Joo ei ohittaessa tarvitse paljon alaspäin vaihdella vaikka ajelisi kaksi päälläkin.Ihan hauska laite sopii kaiken laiseen ajoon.Onnistuu takapyörällä ajokin jos semoisesta tykkää.Omat äänet pyörässä on vähän miedot.Itse vaihdoin Devilin sliparit niin Avot johan tuli jo oikeat moottoripyörän äänet.Vielä ku otti ääni killerit putkista pois.Ehkä jonkun mielestä vähän liiankin rajut.
Mitä hintaan tulee niin on kyllä hinta/laatu osunut hyvin kohdalleen.Semmosta huhua kuulin että ensivuoden mallin hinta tulisi jonkun verran nousemaan:liekö pitänee paikkansa se nähdään sitten keväämmällä.
Honda CBR600F silver/black
Takana on laukku.Eihän se nyt kaunista ikinä pyörää.Mutta pakko niitä tavaroitakin on kuskata.Ei vaikuta ajamiseen paitsi 80kmh kohdalla jos ottaa kädet irti sarvista niin alkaa sen päivänen vispaus.Mut samaa ilmenee muissakin mopoissa.(leijona59 @ Elo. 31 2006,21:32) kirjoitti
Johtunee varmaan jonkunverran myös ensi asennus renkaasta.On kulunut hivenen rappusille Battlax 57 Bridge.
Huollot on 6000km.välein niinkun on muissakin Hondissa noudattaen hyvin pitkälti myös samaa kaavaa.
Mitään takuu vikoja ei ole ollut olen nyt ajanut reilut 8000km.
Honda CBR600F silver/black
Minulla on ylimääräisenä teline + givi E46 takalaukku, 150€ lähtee. Ollut kiinni CBF500:ssa, mutta eikös toi takapää ole ihan samanlainen noissa isommissa?
Honda CRF 250 L
Uusi CBF1000FA kuski ilmoittautuu. Siirryin Suzuki GSF 1200 S Bandit (-05):sta ruisku/nestejäähdytys/abs alueelle. Kylmätyyppien/keskustelujen/speksien perusteella uskaltauduin kokeilemaan (=sikasäkki-periaate). Keväämmällä pyörä alle.
Myös yksi pienehkö syy vaihtoon oli Bandit:in heikohko kylmäkäynti ja lämmittelyyn vaadittava aika (tehdassäätöinen laiha kone oli kyllä säädetty tuhdimmalle, mutta silti köhivä kylmänä). CBF:stä löytyi pari artikkelia kylmäkäynnistä joista ensimmäinen antaa risuja ja toinen hehkuttaa:
1)
http://www.tekniikanmaailma.fi/arkis...p=2&id=1851008
"Niin kauan kuin kylmät säät jatkuivat, kaikki kuljettajat kertoivat moottorin huonosta toimivuudesta heti käynnistyksen jälkeen. Noin kymmenen kilometrin ajon jälkeen moottorin käynti vihdoin tasaantui. Ilmiö näkyi myös polttoaineen kulutuksessa. Ajokauden aikana Honda lähti erittäin huonosti käyntiin viisi kertaa. Moottori heräsi sylinteri kerrallaan. Mitään syytä tähän ei löytynyt."
2)
http://www.motopalsta.com/koeajot/Ho...da+CBF+1000/57
"Hondan ruiskusta täytyy vielä mainita, että sellaiset laitteet kuten ryyppy tai nopea tyhjäkäynti ovat turhia. Moottorinohjaus on niin edistynyt, että kylmä kone käy virheettömästi heti startista."
Pikkuisen ristiriitaista eli olisiko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia lisää miten tuo CBF kylmäkäynti asia oikein on ?
Oman pyöräni käynti kylmänä ilmenee niin, että se tavallaan "pullauttaa" kierrokset n. 3000:n kierroksen kohdalla. Eli ei tahdo ensin nostaa tasaisella kaasun annolla yli kynnyksen. Ja sitten kun menee yli kynnyksen, niin ikäänkuin ryntää. Vaikea kuvata, mutta jotenkin noin se menee.
Mihin tarvitaan ABS-jarruja? Jos ei ole sormissa tuntoa niin ei sitä ole. ABS on mainosmiesten luoma mielikuva.
Niin, en todellakaan tiedä, mihin ABS-jarruja tarvitaan.
Mulla on pyörässä semmoiset enkä ole ikinä vielä niitä käyttänyt! Maksoivatkin mokomat vielä tonnin!
Terse vaan cbf-miehet! Minun honta cbf 1000 kyllä käy tavattoman hienosti sekä kylmänä että kuumana. Yks kesä takana ja kokemukset enimmäkseen hyviä. Semmonen ominaisuus on, jotta auringonpaisteessa parkissa tulee tankin hukkaputkesta kenkku pikku lätäkkö maahan, ei ole väliä, miten täynnä tankki on. Tutkin itse asiaa ja se ei mielestäni ole vika, vaan ominaisuus (tekovika?!) Oottako huomannu samaa? Pikku rallatus kuuluu kylmänä kun kohottaa vähän kierroksia, ei kuulu lämpimänä. Tuntuisi tulevan suoraan kytkimen kohdalta, ei varmaan vakavaa, mutta onko teittillä tällaista havaintoa? Hyvää kevättä vaan kaikille ja ajokelejä...
Samantyyppinen rallatus kuuluu vaimoni CBF:stä aivan kuten sanoit kylmänä, kytkimen seutuvilta. Käytin paikallisessa Honda huollossa ja pyysin kuuntelemaan. Eivät pitäneet minään vakavana äänenä??!! Joskus ihan muutaman plusasteen kelissä ääni on enemmänkin kuin "pikku rallatus". Aika näyttää paheneeko ääni vai onko todellakin kyse ei toivotusta "ominaisuudesta".(hontra cbf1000 @ Maalis. 16 2007,23:12) kirjoitti
Toinen seikka jota korjattiinkin oli ohjaustangon vinous. Luettuani engelsmannien cbf1000.com sivuja missä useampikin käyttäjä oli oiotuttanut kieron tankonsa rupesin tutkimaan pyörää ja kappas vaan, tanko oli aivan selvästi vinossa. Olimmekin jo ihmetelleet miksi vaimoni istuu kierossa ja valittaa että toinen takajalka puutuu ajaessa. Tulipahan sekin vaiva kuntoon kun laittoivat tangon suoraan, se on joskus pienestä kiinni. Muuten pyörä on ollut kotiväen mieluinen.
![]()
Ilkka
"Bandiitti"
Nostetaan tämäkin aihe pinnalle. Siis kysymyksiä tuosta CBF 1000 s:ta? Livenä olen pyörän nähnyt ja jutut lukenut sekä MP maailmasta sekä Bikestä. Koeajolla en ole käynyt.
- Miten pitkiä päiväetappeja olette ko. pyörällä ajaneet, puutuuko takamus?
- Ajoasento, käykö ajoviima pahasti kypärään 180cm:n kuskilla?
- Polttoaineenkulutus kiinnostaa, vaikka sillä ei merkitystä ole.
Edellinen pyörä oli 900:nen Hornetti ja tekisi mieli kokeilla juuri tuota 1000 cbffää. Hornetin moottori ja ajoasento olivat tosi hyviä, mutta katteen puuttuminen oli suuri miinus matka-ajossa. Onko odotettavissa suurta pettymystä jos hankin ko. laitteen. 900:nen oli neljäs honda peräjälkeen enkä tohtisi merkkiä vaihtaa kun ovat hyviksi osoittauneet. XX ei kiinnosta.
nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
Tuostahan oli TM:ssä joku 40000 kilometrin kestotesti, ei siinä paljoa sattunut eikä tapahtunut, ei muista tarkkaan, joskus töissä lueskelin.(sik @ Syys. 30 2007,19:44) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Itse vaihdoin 650 banditin cbf1000fa:han. Kilometrejä kertynyt kolmen viikon aikana 2200.
- Pisimmät päivämatkat vain n. 400 km, ei puutunut p..se. Satula on selvästi parempi kuin banditissa, vaikka tuntuukin kovalta.
Tämä on tietysti myös vähän pers kohtainen asia.
- Minä olen tämmönen pikänhuiskea (170cm) ja minulle pleksi on aika hyvä. Ajoviima käy kyllä kypärään,
mutta hartiat ja kädet suojaa hyvin. Pleksin korkeus on myös niitä makuasioita.
- Kulutus kaks päällä muun liikenteen rytmissä n. 5.3 ja yksin ajaessa 5.0-5.8 riippuen kahvan asennosta.
Omat kokemukset todella positiivisia. Mitä enemmän ajaa, sitä mukavammalta tuntuu. Kone on hieno ja ruiskun ohjaus toimii
hyvin, ei on/off ilmiötä. Ehkä semmoiselle, joka tykkää tehopiikistä korkeilla kierroksilla ei oikea valinta.
Mutta semmoinen, joka tykkää helposta ja varmasta ajettavuudesta sekä vääntävästä koneesta, tuskin pettyy.
Tervetuloa joukkoon. CBF1000FA
^Juuri tuo on pointti. Muita potentiaalisia malleja olis 1250 Bandit joka on minusta wanhanaikainen, FZ-1 S Yamaha jossa on hyvä moottori, mutta hinta pompsahtaa vähän. Myös Bemari F800 on mielenkiintoinen malli, tai ainakin sitä on kehuttu monessa lehdessä. *kirjoitti
Itellä pisimmät päiväetapit luokkaa 1000km.
Onko mopojussi ollu Tahkolla päin liikenteessä äskettäin? Näin nimittäin pari tuommosta Hondaa liikeenteessä Tahkon suunnalla. Toinen oli oranssi ja toinen punanen. Siilinjärvellä näin hopeisen jossa oli kyytiläinen ja kolmet laukut matkassa.
nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
Minäkin tutustuin bandit 1250:seen. Kone on varmasti hyvä, mutta ruiskun ohjausta ovat hiukan moittineet.
Ja omalla kohdalla pyörän ulkonäkö ei olisi muuttunut muutoin kuin koneen ja värin osalta, siksi päädyin takaisin Hondaan.
Eipä mulla ole susukistakaan pahaa sanottavaa, vaan eipä ole vaihtokaan kaduttanut.
Tahkolla en ole pyörinyt, mutta Tahkon risteyksen ohi tuli ajettua viime tiistaina Rautavaaralle ja Jyrkälle mennessä.
Mainitsit sik tuon jamahan fatserin.
Täältä löytyy mielenkiintoista tietoa Fz1 vs Fasu1000 vs Cbf1000.
Ja juttu on fazer owners forumin sivuilla eli tuskin on ainakaan hirveesti kaunistelltu cbf:n osalta.
Tonnisen cbf:n vääntö on poikaa ala/käyttökierrosalueella.
Edit: Tuli muuten ajettua myös bmw f800st. Ei uponnut minuun, semmoinen räpisiä. Cbf tuntuu selvästi paremmalta valinnalta.
Tämä kesä on ajeltu punasella cbfa:lla. Koeistuttiin messuilla ainakin nuo miettimäsi mallit ja koeajokin osasta. Ajoasento on luonteva ja kuulemma kyydissäkin passaa istua, joten valinta oli helppo. Pleksi ei ole kummonen, mutta parani jonkun verran jollakin saksalaisella valmisteella.
En ole ajanut yli 300 km:n päivämatkoja, kun ei vain tullut lähdettyä. Luultavasti menisi kuitenkin ihan kivuttomasti. Ajaminen on tosi kevyttä. Käyttö on ollut lähinnä päivittäistä työmatka-ajoa ja tuolla pyörällä menee mukavasti sekä moottoritietä että kaupungin katuja.
Parasta on kuitenkin ollut pyörän toimivuus, taattua laatua.
cbf
Nostetaan tämäkin aihe pinnalle. Siis kysymyksiä tuosta CBF 1000 s:ta? Livenä olen pyörän nähnyt ja jutut lukenut sekä MP maailmasta sekä Bikestä. Koeajolla en ole käynyt.
- Miten pitkiä päiväetappeja olette ko. pyörällä ajaneet, puutuuko takamus?
500-600 km/pvä ja ei pahemmin ole puutunut. Penkki on erittäin hyvin onnistunut (pituutta mulla 175 ja painoa 75 penkki keskiasennossa)
- Ajoasento, käykö ajoviima pahasti kypärään 180cm:n kuskilla?
Rento/pysty ajoasento, pleksi mulla ala-asennossa eli viima tulee kypärään, mutta parempi, että viima tulee tasaisesti kypärään, kun pleksin yläasennossa tulee pyörteilyä ja kypärämelu korostuu
- Polttoaineenkulutus kiinnostaa, vaikka sillä ei merkitystä ole.
Tuossa noita kulutuksia aikajärjestyksessä, eli alkuun vienyt luonnollisesti jäykempänä vähän enemmän, mutta pyörii aika mukavasti siinä viiden litran korvilla. Ajot sekalaista kaupunki/maantie/moottoritie ajoa normaaleilla tienopeuksilla ilman kiireitä yksi päällä:
12,63 242,4
17,33 304,4
16,22 285,9
17,17 305,9 63,35L/1138,6KM*100=5,56L/100KM
16,32 309,8
14,61 277,7
17,83 349,8
16,43 287,7 65,19L/1225,0=5,32L/100KM
14,01 284,9
16,24 292,6
17,71 335,9
17,26 339,0
16,48 312,9
30,15 571,7 111,85L/2137,0KM=5,23L/100KM
14,28 290,0
15,38 286,6
11,51 250,4
9,25 188,5
11,27 208,1
16,97 321,4
5,98 129,2
15,52 302,7
12,58 265,5
17,44 329,1 = 130,18 / 2571,5 * 100 = 5,06 L/100KM
17,51 331,0
16,81 324,3
17,47 356,6
17,75 335,7
17,12 334,2
17,46 330,2
16,64 316,6
16,22 321,5
15,94 329,9
18,76 314,5 = 171,68 / 3294,5 * 100 = 5,21 L/100KM
14,61 284,4
17,72 337,6
14,50 300,7
12,87 259,6
15,23 330,2
17,84 367,8
12,23 247,8
12,45 271,2
18,93 377,9 136,38 / 2777,2 * 100 = 4,91 L/100KM
17,37 347,4
16,58 322,5
18,03 363,5
16,01 330,9
18,06 372,6
17,67 344,9
14,07 263,5
12,33 231,5
15,63 303,9
13,82 278,3 159,57 / 3159 * 100 = *5,05 L/100KM
Edellinen pyörä oli 900:nen Hornetti ja tekisi mieli kokeilla juuri tuota 1000 cbffää. Hornetin moottori ja ajoasento olivat tosi hyviä, mutta katteen puuttuminen oli suuri miinus matka-ajossa. Onko odotettavissa suurta pettymystä jos hankin ko. laitteen. 900:nen oli neljäs honda peräjälkeen enkä tohtisi merkkiä vaihtaa kun ovat hyviksi osoittauneet. XX ei kiinnosta.
20 tkm kesällä -07 ajeltu, eikä kaduta hankinta yhtään. Kukapa omaa haukkuisi, mutta toimiva peli.
Mitenkäs muuten olette olleet tyytyväisiä CBF1000SA:n jarruihin. Kun mun mielestä nuo takajarrut aika olemattomat, eli joutuu painamaan aika voimalla, että ottavat. Ootteko huomannu samaa (alkuperäiskokoonpanolla) ?
Ei siinä tosiaan tapahdu oikein mitään pelkällä polkimella. En tiedä, miten takapyörä jarruttaa, kun vetää kahvasta, mutta eihän sillä taida olla mitään väliäkään.
Jossakin olen nähnyt videon, jossa dualilla päästiin lähes yhtä lyhyeen jarrutusmatkaan pelkällä polkimella kuin oikeaoppisella (abs)jarrutuksella. Ilmeisesti tätä ei ole tavoiteltu, koska kahvaa pitää tosiaan käyttää ja polkimen voikin sitten käytännössä unohtaa.
cbf
Kävin just hieromassa kauppoja kyseisestä pyörästä.Mun mielestä se oli hyvinkin käteen sopiva kun kävin sitä kesällä koe ajamassa.Eiköhän toi heppa määrä mahda meikäläiselle riittää.
jaakko taponen
Minä hankin uuden mopon viime kesänä. Vaihtoehtoja oli CBF1000, FZ1, Bandit 1250 ja F800. Viimeisin tipahti heti ekalla koeajolla pois hengettömän tuntuisen moottorin takia (en varmaan käyttänyt kierroksia riittävästi). Jammussa on riittävästi tehoja ja hyvä ajoasento, mutta kun se kiekasee vasta yli 6000 kierroksilla ja sammuili liikennevaloista lähtiessä. Kyllä fillarin täytyy reagoida myös alemmilla kierroksilla. Loppukisaan jäi Honda ja Susna. Minä päädyin rosvoon lähinnä paremman ohjattavuuden vuoksi. Vaihteisto toimi kyllä Hondassa sujuvammin. Kilsoja on Susnalla kertynyt 3000 ja ajoasentoa on pikkuhiljaa paranneltu entisestään itselle sopivammaksi. En ole katunut.![]()
Omassa cbf1000 mittariin tullut kolmella ajokerralla reilu 200 km. Onko muilla käyttäjillä ilmennyt mitään lastentauteja ensimmäisissä vuosimalleissa. Runko tuntuu vähän kevyeltä edellisen pyörän alupalkkirunkoon nähden. Pakoputken kannake on varmaan kovilla ja kannattanee pitää tarkkailun alla. Takajousi vähän löysä kaksi päällä. Varusteluvaiheessa vas. sivukateen kannatina piti vähän "jälkisäätää", miten lienevät tehtaala saaneet ehjänä kasaan. Ne italialaiset !
cb350 * fz6s * cbf1000
Kaksikin -07 mallia (uutta) viime kesänä käytössä, ei alkumetreillä lastentauteja. 2 päällä kun esijännityksen säätää maksimiin niin riittää, sitten kun matkakamat mukana niin silti on liian löysä tuo takajousi IMHO. Lisäksi viime kesänä tuli sellainen ilkeä ilmiö ilmi, että kaksi päällä laukut täynnä kun tankin täyttö laskee alle puoleen niin alkaa hirveä woblaaminen tietyissä nopeuksissa. Todella ikävä ilmiö ja toistui useasti joten luulen tämän olevan ominaisuus enemmin kuin satunnainen ilmiö.(presto358 @ Huhti. 06 2008,13:16) kirjoitti
nim. 450km takana tälle keväälle mutta nihkeät on kelit Oulussa vielä
Honda CBF1000
Kertokaas cbf:n omistajat tai muut "ei niin katettujen" pyörien omistajat: eikö sadekelillä kura roisku jaloille?
Honda Monkey Z 50 J -94, Yamaha TZR 125 ypvs -91, Yamaha RD 350 LC ypvs -87, Honda CBR 600 f -91, Yamaha YZF 600 R -98. Yamaha YZF 600 R -03
Puolikatetussa pyörässä sateesta on kuitenkin eniten haittaa "yläpäälle" eli kypärälle, kaulalle ja korvienvälille!(markovilja @ Touko. 18 2008,18:33) kirjoitti
Jalkojen suojana ainakin itsellä on kunnon goretexit ja vedenpitävät saapaat.
Alakatteen puuttuminen helpottaa huomattavasti esim.öljynvaihtoa jolloin ylimääräisiäkin vaihtoja tulee ehkä useammin tehtyä.
cb350 * fz6s * cbf1000