10 000 km
20 000 km
40 000 km
60 000 km
80 000 km
100 000 km
Elikkä toi paljon puhuttu km raja et missä kohta mopo alka oleen jo tiensä päässämun mielestä pärrä ku pärrä tarvii kestää sen 100 tkm ihan huoletta, tosin huollettuna. Ja jos joku ottaa herneen nenään niin saa ottaa ja otappa tosi ISO herne sit samalla. Hitto ku jokku sanoo jo 20 tkm ajetusta moposta et alkaa oleen jo harva... paskat se mikään harva oo ku omistaja vaan on jo tottunut siihen kyytiin, et tarvii lisää vauhtia ajeluun.... Vai luuleeko porukka täällä et 20 tkm on jo loppuun ajettu?? Hyvä niin ku se sopii mulle ku reikä päähän. Olikohan tarpeeks selvästi ilmoitettu asia
Niin ja puhumattakaan vuosimallista....oikeesti mulle ihan sama
![]()
Käydäänkö siellä nyt hiukan lämpöisenä?. Sanoisin perus prinsiippinä kuutiot+2 nollaa.
600 kuutioinen ja 60 000km
750 kuutioinen ja 75 000km
900 kuutioinen ja 90 000km
Siinä mun mielestä maallikolle hieman suuntaa antavaa. On mahdoton sanoa mikä sitten on loppu. Kuinka se määritellään? Silloin kun se ei enää liiku? Vai silloin kun öljyä alkaa palamaan yli litra tuhannella, vai kaksi litraa... vai?...
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Pakko käydä aina välillä(Kwaks @ Maalis. 21 2006,00:42) kirjoitti
Hitto ehän mää mut ku nuo muut
![]()
Voisi tuo äänestys olla hieman tarkempi, on nyt hieman ympäripyöreä *. Esim. kuutioista voisi olla hieman tietoa. Onhan se selvää ettei 400 zxr aivan hayabusan kilometreihin yllä.
Kyllä se lämpöaalto pikkuhiljaa tulee... niin pikkuhiljaa *![]()
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
ÖÖ se menee jo liian vaikeeks jos tarvii alkaa setviin kuutiot ja sen jälkeen vuosilukuja sit kilometritei riitä hermot mulla, josko joku toinen tekis sen ja viel vois laittaa lisää haastetta et laittaa mopo merkit erikseen... Joten siitähän se vasta äänestys syntyis ku kaikki huutais et tunturi aqua ollu paras ja kestävin eikä tarvinnu km katella ku ne oli kuiteski oikeen
![]()
edit: jaa et lämpöstä on tulossa..... no se on kiwa se.. mut hitto oikeesti Suomen talvi on liian lyhyt
Kaverin 750 kawalla on päästelty reilusti 150 tkm, ja nyt talvella ajatteli tehdä remontin. Vaikka akuuttia tarvetta ei olis välttämättä viä ollu moneen aikaan! Saasnähä montako tkm. nämä uudet muovisukkulat kestää...![]()
Kokemusta Suzki GSX-R 750 -89 mallista, ajettu 132tkm, 13 omistajaa ennen minua, luultavasti saanut kenkää nuorisolta koko ikänsä, kaikki alkup.kamaa ----> penkitys ---> 97,5hv pallolta ---> talven tullen kone auki ---> kaikki mitat toleranssien sisällä ---> nou broplem whatsoevör på finska! ---> perusremppa ---> kenkää ---> myyty hyvään kotiin 2004, ja kulkeepi hyvin edelleen... nykyään tosin jo ainakin 150tkm takana..? Uusi omistaja ilmoittakoon todellisuuden.
Kekkosen aikaan nuo oli noin eli litra/100 tkm mutta tänä päivänä lähempänä totuutta lienee ainakin litra/150 tkm tekniikan kehityttyä.(Kwaks @ Maalis. 21 2006,00:42) kirjoitti
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kyllähän nuo mopot sen 100 000 helposti menevät ellei käsiin maanantaikappale eksy, itse tosin olen pitänyt rajana et yli 20 tkm ajettua en osta. Nykyisen kanssa päästiin reippaasti jo tuonkin alle![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Ei taaskaan tarpeeksi vaihtoehtoja. Puuttui kaikki vaihtoehdot yli 100000km.
XJ900 ,200000km. Silloin olisi ehkä peruskunnostuksen paikka.
Kyllä nämä yli 750 kuutioiset matalaviritteiset touring pyörät kestää hyvällä hoidolla tuon 200000km.
Yhden tutun BMW R75 on ajettu just vajaa 4000000km, tosin on siinä kerran kone tehty kokonaan kun kampiakseli leikkasi.
Eiköhän noi 20000km ja väljä ole tuolta piikki puolelta ja kaksitehtisista kotoisin.
Oisko tullu nolla liikaa, neljä miljuunaa kuulostaa aika hurjalta? Juups, toistasataa tonnia ajettuja, remppaamattomia Jammun XJ900:a, Suzukin vanhoja GSX:iä sun muita on tullut vastaan moniakin, tämä "sadassa tonnissa pelit finaalissa" on nykymateriaaleilla ja voiteluaineilla vanhaa infoa. Eipä pitkäänkään, kun istuskelin 728tkm ajetun taksimersun kyydissä.(Pena @ Maalis. 21 2006,07:51) kirjoitti
Kerrankos se diisseli miljuunan kestää? Itse en ole ostanut yli 20 000 ajettua pyörää mutta en silti pidä satkua minään maailmanloppuna. Ei ääntä minulta tällä kertaa kun vaihtoehdoista puuttuu tuo "yli 100 000km"
P.S. Viime kaudella 18 003 km
Hmm.. 70 tkm ajettu busan kansi pöydällä ja ei juuri uudelle häpee. Pitkä taival vielä edessä. Ja 105 tkm ZZR koneenkin avasin pari vuotta sitten ja näkemän perusteella ei olis uskonut ajetun tota kilsa määrää. sisään ajo kilsoi isolle koneelle noi![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Mielellään saisi olla alle 40tkm, niin saa itse ajella vielä sen 60tkm ilman suuria huolia. Riippuu tietysti pyörästä, hinnasta ja kaikesta mahdollisesta.
En myöskään äänestänyt, kun tuo vaihtoehto "yli 100 tkm" puuttui. Oman perheen kalustosta melkein kaikki olivat yli 50 tkm ajettuja ostohetkellä eikä ajomäärien karttuessa ole tullut eteen mitään odottamatonta remonttia. Sevenfiftylläni on mittarissa nyt 94 tkm eli tuo maaginen mittarin nollaus tapahtuu ensi kesänä
Mitään korjaustarvetta ei ole ilmentynyt, se laturin käyttöketjun kiristäjä meni rikki ilmeisesti käyttövirheen takia. Tyttären CBR600 -87 on ajettu 86 tkm, vaimon GS500E 81 tkm ja "kolhoosipyörämme" CB750K -80 115 tkm: kaikilla tullaan tekniikan puolesta ajamaan pitkään ja onhan tuollaiset pyörät jo muutenkin pitovehkeitä, eihän niitä kukaan halua ostaa?
Jonkin matkapyörän ( Bemu, Paneuropean tms. ) voisin hankkia yli satkun ajettuna jos tuo ajomäärä näkyisi myös hinnassa. Näin ei kuitenkaan markkinoilla tapahdu, tuo pudotus on 50 tkm kohdalla.
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Ja mulla on sellainen raja, etten yli 20.000 km ajetulla aja(Jassu @ Maalis. 21 2006,07:55) kirjoitti
.
Eurooppalaisen moottoripyörävalmistajan suunnitteluinssi todennäköisesti nauraisi paskaisen naurun tämän ketjun luettuaan, mutta hänen japanilainen kollega kokisi työnsä ja itsensä arvostuksen syvästi loukatuksi.
1000
Eiköhän noi kestä järjestään ilman motin avausta yli 100tkm. joten jätän äänestämättä.
Ai niin kokemusta yhdestä,mutta monta noita on nähtykin yli 100tkm ajettua...![]()
ei niin väliä paljonko mittarissa seisoo, mutta jos kuitteja tehdyistä remonteista ja huoltotoimenpiteistä löytyy niin aina parempi. nykyisessä mopossa mittarilla on ajettu vähän toistakytä tuhatta.. totuus on jotai ihan muuta...![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Ainakin vanhemman polven isot ilmajäähdytteiset kestävät pitkäänkin. Eikä ajoa ala haitata varsinainen käsin hajoaminen, vaan lähinnä yläkerran liikkuvien osien kuluminen limitin rajoille, nokkaketjut, venttiililit, männät, kytkinlevyt ja jotain konekohtaista, laakereita, laturinkäämejä ym. sadantonnin korville. Siinä mielessä on vaikea sanoa mikä koneen kestoikä olisi. Onhan pyörässä muitakin kuluvia osia kuin moottori.
Omassa Z-Kawassa kilsoja on kertynyt 260000 km ja pelissä on hämmästyttävä määrä alkuperäisiä osia koneessa edelleen pyörimässä. Toimintavarmempia kilsoja on ollut nuo yli sadantonnin jälkeiset ovat olleet, osat on alkaneet jo tottua toisiinsa
Säännöllinen huolto ja orgisosat Wisecoita lukunottamatta lienee tärkein koneen pitkälle iälle, ainakin omalla kohdalla, kun kaikki on itse tehnyt. Öljykin on aina ollut pelkkää perusautoöljyä, muutamia kokeiluja lukuunottamatta.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Mahdollisimman vähän ajettu tai uusi sen mukaan, mitä rahat riittää. Kilometrejä tärkeämpi on pyörän yleiskunto. On paskoja vähän ajettuja ja viimeisen päälle kunnossa pidettyjä kilometrien kerääjiä.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Uusilla on huoletonta ajella, tosin käytettyä jos olisin ostamassa niin ehkä se olisi toi 40tkm.
Mutta eiköhän niillä pääse hautaan asti jos kuluvia osia vaihtelee.. *![]()
Honda CRF 250 L
Esim. viime kevätkesällä ostin 86000 km ajetun -88 mallin Kawan zx 10:n. Ostoperusteet oli olemassa kun sopi budjettiin, hyvä käynti, kulki hyvin, kytkin ei luistanut kiihdytettäessä, hyvät renkaat ja ehjä päältä.
Eipä siinä vaiheessa kilometrit kiusanneet. Kymppitonnin ajoin ja toimi hyvin.
Vähintäänkin hyvä yksilö ja ohjas takaisin harrastuksen pariin. *![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Ei ne kilsat ratkaise, vaan prätkän kunto.
P.S. Ysikawassa tällä hetkellä 155.000 km ja hyrisee kuin kiZza.
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Ei tullu nollaa liikaa tai oliskohan sittenkin näppistehnyt temput. Kyllä se oikea lukema on 400tkm.(kaasunalle @ Maalis. 21 2006,09:13) kirjoitti
Jaa-a ei voi oikein osallistua, pitäs mennä XX vaihtaa pian muutos. 80000km alkaa oleen mittaris, eikä näytä mopo merkkejä hajoamisesta.
![]()
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Tutulta tai henkilöltä jonka pyörän historian tietäisi varmasti, uskaltaisi varmaan ostaa paljonkin ajetun pyörän, muuten pidän rajana 20 tkm.
GSX1300R ’10
ex: CB125 '73, CB750 '72, GPZ500s '89, GSX-R750 '92, R6 '99, GSX1300R '99, ZZR1400 '06, S1000RR '12, H2 '15, K1600GT '14
Kauniisti sanottu.(Hannula @ Maalis. 21 2006,11:40) kirjoitti
Hyvin huollettu pyörä kestää...kestää... kestää.
Se kestää ruoskimista, lujaa käsittelyä, intohimoista ajelua.
(kava10 @ Maalis. 21 2006,11:30) kirjoitti
rahamies ajelee kalliit kilsat siis pois
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *