Miltä maistuu TL1000 S, ite oon kaupoilla moisesta.
JKS sullahan on moinen, voisitko laittaa vähän + ja -![]()
Itellä on -97 tellu s ja tykänny oon. Pyörässä on luonnetta ja muhkeeta vääntöö. Ja ne äänet totta kai. Jos oot ostamassa niin kato jos mahdollista että olis tehoputket ja taka iskari vaihdettuna(öhlins tms. Voi olla että tulee rahapussiin iso lovi jos joutuu itse laittaan jälkeen päin. Ongelmakohtia vois listata vähäsen.
Alusta: Alkuperäsenä on kivikova eikä oikein toimi.
Kytkin: -97 tellussa on huono.(kuluu ja luistaa herkästi) vaihdettu uudemmissa parempiin (vahvempiin)
Välitys: Liian pitkä-> piikki pois edestä tai taakse lisää.
Jarrut: Toimivat mutta voisivat olla tehokkaammat:
Ajoominaisuudet: Kaupunkiajossa nykii herkästi, pienillä kierroksilla
...JA niitä Plussia
V-2 tarviiko lisätä jotain!!!!!
![]()
-Äänet on ainakin kunnon putkilla komeet.
- Itse oon tykännyt ajoominaisuuksista (tasanen vääntö ja powerkeulat ja riittävästi woimmaa)
-Ulkonäkö. Tyylikkään ajaton peli.
Kiteyttää vois että omien kokemusten pohjalta että mainettaan huomattavasti parempi pyörä!!
Kytkin yleensä on ok, jos vaihtaa jäykemmät jouset. Vakiolevyt on parhaat. varhaisissa 97 malleissa on viisi jousta kytkimessä, kun myöhemmissä vuosimalleissa tulee jossain vaiheessa 6 jousta.
paljon yli 6000e ei kannata 97:kasta maksaa. jo sen takia, että ylivuotisia tai pari vuotta vanhoja sv1000:sia saa todella halvalla.
vakiotakaiskarilla ei kannata ostaa, koska sitten joutuu sijoittamaan taas 500-1000e takaiskariin.
www.tlplanet.com on paras tietolähde.
JakeT.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kaikki - tulikin kai jo mainittua, mutta niistäkin pääsee eroon. Nykimisen saa pois säätämällä ja vaihtamalla välityksiä. Nytkyttely haittaa kaupunkiajoa. Lisää piikkejä taakse (4). Eturattaan vaihto pienempään kuluttaa ketjun turhan nopeasti.
Alustasta voi olla montaa mieltä ja sitä voi aina säätää. Joku valittaa sitä pehmeäksi ja toinen kovaksi. Ite painan 100 kg ja mittaa miltei 2m. Itselläni ei mitää valittamista jousituksessa. Jos haluaa tosissaan puskea radalla niin öhlinsillä ajat paranee muutaman kymmenyksen. *
Jos mittarissa on yli 21 t, niin kytkin on varmasti vaihdettu vahvempaan. Ei ole vaihdon jälkeen vaivannut. Metallipunosjarruletkut ja kunnon palat kannattaa vaihtaa.
Plussia tuossa jo yläpuolella tulikin. Tuota ajatonta tyyliä ei voi liikaa painottaa. Lisäksi siinä on yllättävän paljon tilaa pitkälle kuskille. Potkusta ei ole puutetta ja putkista lähtee sulosoinnut.
Saatan pistää oman myyntiin piakkoin, kun on lähipäivinä tulossa perheen lisäystä. Nappasin syksyllä rökäle sakot ja lupasin vaihtaa johonkin hitaampaan. Tuu katsomaan, ennen kuin päätät kaupoista.
Sopisko tollanen tellu ekaksi pyöräksi? Piikillä ja mopolla tuli ajeltua n. 6v.R6:sta oon testannu, muuten untuvikko noiden isompien suhteen. Märästä kaivonkannesta kuulemma lähtee kokeneemmallakin kuskilla mut noin muuten, jos ei leiki liikaa?
No jos osaa olla leikkimättä, niin miksikäs ei.
Toinen asia sitten on osaako..
TL1000R
Itse ostin TL :n viime kevään ensimmäiseksi pyöräksi sitten kevarin. Yoshimurat on mutta iskarit alkuperäiset iskarit... Painoa itsellä 70kg ja epätasaisessa mutkassa "kantatessa" perä kyllä toisinaan vähän epästabiili, eli nuljuaa hieman. Suoralla menee hienosti, onkohan näitä helppo ahtaa?, meinas muutenkin lähtee parikertaa männä kesänä hansikkaasta
![]()
jousitus on syvältä. Jouset liian löysät ja takaiskari on kuin jäykkäperäinen pyörä. Paitsi sillä erotuksella, että radalla vaimennus katoaa kovassa ajossa.
Osta semmoinen missä on öhlinssi takaiskari tms. Ja mielellään vielä keulaan jäykemmät jouset. Keula tuntuu jäykältä vakiona, mutta se johtuu siitä, että jouset on niin löysät 75:set, että keula makaa liian matalalla ja joustomatkaa ei ole jäljellä. Kun vedät töyssyyn tai olet kaarteessa, niin jouset on melkein pohjassa. Viimeinen 2 cm on hydraulista bump stoppia ja kun siihen osuu kesken mutkaa/routa heitossa, niin lähtee pito mutkassa tai lyö käsille routaheitossa.
Takaiskari on niin jäykkä, että runko murtuu takaiskarin korvakkeesta. se kannattaa tarkistaa.
JakeT.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mulla oli -97 Tellu ja tykkäsin kyllä kovasti. Se ei nytkytellyt eikä nitkutellut vaan rokkasi oikein muikeasti. Ainakin tälläselle jo neuvolasta pois päässeelle (lue +100kg) alusta oli OK ja pelasi jopa kaksi päällä vaikka olikin vakiopalikat. Kovuusväitettä en sii sallekirjoita ja onhan siinä säädöt, opettelee.
Eihän tuo tietysti mikään nykypäivän kilokikkana ole, mutta on sillä ikääkin. Jos meinaa radalla pyöriä, niin parempia vaihtoehtoja löytyy. TL vaikka toimii myös siellä, on ihan eri juttuihin tarkoitettu. Se täytyy kyllä todeta, että jos ei ole taitoa ja korvienvälissä kevariajoilta 2-tahtiöljyssä uitettua purua, niin noutaja tulee aika varmasti. Tuo on sellainen narttu, että vie kyllä jos antaa mahdollisuuden.
Ehdotomasti kannattaa tutustua jos twini ja räyhähenki kiehtoo.
EA-Import Oy
- SIMOTA - Micron - Racefit - Pazzo -
- NGK - Motrix - Zard - Powerbronze etc.
Webstore: http://www.eaimport.net
myynti@mpm-performance.com
-03 Bussin kuski
Kiitos kaikille vastanneille!!
Telluja on tsekattu, opastukset on koitettu pitää mielessä.
1 löytyi ja on todennäköisesti tulossa tänne.
Pyöriä on ollut 80-luvun alusta, pääasiassa vanhempia.
Nyt saadaan vähän tehoja tähän huusholliin!
Hyvää Pyörä Kesää Kaikille.