Katso äänestykset tulokset: Mikä on km raja - jos vanahan mopon laitat

Äänestäjät
369. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 10 000 km

    18 4,88%
  • 20 000 km

    52 14,09%
  • 40 000 km

    53 14,36%
  • 60 000 km

    65 17,62%
  • 80 000 km

    49 13,28%
  • 100 000 km

    132 35,77%
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 69:sta
  1. #1
    Elikkä toi paljon puhuttu km raja et missä kohta mopo alka oleen jo tiensä päässä mun mielestä pärrä ku pärrä tarvii kestää sen 100 tkm ihan huoletta, tosin huollettuna. Ja jos joku ottaa herneen nenään niin saa ottaa ja otappa tosi ISO herne sit samalla. Hitto ku jokku sanoo jo 20 tkm ajetusta moposta et alkaa oleen jo harva... paskat se mikään harva oo ku omistaja vaan on jo tottunut siihen kyytiin, et tarvii lisää vauhtia ajeluun.... Vai luuleeko porukka täällä et 20 tkm on jo loppuun ajettu?? Hyvä niin ku se sopii mulle ku reikä päähän. Olikohan tarpeeks selvästi ilmoitettu asia Niin ja puhumattakaan vuosimallista....oikeesti mulle ihan sama
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

    Siis mää vai
  2. #2
    Käydäänkö siellä nyt hiukan lämpöisenä? . Sanoisin perus prinsiippinä kuutiot+2 nollaa.

    600 kuutioinen ja 60 000km
    750 kuutioinen ja 75 000km
    900 kuutioinen ja 90 000km

    Siinä mun mielestä maallikolle hieman suuntaa antavaa. On mahdoton sanoa mikä sitten on loppu. Kuinka se määritellään? Silloin kun se ei enää liiku? Vai silloin kun öljyä alkaa palamaan yli litra tuhannella, vai kaksi litraa... vai?...
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  3. #3
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 21 2006,00:42) kirjoitti
    Käydäänkö siellä nyt hiukan lämpöisenä?
    Pakko käydä aina välillä Hitto ehän mää mut ku nuo muut
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

    Siis mää vai
  4. #4
    Voisi tuo äänestys olla hieman tarkempi, on nyt hieman ympäripyöreä *. Esim. kuutioista voisi olla hieman tietoa. Onhan se selvää ettei 400 zxr aivan hayabusan kilometreihin yllä.

    Kyllä se lämpöaalto pikkuhiljaa tulee... niin pikkuhiljaa *
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  5. #5
    ÖÖ se menee jo liian vaikeeks jos tarvii alkaa setviin kuutiot ja sen jälkeen vuosilukuja sit kilometrit ei riitä hermot mulla, josko joku toinen tekis sen ja viel vois laittaa lisää haastetta et laittaa mopo merkit erikseen... Joten siitähän se vasta äänestys syntyis ku kaikki huutais et tunturi aqua ollu paras ja kestävin eikä tarvinnu km katella ku ne oli kuiteski oikeen
    edit: jaa et lämpöstä on tulossa..... no se on kiwa se.. mut hitto oikeesti Suomen talvi on liian lyhyt



    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

    Siis mää vai
  6. #6
    Kaverin 750 kawalla on päästelty reilusti 150 tkm, ja nyt talvella ajatteli tehdä remontin. Vaikka akuuttia tarvetta ei olis välttämättä viä ollu moneen aikaan! Saasnähä montako tkm. nämä uudet muovisukkulat kestää...
  7. #7
    Kokemusta Suzki GSX-R 750 -89 mallista, ajettu 132tkm, 13 omistajaa ennen minua, luultavasti saanut kenkää nuorisolta koko ikänsä, kaikki alkup.kamaa ----> penkitys ---> 97,5hv pallolta ---> talven tullen kone auki ---> kaikki mitat toleranssien sisällä ---> nou broplem whatsoevör på finska! ---> perusremppa ---> kenkää ---> myyty hyvään kotiin 2004, ja kulkeepi hyvin edelleen... nykyään tosin jo ainakin 150tkm takana..? Uusi omistaja ilmoittakoon todellisuuden.
  8. #8
    eiköhän se toi satku ole, 40tkm kansi-,nokkaketju ym muita hommia voi tulla
  9. #9
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 21 2006,00:42) kirjoitti
    600 kuutioinen ja 60 000km
    750 kuutioinen ja 75 000km
    900 kuutioinen ja 90 000km
    Kekkosen aikaan nuo oli noin eli litra/100 tkm mutta tänä päivänä lähempänä totuutta lienee ainakin litra/150 tkm tekniikan kehityttyä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  10. #10
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän nuo mopot sen 100 000 helposti menevät ellei käsiin maanantaikappale eksy, itse tosin olen pitänyt rajana et yli 20 tkm ajettua en osta. Nykyisen kanssa päästiin reippaasti jo tuonkin alle
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  11. #11
    Ei taaskaan tarpeeksi vaihtoehtoja. Puuttui kaikki vaihtoehdot yli 100000km.

    XJ900 ,200000km. Silloin olisi ehkä peruskunnostuksen paikka.
    Kyllä nämä yli 750 kuutioiset matalaviritteiset touring pyörät kestää hyvällä hoidolla tuon 200000km.
    Yhden tutun BMW R75 on ajettu just vajaa 4000000km, tosin on siinä kerran kone tehty kokonaan kun kampiakseli leikkasi.

    Eiköhän noi 20000km ja väljä ole tuolta piikki puolelta ja kaksitehtisista kotoisin.
  12. #12
    Lainaa (Pena @ Maalis. 21 2006,07:51) kirjoitti
    Yhden tutun BMW R75 on ajettu just vajaa 4000000km, tosin on siinä kerran kone tehty kokonaan kun kampiakseli leikkasi.
    Oisko tullu nolla liikaa, neljä miljuunaa kuulostaa aika hurjalta? Juups, toistasataa tonnia ajettuja, remppaamattomia Jammun XJ900:a, Suzukin vanhoja GSX:iä sun muita on tullut vastaan moniakin, tämä "sadassa tonnissa pelit finaalissa" on nykymateriaaleilla ja voiteluaineilla vanhaa infoa. Eipä pitkäänkään, kun istuskelin 728tkm ajetun taksimersun kyydissä.
  13. #13
    Kerrankos se diisseli miljuunan kestää? Itse en ole ostanut yli 20 000 ajettua pyörää mutta en silti pidä satkua minään maailmanloppuna. Ei ääntä minulta tällä kertaa kun vaihtoehdoista puuttuu tuo "yli 100 000km"

    P.S. Viime kaudella 18 003 km



  14. #14
    Hmm.. 70 tkm ajettu busan kansi pöydällä ja ei juuri uudelle häpee. Pitkä taival vielä edessä. Ja 105 tkm ZZR koneenkin avasin pari vuotta sitten ja näkemän perusteella ei olis uskonut ajetun tota kilsa määrää. sisään ajo kilsoi isolle koneelle noi
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  15. #15
    Mielellään saisi olla alle 40tkm, niin saa itse ajella vielä sen 60tkm ilman suuria huolia. Riippuu tietysti pyörästä, hinnasta ja kaikesta mahdollisesta.
  16. #16
    En myöskään äänestänyt, kun tuo vaihtoehto "yli 100 tkm" puuttui. Oman perheen kalustosta melkein kaikki olivat yli 50 tkm ajettuja ostohetkellä eikä ajomäärien karttuessa ole tullut eteen mitään odottamatonta remonttia. Sevenfiftylläni on mittarissa nyt 94 tkm eli tuo maaginen mittarin nollaus tapahtuu ensi kesänä
    Mitään korjaustarvetta ei ole ilmentynyt, se laturin käyttöketjun kiristäjä meni rikki ilmeisesti käyttövirheen takia . Tyttären CBR600 -87 on ajettu 86 tkm, vaimon GS500E 81 tkm ja "kolhoosipyörämme" CB750K -80 115 tkm: kaikilla tullaan tekniikan puolesta ajamaan pitkään ja onhan tuollaiset pyörät jo muutenkin pitovehkeitä, eihän niitä kukaan halua ostaa?
    Jonkin matkapyörän ( Bemu, Paneuropean tms. ) voisin hankkia yli satkun ajettuna jos tuo ajomäärä näkyisi myös hinnassa. Näin ei kuitenkaan markkinoilla tapahdu, tuo pudotus on 50 tkm kohdalla.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  17. #17

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Jassu @ Maalis. 21 2006,07:55) kirjoitti
    itse tosin olen pitänyt rajana et yli 20 tkm ajettua en osta. Nykyisen kanssa päästiin reippaasti jo tuonkin alle
    Ja mulla on sellainen raja, etten yli 20.000 km ajetulla aja .
  18. #18
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Eurooppalaisen moottoripyörävalmistajan suunnitteluinssi todennäköisesti nauraisi paskaisen naurun tämän ketjun luettuaan, mutta hänen japanilainen kollega kokisi työnsä ja itsensä arvostuksen syvästi loukatuksi.



    1000
  19. #19
    Eiköhän noi kestä järjestään ilman motin avausta yli 100tkm. joten jätän äänestämättä.
    Ai niin kokemusta yhdestä,mutta monta noita on nähtykin yli 100tkm ajettua...
  20. #20
    ei niin väliä paljonko mittarissa seisoo, mutta jos kuitteja tehdyistä remonteista ja huoltotoimenpiteistä löytyy niin aina parempi. nykyisessä mopossa mittarilla on ajettu vähän toistakytä tuhatta.. totuus on jotai ihan muuta...
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  21. #21
    Ainakin vanhemman polven isot ilmajäähdytteiset kestävät pitkäänkin. Eikä ajoa ala haitata varsinainen käsin hajoaminen, vaan lähinnä yläkerran liikkuvien osien kuluminen limitin rajoille, nokkaketjut, venttiililit, männät, kytkinlevyt ja jotain konekohtaista, laakereita, laturinkäämejä ym. sadantonnin korville. Siinä mielessä on vaikea sanoa mikä koneen kestoikä olisi. Onhan pyörässä muitakin kuluvia osia kuin moottori.
    Omassa Z-Kawassa kilsoja on kertynyt 260000 km ja pelissä on hämmästyttävä määrä alkuperäisiä osia koneessa edelleen pyörimässä. Toimintavarmempia kilsoja on ollut nuo yli sadantonnin jälkeiset ovat olleet, osat on alkaneet jo tottua toisiinsa
    Säännöllinen huolto ja orgisosat Wisecoita lukunottamatta lienee tärkein koneen pitkälle iälle, ainakin omalla kohdalla, kun kaikki on itse tehnyt. Öljykin on aina ollut pelkkää perusautoöljyä, muutamia kokeiluja lukuunottamatta.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  22. #22
    Mahdollisimman vähän ajettu tai uusi sen mukaan, mitä rahat riittää . Kilometrejä tärkeämpi on pyörän yleiskunto. On paskoja vähän ajettuja ja viimeisen päälle kunnossa pidettyjä kilometrien kerääjiä.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  23. #23
    Uusilla on huoletonta ajella, tosin käytettyä jos olisin ostamassa niin ehkä se olisi toi 40tkm.
    Mutta eiköhän niillä pääse hautaan asti jos kuluvia osia vaihtelee.. *
    Honda CRF 250 L
  24. #24
    Esim. viime kevätkesällä ostin 86000 km ajetun -88 mallin Kawan zx 10:n. Ostoperusteet oli olemassa kun sopi budjettiin, hyvä käynti, kulki hyvin, kytkin ei luistanut kiihdytettäessä, hyvät renkaat ja ehjä päältä.
    Eipä siinä vaiheessa kilometrit kiusanneet. Kymppitonnin ajoin ja toimi hyvin.
    Vähintäänkin hyvä yksilö ja ohjas takaisin harrastuksen pariin. *
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  25. #25
    Ei ne kilsat ratkaise, vaan prätkän kunto.


    P.S. Ysikawassa tällä hetkellä 155.000 km ja hyrisee kuin kiZza.



    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  26. #26
    Lainaa (kaasunalle @ Maalis. 21 2006,09:13) kirjoitti
    Lainaa (Pena @ Maalis. 21 2006,07:51) kirjoitti
    Yhden tutun BMW R75 on ajettu just vajaa 4000000km, tosin on siinä kerran kone tehty kokonaan kun kampiakseli leikkasi.
    Oisko tullu nolla liikaa, neljä miljuunaa kuulostaa aika hurjalta? Juups, toistasataa tonnia ajettuja, remppaamattomia Jammun XJ900:a, Suzukin vanhoja GSX:iä sun muita on tullut vastaan moniakin, tämä "sadassa tonnissa pelit finaalissa" on nykymateriaaleilla ja voiteluaineilla vanhaa infoa. Eipä pitkäänkään, kun istuskelin 728tkm ajetun taksimersun kyydissä.
    Ei tullu nollaa liikaa tai oliskohan sittenkin näppistehnyt temput. Kyllä se oikea lukema on 400tkm.
  27. #27
    Jaa-a ei voi oikein osallistua, pitäs mennä XX vaihtaa pian muutos. 80000km alkaa oleen mittaris, eikä näytä mopo merkkejä hajoamisesta.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  28. #28
    Tutulta tai henkilöltä jonka pyörän historian tietäisi varmasti, uskaltaisi varmaan ostaa paljonkin ajetun pyörän, muuten pidän rajana 20 tkm.
    GSX1300R ’10
    ex: CB125 '73, CB750 '72, GPZ500s '89, GSX-R750 '92, R6 '99, GSX1300R '99, ZZR1400 '06, S1000RR '12, H2 '15, K1600GT '14
  29. #29

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Hannula @ Maalis. 21 2006,11:40) kirjoitti
    Eurooppalaisen moottoripyörävalmistajan suunnitteluinssi todennäköisesti nauraisi paskaisen naurun tämän ketjun luettuaan, mutta hänen japanilainen kollega kokisi työnsä ja itsensä arvostuksen syvästi loukatuksi.
    Kauniisti sanottu.

    Hyvin huollettu pyörä kestää...kestää... kestää.
    Se kestää ruoskimista, lujaa käsittelyä, intohimoista ajelua.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (kava10 @ Maalis. 21 2006,11:30) kirjoitti
    Ja mulla on sellainen raja, etten yli 20.000 km ajetulla aja .
    rahamies ajelee kalliit kilsat siis pois
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen