Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
    Tertzi!

Ajattelin kysellä, että onko kellään kokemuksia, tietoa tai arvailuja Sliparin vaihdosta pakasta vedettyyn peliin? Oon ostamassa nyt uuden z 750 pyörän ja aattelin vaihtaa siihen heti pöntön. Vaikuttaako negatiivisesti/positiivisesti, esim sisäänajoon? Mitä vaikutuksia vois olla koneelle, jos niitä yleensäkään on? *

Sitte kaikki pikku zetan omistajat mielipiteitä kokemuksia, mikä slipari sopis just em. pyörään? Haluaisin ennen muuta ääniä miehekkäämmiksi ja kaikki, mitä tulee sen lisänä, on plussaa.

Tällä hetkellä mielessä on Micronin Beta oval. Onko noissa saundeissa muuten eroa onko stainless, carbon tai titanium?

Kiitos kaikille vastanneille, teitä odottaa yllätyspalkinto... *
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Ei kannata pistää, se leipoo heti kiinni.
    Lainaa (hjerp13 @ Maalis. 18 2006,15:17) kirjoitti
    Ei kannata pistää, se leipoo heti kiinni.
    Täältäkö luit?

Edit: ja jotta ei menisi ihan off-topiciksi, niin Wingsillä lienee yksi edukkaimmista titaanipöntöistä, 246 eur (löytyy myös carbonikuorella 246 eur ja alumiinivaipalla 205 eur) + pk.

Täällä lisää Wings-keskustelua .orgissa.

...
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 18 2006,00:25) kirjoitti
    Tällä hetkellä mielessä on Micronin Beta oval. Onko noissa saundeissa muuten eroa onko stainless, carbon tai titanium?
    Metallisissa on kimakammat äänet... Hiilaripöntöt murisee matalemmalta
    Pain is just weakness leaving the body
    Suosittelen että ajat sisäänajon ensin 1000 km ja sitten tehdasöljyt vaihtoon sekä slipari kii ja eiku hanaa
    Varmista myyjältä myös takuu asiat !
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
    Itse kanssa sliparia kiinni sisäänajoon miettinyt..
    Micronin beta oval oli mutta möin sen ja akrapovicin sp slipari olis tulossa.
    Mutta taidan ensin sisäänajaa ainakin sen 1600 km ennen putken vaihtoa..
    Muuten kyllä pyörään asensin kylläkin jo dynojetin power commanderin ja vakiokoneen ja putken ohjelma sisässä.sieltä firmasta laittoivat mailia ettei silloin haittaa sisääajoa..
    Mulla tollanen Akrapovicin slipari ilman sitä noisekilleriä(?) tai mikä lie töttörö on ja ääänet on kyllä komeat
    Lainaa (FaSS @ Maalis. 19 2006,20:35) kirjoitti
    Mulla tollanen Akrapovicin slipari ilman sitä noisekilleriä(?) tai mikä lie töttörö on ja ääänet on kyllä komeat
    Joo mutta onko ihan uudessa pyörässä?
    Eipä ole. Käytetty ompi hän
    Lainaa (FaSS @ Maalis. 19 2006,20:41) kirjoitti
    Eipä ole. Käytetty ompi hän
    Joo kun sitä tässä haettiin onko haittaa sisäänajossa olevaan uuteen laittaa heti sliparia..toiset sanoo että ei ja toiset että on.
    Laitoin uuteen pyörääni (ZX-6R) sliparin heti, sisäänajo alkaa kun noi lumet lähtis! Myyjä sanoi, että senkus laitat. Takuut säilyy (ainakin tässä tapauksessa). Ei hänen mukaansa pitäis olla mitään haittaa...

Kyllähän monet liikkeet ruuvaa uusiin pyöriin slipareita...
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
    Eipä se nyt maalaisjärjen mukaan mitään suurempaa siihen laitteeseen vaikuta, parissa viime pyörässä on slipari löyty kiinni heti kun fillari ostettu, ja ajeltu sillä sitten sisään.

Muutamia vuosia sitten kukaan ei käynyt noita laitteita säätämässä missään hienoissa dynopajoissa sliparin vaihdon jälkeen, eikä ne laitteet silloinkaan mihinkään kilahdelleet. Nyt tuntuu että kaikki hötkyy hulluna säätämisestä. Ja pelkän sliparin laitoin jälkeen, yleensä pyöriä joudutaan säätämään alhaalta jotain 5% rikkaammalle, ylhäältä joskus laihemmallekin. Elikkä ei ne seokset nyt niin kauheesti ole monestikkaan pielessä.

Tokkiinsa toi takuu kannattaa varmistaa, voihan joku myyjä siitä v*ttuilla jos pelissä valmistusvika ja sitä itse mennyt muuttamaan. Mutta itse olen ostanut viritysosat samasta paikasta josta fillarinkin, eikä se ole koskaan takuuseen mitenkään vaikuttanut.

edit.

Niin, mulla oli vm 1998 gsxr:ssä tollanen micron oval metallikuorilla, ja ainakin siinä pyörässä äänet oli melko messevät. Siinä ja siinä oliko liiankin hurjat, todella terävät ja kovat. Kyseinen slipari jonkun vanhan Bike lehden testin "voittikin" noissa äänissä, ylivoimaisesti testijoukoun kovaäänisin.

Jees, hyvä homma!

Tänään kävin sitte BW:ssä hieman asiaa vielä tiedustelemassa ja myyjä sano että ei vaikuta sisäänajoon, vaikka lyö uuteen kiinni (liekö kova halu myydä slipari). Säätää ei kuulemma tarvii, jos ei suodinta vaihda.

Alustavasti suositteli mulle Mivvin hiilaripoksia, koska äänet on pääsyy vaihtamiseen. Takuuseen ei kuulemma vaikuta mitään. Sitten sellasta vielä...Onko uuden -06 Z 750 ostajat saanu käteiskaupasta hintaa tinkattua miten alas?

KITZ
    Ee-speed myy niitä 06- kawoja z750 9350€ z750s 9590€ ja tuskin saa mistään muaalta samaan hintaan sekä sieltä saa myös sen sliparin edullisesti.
    Ahdettu 1216
    Lainaa (suiza 1200 @ Maalis. 20 2006,09:14) kirjoitti
    Ee-speed myy niitä 06- kawoja z750 9350€ * z750s 9590€ ja tuskin saa mistään muaalta samaan hintaan sekä sieltä saa myös sen sliparin edullisesti.
    No minulta saa Z750 oranssi uusi ajamaton zeta hintaan 9500,
    Pyörässä power commander vakio-ohjelmalla asennettu,takapenkin kate,teräspunosletkut,minivikut,etupleksi,tankkita rra,kilpiteline,k&n filtteri uusi paketissaan.ajettu 0 km.

Linkki

edit. linkki

No katos!

Mikäs sen Petriffin sai jo nyt Kawastaan luopumaan? Oon katellu noita sun kirjotuksia ja seurannu pyörän rakennuksen edistymistä, mutta...mikäs nyt sitte tuli?

Voisin ostaa pois vaikka heti, mutta toi väri...se ei jotenki oikeen iske muhun. Paska homma.
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 20 2006,15:44) kirjoitti
    No katos!

Mikäs sen Petriffin sai jo nyt Kawastaan luopumaan? Oon katellu noita sun kirjotuksia ja seurannu pyörän rakennuksen edistymistä, mutta...mikäs nyt sitte tuli?

Voisin ostaa pois vaikka heti, mutta toi väri...se ei jotenki oikeen iske muhun. Paska homma. *
    No meillä on 2 pyörää..minä nyt olen sellainen touhottaja ja piti saada zeta alle enhän minä sitä myy jos kukaan ei osta..
    Ja jos joku olisikin ostamassa niin tiedä sitten..laitoinpahan vaan sen tonne kun arveltiin jos yhdellä ajelisi..elämä on..
    Tuossahan säästäisi seuraava jo alkuun reilun puolitoista tonnia.
    Lainaa (petrif_74 @ Maalis. 20 2006,15:53) kirjoitti
    No katos!

Voisin ostaa pois vaikka heti, mutta toi väri...se ei jotenki oikeen iske muhun. Paska homma.
    No meillä on 2 pyörää..minä nyt olen sellainen touhottaja ja piti saada zeta alle enhän minä sitä myy jos kukaan ei osta..
    Ja jos joku olisikin ostamassa niin tiedä sitten..laitoinpahan vaan sen tonne kun arveltiin jos yhdellä ajelisi..elämä on..
    Taitaa mieli muuttua harva se päivä... laita kuule jäitä hattuun ja kawa ajoon niin ei mene ihan vehtaamiseksi tuo pyörä tuohu.
    Ahdettu 1216
    Lainaa (suiza 1200 @ Maalis. 20 2006,23:51) kirjoitti
    Lainaa (petrif_74 @ Maalis. 20 2006,15:53) kirjoitti
    No katos!

Voisin ostaa pois vaikka heti, mutta toi väri...se ei jotenki oikeen iske muhun. Paska homma. *
    Taitaa mieli muuttua harva se päivä... laita kuule jäitä hattuun ja kawa ajoon niin ei mene ihan vehtaamiseksi tuo pyörä tuohu.
    Niin se on kait tehtävä..jos olisi lottovoittaja ei tarvitsisi vehdata..monista harrastuksista olen jo luopunut mutta että tästäkin..
    Jokapäivä pyörän päällä täytyy käydä ja odottanut sitä kevättä..ja kauan..saksastakin olisi tulossa myydyn micronin tilalle akrapovitsin sliparia..
    Minen vakiolla aja
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 20 2006,02:17) kirjoitti
    Alustavasti suositteli mulle Mivvin hiilaripoksia, koska äänet on pääsyy vaihtamiseen.
    Ite laitoin kesken sisäänajon Mivv-hiilariputken paikoille. Ei ole mitään noisekilleriä ja äänet on kyllä todella mukavat! Nyt on mopottimella ajettu n. 2000km ja ei ainakaan syksyllä mitään vikoja ilmennyt. Kaikkein parasta putkessa on se paukkuminen kun kaasusta höllää...
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
    Puhuuko kaikki nyt siis slipareista? Otsikon mukaan luulisi näin olevan *

Lainaa (peltzi82 @ Maalis. 21 2006,12:46) kirjoitti
    []Alustavasti suositteli mulle Mivvin hiilaripoksia, koska äänet on pääsyy vaihtamiseen.
    Ite laitoin kesken sisäänajon Mivv-hiilariputken paikoille. Ei ole mitään noisekilleriä ja äänet on kyllä todella mukavat! * Nyt on mopottimella ajettu n. 2000km ja ei ainakaan syksyllä mitään vikoja ilmennyt. Kaikkein parasta putkessa on se paukkuminen kun kaasusta höllää... * [/QUOTE]
    Eli siis onks toi se malli, jossa on se noise killer poisotettavissa. Mulle on tulossa just sellanen, tai siis oon tilaamassa torstaina, ellei joku saa mun päätä käännettyä. Se pauke on vissiin jossain putkissa ihan normaalia, eikä aina viittaa mihinkään vikaan

Niin ja kuulostaahan se kivalta. Tosiaan hyvä tietää että on Mivvillä saundit kohillaan, onpahan sitte aamusin naapureilla jotain ihmeteltävää

Onko sulla muuten se High level line korkeus, vai orkkis? Rupesin vaan miettimään että grillaantuuko siinä emännän jalat, ku toi high level tuntuu tuovan pöntön aika lähelle matkustajan jalkoja? Kellään kokemuksia yleensä?

...ja pakkaset jatkuu
    Lainaa (Johu @ Maalis. 19 2006,23:52) kirjoitti
    Tokkiinsa toi takuu kannattaa varmistaa, voihan joku myyjä siitä v*ttuilla jos pelissä valmistusvika ja sitä itse mennyt muuttamaan.
    No jos niin onnettomasti sattuisi käymään, että kilahdus johtuisi muka sliparinvaihdosta, kannattaa tietysti vaihtaa vakioksi takaisin, ennenkuin ryhtyy takuuasioista keskustelemaan myyjän kanssa...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 21 2006,22:38) kirjoitti
    Eli siis onks toi se malli, jossa on se noise killer poisotettavissa. Mulle on tulossa just sellanen, tai siis oon tilaamassa torstaina, ellei joku saa mun päätä käännettyä. Se pauke on vissiin jossain putkissa ihan normaalia, eikä aina viittaa mihinkään vikaan *

Niin ja kuulostaahan se kivalta. Tosiaan hyvä tietää että on Mivvillä saundit kohillaan, onpahan sitte aamusin naapureilla jotain ihmeteltävää * *

Onko sulla muuten se High level line korkeus, vai orkkis? Rupesin vaan miettimään että grillaantuuko siinä emännän jalat, ku toi high level tuntuu tuovan pöntön aika lähelle matkustajan jalkoja? Kellään kokemuksia yleensä?

...ja pakkaset jatkuu *
    Toi on se ei e-hyväksytty malli, jossa ei tietääkseni koko noisekilleriä olekkaan... Ja joo, ei ole mitään vikaa vaikka paukkuukin, kuulostaa vaan niin pirun hienolta!

Mul on se orkkiskorkeudella eli ei ole high level -mallia. Toi hiilíkuitu ei kauheasti lämpeä (ainakaan omasta mielestäni!) , joten en usko että jalat palaa ainakaan hiilikuidun kohdalla. Tietysti jos jalkansa tuikkaa alemmas putkeen niin palovammat on varmasti jalassa!
    Ookke, hyvä tietää toi lämpeemisjuttu. Onx se muuten toi pyöree vai oval? Siitäkään en kyl tiiä onko mitään muuta kun esteettistä eroa. Kertokoon viisaammat.

Huomenna sitte oma Zeta tilaamaan ja odotus alkaa...Tuskaa!!
    Itellä oli zetassa se Mivv Oval hiilariversiona. Huomattavasti viileämpi se pinta, ratasessioiden jälkeenki kesti kädellä kokeilla sitä sliparia, eikä näpit palanu. Mivv:in kiinnitys vaan on vähän ronkeli, tykkää keikkua jonku verran. Ehkä klemmarin patentointi sliparin juureen auttais asiaan..
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    Lainaa (Marshal @ Maalis. 22 2006,22:09) kirjoitti
    Ookke, hyvä tietää toi lämpeemisjuttu. Onx se muuten toi pyöree vai oval? Siitäkään en kyl tiiä onko mitään muuta kun esteettistä eroa. Kertokoon viisaammat.

Huomenna sitte oma Zeta tilaamaan ja odotus alkaa...Tuskaa!!
    Ovaali versio mullakin, niinkuin Ulpella. Mut sitä "keikkumist" mistä Ulpe ilmoitti niin ei ole mulla esiintynyt?!? Tai sit en ole vai huomannut!

Onnea odotukseen, se on täyttä tuskaa!!!
    Kyllä ne ainaki lahden bikepointissa laitto uusii z:toihin devilin slipareita kiinni. Eli ei kai siitä mitää haittaa ole kunhan vaa ajelee sisäänajon nätisti.
    Joo no laitoin minäkin zetaan akrapovicin kiinni sittenkin.. ilman noise-killeriä tietty.vaihdoin jarrunesteet samalla motulin RBF 600 Factory Line..kun nuo teräspunokset tuli laitettua.

30.  
    Ootko Petrif päässy jo paljon ajelemaan? Onks sulla edelleen se Brotherssi tulossa sieltä ulkomailta?

Mä tilasin eilen Leon Evolution II sliparin Stormilta. Pyörän saan alle 19.4, eli kauaa ei tarvii enää venailla.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen