin vaikeesti ja nettiohjeissa kuvissa mittaus onnistuu yläpuolelta?! Siis avaavan keinuvivun välistä meisselillä avustaen. Esim.
    http://www.buschandbusch.com/ducatisuite/valves.html

    Teen tätä nyt ensimmäistä kertaa ducatiin, TDC löyty luullakseni oikein ja välykset on niin päin mäntyä (taikka gyntterien rakotulkit on ollu pielessä), että epäilen jotain ajatusvirhettä omaltapuoleltani... yleensä suurin vika löytyy peilistä.

    Onkos tähän jollain jotain viisasta sanottavaa?

    t:tapio
    aika rientää ja housut kuluu
  2. #2
    Ducatin venttiilinsäädöstä en mitään tiedä, mutta yleensä venttiileitä säätäessä jos välykset ovat ihan pielessä ja pyörä ei muuten oireile, löytyy vika yleensä rakotulkin takaa. Kokeile vielä pyöritellä konetta ja tarkastaa tuo TDC. Kyllä sen ainakin jousilla varustetuissa venttiilikoneissa näkee periaatteessa ihan katsomalla, missä kohtaa välystä pitäisi alkaa mittailemaan. Ymmärtääkseni homma toimii samoin myös ison D:n kummallisissa venakoneistoissa.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  3. #3
    Lainaa (pimualma @ Maalis. 26 2006,10:52) kirjoitti
    Teen tätä nyt ensimmäistä kertaa ducatiin, TDC löyty luullakseni oikein ja välykset on niin päin mäntyä (taikka gyntterien rakotulkit on ollu pielessä), että epäilen jotain ajatusvirhettä omaltapuoleltani... yleensä suurin vika löytyy peilistä.
    Tarkista että mitattavasta sylinteristä mäntä yläkuolokohdassa(vaikka ruuvarilla) ja koneen vasemman puoleisesta "ikkunasta" että merkit kohdakkain.



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  4. #4
    Ja että imu- ja pakoventtiili(t) on kiinni....



  5.  
  6. #5
    Ja kato kans, että rakotulkki on mm-tulkki eikä tuuma '', vaikka oiskin saksalainen ja myyty mm-tulkkina. nimim. kokemusta :-)
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)