Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 84:sta
  1. #31
    Lainaa (CBF1000 @ Huhti. 12 2006,21:28) kirjoitti
    No nyt on 150 km ko. pyörällä takana ja olen todella tyytyväinen ominaisuuksiin. Uskon jatkossa tyytyväisyyden säilyvän kun ilmatkin lämpiävät. Suosittelen
    Millainen ajo-ominaisuuksiltaan verrattuna xx:ään? Kuinka kate suojaa samoin xx:ään verrattuna?
  2. #32
    Viime kesänä XX ajaessa tuli vaihdettua kypärää uuteen ja kalliiseen ja korkeampaa plexiä ilman hyviä tuloksia. Kokoa meikäläisellä on 185 cm ja 125 kg, joten siinä kai osasyynsä, mutta metelin ja pyörteiden lisäksi jatkuva pikkusormien puutuminen XX:llä ajossa sai miettimään koko harrastuksen lopetamista. Muuten tosi upea pyörä. Uuden mallin tulo markkinoille ja kylmä tyypit sai tekemään päätöksen kolmessa tunnissa ilman koeajoa. Nyt ajettuna ei kaduta yhtään. Kate suojaa paljon paremmin ja varsin vakaalta ja väännökkäältä vaikuttaa. Lähtee kyllä kuin purkka tukasta, siis meikäläiselle riittävästi. Olen tyytyväinen ostooni.



  3. #33
    siinä tapauksessa sanoisin kaupan onnistuneeksi1 hyviä kilsoja
  4. #34
    Bläkkärin suunnittelun lähtökohtana lienee ollut, että mopon pitää kulkea 300km/h, niin joutunut insinööri tekemään kompromisseja... itsellä mittaa 190senttiä ja alussa oli -97 bläkkärin kanssa samoja ongelmia tuulen kanssa. Tankoa sai puristaa välillä niin perusteellisesti, kun tuuli tuli suoraan syliin. Tehtaalla ovat huomanneet saman asian ilmeisesti, kun -01 korottaneet sitä. Asensin uudemman bläkkärin pleksin ja se helpotti huomattavasti nopeassa ajossa. Mutta kuten tiedämme: mopoilu on herkkä kokonaisuus ja sen voi löytää vain kokeilemalla. Ja saattaa, että lompakkokin välillä huokaisee testauksessa ;-)
    Maailman paras ja lyhyin satu:

    Olipa kerran poika, joka kysyi tytöltä "Menetkö kanssani naimisiin".

    Tyttö vastasi: "En"

    Ja näin poika eli elämänsä onnellisesti loppuun asti. Hän kävi usein kalassa ja metsällä. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereiden kanssa ainakun halusi. Sen pituinen se.
  5. #35
    Lainaa (bechipe @ Huhti. 13 2006,23:32) kirjoitti
    Bläkkärin suunnittelun lähtökohtana lienee ollut, että mopon pitää kulkea 300km/h, niin joutunut insinööri tekemään kompromisseja... itsellä mittaa 190senttiä ja alussa oli -97 bläkkärin kanssa samoja ongelmia tuulen kanssa. Tankoa sai puristaa välillä niin perusteellisesti, kun tuuli tuli suoraan syliin. Tehtaalla ovat huomanneet saman asian ilmeisesti, kun -01 korottaneet sitä. Asensin uudemman bläkkärin pleksin ja se helpotti huomattavasti nopeassa ajossa. Mutta kuten tiedämme: mopoilu on herkkä kokonaisuus ja sen voi löytää vain kokeilemalla. Ja saattaa, että lompakkokin välillä huokaisee testauksessa ;-)
    Mulla oli -02 se XX: mut ei ollut onnistunut juttu se kate silti. Muutenhan se on hieno pyörä laskea ja riittävän ripeä...
  6. #36
    Tuli ostettua tuo pyörä. Aikaisempi menopeli oli Suzuki GR 650.
    Pyörä pitäsi tulla vapun jälkeen.
    Mielenkiinnolla odottelen ensi kilometrejä...
  7. #37
    No nyt on pyörällä otettu,niin sanotut neitsyt tyypit.Vähän reilut 100 kilsaa tuli ajettua.Joskin oli kyllä aikas p....leen kylmä.Yksin ja osa matkasta kaksi päällä.Ei voi kyllä muuta kun kehua laitteen ominaisuuksia.Alavääntöä on laitteessa vaikka muille jakaa.Yläpään kierrosaluetta ei ihan hirveesti tullut testattua,mutta ei se voima sieltäkään kyllä kesken lopu,riittää ihan varmaan näille suomen routasille teille.Josko nyt koittas muutaman sata kilsaa ajaa laitetta vähän sisään ja koittaa sit niitä yläpään voimavaroja.Ajoasento suht pysty,jaksaa kyllä varmaankin ajaa aika pitkän soiron kerrallaan,eikä kädet puudu.Ensi kokeilun perusteella Honda on onnistunut jälleen kerran luomaan hyvän laitteen markkinoille,voin kyllä suositella ensi kokemuksen perusteella. Kertokaahan komentteja kunhan saatte laitteisiin vähän kilometrejä,ja ilmatkin,ehkä lämpiää niin on vähän mukavampi ajella.



    Honda CBR600F silver/black
  8. #38
    1000

    ihme kun ei oo abseja, paljon varmaan matka-ajoon tulee ja kaksipäällä ajoon. Olis ihan tarpeen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #39
    Lainaa (jaket @ Huhti. 23 2006,10:09) kirjoitti
    1000

    ihme kun ei oo abseja, paljon varmaan matka-ajoon tulee ja kaksipäällä ajoon. Olis ihan tarpeen.
    Hä? Ei oo abseja??? Kumma juttu kun pikkusiskossa/-veljessäkin ne on vakiona. Viime vuoden malliin jouduin tinkaamaan ne kaupan päälle kun olivat silloin lisävarusteena. *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  10. #40
    Onhan ABS-malli myös tuotannossa, mutta ei ainakaan vielä myyjien varastoissa. Kyllä minulle ostaessani tuota pyörää kerrottiin mahdollisuudesta ostaa ABSillinen. Eipä sitä vielä osaa pyörässä arvostaa, kun ei ole koskaan ollut. Ensimmäiset ja hiekkaiset 350 km mennyt oikein hienosta.
  11. #41
    Joo tosiaan Suomeen tuotavat mallit on ainakin toistaseks ilman abseja.Ja mikä vielä koomisinta,niin keskijalka on ainoastaan vakiona ABS mallissa.Sikäli harmittava juttu se ei nimittäin olisi yhtään pahitteeks.
    Honda CBR600F silver/black
  12. #42
    Ostin pyörän nähtyäni sen messuilla, lisäksi Tuupakan BikeWorldissä oli osaava myyjä *
    Parisataa kilometriä takana, eikä hymy meinaa hyytyä *
    Sopiva pyörä minulle, ajoasento vielä hakusessa.
    ZR-7S oli aikaisempi pyörä.

    ABS mallin olisi saanut kesäkuussa vain hopeisena.

    Noin 800 km sekalaista ajoa takana, edelleen tyytyväinen. Vääntöä löytyy ei tarvitse paljoa vaihdella. Kuutosvaihteen välitys voisi olla pidempi. Kulutus noin 6l/100km.



    Honda CBF 1000, Musta
  13. #43
    Katselin tuota 1000:sta ja sen moottori on selkeästi 1000RR:n peruja. Vie tehokkaasti pohjan haluista ostaa hornet 900, kun tietää, että kone on reilusti uudempaa designia tässä uudessa. sääli, että tätä ei saa täysnakuna.

    hornet 900 konehan perustuu 99 bladeen. siihen on vaan ympätty ruisku.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #44
    Lainaa (jaket @ Huhti. 30 2006,21:45) kirjoitti
    Katselin tuota 1000:sta ja sen moottori on selkeästi 1000RR:n peruja. Vie tehokkaasti pohjan haluista ostaa hornet 900, kun tietää, että kone on reilusti uudempaa designia tässä uudessa. sääli, että tätä ei saa täysnakuna.

    hornet 900 konehan perustuu 99 bladeen. siihen on vaan ympätty ruisku.
    MP Maailma 3/2006 kirjoittaa;
    ""Moottorin sylinterinkansi, nokka-akselit ja moottorinohjaus räätälöitiin uudestaan ... Firebladen maksimivääntö tulee ulos 2000 kierrosta myöhemmin ... Vaikka nakupyörät ovat kyykkypyöriä herkempiä nostamaan keulaa, CBF 1000 ei tee sitä vahingossa edes ykkösvaihteella.""
    En kyllä yhdy tuohon mielipiteeseen, etupyörä on ollut irti maasta jo monta kertaa *
    Honda CBF 1000, Musta
  15. #45
    Tohon vois vielä lisätä,että ruiskun läppärunko on pienempi,kun plade:ssa.Laatikko on välitetty erillailla eikä ole tako mäntiä niin kun on Plade:ssa.
    Honda CBR600F silver/black
  16. #46
    itse ostin kanssa cbf 1000 hondan ja olen tyytyväinen
    olen ajellu monilla merkeillä ja ajo ominaisuudet hyvät
    ja ajoasento hyvä ei käy selän päälle itse alotin hondalla
    vuonna 1980
  17. #47
    Lainaa (918 @ Touko. 01 2006,00:04) kirjoitti
    Vaikka nakupyörät ovat kyykkypyöriä herkempiä nostamaan keulaa, CBF 1000 ei tee sitä vahingossa edes ykkösvaihteella.""
    En kyllä yhdy tuohon mielipiteeseen, etupyörä on ollut irti maasta jo monta kertaa
    Vahingossako? Tarkkuutta siihen kaasun käyttöön.
  18. #48
    ei muuta kuin ebay.de:stä 1000rr:n motti ja ruiskurungot, niin kyllä lähtee.. mutta mitä turhia, kyllä tuollakin kerkiää.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #49
    Onkos tässä CBF1000 satulan alla tavaratilaa, että sais jemmattuu autocomin piiloon?
  20. #50
    Kuskin jakkaran alla ei juuri ole tilaa, koska siellä on säädettävän jakkaran runko jolla saadaan istuinkorkeutta muutettua. Takasatulan alle kylläkin pitäs moinen mahtua.



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  21. #51
    Tänään kuulin juttua että CBF1000 ei riitä enää Suomeen.
    Tänne tulee lisää vasta kun muut suuret euroopan maat on niitä täys. Ilmeisesti hintakin nousee, koska suomeen tuotavat pyörät on hinnoiteltu niin alas, kiitos suomen korkea verotus, eli ensin myydään maihin joista tehdas saa enemmän raahaa *taskuun. *



  22. #52
    Lainaa (CBF1000 @ Huhti. 11 2006,10:44) kirjoitti
    Just tuli talliini vihdoin tuollainen. Ensimmäinen uusi pyörä. Mielenkiintoista päästä vertailemaan eroja viime kesän Blackbird ajojen jälkeen. Ajoasennon parantaminen oli kuitenkin se isoin vaihtamisen syy ja toivottavasti se korvaa sen suuren tehovajauden..
    Halvemmalla olisit päässyt kun olisit ostanut parilla sadalla esimerkiksi Lucasin 50mm korotetut cliparit. Sillä modauksella Bläkkäriin saadaan Vifferin ajoasento, mutta silti säilyy tankin alla sama hieno tuplaäksän moottori. Hälge allekirjoittanee asian .

    Ei siinä, kyllä tuo ähvä on varmasti ihan kiva kanssa. Ja vaihtamisessahan saa omat kiksinsä. Minä vain päätin vaihtaa vain värin... näin aluksi. Ja alushousut vaihdoin myös.
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  23. #53
    onko kokemuksia telineitten asennuksesta?
  24. #54
    Kappa perätelineen asennukseen meni aikaa noin 10-15 min.
    On kiinni 4 pultilla.Eli on tosi simppeli laittaa.
    Honda CBR600F silver/black
  25. #55
    Lainaa (Säätömies @ Touko. 06 2006,10:02) kirjoitti
    Lainaa (CBF1000 @ Huhti. 11 2006,10:44) kirjoitti
    Just tuli talliini vihdoin tuollainen. Ensimmäinen uusi pyörä. Mielenkiintoista päästä vertailemaan eroja viime kesän Blackbird ajojen jälkeen. Ajoasennon parantaminen oli kuitenkin se isoin vaihtamisen syy ja toivottavasti se korvaa sen suuren tehovajauden..
    Halvemmalla olisit päässyt kun olisit ostanut parilla sadalla esimerkiksi Lucasin 50mm korotetut cliparit. Sillä modauksella Bläkkäriin saadaan Vifferin ajoasento, mutta silti säilyy tankin alla sama hieno tuplaäksän moottori. Hälge allekirjoittanee asian .
    Mistähän niitä Lucasin korotus clipareita sais hommattua?Pikkusen pystympi ajoasento olis kova sana.
    Aina Maximilla
  26. #56
    Lainaa (Mr XX @ Touko. 09 2006,21:57) kirjoitti
    Lainaa (Säätömies @ Touko. 06 2006,10:02) kirjoitti
    Lainaa (CBF1000 @ Huhti. 11 2006,10:44) kirjoitti
    Just tuli talliini vihdoin tuollainen. Ensimmäinen uusi pyörä. Mielenkiintoista päästä vertailemaan eroja viime kesän Blackbird ajojen jälkeen. Ajoasennon parantaminen oli kuitenkin se isoin vaihtamisen syy ja toivottavasti se korvaa sen suuren tehovajauden..
    Halvemmalla olisit päässyt kun olisit ostanut parilla sadalla esimerkiksi Lucasin 50mm korotetut cliparit. Sillä modauksella Bläkkäriin saadaan Vifferin ajoasento, mutta silti säilyy tankin alla sama hieno tuplaäksän moottori. Hälge allekirjoittanee asian .
    Mistähän niitä Lucasin korotus clipareita sais hommattua?Pikkusen pystympi ajoasento olis kova sana.
    Lucakset: http://www.emc.sci.fi/

    /Jukka
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  27. #57
    Kävinpä kokeilemassa CBF:ää. Moottori tuntui mukavalta, sitkeyttä löytyy. Ja kiihtyvyyttä ihan riittävästi. Kate aiheuttaa pyörteitä. 80 menee, mutta 100 ja siitä yli....
    Ajoasento rennon pysty. Kokonaisvaikutelma kuitenkin skootteri- tai torikassimainen. Kun edellä vertailtiin CBF:ä XX:n, omana mielipiteenä sanoisin, että en ikinä vaihtaisi XX:stä CBF:än. Ne on täysin eri tason pyöriä. Jokainen kuitenkin muodostakoon oman mielipiteensä asiasta. Käyttötarkoitushan ratkaisee aika paljon kumpi ompi parempi ja/tai mukavampi.
  28. #58
    No niin,nyt kun kesä jo rupee kääntyyn ehtoon puolelle tältä vuodelta.Valitettavasti *.Niin kertokaapa vähän kokemuksia kyseisetä laitteesta jotka moisen omistatte.
    Ite oon ajanut semmosen 7500km ja olen ollut pyörään erittäin tyytyväinen.Kävin laitteen kanssa penkissä vakiona ja aika hyvät speksit tuli.Takapyörästä tuli saman verran tehoo kun tehas ilmottaa kampiakselista eli 98hv.Mikä on noin 110hv.kampiakselilta.Ja vääntöäkin takapyörästä tuli 96,8nm noin 105nm kampiakselilta.Ja ennen kaikkee vääntö pyörässa on mukava 3000 kier.kohdalla takapyörällä jo reulit 80nm vääntöö. Muutenkin mukava peli sopii kaikenlaiseen ajoon.



    Honda CBR600F silver/black
  29. #59
    Täällä kans pyöränvaihto edessä, vielä tämän syksyn aikana olisi tarkoitus ja olen kyllä katsellut CBF tonnia sillä silmällä

    Ajan melko paljon matkaa, miten matka-ajossa pyörä on tuntunut esim. kaksipäällä, entä ohituskiihtyvyys ja vääntö.

    Onko laukkuja sivuilla/ takana ja mitä vaikuttaa ulkonäköön,

    Huollot, kuinka usein tehdään ja onko muuten ollut huoleton peli.

    Kyselen myöhemmin lisää mitä tulee mieleen
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Super Blackbird @ Elo. 29 2006,23:10) kirjoitti
    No niin,nyt kun kesä jo rupee kääntyyn ehtoon puolelle tältä vuodelta.Valitettavasti *.Niin kertokaapa vähän kokemuksia kyseisetä laitteesta jotka moisen omistatte.
    Ite oon ajanut semmosen 7500km ja olen ollut pyörään erittäin tyytyväinen.Kävin laitteen kanssa penkissä vakiona ja aika hyvät speksit tuli.Takapyörästä tuli saman verran tehoo kun tehas ilmottaa kampiakselista eli 98hv.Mikä on noin 110hv.kampiakselilta.Ja vääntöäkin takapyörästä tuli 96,8nm noin 105nm kampiakselilta.Ja ennen kaikkee vääntö pyörässa on mukava 3000 kier.kohdalla takapyörällä jo reulit 80nm vääntöö. Muutenkin mukava peli sopii kaikenlaiseen ajoon.
    Meillä on ollut toukokuulta CBF 1000 vaimon pyöränä. Täytyy sanoa että on olut todella mieluinen kokemus. Kevyt kääntää mutkaan, pirteä koneeltaan = kevyt ja tehokas = kulkee kevyesti. Moottori vääntää alhaalta, ei niin väliä mikä vaihde päällä, aina mennään. 5500 km hyviä kokemuksia.

    PS Jossain vaiheessa kesää oli rengaspaineet päässeet putoamaan 2 kg:n paikkeille, en suosittele, oli aika raskas ja ikävä ajettavaksi. Kannattaa tarkistaa paineet silloin tällöin.
    Ohjaustanko oli alunpitäen oikealle kanissa, oikaisivat huollossa kun pyysin.

    cbf1000.com sivuilta löytyy brittien mallikerho jonka sivuilta löytyy mielenkiintoista luettavaa.

    Hintaluokassaan todella varteenotettava vaihtoehto. Käy kokeilemassa!
    Ilkka
    "Bandiitti"
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen