Kysymys liittyy etuvanteessa olevan "painauman" korjauttamiseen:
Edellinen omistaja oli ilmeisesti ajanut jossain vaiheessa kanttaria päin hieman kovempaa vauhtia, tai käyttänyt pyörää ojan pohjalla. Joka tapauksessa, etuvanteen sivussa on pieni painauma, joka pitänee joko korjata (Rengasliike Amrif, Järvenpää, 60-70 EUR) tai sitten ostaa uusi vanne.
Eli jos pitäisi lähteä uutta etuvannetta hommaamaan Hondaan (VFR), niin mistä kannattaisi lähteä etsimään? Ja onko kellään kokemusta hintaluokasta?
Vanteet ovat jo irti, koska ne ovat menossa maalaukseen työkaverin kautta viraabelihommana. Siinä mielessä korjauskin on mahdollista, koska vanteista lähtee maali ja niitä siistitään joka tapauksessa.
Pikaista vastausta kiitos, sillä voi olla etten jaksa odottaa kuin huomiseen ennen kun lähden ajamaan Järvenpäätä kohti. Tästä vanteen korjaajasta on nimittäin hyvää kommenttia erinäisissä keskustelupalstoissa.
Käykö muuten muut Hondan/muiden valmistajien vanteet Vifferiin?
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Hieman riippuu vuosimallista, mutta ilmeisesti Sevenfiftyn ja VFR:n etupäissä on paljon samankaltaisuutta ja myös jarruvarustus näyttää täsmälleen samalta ainakin noissa 92-94 aikavälin pyörissä.
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
myös muista hondista kannattaa sitä vanneta metsästää.Esim cbr pc25 pitäs olla samanlainen ja oikasemisen hinnalla saa suoran vanteen
UPDATE:
Sain haettua vanteen pois Järvenpäästä. Vanne on oikaistu ihan hyvin, eli vanhasta saatiin aivan pelittävä vehje. Maalaus (valkoinen vanne) oli vähän sutaisten tehty, mutta sinänsä sillä ei ole väliä koska aion joka tapauksessa ottaa maalin pois vanteesta ja maalauttaa pulverilla vanteet hopeiseksi.
Olisi kannattanut ilmeisesti ottaa se maali pois ennen oikaisua, sillä maali kuulemma tarttuu aika tiukasti oikaisun johdosta. Voi olla siis ettei maali lähde ihan niin helposti kuin takavanteesta (NitroMorsilla).
Hintaa ottivat 70 euroa. Uusi olisi varmasti maksanut enemmän, ja olihan tässä ihan sellainen kiinnostus''faktori'', eli miten onnistuu oikaisu. Uusi on aina se helppo ratkaisu, eikä elämää saa tehdä liian helpoksi *heh*.
Toisin sanoen: Vanteen oikaisu on ihan hyvä vaihtoehto pienissä lommoissa. Kavereilla tuntuu olevan Amrifissa kova kiire, eli korjauksessa kesti about 5 viikkoa. Ei siis hätäisen hommia korjauttaminen tuossa liikkeessä...
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Vuosimallista riippuu. Näyttää 93 mallisessa sevenfiftyssä olevan vielä yksipuolinen jarruvarustus. Työpaikan pihalla taas näyttää olevan 97 mallinen CB750, jossa näyttää päällepäin olevan 93 mallin vanne, jarru, iskarivarustus.(kap57 @ Maalis. 23 2006,20:33) kirjoitti
Ovat ilmeisesti vanhasta sotaratsusta (Vifferi) ottaneet myöhempään peruspyörään (CB) hyväksi havaitut osat. Mikä ei ihmetytä ollenkaan, sillä näin tekevät kaikki valmistajat.
Toisin sanoen käytettyjä vanteita olisi varmaankin ollut saatavilla kohtuuhintaan. Tällä kertaa tuli korjautettua vanha.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Yksipuolinen, siis vain yksi levy etupäässä? Ei kai sellaista ole Sevenfiftyssä ollut ollenkaan, ainakin omassa vm. 92 on molemmin puolin pysäyttimet ja se pitäisi olla eka vuosikertaa... Jarrumännät ovat tosin vain levyn toisella puolella eli kaksimäntäiset, onko VFR:ssä nelimäntäsysteemi?
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Oon itse noita oikonut omista pyöristä, pieni lommo menee kyllä. pitää olla hyvä setuppi ja aikaa.. ja kärsivälliset naapurit kuuntelemaan sitä hakkuuta
JakeT.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Yhden pyörän vanteen olen tuolla oikaisuttanut ja siitä tuli ihan hyvä. Hintaa sille kertyi 30€, mutta maalautus piti teettää sitten muualla.
Ahdettu 1216
Oiskohan lie jenkkiversio tai jotain, sillä mm. alla oleva linkki näyttää kuvan cb750:stä, jossa on toisella puolella vain levy. Muistelen nähneeni muitakin samanlaisia kuvia googlettamalla...(kap57 @ Touko. 06 2006,14:23) kirjoitti
Honda 1993 CB750
Vifferissä on aivan samat kaksimäntäiset Nissinin pysäyttimet kuin esimerkiksi 1997 mallin CB:ssä. Tämä yksipuolinen levyidea siis perustui ihan googlettamiseen, ei oikeaan tietoon.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Budjettiversio NightHawk:ssa on ainoastaan yksi levy edessä.
Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin