Joo, kolme vaihtoehtoa olis, Michelin pilot road, bridgestone BTO 014 tai 020... Nyt olis kiva saada tietoa esim. kulutus kestävyydestä yms. Pääasiassa ajelen matka-ajoa ja jonkunverran joutuuhiekkatielläkin...
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Suosittelen Michelin Pilot Road.Ehkä hivenen liukas sateella.
Riippuen ajotyylistä.Kestää suht hyvin kulutusta.![]()
Honda CBR600F silver/black
BT020.
Olettaen että F malli on kyseessä jos ei niin diablo corsa :P
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Joo ähävä malli on... 020 on takana tällähetkellä ja viimekesänä ajelin abaut 7tkh. en tiedä sit paljo entinen omistaja ajeli... Vielä olis pintaa abaut milli puolitoista, mut sama vaihtaa, kesällä sit malta kuitenkaan ennen ku poksahtaa(terä1krr @ Maalis. 23 2006,22:46) kirjoitti
![]()
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Ehdotan Pilot Road. Kulutuskestävyys on yksi parhaista ja pitää pyöreän muotonsa pitkään ==> ominaisuudet pysyy myös hyvinä pitkään.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Minulla ainakin BT-020 whoblas etupäätä ihan hillittömästi ja kuulopuheitten mukaan usealla muullakin. Takapäässä menee ihan hyvin. En suosittele ainakaan tuota vaihtoehtoa eteen.
Etupäähän sopii hyvin esim Metzeler MZ4-B (tehty raskaskeulaisille pyörille) jonka minäkin hankin. Ja pyörä kulkee kuin juna nyt.
Kannattaa muistaa että 1000F on raskaskeulainen mopeti ja siihen ei käy ihan mikä tahansa rengas eteen, muuten etupää sanoo vipoti vip.
Honda CBR1100XX
No joo, sitä 020 etusen kuviota vähän vieroksuin että mitenkähän toimii jotenka pilotit pistin tilaukseen... Saapa sit nähdä miten hyvin toimii, toivottavasti hyvin![]()
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Mites ois Michelin Macadamit (100X), lähinnä matka-ajoon..
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
BT020:llä ajelen. Takanen kestää mun ajoilla (matka-ajoa) about 16tkm ja etunen samanverran.
Etunen ei kestä jos pitää ohjekirjan paineet (2,5kg). Kannattaa nostaa paine 3 kg tienoille niin etunen kestää paremmin ja keula ei voblaa niin herkästi...
Normipaineella etunen kuluu "aalloille" eli jokaisen "palan" etureunassa on monttu ja patti takareunassa => painetta nostamalla ilmiötä ei synny...
Mulla 600 cbr:ssä Michelinin pilot road kului ikävästi aalloille edessä.
Don´t tread on me!
Voi perrrrrrr!!!!! mites sulla oli paineet?? 1000 lienee raskaskeulaisempi.... Moporisti tossa suosittelee pitämään hieman korkeampia paineita....(sami71 @ Huhti. 06 2006,15:30) kirjoitti
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Joo mulla oli se 2,5. korkeempi olis voinu olla parempi![]()
Don´t tread on me!
Moi
Mielestäni ainut oikea ja toimiva rengastus eo. pyörään on
Metzeler Z4...Eteen Z4 B ja taakse normaali Z4.
Etunen on nimenomaan kyseisiin pyöriin valmistettu "jäykempi"
runkoinen ja hivenen raskaampi rengas.
Ei kulu aalloille ja pyärä ei varmasti woblaa.
Jos et usko niin kokeile,et varmasti pety.
Mulla oli tonnarissa takavuosina Dunlopin SportMaxit ja ne tuntuivat olevan nappivalinta siihen pyörään. Kesto hyvä, pito hyvä, tykkäsin myös märkäpidosta. Kuluikin ihan tasaisesti eikä voblausta kyllä ollut havaittavissa. Paitsi tietysti jos takalaukussa oli tavaraa, niin sitten hiukan...
Kitka miehen tiellä pitää!
Kaasuttelin 1000F:llä pari kautta BT020 renkailla ja en voi moittia... Ajokelit vaihtelivat kuivasta pakkassäästä helteisiin ja sit kaikkee silta väliltä. Etusessa käytin reilumpaa painetta (ystävän neuvosta) ja tuota monen motoristin puhumaa, "portaille kulumista" en huomannut. Tuommoiseen tavalliseen taivaltamiseen kestävä kumi kaiken puolin.
Ainut "moka" mikä ehkä tuli tehtyä oli vaihtaa kumin leveys 190:iin. Rengas kun kulu tasaiseksi, niin oli aika mielenkiintoinen keksintö tuo tonninen kääntää tiukkaan mutkaan tai ajaa urassa. 1000ähvä kun ei kuitenkaan ihan ajatuksen voimalla käänny.
Maailman paras ja lyhyin satu:
Olipa kerran poika, joka kysyi tytöltä "Menetkö kanssani naimisiin".
Tyttö vastasi: "En"
Ja näin poika eli elämänsä onnellisesti loppuun asti. Hän kävi usein kalassa ja metsällä. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereiden kanssa ainakun halusi. Sen pituinen se.