NO JOPAS UUTISEN PUKKASIT! Kannattaisi varmaan lukea koko thread läpi ennen kommentointia. Kenellekään ei varmaan ole epäselvää mille markkinasegmentille Delvac on tähdätty.(mopo1000 @ Huhti. 06 2006,23:25) kirjoitti
Tuostahan varmaan ei ollut kysymyskään vaan siitä ovatko Delvacin ominaisuudet riittävät (tai jopa hyvät!) myös muunlaiseen käyttöön.
<p>2002-2014</p>
Mä siirryin viime kesänä Delvaciin, ku kytkinlevyjen vaihdon jälkeen ennen käyttämälläni BelRayn öljyllä alko kytkin tarraan kiinni ku mopo seisoi yön yli. Delvacilla kytkin ja vaihteet pelaa taas ihan niinku pitääki *Niin mopona on pc25 cebari
edit: kirotusvireet...
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Tekemisessä homman juju piileekin. Kun ei muita usko, niin on itse todettava mikäli mahdollista. Mitä ihmeen nörttinamnamia? En ymmärrä. Tuo öljyt pataa ja tuppi nurin on jo nähty juttu, ei sen suhteen ongelmaa. Totta varmasti, että ei hyvää heilu jos sutari on täynnä roskaa(canepazzo @ Huhti. 07 2006,13:10) kirjoitti
![]()
Kaikille niille pk-seudulla asuville jotka pelkäävät mopojen muuttuvan traktoreiksi, tiedoksi että siitä Allwrongin vieressä olevasta sekatavarakaupasta saa jotain muistaakseni 10-W50 esteripohjaista täyssynteettistä litkua alle 30€/4L. Olisko ollut Motulia. Teboilin SuperBike taisi olla 26€/4L.
Kyllä kelpaa *eikä kukaan hauku kepulaiseksi... *
![]()
Power is nothing without mojo!
Tuntuu että näitä keskusteluja sävyttää aina sellainen tunnelma jossa sanat Diesel ja Raskaskalusto on peikkoja. Miksi?
Puristussuhdehan on dieselmoottorissa huomattavasti korkeampi kuin esim. moottoripyörässä. Diesel vehkeessä puristus on helposti 20/1, jopa 24/1, kun moottoripyörässä jäädään alle 14/1. Tämä puristushan nimenomaan sytyttää seoksen dieselissä, eikä tulppia tarvita, poislukien hehkutulppa joka esilämmittää ilman ennen käynnistystä. Kyllä tämmöinen puristus kuormittaa moottoria ja laakeripintoja aika tavalla ja voisin ainakin kuvitella että se asettaa myös öljylle kovia vaatimuksia.
Jos ei muuta niin ainakin voidaan haudata kirves sen väittämän osalta että "Laitan mp-öljyt koska pyörässä on niin kova puristussuhde että vaatii mp-öljyt". Vaiko jooko?
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
En minäkään ymmärrä mikä vika siinä on, jos haluaa itse perehtyä asiaan?(Gixeros @ Huhti. 07 2006,15:51) kirjoitti
Ja voihan ne sopivaks katotut öljyt olla Delvaciakin.Ja sitten vaan...
Jostain kumman syystä nämä öljykeskustelut saa aina oudon sävyn? Aivan kuin porukka olis sitä mieltä, et niitä koitetaan huijata rikkomaan pyöränsä.
Eihän se ole pakko käyttää Delvacia, jollei tahdo.
Mutta mikä vika siinä on, et jos joku on kyseistä öljyä jo vuosia käyttänyt, voi todistaa sen hyvyyden puolesta?Eikö sitä saa kertoa kellekään?
Aivan kuin se olis loukkaus niitä kohtaan, jotka käyttää kallita öljyjä?
Kummia on ihmisten asenteet?
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Juu, siitä vaan tuumasta toimeen. Se namnami oli ehkä hiukan huonosti valittu sana, mutta juuri tuonkaltaista touhuamista se tässä yhteydessä tarkoittikin.(Gixeros @ Huhti. 07 2006,15:51) kirjoitti
No voehan hertzyykkelis sentään kun meinaa joillakin olla herkkähipiäistä taas kerran. Pitääkö kaikki aina vääntää rautalangasta?kirjoitti
Koko kommentti oli alunperin sarkastinen, eikä siinä ole missään vaiheessa otettu kantaa mihinkään erilliseen öljymerkkiin. Viesti sisältää sanat "sopivaksi katsomansa öljyt", jonka ainakin minusta pitäisi olla aika selvää suomenkieltä. Minulle nyt on ihan sama mitä ihmiset koneisiinsa laittavat, oli se sitten vaikka kalanmaksaöljyä.
Niinpä, mistähän tuo vois sitten johtua, mietipä sitä.kirjoitti
Sinäpäs sen sanoit.kirjoitti
Sen verran vakuuttunut olen käydyistä keskusteluista ja tuotetietojen lukemisesta, että taitaapi ensi kerralla cebariin lorahtaa Delvacit sisään. Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni...![]()
![]()
![]()
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Alkaa jo v....tamaan tää Delvac keskustelu. Yks kysyy asiallisesti mielipiteitä ja kokemuksia ko.öljystä ja ne joilla on kokemuksia yrittävät parhaansa mukaan auttaa, sitten on nää s...tanan "asiantuntijat" joilla ei ole pienintäkään käsitystä ko.öljyn kohdalta, tulevat tänne turhaan lässyttämään ja uskoaan julistamaan. Jos jollakin näistä on oikeasti kokemusta (omakohtaista) Delvac:in huonoudesta nii siitä vaan... kiinnostaisi muitakin. Mutta muuten vois jättää nää joutavat kommenttinsa tästä keskustelusta pois!
Itse kommentoin ko.öljyä heti kun olen saanut käyttökokemusta tästä, MX 15/40 on jo koneessa sisällä odottelemassa ajokelien alkamista
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
No mutta, tankkaahan moni 98:a, vaikka vähimmäisvaatimus ohjekirjassa olisi 91 tai 95. Se nyt vaan on parempaa, kun maksaa enemmän, eikä sitä saa Lidlistä. Btw, täällä meilläpäin 95:n ja 98:n hintaeo on vain muutamia s€nttejä/litra.(Kwaks @ Huhti. 08 2006,00:10) kirjoitti
Aika monella alkaa olla pyörässään vapaavirtaussuodatin, slipari, syttypyörä ja mahdollisesti voimakomentaja jollon varsinkin tuo sytytysennakkomuutos hyötyy 98:sta.(kaasunalle @ Huhti. 08 2006,14:48) kirjoitti
Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
Hyötyy ainoastaan siinä tapauksessa, että se alkaa syttypyörän asennuksen jälkeen nakuttamaan 95:llä. Juuri koskaan niin ei käy..(vemu @ Huhti. 08 2006,16:03) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No vedit sit herneen nenään?(canepazzo @ Huhti. 08 2006,12:31) kirjoitti
En puhunut sulle mitenkään erityisesti, vaan ihan yleisesti ihmettelin, miks ihmiset suhtautuu johonkin öljynlaittoon niin defensiivisesti...Miks asiasta- josta pitäis voida keskustella ja vertailla- tulee kiistakapula.
Mut ihan miten vaan....
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
"sitten on nää s...tanan "asiantuntijat" joilla ei ole pienintäkään käsitystä ko.öljyn kohdalta, tulevat tänne turhaan lässyttämään ja uskoaan julistamaan. Jos jollakin näistä on oikeasti kokemusta (omakohtaista)..."
Näinhän se vaan on nykyään. Kun monen tyypin "kokemukset" moottoripyöristä, niiden tekniikasta ja ajamisesta rajoittuu aikalailla netin lukemiseen.
Oho, tuliko sanottua nyt pahasti..?
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
No en todellaakaan. Mutta tuosta aiemmasta vuodatuksestasi lainauksineen sai kyllä sen käsityksen että juuri siellä päässä näin taisi käydä.kirjoitti
Ai no se on hyvä tietää, kun tuo kommentti ja lainaus kuitenkin viittasi hiukan muuta.kirjoitti
Niin, sehän tässä hupaisaa onkin, että tämä samainen kinastelu alkaa joka kevät uudelleen. Itse en ole osallistunut tähän(kään) kiistelyyn puolesta enkä vastaan, vaan kommentoinut lähinnä juuri sitä samaista asiaa, eli sitä öljykinaa ja sen saamia mittasuhteita.kirjoitti
Sitäpaitsi, ei kukaan tietääkseni ole estänyt ketään keskustelemasta aiheesta, saati käyttämästä mitä öljyä tahansa, vaan edelleenkin itse kukin on esittänyt vain mielipiteitään. Toisaalta, kun luki tuon aiemaan kommenttisi kysymyksineen, niin kylläpä se minusta melkoisen 'defensiiviseltä' suhtautumiselta näytti.
Niinpä, ihan samaa mieltä.kirjoitti
Mitä tulee tuohon Mobilin Delvac -öljyyn, se on kyllä oiva öljy ja minulle ihan tuttua ainetta, vaikken sitä mopotissa käytäkään. Eikä minua tosiaan häiritse, vaikka joku käyttäisikin.
kirjoitti
Ja sitten ne vielä sanoo, että ikiliikkuja ei ole mahdollinen...Nää Delvakki-keskustelut tulee vuosittain kuin muuttolinnut ja on sitkeitä kuin rotat... Hauskoja tietty kun jokaisella on oma mielipiteensä ja netistäkin löytyy paljon erilaisia "tutkimuksia" ja asiantuntijoita tukemaan erilaisia mielipiteitä.
<p>2002-2014</p>
Laitetaan pojat öljyä koneeseen ja odotellaan kelejä.
JOOHAN !!![]()
Pojat ajaa mopoilla
Juu antaa palaa vaanmukava näitä juttuja on seurata puolesta ja vastaan
siitähän ne tarinat syntyy kun ei olla kaikki samaa mieltä kaikkien kanssa
muuten...mun prätkässä on Delvacit![]()
Tuota noinnii mikäs se olisi sopiva delvacci Xjr:ään?
Mx 15w-40? Super 15w-40? Vai mikä on sopiva? Ja hinta kohdillaan?
Opastakaa osaavammat.
Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
Motuliahan se, mutta ei täyssynteettistä, vain (osa)synteettistä.Ostin silti.(makemich @ Huhti. 07 2006,16:00) kirjoitti
![]()
Mun mielestä ei ole merkitystä kumpaa käytät(Foto @ Huhti. 13 2006,15:29) kirjoitti
Mulla on jammussa Mx 15w-40
Maksoi viime kesänä 20 litraa 53 € eli litrahinta on huikeat 2,65 €![]()
Tämän keskustelun innostamana ostin 20l/35e pänikän Delvac 1300 15W40 öljyä ja kunhan saan käyttökokemusta tulen kertomaan siitä teille.
Suunnitelluksi vaihtoväliksi 5tkm ja tarkkailuun, jos tuntuu kulahtavan, vaihdan useammin. Halpaa ainakin on !![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Myös täällä samaista Mx:ää 636:ssa.(leijona59 @ Huhti. 13 2006,16:44) kirjoitti
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
olen aika monta öljynsuodatinta leikannut auki putkileikkurilla jottei uutta lastua tulisi ja koettanut löytää epäpuhtauksia suodattimen paperista .(Gixeros @ Huhti. 07 2006,10:54) kirjoitti
Muuta kuin metallihiukkasia en ole löytänyt niin mopossa ko kotilossaki .
Enempi moskaa tulee esille kun antaa öljyn laskettua astiasa kun sen on ottanu koneesta pois ja tietty ihan ajolämpöisestä koneesta .Sit ko katsoo mitä astian pohjalle jää ko kaataa sen varovasti tyhjäks nii voi päätellä mitä kaikkea öljytilan pohjalle jää ja yllätys yllätys se moska pysyy siellä pohjalla ja tulee öljyn vaihdossa pois
Triumph Tiger 800 XRX
Niin, mainitsin Delvac+diesel- asiasta sen vuoksi että jos öljy on suunniteltu dieseliin, sielä se luultavammin parhaiten myös toimii.(C-A-D @ Huhti. 07 2006,13:41) kirjoitti
Luulin, että jokainen tajuaa syyn asiasta mainintaan.
Olin näköjään väärässä.
Täällä vastaavassa mopossa tästä päivästä alkaen Delvac Super 1300 15W-40, hinta 38Eur/20L. Vaihto tuli ajankohtaiseksi kytkinlevyjen vaihdon vuoksi ja pikaisella koeajolla kytkin pitää niinkun pitääkin. Saas nähdä saako noita Kasavian osia kerätä kohtapuolin tienpientareelta, mutta kuten joku aiemmin sanoikin, omahan on moponi(Kwaks @ Maalis. 18 2006,12:36) kirjoitti
![]()
Pienillä hiukkasille ei ole mukamas merkitystä, koska ne mahtuu välyksiin. Esim männänrenkaiden ja sylinterin välissä ei ole välystä? eikä nokkaketjussa ole välystä, se on metalli metalliin. Ylipitkä vaihtoväli syö juuri nokkaketjun. ei ne runkolaakerit sieltä mene ekana. tarkka korva erottaa jo äänen muuttumisesta, että vanha öljy ei vaimenna/voitele ketjua, niin hyvin kuin uudempi.
Moottoripyörässä nokkaketju on kovilla, koska on jäykät venttiilijouset, ja kierrokset on kovia.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Itse asiassa ei pyörien venajouset ole kovinkaan jäykkiä. Eikä tarvitsekaan olla, koska venan pieni koko keveys kompensoivat kovia kierroksia. Jos verrataan vaikkapa johonkin wanhanajan isolohkokasiin mekaanisella, kireällä nokalla ja isokanavaisilla kansilla.(jaket @ Huhti. 25 2006,09:54) kirjoitti
onko kukaan käyttänyt delvaccia motoissa tai crosseissa (4t)? siis näissä reilun litran öljytilavuuden "kisapeleissä"? Näissä säästö olisi jo huomattava koska vaihtoväli on todella tiheä (suunnilleen jokaisen "rankemman" ajon jälkeen)
Itse olen käyttänyt muutaman vaihtovälin MX 15W40 delvaccia Kotarin RFS-koneessa ja ei ainakaan vielä ole mitään ylimääräsiä osia tullu kyljestä ulosSattui katumopojen jäljiltä jäämään tota litkua ja pakkohan se oli kokeilla.. vähän vaan kyllä alkanut epäilyttämään ku manuaalin mukaan pitäs täyssynteettistä käyttää...
edit: Siis kokemuksia delvacista on Suzukin gsx-f 600 -94 ,gsx-r 750 -91, TL1000S -00 ja gsx-r 600 -04 mallien kans.
www.trackpunkracing.com
Itse ostin mobil delvac super 1400. 20 litraa 42 euroa.
Pyöränä kawasaki gtr 1000. Hyvin on pelannu ainakin ensimmäisen ajon, enkä ole huomannut mitään huonoa öljyssä. Kytkin pitää loistavasti ja vaihteet toimii erinomaisesti, tosin niin ne toimi ennenki.![]()