Arvoisat motoilijat!
Olen hankkimassa ekaa pyörää ja harkinnut vaihtoehdoiksi 600 Hornettia ja Yamaha FZ6 S:ä. Lisäksi kattelin, ja kävin istumassa Kawan ER6n ja Z750:n. Yammussa mielekkäin perstuntuma, sen jälkeen Z750, muut oli vaan OK. Kaikista näyttää löytyvän vähän ajettuja 04-05 malleja hintaan 8500€. Kumpaan kallistuisitte? Ajo tulee olemaan lähinurkilla ja jos reissuun lähdetään, niin sitten lähdetään, oli katetta pyörässä tai ei. Kokemuksia tai mielipiteitä, jos jollain on muita hyviä kommentteja muista pyöristä niin tyrmää mun vaihtoehdot! Kyykky ei vielä oikein kiinnosta, eikä ajoasento tuntunut mielekkäältä..
Speksit: 29 v. 184 cm 88 kg ajokokemusta pyörällä alle 1000km.
Kiitos *
FZ1-N -06, motoilua 10 500 km ja sekin olis myynnissä, kysy!
FZ6-N -04, motoilua 9050 km
Osta uusi www.ee-speed.com, esim. Hornet maksaa uutena 9200€ ja vaikkapa -04 ajamaton 600 Bandit 7390€
Honda CRF 250 L
En tiedä mitään Hornet'ista ku en oo ajanu. FS6S on loistava pyörä! Niin hyvä, ettei sanotuksi saa. Ajan ny jammun tonnista, mutta about 13000 tuli pienemmällä mittariin ja oli makeeta!(Jimmies @ Helmi. 18 2006,15:56) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Käy koeistumassa noita niin tiedät miten mahdut sitä ajamaan, vaikka ihmiset olis samanmittaset niin kädet ja jalat erimittaset. Varmasti sama kumpaan päädyt, eiköhän nuo ole ihan hyviä ajopelejä.
Maybe it was just a dream
Sometimes things ain´t what they seem
Better not fool with things you don´t understand
Veikkaisin että noilla spekseillä ja noista kahdesta vaihtoehdosta se jammu vois olla mukavampi. Tosin papukaijatan edellisen puhujan kommenttia siitä koeistumisen ja jos mahdollista niin koeajon merkityksestä. Ratkaise asia omaperstuntumalla.kirjoitti
Jammusta ei löydy kokemusta, joten hivenen jäävi puhuja olen. Mutta hornettia olen ajanut ja tosi mukava peli. Ihmeen pirteä ajettava on, voittaa ajomukavuudessa(kaupunkiajossa) 600 katucebarin, josta ei löydy alavääntöä lainkaan.
Ja Z750:stä voin sanoa että jarrut ja etujousitus ovat aivan sanonko mistä. Suosittelen, että käyt itse "niiaamassa" pyörän.
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
Terve kaikille, vihdoinki tuli rekisteröidyttyä tännekkin, vaikka jo pitempään oon seuraillu foorumia.
Asiaan, eli itselläkin pyöränosto 99,9% varmasti edessä, ja samantyyppiset pyörät kiinnostaa. Vaihtoehdoiksi ovat jääneet Kawasakin z750 ja Hyosungin halpamopo comet 650cc nakuna.
(+ kolmas hyvin epätodennäköinen vaihtoehto Suzuki Dr-z SM 400)
Eka iso pyörä kyseessä piikin jälkeen, tehot papereissa pitäs olla 25kw mutta todellisuudessa tulee olemaan jotain ihan muuta.
Zetaa oon kattellu jo vuosikaudet kuolaten, pyörä on mielestäni ylivoimasesti komein vaihtoehdoista ja tehoa löytyy erilailla kun Cometin V2:sesta. Matkustajan tilat näyttää mukavilta ja oon käyny monta kertaa pyörää livenä kokeilemassa, ihan vaa päällä istumassa. (Liikkeet ei anna koeajaa kun on vasta 25kw oikeuttava kortti) Luottamus pyörän kestävyyteen kovempi kuin uuteen merkkiin comettiin, tosin olen molemmista kuullut enimmäkseen hyvää palautetta.
Cometin puolesta puhuu halpa hinta, joka ee-speedillä vielä toistaseksi alle 6tonttua. Budjettikysymys on melko merkittävä kun on opiskelijasta kysymys.
Eli kiinnostais tietää Cometin kilpailukyky zetaa vastaan. Miten tommone V2 jaksaa potkia ja vääntää verrattuna 100cc isompaan rivinelikkoon? Ajo tulisi olemaan suurimmaksi osaksi kaupungissa köröttelyä ja kikkailua (kehä 3:n sisällä), mutta kyllä melko usein tulisi reissuakin heitettyä mökille ja muutenkin. Matkaominaisuudet tuskin kummassakaan mitään loistokkaita katteiden puutteessa, mutta kai niillä reissuakin heittää? Kaikki mielipiteet kiinnostaa. Saa tottakai puhua myös Dr-Z SM:nkin puolesta...
<p>Yamaha FZ1N 2007</p>
Tuli hankittua se FZ6 naku, että see kuumottaa!!!
No niin kysymys siis tähän: Pyörä rekisteriotteen mukaan 25kw, mutta nykyään täystehoinen. Miten menetellä, tarviiko muutoskatsastaa? Ilmoittaa AKEen? Vai ajaa vaan välittämättä mistään? Mitä moinen muutoskatsastuspuuha kustantaa tai mitä siellä setä tekee?
Onnee uuesta pyörästä Jimmies! *(Jimmies @ Helmi. 27 2006,20:34) kirjoitti
Saako kysyä miks päädyit just Yamahaan? Komeehan se on ku mikä ja ruutiakin löytyy..
Tohon mun aikasempaan viestiin odottelen yhä kommentteja *![]()
<p>Yamaha FZ1N 2007</p>
Kannattaa muutoskatsastaa, käy kyselemässä katsastuskonttorilta lisätietoja, neuvovat kyllä miten menetellä. Onnettomuustilanteessa vakuutusyhtiö voi kieltäytyä maksamasta korvauksia mikäli otteessa 25kw ja ajat täystehoista pyörää vaikka kyseisellä ei olisi mitään asiaa tapahtuneeseen.(Jimmies @ Helmi. 27 2006,20:34) kirjoitti
Maybe it was just a dream
Sometimes things ain´t what they seem
Better not fool with things you don´t understand
ÄÄH osta 9r niinku mieki ekaks mopoks, kyl sil pärjää ihan kiWasti
edit: perskeles liian hiukna myöhään, no paren myöhään ku ei millonkaan
Yamaha löytyi loppujen lopuksi hyvään hintaan, vaihtoehtona oli viimeiseen saakka 600 Hornet, se vaan ehti mennä tuntia ennen kaupaksi ennenkuin ehdin paikan päälle katsomaan.(erzo @ Maalis. 04 2006,22:57) kirjoitti
Ja toinen Yamahan puolesta puhunut asia oli ulkonäkö ja uudempi tekniikka, sekä myös mulle sopivampi perstuntuma. Tiedä sitten kumpi on ihan viimeiseksi parempi, kun ei kumpaakaan päässy ajamaan kunnolla, vaan säilytyshallissa muutaman metrin.
Huhtikuussa ensimetrit kadulla, kun setä on käynyt lakasulakasukoneen kanssa pyörähtämässä. Palataan asiaan..![]()
Tosta muutoskatsastuksesta ei kannata lipsua. Se on paska homma jos jotain sattuu, ni rupee asiaa selittelemään. Vakuutuksetkin määräytyy sitte sen rek.otteen mukaan, joten sitte saat maksaa vielä kaiken päälle korotettuja vakuutusmaksuja. Ei oo iso homma. Meet katsastuskonttorille ja tiedustele aikoja, usein pääse hyvinki pian. Kun katsastus tehty, printtaavat uuden ootteen.
Jos sulla on slipari vaihdettu, ni suosittelen orkkiksen laittamista ennen katsastukseen menoa...voi muuten olla ettei tuu hommasta mit.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Jep kiitti, pyörän haku oli pari viikkoa sitten ja katsastus ja rekisteröinti hoitu samalla reissulla. Pakun perässä pyörä asemalle, jossa setä tuikki lampulla konehuoneen puolella ja mutis puoliääneen, että mistäs vidusta sen kuristuksen poiston näkis...
Repeilin aivan täysiä kun saapastelin takaisin sisälle söpön katsastustytön luokse. Kerroin sit että hän, siis tämä tähtisilmäsöpöläinen, olis varmaan osannu tehdä saman homman itekin.. Juotiin siinä kevätauringossa vielä kahvitkin kun ei siellä muitakaan ollu.![]()
Lupasin kesällä hakea sen tähtisilmän ajelulle, että tällaista.
siis pitääkö se pyörä kiikuttaa sinne asemalle(Jimmies @ Maalis. 24 2006,19:52) kirjoitti
mitä järkeä, eikö ne vaan voi tehä uutta otetta ja sillä siisti.
miksi pitää "tarkistaa" että onko kuristukset poistettu![]()
![]()
Kävin siis noutamassa pyörän myyjältä
ja samalla reissulla kävin rekisteröimässä sen itselleni. Setä halus nähdä pyörän sit kuitenkin.
Me asutaan rekistereiden ja tarkastusten luvatussa maassa.![]()
joo, just selvitin asian.(Jimmies @ Maalis. 25 2006,11:29) kirjoitti
tarttee todistuksen jostain pyöräliikkeestä että on poistettu kuristukset ja sitte muutoskatsastettava
ja pyöräkin on vietävä näytille että ne näkee onko sellanen ees olemassa
ei järkee ei
no, se on semmosta.