Joo.. oon uusi jäsen orgissa ja tuli viime heinäkuussa osteltua tollanen pikku-Zetori (zzr 600 d, -92).
Nytpä sitten tällanen kysymys, jotta miten sais vähän piristettyä konetta ja ennenkaikkee mistä niitä leluja saa ostaa??
Allrightit, Duellit ja Stormit on selattu jo lähes puhki, mutta aika vähän tohon fillariin löytyy tavaraa..vai?
Onko tehoputkilla ja suutinsarjoilla oikeesti merkitystä tehon kannalta?
Oon aika n00b näitten asioiden kanssa, joten kärsivällisyyttä pyydän..
Kiitokset jo etukätöseen
t:![]()
Juu terve vaan ja tervetuloa jne!kirjoitti
Meidän huushollissa majailee mm. tuollanen saman mallinen mopedi, jota jonkin verran ruuvanneena toteaisin että:
-Tehoputki on sinänsä parannus painonsäästöä ajatellen mutta tehonlisäyksen puolesta lähinnäkin plusmiinusnolla. Uutena voi tuohon D-malliin hankalaa löytää putkistoa, mutta meikäläisellä oli kyllä kiinni E-malliin tarkoitettu Laserin putkisto (en muista mallia nyt sen tarkemmin) joten sen perusteella siihen sopisi suoraan hormi uudemmastakin mallista.. Se ainakin laajentaa tarjontaa jonkin verran. Itse möin pois oman "teho"putken ja laitoin vakiot paikalleen kun emäntä alkoi tuolla ajelemaan. Sano että siltä palaa hermot siihen meteliin eikä jaksa kuunnella virkavallan v*ttuilua asiasta
-Neulojen ja seosruuvin säätö ajoi omassa pyörässä saman asian kuin kallis suutinsarja. Korkeintaan joudut ostamaan erikokoiset pääsuuttimet n. 5€/kpl. Tästä suutinsarja-aiheesta voidaan yleisesti olla montaakin eri mieltä, mutta henk.koht. mielipiteeni on että järkevät putkivirittelijä motoristit pärjää helkkarin hyvin ilmankin.![]()
Kiitoksia tosta..
Oisko mitään havaintoa, josko samaiseen mopoon saisi kolmen laukun telineitä (tulee varmaa heitettyy kesemmällä pari reissua)?
Kapalta löytyy ainakin niitä yhen laukun härpättimiä, mutta..
Jeps.. ajelen itse kans samanlaista 92 kawaa ja mul on kiinni tossa remuksen kokoputki ja suuttimet vaihdettu![]()
Mistä hommasit putket ja mitä kustansi?(zzr600d @ Maalis. 28 2006,15:50) kirjoitti
Lähinnä mua kiinnostaa, jotta miten sais fillarista lisää potkua irti... ettei tarvis hävetä.. (vaikka pyörä onkin hienoin ja paras ja jne ja jne) *![]()
Itseäni kiinnostaisi tietää meneekö D-mallin zetoriin nuo E-mallin kokoputket kiinni? Sliparithan nyt varmaan käy, niissä ei ainakaan näyttäisi olevan eroa? Louisilta katsottuna ainakin siellä myydään samalla tuotenro:lla BSM:n koko putkea sekä D että E-malleihin, mutta voisiko joku vielä varmistaa ennenkuin hassaan paljon rahaa turhaan ;).
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat"
Mulla oli D:ssä Laserin 4-1 täysputkisto joka oli tarkoitettu E-malliin. Ja sopi ihan suoraan..
(JCK @ Maalis. 11 2006,14:48) kirjoitti
Teitkö säädön itse vai teetitkö jossain, mitä maksoi? Mietin tuossa kun kaasarit pitää nyt omaani vaihtaa jokatapauksessa ja jos tuo putkikin tulee ostettua niin lienisi järkevintä hoitaa koko homma sitten säätöineen pois...
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat"
Tude:
Kävin putken vaihdon jälkeen pelkässä tehonmittauksessa jossa näkyi myös lambda/seoskäyrä. Maksoi 60e. Käppyrän perusteella sitten laitoin kokoa suuremmat pääsuuttimet (hinta n.5e/kpl), ja aloin leikkiä vakioneulojen korkeuden kanssa FactoryPron kotisivuilta löytyvän "CV-Carb tuning guidelines"-ohjeen mukaisesti (Googlella löytyy varmasti kun en osaa linkitellä suoraan). Lopuksi pientä hienosäätöä seosruuveihin. Lopputuloksena pyörä vastasi herkästi kaasuun ja veti "puhtaasti" koko kierrosalueen läpi. Noi Factoryn ohjeet on kyllä tosi hyvät![]()
Minulta löytys putkitelineet, kolmelle laukulle! En ole varma, oliko ne VARMASTI -92:seen, vai -91:seen! Mitenkähän paljon muuttuneet, jos ne onkin, -91:sen!? Jos kiinnostaa, laita privaa! Kuviii voin sitte laitella, eikä oo hinnankiroissa! Oisko 20e liikaa?!
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
mistähän noi putket olikaan..hmm...ei tuu mieleen mut kato joku remuksen myyjä ja kysy siltä![]()