Moikka vaan kaikille. Halusin tietoa otsikon ilmoittamasta asiasta, joten kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen.
Eli tarkoitus olisi saada tietoa K1200RS ja GT malleista. Vuosimalli olisi -03/04. K1200RS/GT vakiovarusteina ilmoitti motopalsta seuraavaa, ABS, lämpökahvat ja Kat kun vuosimalli oli -03. -04 vuosimalleilla muuten sama mutta polttoaineen ruistutus oli lisänä. Oletin että toi GT olisi paremmin varusteltu malli ja että K1200-sarjan pyörät ovat kaikki ruiskuja. Olinko väärässä ja saisiko noista malleista viralliset vakiovaruste osat sekä mahdolliset lisävarusteet joita kannattaisi olla.
Toiseksi, miten Saksassa rekisteröidyt mallit (K1200RS/GT, -03/-04 vm) eroavat Suomen vastaavista. Sen tiedän että Saksassa on alle 100 heppainen kuristettu kone markkinoilla. Onko noissa jotain muuta eroa, esim. autopuolella lohkolämmitin voi puuttua, joka on täällä suht tarpeellinen.
Pyörän tuonti Saksasta. Mitä kaikkia papereita pitää olla että tullin ja katsastuksen pilkun viilaajat hyväksyy pyörän mukisematta. Rekisteriote, myyntitodistus, ja olettaisin jonkinlaisen tyyppihyväksynnän EU-n alueelta olevan ainakin pakollisia?
Pyöriä tuovat yritykset, kaverit jne. Saisko tietoa tyypeistä jotka tekee tuontia Saksasta. Itse olen löytänyt ainakin seuraavan, Graulin (www.graulin.com). Onko tietoa millanen yritys toi on. Mitä kaverit yleensä velottavat palvelusta jne. Miten noi kaverit toimii valitessaan pyörään asiakkaalle.
Toiveessa saada bemari ennen kesälomia.
Lisäksi, missä täällä Hesan alueella voi treenata pyörän ajoa. On ollut yli 10 vuoden tauko ja haluttais palauttaa taitoja jossain ennen kuin lähteen toikkaroimaan liikenteen sekaan.
Kiitos
Kannattaa ainakin katsoo,että prätkässä on vähintään 6001km....!!!! Koska 6000km ja sen alle ajetut moottoripyörät tulli luokittelee uusiksi ja joudut maksamaan uuden MP:n Alv:n. Itse tein virheen ja siitä jouduin maksamaan aika "mukavasti" extraa *![]()
Sitten painotettiin,että leimalle mentäessä pitää olla ns.tyyppitodistus,(en muista paperin virallista nimikettä mutta mun paperissa lukee: EEC CERTIFICATE OF CONFORMITY). *
Hain Saksasta viime kesänä Suzuki Hayabusan vm.-01 ja konttorilla kun tyrkytin kyseistä paperia niin Insinööri ilmoitti,että ei sitä tarvi koska uusimmissa prätkissä se on sisällytetty mopon papruihin... *
Nii ja tietty ne perus paperit,(kauppakirja,rek.otteet) tarvit.
Niin ja pikku vink vink.... Kun tultiin Hangon tulliin niin Ei sieltä kukaan tullivirkailijoista tullu tarkastaan niitä ajokilometrejä.... *![]()
Joten mietippä mitä haluut kilometreiks ilmottaa *![]()
Kannattaa heittää tää kysymys tuonne oikeall foorumille
Pyörän tuonti ulkomailta
<p>2002-2014</p>
Kaippa tän joku siirtää. Kannattaa myös tarkistaa, että on ollut rekisterissä yhtäjaksoisesti yli 6kk. Itsellä kävi niin, että pyörä oli ensirekisteröity pari vuotta aikaisemmin, ja otettu pois rekisteristä 5kk ja kahden viikon päästä. Parin viikon vuoksi siitä meni verot uuden mukaan, mutta ALV ei tullut kuin verosta, koska oli yli 6kk vanha. Eipä tullut tuommoista edes ajatelleeksi.
Dixi et animam levavi
Itse toin Bemarini viime marraskuun alussa Saksasta, hain itse ja toin ajamalla kotiin saakka, paitsi Superfastilla Rostok - *Hanko välin.
Minulla homma toimi hyvin, kun nettistä hakemalla löysin 4-5 sopivaa kohdetta, joiden myyjiin olin yhteydessä ensin sähköpostitse ja sitten myös puhelimitse. Parilta lupaavimmalta pyysin lähettämään sähköpostitse scannatun alkuperäisen rekisteriotteen, siinähän on Saksassa kaikki edelliset omistajat osoitteineen. Ulkomaan numerotiedustelusta sain heidän puhelinnumeronsa ja soittaen tietoa sai pyörän taustoista tosi hyvin. (nimiä voi myös googlettaa). Valittuani ykköskohteen sovin tapaamisen, joka tässä tapauksessa oli helppo, koska kyseessä oli merkkiliike. Pari varakohdetta samoilta seuduilta oli varmuuden vuoksi myös valittuna. Rayanairilla lento Frankfurtiin *(Tampere - Frankfurt väli halvimmillaan 60 euroa) ja sieltä junalla loppumatka. Paikanpäällä voi sitten omin silmin ja koeajamalla tutkia ostettavan kohteen, niin ei sitten tule ostetuksi ainakaan "sikaa säkissä", onhan tuollaisessa kaupassa ainakin minun mittapuun mukaan kohtuullisen paljon rahaa kiinni.
Minun tietääkseni 2000-luvun Bemareiden alkuperäisestä rekisteriotteesta selviää jo kaikki EU- vaatimuksen mukaisuus ym. tiedot, joten tarvitset Suomen viranomaisille kauppakirjan, alkuperäisen rekisteriotteen ja mahdollisesti väliaikaisen sinun nimiisi Saksassa tapahtuvaa siirtoajoa varten tehdyn rekisteriotteen. Minulla on veroselvitys parhaillaan menossa, vein paperit tulliin pariviikkoa sitten, tarkoitus olisi rekisteröidä pyörä huhtikuun puolivälin paikkeilla, kun ajokelejä alkaa jo silloin olla.
Laivalla, ainakin Superfastilla, oli Tulliselvityslomakkeita laivan info-pisteessä, jossa tämän tienneet olivat kaikessa rauhassa voineet jo valmiiksi täyttää paperit, niin ei tarvinnut sitten tullissa niitä kiireessä täytellä.
Voin kyllä suositella tuota noutotapaa, saa samalla ajella , ja tutustella pyörään, ja hyvä vaihtoehto voisi olla myös lähteä kaksin jonkun kokeneemman kaverin kanssa, jos itsellä on esim. vähän ajokokemusta, ja tuntee epävarmuutta, ja tuoda molemmille pyörä, tai tuleehan K1200:lla kaksikin pois.
Nouto kustannukset olivat noin 500-600 euroa, kun kävin yksin. Haetuttamalla jollain liikkeellä kustannukset olisivat olleet vähintään tuplat rahteineen, en ainakaan löytänyt sen halvempia tarjouksia. Siitä ei ole kyllä kokemusta saako tuonti asiassa kaksi tuotetta yhdellä kertaa: halvan ja hyvän, vastoin yleistä käsitystä.
Onnea matkaan ja hankintaan.
Tuohon alkuperäiseen kyselyyn: Ruiskuja ovat kaikki K-Bemarit aina olleet.
Graulinista olen kuullut pelkkää hyvää. Kaveri tuotti nelipyöräisen Bemarin pari viikkoa sitten ja kehui Lindenin asiantuntemusta ja apua estoitta. Hoiti Bemun Helsinkiin asti. Palvelun hintakaan ei kuullostanut pahalta. Uskaltaisin ostaa Lindenin kautta pyörän vaikka kotiin toimitettuna....
kannattaa käydä ennen lopullista ostopäätöstä katsastuskonttorilla kysymässä, mitä papereita ko pyörä tarvitsee, ettei tule ongelmia, kun ei tiedetty.
www.mobile.de on kauppakirjan lomake, jota voi käyttää. Täyttämällä kaikki kohdat tulee myös kaikki kohdat sitten huomioiduksi.
Tuskinpa nuo saksassa rekisteröidyt poikkeavat, korkeintaan ovat paremmin varusteltuja, eli saattaa löytyä esim. vakionopeusssäädin.. Lohkolämmitintä ei löydy kyllä suomen mallistakaan
GT on tosiaan ja oikeastaan vain paremmin varusteltu RS. Vakiona sivulaukut ja muutama muovinpala katteessa. Ja olikohan siinä lämmitettävä ja pehmeämpi satula, sekä korkeampi pleksi.
Ne muoviläpyskät katteessa käsien suojana ovat kyllä asiaa ja omaani laitoinkin moiset jälkikäteen.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kiitokset kaikille vastaajille ja ERITYIS KIITOS kahdelle henkilölle, joilta sain avustusta hommassa erittäin paljon.
K1200 GT, putkahti eilen pihaan ja tänään on käyty ensimmäinen totuttelu reissu. Homma meni ihan hyvin vaikka pulssi oli varmaan korkeampi kuin lätkää pelatessa. Tästä aletaan vääntämään kilometrejä lisää lasiin.
onnea uudelle pyörälle![]()