Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Ongelmana Honda VFR 750 -88 lataus.
    Syksyllä talvisäilöön vietäessä lähti ainoastaan työntämällä käyntiin.(V...mäistä työntää 220kg yksin tasamaalla käymään)
    Pysyi juuri ja juuri matkan käynnissä. Perillä otettiin akku irti ja havaittiin sen olevan täysin kuiva? Ei siis yhtään nestettä!
    Akku vaihdettu kuitenkin viime keväänä ja koko kesän pelasi kuin enkeli...
    Nyt taas ajankohtaista perehtyä ongelmaan, eli onko se mahdollisesti ylilatausta?
    Mistä löytyy lataussäädin kyseisestä pyörästä?
  2. #2
    Lainaa (mika68 @ Maalis. 21 2006,12:19) kirjoitti
    Ongelmana Honda VFR 750 -88 lataus.
    Syksyllä talvisäilöön vietäessä lähti ainoastaan työntämällä käyntiin.(V...mäistä työntää 220kg yksin tasamaalla käymään)
    Pysyi juuri ja juuri matkan käynnissä. Perillä otettiin akku irti ja havaittiin sen olevan täysin kuiva? Ei siis yhtään nestettä!
    Akku vaihdettu kuitenkin viime keväänä ja koko kesän pelasi kuin enkeli...
    Nyt taas ajankohtaista perehtyä ongelmaan, eli onko se mahdollisesti ylilatausta?
    Mistä löytyy lataussäädin kyseisestä pyörästä?
    Seppo Sula "050-5840970" Nokialta tuo tarvike säätimiä kysyppä sieltä
    Life is too short to drink cheap beer.
  3. #3
    Täytyypä rimpauttaa Sepolle.
    Oisko kellään suoraa linkitystä VFR 750:n service manuaaliin? Taisi olla vasta vm. 90 eteenpäin, mutta auttais kuitenkin...
    Ei näin äkkisältään löydy
  4. #4
    No tässä olisi yksi jos kelpaa.
  5. #5
    Lainaa (Swampy @ Maalis. 21 2006,13:01) kirjoitti
    No tässä olisi yksi jos kelpaa.
    Tänks! Just kyseistä manuaalia metsästin
  6. #6
    Lainaa (artisti @ Maalis. 21 2006,12:29) kirjoitti
    Lainaa (mika68 @ Maalis. 21 2006,12:19) kirjoitti
    Ongelmana Honda VFR 750 -88 lataus.
    Syksyllä talvisäilöön vietäessä lähti ainoastaan työntämällä käyntiin.(V...mäistä työntää 220kg yksin tasamaalla käymään)
    Pysyi juuri ja juuri matkan käynnissä. Perillä otettiin akku irti ja havaittiin sen olevan täysin kuiva? Ei siis yhtään nestettä!
    Akku vaihdettu kuitenkin viime keväänä ja koko kesän pelasi kuin enkeli...
    Nyt taas ajankohtaista perehtyä ongelmaan, eli onko se mahdollisesti ylilatausta?
    Mistä löytyy lataussäädin kyseisestä pyörästä?
    Seppo Sula "050-5840970" Nokialta tuo tarvike säätimiä kysyppä sieltä
    Suosittelen kyllä ehdottomasti Hondan alkuperäistä... Honda on tehnyt parannetun version tuosta lataussaäätimestä. On kyllä kalliimpi, kuin tarvike, mutta on myös lopullinen ratkaisu ongelmaan. Tarvikkeita on paukkunut uusiksi, orggiksia en ole kuullut menneen...
    Kitka miehen tiellä pitää!
  7. #7
    Vielä liittyen kyseiseen ongelmaan! Pyörässä edelleen vanha lataussäädin.
    Näin kevään korvilla kävin laittamassa uuden "geeli" akun pyörään kiinni ja koneet käyntiin. Yleismittarilla mittasin latauksen olevan 12.5V-13V. Sitten baanalle ja pari päivää toimi kuin enkeli! Kuitenkin kolmantena päivänä ei enään lähtenyt käyntiin. Eli onko kyseessä sittenkin alilataus? Eikö 12.5 V riitä?
  8. #8
    Mites ilman lämpötila?
    Itselläni on VFR ´91 ja olen huomannut että jos ilma on alle +5, niin käynnistyminen on huomattavasti nihkeämpää... Startti jaksaa pyörittää jonkin aikaa, mutta mitään ei tapahdu.

    Kesällä on aikomus vaihtaa akku ja tulpat, joten nähtäväksi jää mikä vaikutus kyseisillä osilla on käynnistymisen suhteen.
    A-P
  9.  
  10. #9
    Lainaa (mika68 @ Touko. 03 2006,22:31) kirjoitti
    Eikö 12.5 V riitä?
    no ei riitä, kyllä latausjännitteen pitää olla 13-15 volttiin moottorin kierrosluvun mukaan.