Moro! Oon suunnittelu tässä lumien sulettua hommata käytetyn R6:sen. Budjetti on 7500-8500€. Tässä muutama kysymys, jos joku viittis vastata.
-Mitä tyyppivikoja kutosessa on?
-Minä vuosina tuota on valmistettu?
-Mitä facelifteja on tehty?
-Onko varaosat/huoltokustannukset kalliimmat verrattuna muihin 600 -kuutiosiin?
-Mitä erityisesti tulisi tarkastaa ja ottaa huomioon käytettyä kutosta ostaessa?
Hieno homma, jos joku vois vähän antaa infoa tosta pelistä.![]()
Tässä yksi thread jossa aiheesta jotain. Tyyppivioista ei tietoa, hyvin pidettynä turvallinen ostos. Hintahaarukkaasi uppoaa varmaan mallit 99-02, ehkä vähän puristamalla saat ruiskumallin (03->). Edit: malli tuli v.99 markkinoille.
Huoltoväli on 03-> 10 tkm, en tiedä vanhemmista. Huoltokustannuksiltaan normitasoa.
Linkki Sportriderin sivuille, vähän numeroita.
Joo tuo threadi tulikin jo aikasemmin tutkittua, mutta ei siinä noista tyyppivioista juuri kerrottu. Jostain luin, että jarrulevyt tuppais menemään kieroiksi ja ykköseltä kakkoselle vaihtaessa kuuluis jotaki rusahduksia..Eli ei mitään kovin pahoja vikoja vaikuttas olevan. Mitäs muuten jarrulevyt tohon peliin maksaa?
Kyllähän se ruiskuversio aina tietysti parempi ois, mutta liian kalliiksi meinaa meikäläisen budjetille mennä *.kaasariversiohan on tietysti vähän tehottomampi ja vie enempi bensaa, mutta onko niissä mitään "virheitä" tai pahoja puutteita, että niitä pitäs välttää?
99-02 R6:ssa on noita vaihdelaatikko vikoja, eli 1->2 vaihdot alkavat rusahtelemaan ja sitten tulee eteen osien vaihto laatikosta. www.r6messagenet.com on R6 miesten raamattu, siellä on noista vioista ym älyttömästi juttua, kannattaa tsekata.
Samat on aatokset kuin ketjun aloittajallakin. Hyvistä linkeistä kiitokset goes to wantti and joonass.![]()
R6 on hieman liian miellyttävä ajaa ja hieman liian kaunis moottoripyörä. Mopossa on myös hieman liikaa tehoa, saattaa keulia. Vaihtamalla esim. Arrow:n sliparin pyörään tulee hieman liian hienot äänet.
Mistä toi "hieman" siihen tuli???
Ite haaveilin 99 R6:sta siitä asti kun se ilmaantui ja viime kesän semmoisen sitten omistin. Devilin hi-level hiilaripöntöllä...
Täydellisen upea laitos. Soli kaikki mistä molin aina haaveellu ja enemmän...
Oman +60tkm ajetun yksilön viat oli vaihdelaatikossa mutta eivät ne ajoa haitannu...piti vaan vaihtaa ajatuksen kanssa niin ei pitänyt edes pahaa ääntä. Sama pätee mihin tahansa vaihteistoon, toi corollan laatikkokin rutisee perkeleesti jos sitä keppiä sohlaa niinkun omaansa - kierrosten sovitus ja hellä mutta varma vaihteen valinta, sillä siittä selviää
Jarruista en voi sanoa mitään pahaa, ei ne ainakaan ihan vähästä vääntynyt(jarrutus 250km/h alaspäin on tässä ihan vähän, rata-ajoon emme valitettavasti koskaan päässeet).
Kohtalainen tehopiikki kymppitonnin jälkeen, mutta sitä ei saa luokitella viaksi. Ominaisuus, joka jaksoi aina ilahduttaa ennemminkin...hana auki ja kun mittari osuus kaksnumeroisiin niin keula hyppää...sama muuten tapahtui ainakin vielä vitosella, oli semmoinen mäkinen pikkutie...
Uijui.
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Niinnojoo, kerrotaan jotain hyödyllistäkin.
-Punanen on paras väri, siniset on tylsiä.
-00 on ehkä vähän parempi kuin 99, koska siinä on paremmat männänrenkaat. 99 tykkää meinaan syödä jonnivverran öljyä, niinkun kireen ravepianon kuuluukin...00 siis syö vähemmän. Periaatteessa..
-Teräspunosjarruletkut on kivat
-Kasvot kohos kai kunnolla vasta 03 mutta ne menneepi hintaluokan yli...sitäpaitsi, noi alkuperäset kaasaripelit on nopeempia. ON ON. Jos et usko niin ei mua haittaa...
Eäh, olipas taas tosi hyödyllistä, tuli vaan ikävä omaa pyörää...
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
^ Ei pidä paikkaansa.(-RD- @ Huhti. 01 2006,13:54) kirjoitti
p.s. Mulla ois myynnissä sininen -00 R6. 30tkm ajettu, just huollettu.. Naisihmisen käytöstä. Osta osta osta!
KTM 390 adv