Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Terve,

onko joku rohkea vaihtanut itse tuohon K5 1000 gixxeriin renkaita? Hommasin päättäväisenä rengasraudat ja muut vermeet mutta nyt kun katselin vanteita tarkemmin niin alkoi hirvittää.

Etuvanteessa on ainakin sellainen ulospäin taitettu terävähkö ja ohut reuna, siitä kun vetää rengasraudalla renkaan yli niin on kyllä ihme jos se vanteen reuna ehjänä säilyy. Ajatuksena oli kyllä käyttää toki jotain muoviläpysköitä suojana siinä mutta siitä huolimatta hieman epäilyttää.

Voisi olla viisainta ottaa vaan pyörät irti ja kuskata suosiolla rengasliikkeeseen?

.
    no voit kuitenkin yrittää, esim varikolla pojat vaihtaa raudoilla koko ajan ja välissä voi käyttää vaikka halkaistua vesiletkun pätkää, jos hirvittää, rengas lähtee muuten kuumana parhaiten pois vanteelta ja runsaasti oikeeta rengasrasvaa .... pitää muistaa painaa se rengas vastapuolelta mistä vääntää, sinne vanteen keskiosaan!
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
    Lainaa (lanat @ Maalis. 25 2006,21:38) kirjoitti
    no voit kuitenkin yrittää, esim varikolla pojat vaihtaa raudoilla koko ajan ja välissä voi käyttää vaikka halkaistua vesiletkun pätkää, jos hirvittää, rengas lähtee muuten kuumana parhaiten pois vanteelta ja runsaasti oikeeta rengasrasvaa .... pitää muistaa painaa se rengas vastapuolelta mistä vääntää, sinne vanteen keskiosaan!
    Jees, kyllä kai se pitää nyt kuitenkin kokeilla kun on kaikki vehkeetkin hommattu. Toi halkaistu letku pitää muuten kokeilla, kiitos vinkistä! Ajattelin ensin käyttää suihkupullossa nestesaippuaa mutta taitaa olla viisainta hommata suosiolla sitä vannerasvaa.
    .
    Itse olen usein laittanut raakaa fairya renkaaseen ja vanteeseen. Sekin toimii, kunhan ei laita liikaa.
    - JAM Racing Team -
    elkää laittako ainkaan kisa/ratarenkaisiin faifyä, ei muuta kun rengasrasvaa, se kuivuu ja pitää, eikä ala luistamaan vanteella...voi olla ikäviä seurauksia ...
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  6.  
    Kaverilta saan edullisesti käytettynä Dunlopin 209GP renkaita, tarkoitus olisi nyt yksi vähän käytetty kierros punnertaa vanteelle ja kokeilla miltä vaikuttaa. Tuo 209GP on kuulemma perhanan jäykkärunkoinen rengas, siinä saattaa olla extra haastetta vielä sen laittamisessa.

Itse olen ihan aloittelija rata-ajossa ja heikommallakin renkaalla pärjäisi aivan hyvin vielä pitkän aikaa, mutta onhan se mukava ajella kun ei ainakaan renkaista pitäisi pito kesken loppua.

Mutta tuo vannerasva on nyt sitten kyllä aikas pakollinen hankinta, kaveri nimittäin sanoi, että käyttää saippualiuosta ja joskus se rengas pyörähtää ajossa puoli kierrosta vanteella jos lutraa liikaa sen saippuan kanssa.
    .