Elikkä poistin pyöräni katteista turhia tarroja pois ja kysymys kuuluukin, että miten tarroista jäänyt liimapinta saadaan mahdollisimman helposti pois?
Niinpä niin. Viime kesänä liuottimia kokeilin mitä orgissa suositeltiin mutta ei mitään erikoisempaa vaikutusta, joten peukalolla hinkkasin pois takakatteesta liiman jämät. Yli viikon meni hinkatessa ja kaikenlisäks vaan yhdeltä puolelta. Rakkuloitakin tuli. Ens kesänä sitten toinen puoli!![]()
Bitema:
"KORISTENAUHAN IRROTIN
Helpottaa koristetarrojen irrottamista. 6 mm:n kara porakonettavarten.
Levyn Ø 87 mm. Suurin kierrosnopeus 4.000 kierr./ min.
Tuotenro
20001
4,95 €"
En ole kokeillut, mutta luulisi toimivan, jos on kerran siihen tarkoitukseen tehty.
tinnerillä lähtee!
*vituiks män* !prkl!
-> -03 Bandit 600s <-
Ennen tinneriä koittasin lakkabensiiniä - se kun ei liuota maalia / lakkaa. Lämmitä liimatönöä ja koita lakkabensiini rätillä pyyhkiä veke. Ota joku sellanen riepu josta ei irtoo nukkaa.
Sitten kun on lähtenyt mikä lähtee koita vahalla loput.
Tinneri saattaa viedä värinkin.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Vedä kuumailmapuhaltimella tarraan samalla kun tunnustelet toisella kädellä ettei mene liian kuumaksi. Sitten pitäis lähteä kerralla. Mahd. liimajäljet vahalla, anna kuivua ja pyyhi trasselilla pois.
ei tinneri kunnon maalia sulata!
*vituiks män* !prkl!
-> -03 Bandit 600s <-
crc esim. toimii hyvin. itse juuri poistelin ceparista tarroja niin puhaltimella lämpimäksi ja repien pois. liimat tosiaan crc.llä/vastaavalla veke.
Tällainen jäi kun poistin kuumailmapuhaltimen avustuksella vanhan tankkitarran. Oli nimittäin tuo liima tiukassa!
Tämän näköiseksi sain muutaman tunnin työllä ja Autoglymin tarranpoisto aineella!
![]()
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Kokeile ensin ilman lämpöä jääkö liimat , joissain tarroissa jää liimat jos niitä lämmitttää , "kylminä" taas ei jää.(hizou @ Maalis. 18 2006,13:11) kirjoitti
Duunissa meillä käytetään mm. Sinolia , tinneriä , A 2020 Bio-Cleaneria , Avery Surface Cleaneria...
Kahdelle viimeiselle en tiedä muuta ostopaikkaa kuin Seri-Deco Helsingissä , jos kiinnostaa niin kyselkää sieltä.
Jos teetätte teippejä mopoon ja haluatte ne mahdollisesti joskus vielä poistaakin niin pyytäkää tekemään irroitettavalla liimalla varustetusta teipistä. Kaikilla (ainakin isoimmilla) tarravalmistajilla on joku irroitettavalla liimalla oleva sarja.
Halvimmalla selviät kun haet Honkkarista lamppuöljyä. Sillä lähtee kaikki paskat takuuvarmasti, eikä vahingoita maalia.
Hoh hoijaa sun muuta.....
SLK 320
BUSA + ER 5
RF 600
FJ 900
XV 535
CAGIVA C12
HONDA DAX
HONDA MONKEY
POLKUPYÖRÄ
Lähes kaikkien tarraliimojen liuotin on xyleeni. Saapi usemmista rautakaupoista ja lähtee tarraliimat keposasti.
Kovat kundit ei tanssi.
Terve,
Itse otin kaikki tarrat pois pyörästäni ja totesin Biltema "Label off" tarran poistajaa ja se toimi aivan upeasti.
Kerran päälle ja anna muutaman minuutin olla ja sitten pieni "hankaus" ja sitten vielä kerran päälle ainetta ja anna olla pari minuuttia ja sitten lähtee jo helposti. Ensiksi koitin kaiken maailma eri tarran poisto konstia(kuumailma,tinneriä etc) mutta tuon helpompaa en löytänyt.
Eikä ainakaan mulla naarmuttanut pintaa. Suosittelen,ja hinta oli 6,90€![]()
Rypsiöljyä liiman päälle ja annat olla yön yli.Lisää tarvittaessa,ettei kuivahda.Lähtee,eikä maalipinta kärsi.Crc toimii myös,mutta tärkeintä on ,että ei ole liian kiire.Eli ei ruveta jynssäämään liian aikaisin.
kyllä ilman viittäsataa hevosvoimaa toimeen tulee,mutta kyllähän se kitumista on!Kärpät on jalometallia!
Ton xlyleenin kanssa kandee olla varovainen muoviosien kanssa. Ainakin itsellä tuntui pikkasen olevan hubaa muovikin poistettavan tarraliiman alla.
Hulluus on neroutta suurempaa. Neroudella on rajansa, hulluudella ei.
Vessapaperi loppuu aina väärään aikaan. Sen on elämä opettanut.
Ei toimi jos kyseessä on muovipintanen tarra...(kitsu @ Maalis. 24 2006,15:03) kirjoitti
Pain is just weakness leaving the body
joskus olen nykäissyt vain tarran irti ja lakkabensiinillä liima pois, sitten vahalla loppu. toimii varoitustarroihin.
Katteiden tarroihin melkein kuumailmapuhallin. ja kädellä kiinni tarrassa, niin tuntee ettei mene liikaa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Rälläkkään paperilaikka ja sit uus maalipinta ja vieläpä koko mopoon![]()
![]()
No mutta jos tarra jo repästy pois ja liimat vielä jääny kiinni. Toimisko sitte.(mekanik @ Maalis. 24 2006,21:36) kirjoitti
En tiijä, ite oon vahalla hangannu liiman jämät.
En oo luken koko ketjua läpi ni en tarkallee tiijä mistä puhutaa. Mut otetaas sille![]()
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
Olen ottanut sivukatteesta ison alkup. tarran pois hiusföönillä varovasti lämmitellen, se on saatu kokonaan irti, mutta liimapinta jäi. ja tuntuu olevan todella tiukassa. Olen nyt yrittänyt ensin näillä miedommilla aineilla, eli CRC:llä, WD40:llä ja autovahalla (en kuitenkaan mixauksena
), eikä tunnu olevan mitään vaikutusta.
Sen tiedän että varmasti saan liiman irti tinnerillä, mutta josko tuota ennen vielä jotain muuta kokeilisi, tinnerillä kun on lakka ja maalipintakin vaarassa.
Auttaisikohan tuo lamppuöljy noin sitkeään liimaan
*** Triumph Speed Triple ***
* Ex. Honda CBR 600 *
Laitetaan nyt tänne sama mikä muuan toiseen topikkiin, eli.(lemonade @ Maalis. 28 2006,21:27) kirjoitti
Autoglym intensive tar remover. 2 tankkitarran liimat olen kyseisellä aineella saanut todella hyvin pois. Toisella kerralla en jaksanut edes lämmittää tarraa, vaan repäisin kylmiltään pois jolloin kaikki liima jäi helvetin tiukasti tankkiin. Tuota ainetta kun laittoi, antoi vaikuttaa muutaman minuutin, sen jälkeen raappasi suurimmat pois, toinen kerros samaa ainetta ja rätin kanssa alkoi pyyhkiä. Tankki oli hetken päästä kuin tarraa ei olisi ollutkaan. Purkin takaa löytyy myös teksti "soveltuu moottoripyöriin", jos joku vielä panikoi *
Linkki --> Autoglym tar remover
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Föönillä lämmitys teippiä irroitettaessa (ei lämpene liikaa) ja WD40:llä loput pois. Toimii
** Not quite an angel or the one that fell **