Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 185:sta
  1. #121
    Motonetistä ei Delvac MX 15W-40:stä löytynyt, joten ostin Nesteen vastaavaa, Neste Turbo LXE 15W-40. 20l pänikkä makso 55,50e. Saa nähä mitä Trumppa tuosta tykkää. Mun vanha Sierra ei ainakaan hylkinyt
    Ducati Diavel Dark
  2. #122
    Vaihdoin eilen öljyt castrol gps 10w-40 -> delvac mx 15w-40 honda ntv:hen ja yllätyin miten voi kytkimen toiminta parantua pelkästä öljymerkin vaihtamisesta. Ongelma oli se, että kytkin pyrki täristämään vähänkin matalilla kierroksilla ja luistatusta joutui jatkamaan pitkälle liikkeelle lähtiessä. Nyt delvacilla kytkin toimii paljon paremmin, liikkeelle lähtiessä en huomaa mitään erikoista.

    Lieneekö pyörän kytkin suunniteltu mineraaliöljylle vai miksi ei pelitä tuolla gps:llä? Moottorihan on peräisin jostain 80-luvun lopun transalpeista. Tuo gps taitaa kyllä olla tunnettu siitä että se aiheuttaa ongelmia monissa pyörissä, mutta silti en uskonut että tuossa näin isoa eroa olisi.
  3. #123
    Lainaa (JanMac @ Huhti. 13 2006,19:18) kirjoitti
    Tämän keskustelun innostamana ostin 20l/35e pänikän Delvac 1300 15W40 öljyä ja kunhan saan käyttökokemusta tulen kertomaan siitä teille.

    Suunnitelluksi vaihtoväliksi 5tkm ja tarkkailuun, jos tuntuu kulahtavan, vaihdan useammin. Halpaa ainakin on ! *
    Lupasin raportoida kun alkaa eka vaihto oleen ajankohtainen. Nyt siis 5 tonnia lähestyy ja kokemukset viimesen päälle hyviä!Kytkin ottaa kiinni pehmeämmin ja vaihteet menee rattailleen paremmin (kuin Castrol GPS)

    Ei mitään muuta kun MX.ää koneeseen ja menoks. Suosittelen!
    Just "nyt" ei bikeä...
  4. #124
    Ensimmäiset parisataa kilometriä Delvaceilla täynnä (ceepra PC-25). Kokemukset kytkimen & vaihteiston toiminnan ja moottorin äänien osalta pelkästään hyvin positiivisia, voittaa aikaisemmat öölit mennen tullen (Castrol & Teboil). Seurataan tilannetta jatkossa ja jos ei mitään katastrofaalista ilmene, ostan seuraavaksi 20 l:n kannun kyseistä rasvaa...
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  5. #125
    Lainaa (eddie71 @ Heinä. 14 2006,08:54) kirjoitti
    Ensimmäiset parisataa kilometriä Delvaceilla täynnä (ceepra PC-25). Kokemukset kytkimen & vaihteiston toiminnan ja moottorin äänien osalta pelkästään hyvin positiivisia, voittaa aikaisemmat öölit mennen tullen (Castrol & Teboil). Seurataan tilannetta jatkossa ja jos ei mitään katastrofaalista ilmene, ostan seuraavaksi 20 l:n kannun kyseistä rasvaa...
    Mulla kans toiminu ihan hyvin, mutta kannattee seurata pysyykö öljyt koneessa. Mulla nimittäin hupenee öljyä, huomasin sen tuossa kun alkoi vaihteisto käyttäytymään oudosti. Katsoin sitten öljyn määrän ja sitähän oli kadonnut ihan mukavasti. Kellään vastaavaa ongelmaa.. Ajo tosin viime päivinä ollut aikamoista revitystä korkeilla kierroksilla. Castrolin öljyillä ei ollu tuollaista propleemaa Mutta kyllähän tuosta 20l saavista riittää vaikka lisäilee vähän useamminki
  6. #126
    Lainaa (Needle @ Heinä. 16 2006,19:35) kirjoitti
    Lainaa (eddie71 @ Heinä. 14 2006,08:54) kirjoitti
    Ensimmäiset parisataa kilometriä Delvaceilla täynnä (ceepra PC-25). Kokemukset kytkimen & vaihteiston toiminnan ja moottorin äänien osalta pelkästään hyvin positiivisia, voittaa aikaisemmat öölit mennen tullen (Castrol & Teboil). Seurataan tilannetta jatkossa ja jos ei mitään katastrofaalista ilmene, ostan seuraavaksi 20 l:n kannun kyseistä rasvaa...
    Mulla kans toiminu ihan hyvin, mutta kannattee seurata pysyykö öljyt koneessa. Mulla nimittäin hupenee öljyä, huomasin sen tuossa kun alkoi vaihteisto käyttäytymään oudosti. Katsoin sitten öljyn määrän ja sitähän oli kadonnut ihan mukavasti. Kellään vastaavaa ongelmaa.. Ajo tosin viime päivinä ollut aikamoista revitystä korkeilla kierroksilla. * Castrolin öljyillä ei ollu tuollaista propleemaa * Mutta kyllähän tuosta 20l saavista riittää vaikka lisäilee vähän useamminki *
    Se saattaa syödä pari ekaa öljynvaihtoväliä, kunnes tasaantuu. Tällaista olen ainakin autoissa huomannut kun öljymerkki vaihtuu..
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  7. #127
    Osaisiko joku sanoa mistä tuota delvaccia löytäisi tampereelta 4 litran pänikässä?

    Varaosamaailmassa näytti olevan 20 litran pänikkä, mutta tekis kyllä mieli eka kokeilla tuota öljyä ennen kuin semmosen menee ostamaan.
  8. #128
    Lainaa (JuBe @ Heinä. 28 2006,19:09) kirjoitti
    Osaisiko joku sanoa mistä tuota delvaccia löytäisi tampereelta 4 litran pänikässä?

    Varaosamaailmassa näytti olevan 20 litran pänikkä, mutta tekis kyllä mieli eka kokeilla tuota öljyä ennen kuin semmosen menee ostamaan.
    No ainakin Tammerdieselissä on ollut sekä 4 ltr:n että 1 ltr:n pöniköitä ison kannun lisäksi. Hinnat 18 ja 6 ekee kappale.
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  9. #129
    Lainaa (eddie71 @ Heinä. 29 2006,20:00) kirjoitti
    No ainakin Tammerdieselissä on ollut sekä 4 ltr:n että 1 ltr:n pöniköitä ison kannun lisäksi. Hinnat 18 ja 6 ekee kappale.
    Kiitoksia, nyt on 4l pönikkä hankittuna.

    Tosin öljyn vaihtaminen nyt vähän viivästyy, kun joku vatipää oli päättänyt yöllä käydä kokeilemassa, että lähteekö mopo käyntiin ruuvimeisselillä. *



  10. #130
    Lainaa (JuBe @ Heinä. 31 2006,12:06) kirjoitti
    Lainaa (eddie71 @ Heinä. 29 2006,20:00) kirjoitti
    No ainakin Tammerdieselissä on ollut sekä 4 ltr:n että 1 ltr:n pöniköitä ison kannun lisäksi. Hinnat 18 ja 6 ekee kappale.
    Kiitoksia, nyt on 4l pönikkä hankittuna.

    Tosin öljyn vaihtaminen nyt vähän viivästyy, kun joku vatipää oli päättänyt yöllä käydä kokeilemassa, että lähteekö mopo käyntiin ruuvimeisselillä.
    Semmoiselle kaverille paras lääke olisi Lapuan aspiriini takaraivon kautta nautittuna!

    Pistin muuten viikko sitten hankittuun pikkugikseriinkin delvacit sisään, kun tuntui olevan epäselvää milloin oli edelliset öljyt vaihdettu ja kytkimessä oli epämääräistä nykimistä liikkeellelähdössä. Nyt pelaa komiasti! Tiedämpä vaan erään henkeenjavereen sukisuki&castrol -kaverin, joka saa ihottumaa ja hengenahdistusta, kun kerron mitä olen mennyt tekemään!!
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  11. #131
    ja eikun delvacia ostaan!! parviikkoo takaperin vaihdoin castrolin gps:t kun "edukkaasti" sain mp -liikkeestä. no tuloksena oli yllätys yllätys luistava kytkin. prkl. mutta tulipahan kuitenkin kokeiltua että toimiiko tuo castrol 750F:ssä, no ei toiminut. toivotaan et delvac pelaa.
    Suki Suki GSX-R 1000 k8
    <s>Kiwakasa Z750 -08</s>
    <s>Suki Suki GSX750F -03</s>
  12. #132
    Millaisiin pyöriin olette kyseistä öljyä laittaneet? Merkki, malli, vuosimalli ja jne... Laittaahan tuo miettimään öljyn vaihtamista Delvaciin, kun noin kehuttua ja edukasta on.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  13. #133
    n.1000Km takana Delvaceilla (MX), mopona fzr 1000 .93, edellisiin öljyihin (Castrol gps) verrattuna parani kaikki.
    Eli kytkin irroittaa kun kytkimen painaa pohjaan, kytkin myös pitää niinkuin kuuluukin <- näin ei ollu gps:ällä, vaihteet menevät päälle kakistelematta (ja kolahtelemat) niin ylös kuin alas vaihdettaessa, moottorin käyntiääni muistutti ennen lähinnä kiviä täynnä olevaa betonimyllyä, nyt enään hiekkaa täynnä olevaa

    Mikä parasta samat öljyt menee sekä autoon että pyörään, autona ½milj.Km ajettu, sopivasti kutiteltu kiisseli 2koppa kolopallo, löytyy 11mm nestepäätä ahtopainetta 1+ bar. jne...
    Voimasta kertokoon muutamat palaneet kytkimet ja haljennut vetonivel.
    Itseasiassa luulen että se öljy on kotilossa kovemmalla kuin pyörässä, vois tieten kunnon öljyn jäähdytin jelpata asiaa, meinaan kiertääpi se dieselikin kun ei ole mitään turhia rajoittimia



    -Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
    -Yamaha FZR1000@1040 (ex)

    http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
  14. #134
    Lainaa (I_me @ Elo. 02 2006,02:43) kirjoitti
    n.1000Km takana Delvaceilla (MX), mopona fzr 1000 .93, edellisiin öljyihin (Castrol gps) verrattuna parani kaikki.
    Eli kytkin irroittaa kun kytkimen painaa pohjaan, kytkin myös pitää niinkuin kuuluukin <- näin ei ollu gps:ällä,
    Toi kytkimen irrottaminen kiinnostaa. Oma KTM ei halua paikallaan ollessa vaihtaa vapaalle ja olen pohtinut jotta voiko se johtua öljystä - jos tulkitsen oikein niin voi??

    Pitänee tehdä testi. Ilmoittelen tuloksista myöhemmin.

    --Sitä saa mitä tilaa--
  15. #135
    Lainaa (TPM @ Elo. 01 2006,09:18) kirjoitti
    Millaisiin pyöriin olette kyseistä öljyä laittaneet? Merkki, malli, vuosimalli ja jne... Laittaahan tuo miettimään öljyn vaihtamista Delvaciin, kun noin kehuttua ja edukasta on.
    Delvac super 1300 öljy näyttää passaavan ainakin Suzuki DR-Z400S, vm. 2003 ja 16500 km. Eikä tosiaan ollut kallista 30€/20L. Vaihtoväli on noin 2000km ja ajan noin 5000km vuodessa eli nyt mulla on öljyä 16 vaihtovälille eli 32000km. 20 litran pönikkä piisaa siis noin 6 vuodeksi. 5€ vuodessa öljyyn, ei ole paha.



    KTM950SE
  16. #136
    Jo, mä oon laittanut delvaccia kawasakin zx-10 vm. 88. Kilsoja pyörällä takana jo 105 tkm ja delvacilla noin 4.000 km. Hyvin tuntuu öljyt pelaavan. Aiemmin käytin mopottimessa sitä Castrolin GPS:ää.
  17. #137
    Lainaa (drzjar1 @ Elo. 02 2006,10:38) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Elo. 01 2006,09:18) kirjoitti
    Millaisiin pyöriin olette kyseistä öljyä laittaneet? Merkki, malli, vuosimalli ja jne... Laittaahan tuo miettimään öljyn vaihtamista Delvaciin, kun noin kehuttua ja edukasta on.
    Delvac super 1300 öljy näyttää passaavan ainakin Suzuki DR-Z400S, vm. 2003 ja 16500 km. Eikä tosiaan ollut kallista 30€/20L. Vaihtoväli on noin 2000km ja ajan noin 5000km vuodessa eli nyt mulla on öljyä 16 vaihtovälille eli 32000km. 20 litran pönikkä piisaa siis noin 6 vuodeksi. 5€ vuodessa öljyyn, ei ole paha.
    Ihanan halpaa!
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  18. #138
    Mitä muuta voisi toivoa öljyltä, kuin että se on halpaa ja toimii loistavasti!

    Vaihtaa halvat ölpät usein, niin mylly tykkää...



    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  19. #139
    Kuinka paljon siinä sitten säästää jos vaihtaa rasvat huoltoohjelman mukaan ja käyttää ns.halpaa öljyä tai semmosta jonka purkissa on moponkuva?
  20. #140
    Lainaa (keppo @ Elo. 02 2006,11:30) kirjoitti
    Kuinka paljon siinä sitten säästää jos vaihtaa rasvat huoltoohjelman mukaan ja käyttää ns.halpaa öljyä tai semmosta jonka purkissa on moponkuva?
    eikö koulussa opetettu matematiikkaa 1,5€ vs 10€/litra, säästö määräytyy sitten öljytilavuuden ja vaihto tiheyden mukaan... laske itse.

    Ja toisekseen Delvac toimii niin paljon paremmin monissa pyörissä että mitään järkeä hifistellä kalliilla mp-öljyillä
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
  21. #141
    Ja toisekseen Delvac toimii niin paljon paremmin monissa pyörissä että mitään järkeä hifistellä kalliilla mp-öljyillä

    Tohon ei vois enää paljoa lisätä
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  22. #142
  23. #143
    Äkkiseltään laskien neljään pyörään:
    Yamaha fzr 1000 2*4l=8l
    Honda vfr 750 2*4l=8l
    kawasaki ER-5 4l
    Yamaha yz 125 2*0,65l=1,3l
    ------------------------------
    Yhteensä 21,3l eli reilu pönttö viime kesänä. Lisäksi sitä tuli vielä kaadeltua erinäisiin autoihin. Voidaan sanoa että säästöä tuli noin 150€ verrattuna ns. MP-öljyihin. Summa ei ole valtava, mutta ei mitätönkään ja bonuksena vaivattomuus sekä kaikissa pyörissä parempi lootan/kytkimen toiminta. Kukin tekee tästä omat johtopäätökset.
  24. #144
    ei varmaan tartte mennä pitkälle historiaan kun toi delvacci olis ollu parasta mitä moottoriin saa, niin nää öljyt kehittyy, toi mineraali vs synteettinen on mielenkiintone juttu, taitaa toimia mineraali suurimmassa osassa pyöriä paremmin.
  25. #145
    2002 Zx-6r kawasaki löytyy, 19tkm mittarissa joista viimeiset n. 5000km delvacin Mx:llä. Hyvin pelaa, ei mitään ongelmia.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  26. #146
    Lainaa (keppo @ Elo. 02 2006,11:30) kirjoitti
    Kuinka paljon siinä sitten säästää jos vaihtaa rasvat huoltoohjelman mukaan ja käyttää ns.halpaa öljyä tai semmosta jonka purkissa on moponkuva?
    delvac 1,5€ x 3 = 4,5€
    gps 9,2 x 3 = 27,6€

    säästö 6tkm matkalla on siis 22,8€. Samalle matkalle bensat maksaa 6l keskikulutuksella 497€ eli onhan tossa marginaalinen säästö. Kai tuo öljy rasittuu mopossa enemmän johtuen siitä että sama öljy pyörii laatikossa & moottorissa. Vaihdelaatikon rattaiden pintapaineet tjs. kuluttaa öljyä eri tavalla ja dieselmoottorin maksimikierrokset on yleensä luokkaa 6000rpm kun moottoripyörän moottorissa hetkellinen kierroshuippu voi olla jopa 12000rpm. Hetkellinenkin öljykalvon pettäminen noilla mopon moottorin jengoilla saattaa aiheuttaa vaurioita tai sitten ei... En kyllä henk. koht. öljyissä säästä vaan mieluummin kävelen talvella pari kertaa baarista himaan pirssikyydin sijaan ja otan säästöt sieltä
    KTM
  27. #147
    Edelleenkin, pyörään pyörään oljyt ja traktoriin traktorin öljyt.

    Ps. moottoripyöräily ei ole persaukisten harrastus.
    Taivas saa odottaa
  28. #148
    Lainaa (zuha @ Elo. 02 2006,20:37) kirjoitti
    delvac 1,5€ x 3 = 4,5€
    gps 9,2 x 3 = 27,6€

    säästö 6tkm matkalla on siis 22,8€. Samalle matkalle bensat maksaa 6l keskikulutuksella 497€ eli onhan tossa marginaalinen säästö. Kai tuo öljy rasittuu mopossa enemmän johtuen siitä että sama öljy pyörii laatikossa & moottorissa. Vaihdelaatikon rattaiden pintapaineet tjs. kuluttaa öljyä eri tavalla ja dieselmoottorin maksimikierrokset on yleensä luokkaa 6000rpm kun moottoripyörän moottorissa hetkellinen kierroshuippu voi olla jopa 12000rpm. Hetkellinenkin öljykalvon pettäminen noilla mopon moottorin jengoilla saattaa aiheuttaa vaurioita tai sitten ei... En kyllä henk. koht. öljyissä säästä vaan mieluummin kävelen talvella pari kertaa baarista himaan pirssikyydin sijaan ja otan säästöt sieltä
    Totta ja paljonko on eroo n 6000 r/min kiertävän dieselin ja esim. 12000 r/min kiertävän moottoripyörän moottorin laakeri toleranseissa. Eli onko öljykalvon vahvuudessa eroo väittäisin että pienoinen olis. Toki en väitä etteikö silti vois toimia delvacilla. Eli onko kellään kokemusta oikeesti pitkälle ajetusta moottorista jossa olis ollu sisällä esim delvacit tms. Pitkälle ajetulla tarkotan yli 60tkm.
  29. #149
    Juu, ketjun nimeksi pitää vaihtaa Delvac !
    Ja jos anoppi yskii, arvatkaapa mitä kannattaa koettaa?
    DELVAC !


    Mutta,vakavasti. Ainakin tuo uusi Tebiksen MP-synteettinen häviää koneesta(CBR1000F) oudosti?.
    En havainnut moista Gastrol GPS:llä 2005.
  30.  
  31. #150
    Lainaa (zuha @ Elo. 02 2006,20:37) kirjoitti
    Lainaa (keppo @ Elo. 02 2006,11:30) kirjoitti
    Kuinka paljon siinä sitten säästää jos vaihtaa rasvat huoltoohjelman mukaan ja käyttää ns.halpaa öljyä tai semmosta jonka purkissa on moponkuva?
    delvac 1,5€ x 3 = 4,5€
    gps 9,2 x 3 = 27,6€

    säästö 6tkm matkalla on siis 22,8€. Samalle matkalle bensat maksaa 6l keskikulutuksella 497€ eli onhan tossa marginaalinen säästö. Kai tuo öljy rasittuu mopossa enemmän johtuen siitä että sama öljy pyörii laatikossa & moottorissa. Vaihdelaatikon rattaiden pintapaineet tjs. kuluttaa öljyä eri tavalla ja dieselmoottorin maksimikierrokset on yleensä luokkaa 6000rpm kun moottoripyörän moottorissa hetkellinen kierroshuippu voi olla jopa 12000rpm. Hetkellinenkin öljykalvon pettäminen noilla mopon moottorin jengoilla saattaa aiheuttaa vaurioita tai sitten ei... En kyllä henk. koht. öljyissä säästä vaan mieluummin kävelen talvella pari kertaa baarista himaan pirssikyydin sijaan ja otan säästöt sieltä
    Muistaakseni delvac purkin kyljessä oli luokitukset caterpillarilta ja allisonilta märkäkytkimeen ja vaihteistoon. Taitaa noissa raskaissa työkoneissa olla kans jonkimmoiset pintapaineet hammasrattaissa . Niin ja muistaakseni purkin kyljessä suositeltiin ölppää myös turboahdetuille bensamoottoreille, eikä muistaakseni esitetty rajoituksia kierrosluvuille eikä litratehoille

    Kukin pistäköön mitä lystää ja säästäköön tai olkoon säästämättä.
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen