Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
    Tuli muutes vakuutusyhtiöltä kirje!
    Ei, ei ollut lasku! * * *

Oli ilmoitus: ILOISIA UUTISIA SINULLE, HYVÄ MOOTTORIPYÖRÄILIJÄ!

Voi *%&¤#¤, sanon minä vaikka vaimoimmeinen olenkin! *

Vai vielä iloisia uutisia!!! *

Suora lainaus kirjeestä:
    Alensimme moottoripyöräsi vapaaehtoisen vakuutuksen maksua 1.4.2006 alkaen.
    Uuden maksun näet oheisesta vakuutuskirjastasi.
    Muutimme (vak.yht nimi) moottoripyörien kaskojen hinnoittelua siten, että moottoripyöräilijät, joiden vahinkoriski on keskimääräistä pienempi, saavat vakuutuksena muita edullisemmin.
    Hinnoittelussa on otettu entistä tarkemmin huomioon moottoripyörän ominaisuudet.

Sinä hyvänä moottoripyöräilijänä saat tämän edun vapaaehtoiseen vakuutukseesi.

Uudistamme myös liikennevakuutuksen hinnoittelua ensi vuoden ajokaudelle saman periaatteen mukaan.

Melkein pisti jo riemastumaan, mutta sitten tuli vilkaistua sitä nykyistä hintaa * *

Noh, nyt se sitten se *%&¤#¤ *osuus... alennus 0,02€ aikaisempaan!!!

Eli siis kysymys kuuluu: Mitä *%&¤#¤, mitä te pannarikuskit oikein duunaatte siellä tiellä? * *
    Mäiskittekö te niitä pyöriänne pitkin teitä ja mantuja vai mistä *%&¤#¤ tää johtuu???

Tällä periaatteella liikennevakuutukseen tulee sentin alennus! *
    Niin, tiedän, tiedän, mitä siinä pidät kaskoja...
    Mutta ku ne humalaiset mummot ja papat juoksee siihen eteen ja sitten ku siinä on sit soraa ja ni sitten se *%&¤#¤ *pyörä kaatuu ja se *%&¤#¤ *muovi on niin *%&¤#¤ *kallista ni... * nii, eikä se oo vielä kokonaan mein, pankillakin on osansa siinä!

Mut mitäs näistä * , me vaan paapan kans mennä porskutetaan ja haistatetaan * vakuutusyhtiöille...

Kaikillehan se on samanhintaista, köyhille vaan kallista, *%&¤#!

Maamo laittaa anteeksipyyntönsä ja korjauksensa tonne alle...

Edit Maamo

Köyhille kallista - kaikille samanhintaista!
    Lainaa (maamo @ Maalis. 24 2006,21:38) kirjoitti
    ja sitten ku siinä on sit soraa ja ni sitten se *%&¤#¤ *pyörä kaatuu ja se *%&¤#¤ *muovi on niin *%&¤#¤ *kallista ni... * nii, eikä se oo vielä kokonaan mein, pankillakin on osansa siinä!

Mut mitäs näistä * , me vaan paapan kans mennä porskutetaan ja haistatetaan * vakuutusyhtiöille...

Kaikillehan se on samanhintaista, köyhille vaan kallista, *%&¤#!
    Ja sitten vielä ihmettelet, että miksei tuu enempää alennusta...
    ooo
    Sama kirje tuli meikälle IF:ltä
    Mulla alennus oli jopa 93e tuon kaskon osalta vs 2005 (ei paljo paskaakaan)
    Jaa a pitää puntaroida ja laskeskella että vaihtuuko yhtiö mut nyt
    seisonta-aikakäytäntö säilyy!!
    mun kohdalla vakuutusale yli 340 euroa!!

edit: typo

"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
    Lainaa (SuperBBXX @ Maalis. 25 2006,01:51) kirjoitti
    mun kohdalla vakuutusale yli 340 euroa!!
    Tuota samaa suuruusluokkaa eli 300€ hihkui velipoikakin eilen vakuutusmaksun tipahtaneen. Jonkun se täytyy rietysti maksaakin...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Sattuneesta syystä en ole päässyt vielä IFin ystävällistä kirjettä lukemaan,
    mutta puhelinpalvelusta saamani hinnan mukaan mulle normaalilla 8kk ajokaudella,
    vaihto Pohjolaan säästää ~600€/kausi tarjouksen mukaan.

Kaltaiseni matkalehmän omistajat voivat näyttää IFille
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

-1000RR-

---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
    Tuli mullekin satkun alennus, vaan eipä tuo enää kiinnosta kun kerkesin jo vaihtaa pois Iffiltä. Pohjolasta koko lysti n. 550e halvemmalla per vuosi. Jos sen rahan pistän pensaan, pääsen n. 7300 km kauemmas ensi kesänä!
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Eilen kuulin vakuutusyhtiöön soittaessa, että mulle vaikuttaa n.50€/vuosi alentavasti.... kirje ei ole vielä tullut kotiin asti mutta on kuulemma tulossa.
    Alennus se on pienikin alennus vaikka eihän se tässäkään tapauksessa ole kuin 4,17€/kk.
    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 25 2006,10:10) kirjoitti
    Jos sen rahan pistän pensaan, pääsen n. 7300 km kauemmas ensi kesänä!
    Huomioi että sun pitäis päästä takasinkii vielä...
    Vai meinasitko jäädä asumaan jonnekin Saharan tienoille?
    Sori, oli ihan pakko...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R

Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
    Lainaa (ValeRossi @ Maalis. 25 2006,15:01) kirjoitti
    Huomioi että sun pitäis päästä takasinkii vielä...
    Vai meinasitko jäädä asumaan jonnekin Saharan tienoille?
    Sori, oli ihan pakko...
    No syksyllä vois vetästä 7300km etelämmäks ja kääntyä sitten keskitalvella takasin päin tulemaan. Ne toiset 7300 kilsaa meniskin sit jo ens vuoden budjettiin...

Eli muuttomotoristi... vähän niinkun muuttolintu.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 25 2006,15:06) kirjoitti
    Lainaa (ValeRossi @ Maalis. 25 2006,15:01) kirjoitti
    Huomioi että sun pitäis päästä takasinkii vielä... *
    Vai meinasitko jäädä asumaan jonnekin Saharan tienoille? *
    Sori, oli ihan pakko... *
    No syksyllä vois vetästä 7300km etelämmäks ja kääntyä sitten keskitalvella takasin päin tulemaan. Ne toiset 7300 kilsaa meniskin sit jo ens vuoden budjettiin...

Eli muuttomotoristi... vähän niinkun muuttolintu.
    Aikas näppärää * Varo vaan, ettet tuo mitään influenssia takas tullessas...ja eiku lissää *

T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Lainaa (Maxus @ Maalis. 24 2006,21:51) kirjoitti
    Sama kirje tuli meikälle IF:ltä
    Kuten myös, mutta kun mukana ei ollut vakuutuserittelyä mistä kaikesta tuo loppusumma on muodostunut niin eikun puhelinta kouraan Ja selvisihän se. Olivat lisänneet yhden rivin "hyvän miehen bonari" tjsp. -45% No seisonta-aika huomioiden ei tuo nyt montaa sataa tehnyt, mutta jokainen euro se on kotiinpäin
    - Pyörä myyty jo pois -
    Eli siis kysymys kuuluu: Mitä *%&¤#¤, mitä te pannarikuskit oikein duunaatte siellä tiellä?
    Mäiskittekö te niitä pyöriänne pitkin teitä ja mantuja vai mistä *%&¤#¤ tää johtuu???
    Me pannarikuskit koetetaan pitää pyörä pystyssä ja ennakoida ne mummot ja muut... ihan niinkuin me kaikki kaksipyöräiset.

Aiemmin ajokauden (n. 7kk) vakuutukset 772 ekua, nyt 339 ekua/vuosi, isolla kaskolla.
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
    Sama kirje tuli ja isokasko tipahti 100 euroa, nyt 300e / 7kk ajoa.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
    Missä hitossa teillä on vakuutukset,mulle tuli tarjous sevenfiftystä kaskon kanssa 771€/v.Mistä himputista saa kaskolla 300-400€/v kun niin porukka kehuu.
    Iffiltä miinusta täyskaskoon 199 ja sentit päälle. Maksua jää saman verran. Kyllä mulle kelpaa!
    Tuli samaiselta yhtiöltä kans samainen kirje.

Hupaisaa tiedottamista, kun ilmoitetaan uusi hinta kaskovakuutukselle ja sanotaan vaan, että hinta on laskenut. Ei mitään vinkkiä siitä mitkä ovat uuden summan laskentaperusteet, eli onko siinä mukana seisontahyvitys tai bonuksia jne. Soitin ja kysyin, ja vastaus oli että on siinä mukana seisontahyvitys ja bonus laskettu pois. Sitten kysyin paljonko hinta on laskenut tai mikä oli entisen kaskon hinta, ja tähän he eivät pystyneet vastaamaan, sanoivat vaan että "se ei näy mulla täällä enää". Eli ei mitään vertailukelpoista summaa, kun entisessä vakuutuskirjassakin hinta oli ilmoitettu koko vuodelle ja ilman bomushyvitystä...!!!

Miettikää siellä iffillä vähän tiedottamistanne!
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Täällä putos kans vuosimaksu kaskon osalta yli 300e - ja äijä penkiltä. *
    Hulluus on neroutta suurempaa. Neroudella on rajansa, hulluudella ei.

Vessapaperi loppuu aina väärään aikaan. Sen on elämä opettanut.
    makso mitä makso....ihan sama....
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
    Mulla laski kans -03 600 cbr:stä 97€
    Don´t tread on me!
    Paljo vai vähän? Pohjolan lasku osakaskolla:584,08 egeä.
    600 Hornet. Ehkä maksan, ehkä en?
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
    Lainaa (tapjar @ Maalis. 27 2006,16:38) kirjoitti
    Hupaisaa tiedottamista, kun ilmoitetaan uusi hinta kaskovakuutukselle ja sanotaan vaan, että hinta on laskenut. Ei mitään vinkkiä siitä mitkä ovat uuden summan laskentaperusteet, eli onko siinä mukana seisontahyvitys tai bonuksia jne.
    Tämän vuoksi juuri soitinkin. Siellä ne oli nätisti koneella yhä eriteltynä kaikki samat rivit kuin ennenkin (hälyale, bonarit, seisonnat, järjestöalet...). Ainoa että henk.koht. ale oli kasvanut 10=>55%
    - Pyörä myyty jo pois -
    Non ni, tässä se nyt nähdään: Kun on lusikalla annettu, ni ei voi kauhalla vaatia… - sano joku viisas! *
    Maamon olisi syytä palata uudelleen koulunpenkille; lukemista ja numeroitakin olisi hyvä näemmä opetella. *

Eli siis, suotta kiukuttelin. Jippiitä olisi pitänyt hihkua mutta, mutta,,,
    Alennus oli niin mahtava ettei sitä todeksi usko, ja samaa luokkaa Matkalahnan kanssa!

Lainaa (Matkalahna @ Maalis. 25 2006,19:49) kirjoitti
    Me pannarikuskit koetetaan pitää pyörä pystyssä ja ennakoida ne mummot ja muut... ihan niinkuin me kaikki kaksipyöräiset.

Aiemmin ajokauden (n. 7kk) vakuutukset 772 ekua, nyt 339 ekua/vuosi, isolla kaskolla.

Nyt ne kootut selitykset ymmärtämättömyydelleni:
    Ensimmäinen oli tietenkin se, että vertasin vakuutusyhtiön lähettämää viestiä netissä olevaan tietoon (en siis edelliseen vakuutuskirjaan), ne eivät täsmänneet ja siitä syntyi se mystinen 0,02€ ero. *

On muuten vieläkin, mutta olkoon nyt sitten!

Ja toinen oli tietenkin se että vakuutusyhtiö oli laittanut paperin molemmin puolin sanan KÄÄNNÄ, mikä tietenkin herätti sisäisen blondini vaikka brunetti olenkin (väheksymättä vähääkään blondeja - aitoja ja sit niitä toisia) ja sekoitti ajatuksenjuoksun kokonaan (Ai minkä juoksun, joku voisi kysyä?Myönnetään, ei juossut ku ei kulkenut näköjään ollenkaan!)! *

Seuraavaksi saanen pyytää anteeksi rumia sanojani?! *
    Seuraavaksi saanen pyytää anteeksi kaikilta motoristeilta?! *
    Seuraavaksi saanen pyytää anteeksi kaikilta Honda-motoristeilta?! *
    Seuraavaksi saanen pyytää anteeksi kaikilta Honda Pan European-motoristeista?! *
    Nii i ja anteeksi Matkalahna! Ei ollu tarkotus mollata mutko… luulin.. ja sit minä vieläkin luulin ja … *

Tästä lähin Maamo tyytyy sihteerin osaansa ja laittaa laskut pankiin meneen niiku sihteerin kuuluu tehdä, ei lue eikä ilmoita omista huomioistaan lainkaan, mikä sotkee Paapankin ajatukset (Siis niillä muutamalla * ei ollu Paapan ajatuksenjuoksuun mitään merkitystä!)!

Ja minähän en ollu mitään ottanu sitä tuohuksissa paperia lukiessa *

Hyviä ajokelejä kanssasisarille ja - veljille odotellessa *

Maamo
    Köyhille kallista - kaikille samanhintaista!
    Mitäköhän mulle käy kun maksoin jo vakuutusmaksun vanhalla periaatteella, enkä tiedä laskeeko vaiko nouseeko laskun summa??!!

IF

Kirjettä odotellessa *
    Lainaa (JOK @ Maalis. 28 2006,08:59) kirjoitti
    Mitäköhän mulle käy kun maksoin jo vakuutusmaksun vanhalla periaatteella, enkä tiedä laskeeko vaiko nouseeko laskun summa??!!
    Sama juttu. Kirjeen mukaan huomioidaan seuraavassa laskussa
    - Pyörä myyty jo pois -
    Eri yhtiöitten väliset erot?! *
    Hinta pyörän ominaisuuksien mukaan, johon vaikuttavat teho/paino -suhde, kuutiotilavuus sekä merkki ja malli lisäksi pyörän haltijan ikä ja asuinkunta ym.
    Pyöräni vaihtunut teho/paino -suhteeeltaan kalliimpaan maksuluokkaan, joten alennukset saa varmaankin joku muu *
    terv. 900:n Hornetin omistaja
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 28 2006,21:37) kirjoitti
    Lainaa (JOK @ Maalis. 28 2006,08:59) kirjoitti
    Sama juttu. Kirjeen mukaan huomioidaan seuraavassa laskussa
    Eiköhän se vak.yhtiö pidä puolensa.Ei teidän kannata sitä hätäillä..

Itse soiteltuani omasta kohtalosta IF:lle.Kävi kuulemma julki semmonen asia, että henkilökohtainen ale % vanhassa laskentatavassa antaa paremman edun mulle.....

Uusi tulisi kuulemma jonkinverran kalliimmaksi.Näin näköjään käy aikaisemmille eduille.Eli ne palaa kun paskanliekki......
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
    Taidan pitää kaskon Ifissä ja vaihtaa liikenne vakuutuksen Pohjolaan. Syy siihen, If 300 euroa kalliimpi 70% bonuksilla.
    Ei enää, asia korjattu.

Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
    Tuli muutes vakuutusyhtiöltä kirje!
    Ei, ei ollut lasku!

Oli ilmoitus: ILOISIA UUTISIA SINULLE, HYVÄ MOOTTORIPYÖRÄILIJÄ!
    Sain minäkin kirjeen ifiltä, joka alkoi samalla tavalla. Pitkaikaisena asiakkaana olen saanut mitä ihmeellisimpiä laskuja ja vakuutuskirjoja Sammosta (nykyisin if, mutta sama saa...an Sampo se on kuitenkin) ja pääsääntoisesti 3. korjaus osuu lähes oikein, mutta asiaan. Lähettivät siis kirjeen jossa lupasivat alennusta vakuutukseen, mitä minulla ei ole?.. ja tällä tavalla ilmeisesti olettavat säilyttävänsä asiakkaita. Tuntien vakuutusyhtiön, en ole edes yllättynyt, ennemminkin naurattaa. Seuraavana päivänä tuli uusi kirje, jossa taas sama satu alussa, mutta tällä kertaa luvattiin alennusta vakuutuksiin, jotka taloudestamme löytyy kylläkin valmiiksi täysillä bonuksilla, eli alennusta ei todellisuudessa saatu ollenkaan. Tämä on siis sammon logiikka. Eivät edes osanneet lähettää samassa kirjekuoressa olematonta viestiä, vaan piti nekin lähettää erikseen. Työllistäähän tuokin varmaan jonkun...postissa, paperitehtaalla, toimistossa, kirjeennuolijan...
    Sainpa kuitenkin naurut.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  30.  
    Lainaa (asakki @ Maalis. 25 2006,09:46) kirjoitti
    Kaltaiseni matkalehmän omistajat voivat näyttää IFille *
    Kyselin tänään vaihtoehdot Pohjola, Tapiola, IF, Lähivakuutus ja Nordea läpi. Kyllä ne jää edelleen Tapiolaan, tulee 12 euroa vuodessa halvemmaksi kuin Pohjola 01.04.2006 alkaen.
    If sen sijaan olisi halunnut rikastua oikein kunnolla kustannuksellani, vain runsaat 300 euroa kalliimpi kuin nuo kaksi halvinta.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen