Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 134:sta
  1. #1
    Laittakaa ihmessä dynokäyristänne kuva myös ennen säätöä, jotta näkisi mitä etua siitä parin tonnin satsista on mitattavissa. Uskon kyllä viaberin sivuilla olevan maininnan muistakin säädön avulla saavutettavista eduista / muutoksista, mutta niitä on vähän vaikea todentaa näin foorumin kautta.

    Vai ettekö sitten halua edes käyrää entisestä set upista?
  2. #2
    Tuo on kyllä totta ja itsekkin olisin mielelläni ottanut ennen/jälkeen tilanteen. Kävi vain niin että dynoon on matkaa ~130km ja en viittiny alkaa kahteen otteeseen käyttään. Asentelin kotona hilppeet paikalleen ennalta ja vein sitten säätöön. Ehkä olisi ollut viisaampaa laitattaa ne vasta pajalla. Monet tosin ottavat siitä eri veloituksen, esimerkiksi Bikefoxin virityspaketteihin ei kuulu asennusta, ainoastaan säätö. Niinpä usein tulee otettua käyrät vain viriosat paikallaan.

    Faktahan kuitenkin on, että ei noilla putkilla, kommandereilla ja suodattimilla koskaan saavuteta kun korkeintaan muutaman hepan/newtonin lisäyksiä. Helvetin kalliita hevosia siis. Ite laiton putken lähinnä äänten ja ulkonäön takia, mikäli tehoa tuli lisää niin se on vaan plussaa, odotukset eivät kuitenkaan olleet korkeat. Ainakin säädön jälkeen käyrät näyttävät hyviltä, tiedä sitten kulkevatko ylempänä/alempana kuin vakiot.

    Eikös viritys ole onnistunut jos tehot ei laske yli 20% ja vastaavasti bensan kulutus nouse yli 20%...
  3. #3
    Ymmärrän tuon, tod. näk. itsellänikin sama punninta edessä.

    Ennen ja jälkeen -kuvat lisäisivät viestin tiedon määrää ja arvoa, tuota häviävää luonnonvaraa.
  4. #4
    Lainaa (Wainajala @ Maalis. 15 2006,11:38) kirjoitti
    Faktahan kuitenkin on, että ei noilla putkilla, kommandereilla ja suodattimilla koskaan saavuteta kun korkeintaan muutaman hepan/newtonin lisäyksiä. Helvetin kalliita hevosia siis. Ite laiton putken lähinnä äänten ja ulkonäön takia, mikäli tehoa tuli lisää niin se on vaan plussaa, odotukset eivät kuitenkaan olleet korkeat. Ainakin säädön jälkeen käyrät näyttävät hyviltä, tiedä sitten kulkevatko ylempänä/alempana kuin vakiot.

    Eikös viritys ole onnistunut jos tehot ei laske yli 20% ja vastaavasti bensan kulutus nouse yli 20%...
    Pari talvea sitten laitatin Viaberillä putken, lastun ja putsarin. Tehot mitattiin ennen ja jälkeen, mutta en noita käyriä osaa tänne skannata, eikä ole edes skanneria.

    Näillä pikkuvirityksillä ja katin poistolla tehoja tuli tasan 11 heppaa lisää ja vääntökäyrä muuttui paljon paremmaksi. Bensankulutus ei lisääntynyt, ei tosin vähentynytkään.

    Muutoksen huomasi myös perstuntumalla ja täytyy todeta, että onpa ihan eri pyörä. Ja vaikka suhteellisen paljon maksoikin, niin ei raha mielestäni hukkaan mennyt.

    Eli ei koskaan voi sanoa - ei koskaan.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #5
    Kyllä niillä ihan mukavia lisäyksiä saa. GSX-R 1000 K5, yli +15hp takarenkaalle, kokoputkella, PC:llä ja hyvällä säädöllä.

    Säätöineen n. 1200e, ei ihan hirveen paha mun mielestä! Kaasunvastehan on sen jälkeen ihan eri tasolla koko kierrosalueella, kun lambda on viivasuoraa kaikilla kierroksilla ja kaasunasennoilla. Orkkissäädöillä se oli melkoisesti metsässä, heitteli laihalla-rikkaalla sinne tänne.

    Tossa kuva. Eka käyrä, kilkkeet on jo paikoillaan, mutta ei säädetty.

    Toka (parempi) käyrä on säädön jälkeen. Siinä näkyy säädön vaikutus, joka on melkoinen.



    Että kyllä se hyvä säätö kannattaa! Aikaisempienkin pyörien kanssa on hyviä kokemuksia putkien/vaimentimien vaihdosta ja säädöistä. On ne ollu melko selkeesti parempia sen jälkeen.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #6
    Mulla olis noita käppyröitä paperilla ennen ja jälkeen muutoksien... vielä kun osais ne tänne fiksusti laittaa ja linkittää . Hyöty näkyi kyllä selkeästi, mutta tosiasiahan se on että kun näitä "vapareita" virittelee niin pienikin lisäys on plussaa.



    -- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

    http://jarkonblogi.wordpress.com/
  7. #7


    Muutos
    Slipari
    Pc3-usb



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  8. #8
    Lainaa kirjoitti
    Tossa kuva. Eka käyrä, kilkkeet on jo paikoillaan, mutta ei säädetty.

    Toka (parempi) käyrä on säädön jälkeen. Siinä näkyy säädön vaikutus, joka on melkoinen.
    Eli siinä ekassa käyrässä on siis PC:kin jo paikoillaan?
  9. #9
    Lainaa (canepazzo @ Maalis. 15 2006,12:53) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Tossa kuva. Eka käyrä, kilkkeet on jo paikoillaan, mutta ei säädetty.

    Toka (parempi) käyrä on säädön jälkeen. Siinä näkyy säädön vaikutus, joka on melkoinen.
    Eli siinä ekassa käyrässä on siis PC:kin jo paikoillaan?
    Se on kummassakin. Ekassa käyrässä sitä ei vaan ole vielä säädetty. Tokassa käyrässä näkyy PC:n säädön vaikutukset.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #10
    Käyrät on edellisestä 1200s vm2000. bandiitistani vakioana ja akrapovic siparilla sekä säädöllä. Erot on suuria johtuen vakiona pyörä oli säädetty aika rikkaalle seoksille joka pudotti tehoja. Vakiona 78.48hv/77.28mn
    sliparilla ja säädöllä 110.68hv/96.48mn käyrät

    Saatu ero vakioon +32.2hv ja +19.2nm

    edit:linkin päivitys



    Ahdettu 1216
  11. #11
    Tässä käyrät, ennen, ja jälkeen "virityksen". Hintaa KAIKKINEEN (osat, ja penkitys) tuli 2300,-


    http://i28.photobucket.com/albums/c2...nkitys2005.jpg

    Mielestäni vapariin kohtuuhintainen viritys, n.90,-/hp! Osat olivat kesän ajetut, asennuksen suoritin itse.



    Minunkin mielipiteeni on, että pitäs penkittää ennen viritystä. Mutta monellakin on välimatkat penkkeihin pitkät, ja penkityskään ei ilmaista. Minä olin senverran kiinnostunut virityksen vaikutuksesta, että käytin ekax penkissä!
    100m/s mopolla
    100mp/h kelkalla
    100km/h veneellä

    Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
  12. #12
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 15 2006,12:19) kirjoitti
    Kyllä niillä ihan mukavia lisäyksiä saa. GSX-R 1000 K5, yli +15hp takarenkaalle, kokoputkella, PC:llä ja hyvällä säädöllä.

    Että kyllä se hyvä säätö kannattaa! Aikaisempienkin pyörien kanssa on hyviä kokemuksia putkien/vaimentimien vaihdosta ja säädöistä. On ne ollu melko selkeesti parempia sen jälkeen.
    Mutta millainen olisi ollut tulos täysin vakiona huolellisesti säädettynä vaikka siinä jarrullisessa penkissä? Koskaan ei ole tällaista tullut vastaan, aina on putket yms. hilppeet ja verrataan säätämättömään vakioon/säätämättömään viri-hilpe laitteeseen.
  13. #13
    Lainaa (Wainajala @ Maalis. 15 2006,15:20) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 15 2006,12:19) kirjoitti
    Kyllä niillä ihan mukavia lisäyksiä saa. GSX-R 1000 K5, yli +15hp takarenkaalle, kokoputkella, PC:llä ja hyvällä säädöllä.

    Että kyllä se hyvä säätö kannattaa! Aikaisempienkin pyörien kanssa on hyviä kokemuksia putkien/vaimentimien vaihdosta ja säädöistä. On ne ollu melko selkeesti parempia sen jälkeen.
    Mutta millainen olisi ollut tulos täysin vakiona huolellisesti säädettynä vaikka siinä jarrullisessa penkissä? Koskaan ei ole tällaista tullut vastaan, aina on putket yms. hilppeet ja verrataan säätämättömään vakioon/säätämättömään viri-hilpe laitteeseen.
    No, onhan se nyt selvää että ohut ja tukkoinen vakioputkisto ei virtaa samaan tapaan. Siellähän on katalysaattorikin.

    Sais siitä ehkä muutaman hepan säätämällä vakioputkellakin, mutta se on siinä.

    Ei tuo ole mitenkään vaikeeta hahmottaa sitä edes maalaisjärjellä. Toli hyvin mitoitetulla ja virtaavalla putkella ja hyvillä säädöillä saadaan huomattavia parannuksia. Se vakioputkihan siellä tukkii.

    Melu- ja päästörajoitukset sen sanelee, toki tehtaat tekis muuten ihan erilaisia putkistoja. Ja ne rajoitukset tiukkenee koko ajan, ensi vuonna astuu voimaan Euro3 päästönormit.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #14
    Hassun muotoinen tuo Tylyttäjän käyrä. Koko alueelle tasaisesti yhtä monta Nm lisää kautta linjan ja käyrän muoto täsmälleen sama kuin ennenkin. Ei todellakaan uskoisi, että seos olisi aikaisemmin heitellyt rikkaan ja laihan välillä. Leikkauspisteissä käyrien tulisi olla risteäviä, koska seoskaan ei muutu siinä pisteessä ennen ja jälkeen säädön. Ihmeellistä on elämä ja nykyään vähenevässä määrin enää järkeenkäypää.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #15
    Lainaa (B12 @ Maalis. 15 2006,15:43) kirjoitti
    Hassun muotoinen tuo Tylyttäjän käyrä. Koko alueelle tasaisesti yhtä monta Nm lisää kautta linjan ja käyrän muoto täsmälleen sama kuin ennenkin. Ei todellakaan uskoisi, että seos olisi aikaisemmin heitellyt rikkaan ja laihan välillä. Leikkauspisteissä käyrien tulisi olla risteäviä, koska seoskaan ei muutu siinä pisteessä ennen ja jälkeen säädön. Ihmeellistä on elämä ja nykyään vähenevässä määrin enää järkeenkäypää.
    Menepäs katsomaan Kx-Centeriin jos et usko *

    Ei ole kikkailtu korjauskertoimilla, jos sitä epäilet. Katsoimme itse vieressä, 2 jätkää, ja 2 samanlaista pyörää samoilla kilkkeillä.

    Sitäpaitsi, jos katsot tarkkaan, niin koko alueelle ei ole tullut saman verran lisää, vaikka hyvin sitä on tullutkin. Esimerkiksi n. 3400rpm, ei ole tullut yhtään lisää, ikävä kyllä. Kokoputken aiheuttaman kuopan olisin mielelläni halunnut pois. Kuopan pohjalla, n. 3700rpm, se oli ennen säätöjä sika rikkaalla. Ylhäällä taas oli laihalla.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  16. #16
    Lainaa (B12 @ Maalis. 15 2006,15:43) kirjoitti
    Hassun muotoinen tuo Tylyttäjän käyrä. Koko alueelle tasaisesti yhtä monta Nm lisää kautta linjan ja käyrän muoto täsmälleen sama kuin ennenkin. Ei todellakaan uskoisi, että seos olisi aikaisemmin heitellyt rikkaan ja laihan välillä. Leikkauspisteissä käyrien tulisi olla risteäviä, koska seoskaan ei muutu siinä pisteessä ennen ja jälkeen säädön. Ihmeellistä on elämä ja nykyään vähenevässä määrin enää järkeenkäypää.
    Totta.. itseäkin jäi vähän hämäämään toi homma. Jos kerta ennen säätöä seokset tosiaan heitteli rikkaan/laihan välillä Säädöt korjattuna käyrän muoto täysin sama?? Tulee vähän sellanen WTF fiilis

    Eli tossa punasessa viivassa oli kaikki kamat kiinni jo ja ainoastaan säätö puuttui?



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  17. #17
    En syytä/epäile ketään mistään, mutta samanlaisia käyriä on tullut vastaan ympäri palloa viime aikoina. Esim, että seos ei ole muuttunut yhtään mihinkään jollakin kierrosalueella, mutta tehoa on tullut lisää siitä huolimatta säädön jälkeen. A.... on tuttu mies (naapurikylän poikia). Järkeen ei käy silti millään muotoa, jos ihan vanhana virittäjänä ajattelee.

    Samoin se, että Suomessa eräästä pyörämallista saadaan tietyissä verstaissa järjestään "säätämällä" 15hv enemmän kuin maailmalla.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #18
    Lainaa (kwak750 @ Maalis. 15 2006,16:02) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Maalis. 15 2006,15:43) kirjoitti
    Hassun muotoinen tuo Tylyttäjän käyrä. Koko alueelle tasaisesti yhtä monta Nm lisää kautta linjan ja käyrän muoto täsmälleen sama kuin ennenkin. Ei todellakaan uskoisi, että seos olisi aikaisemmin heitellyt rikkaan ja laihan välillä. Leikkauspisteissä käyrien tulisi olla risteäviä, koska seoskaan ei muutu siinä pisteessä ennen ja jälkeen säädön. Ihmeellistä on elämä ja nykyään vähenevässä määrin enää järkeenkäypää.
    Totta.. itseäkin jäi vähän hämäämään toi homma. Eihän tollanen käyrä voi olla mahdollinen, jos ennen säätöä seokset tosiaan heitteli rikkaan/laihan välillä * Säädöt korjattuna käyrän muoto täysin sama?? Tulee vähän sellanen WTF fiilis

    Eli tossa punasessa viivassa oli kaikki kamat kiinni jo ja ainoastaan säätö puuttui?
    Jep!

    Toki se voi olla rikkaalla tai laihalla, eikä välttämättä optimissa missään kohtaa. Tossa se näytti olevan optimissa tuossa 3400rpm kohdalla, koska siinä teho ei noussut.

    Miksi teidän mielestä injektorin pitäisi mennä "liukuen" laihalta rikkaalle tai toisinpäin? Sehän on auki juuri sen verran kuin PC tai oma boksi käskee sen olla, ei sen tarvitse mennä minkään pisteen "kautta".

    Arvot otetaan tiettyjen kierroksien välein, ja niiden väliin piirretään viiva (lambdakäyrä). Välillä tuo viiva voi mennä "optimin" yli tarkoittamatta sitä, että siinä kohtaa seos olisi optimissa. Muuten näytteenottoväli pitäisi olla pirun tiheä, nyt se oli 250rpm.

    Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

    Käyrä on täysin mahdollinen ja totta. Kun säädetään seokset optimiin koko kierrosalueella, niin yleensä käyräkin nousee koko kierrosalueella. Harvoin se on säätämättä edes lähellä optimia. Suoraan sanoin se oli hirveetä siksakkia ennen säätöä, kun lambdakäyriä katteltiin.

    Käykää kattomassa. Vaikuttava operaatio kaiken kaikkiaan. "Pro-meininkiä", eikä sellasta normaalia inertiapenkin "muutama veto täyskaasulla", eli raapaistaan vähän pintaa säätämisen suhteen.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  19. #19
    Lainaa (B12 @ Maalis. 15 2006,16:07) kirjoitti
    En syytä/epäile ketään mistään, mutta samanlaisia käyriä on tullut vastaan ympäri palloa viime aikoina. Esim, että seos ei ole muuttunut yhtään mihinkään jollakin kierrosalueella, mutta tehoa on tullut lisää siitä huolimatta säädön jälkeen. A.... on tuttu mies (naapurikylän poikia). Järkeen ei käy silti millään muotoa, jos ihan vanhana virittäjänä ajattelee.

    Samoin se, että Suomessa eräästä pyörämallista saadaan tietyissä verstaissa järjestään "säätämällä" 15hv enemmän kuin maailmalla.
    Maailmallakin saada tuolla putkella yleensä +15hp lisää, kun säädetään hyvin. Sen takia siitä innostuinkin. Ekan kerran kuulin tuosta putkesta Viaberin Harrilta, ja aloin tutkimaan.

    Homma piti paikkansa. +15hp tuli vakioon nähden, niinkuin pitikin.

    Saa sitä muillakin putkilla saman verran lisää. Tuossa vaan ala/keskikierroksetkin pysyi kohtuullisina (paitsi se 3500rpm kuoppa ilmestyi, oli kyllä tiedossa etukäteen). Sen takia päädyin juuri tuohon. Syynä on varmaan "tapered header", ja muutoinkin onnistunut mitoitus.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #20
    Pyörä, johon viittaan, ei ole Suzuki, eikä 1000 kuutioinen.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  21. #21
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 15 2006,16:15) kirjoitti
    Käykää kattomassa. Vaikuttava operaatio kaiken kaikkiaan. "Pro-meininkiä", eikä sellasta normaalia inertiapenkin "muutama veto täyskaasulla", eli raapaistaan vähän pintaa säätämisen suhteen.
    Itsellä olisi tarkoitus oman mopon kohdalla antaa ecun säätää automaattisesti seokset ajossa, lähinnä Wideband lambdan perusteella. Eli läppäri reppuun ja menoksi.. eli ajaa saman asian kuin toi jarrullinen penkki..

    Jos se lambda käyrä on ollut sikssakkia ton punasen käyrän kanssa, niin penkki tasoittaa käyrää aika pal..? eli noi erot saadaan suuremmiksi kuin todellisuudessa TIETYISSÄ kohtaa käyrää? Onko toi "Smoothing 5" tossa lapussa, just se tasoitusaste?

    Vääntäkää rautalangasta, nyt ei mene jakeluun



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  22. #22
    Lainaa (B12 @ Maalis. 15 2006,16:50) kirjoitti
    Pyörä, johon viittaan, ei ole Suzuki, eikä 1000 kuutioinen.
    Arvaan että se on n. 1200 kuutoinen Kawasaki Otin tuon omani vain esimerkkinä, että "puheet" piti paikkansa ainakin tässä tapauksessa.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  23. #23
    Lainaa (kwak750 @ Maalis. 15 2006,16:50) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 15 2006,16:15) kirjoitti
    Käykää kattomassa. Vaikuttava operaatio kaiken kaikkiaan. "Pro-meininkiä", eikä sellasta normaalia inertiapenkin "muutama veto täyskaasulla", eli raapaistaan vähän pintaa säätämisen suhteen.
    Itsellä olisi tarkoitus oman mopon kohdalla antaa ecun säätää automaattisesti seokset ajossa, lähinnä Wideband lambdan perusteella. Eli läppäri reppuun ja menoksi.. eli ajaa saman asian kuin toi jarrullinen penkki..

    Jos se lambda käyrä on ollut sikssakkia ton punasen käyrän kanssa, niin penkki tasoittaa käyrää aika pal..? eli noi erot saadaan suuremmiksi kuin todellisuudessa TIETYISSÄ kohtaa käyrää? Onko toi "Smoothing 5" tossa lapussa, just se tasoitusaste?

    Vääntäkää rautalangasta, nyt ei mene jakeluun *
    Se ajossa säätäminen onkin paras mahdollinen! Vielä parempi kuin jarrullinen penkki..

    Smoothingia on kyl pakko käyttää jonkun verran, sehän on selvä! Muuten käyrä on kauheen näköinen. Selittää myös osittain tuon kohtuu tasaisen nousun koko alueella.

    Siitähän näkee nyt paljonko se nouse koko alueella, kun vähän tasoitetaan pahinta "kohinaa", eli merkityksetön häiriö smoothataan pois.

    Lambdakäyrä oli sik-sakkia kyllä. Varsinkin osakaasuilla, täyskaasu oli parempi, mutta ei sekään hyvä ollut. Tuossahan näkyy vain täyskaasu.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  24. #24
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 15 2006,16:59) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Maalis. 15 2006,16:50) kirjoitti
    Pyörä, johon viittaan, ei ole Suzuki, eikä 1000 kuutioinen.
    Arvaan että se on n. 1200 kuutoinen Kawasaki * *Otin tuon omani vain esimerkkinä, että "puheet" piti paikkansa ainakin tässä tapauksessa.
    Luulen, että ne "mittausvirheet" tapahtuu suurimmaksi osaksi eri penkeissä kuin eri merkkisissä pyörissä. Myös "penkittäjävelhojen" kohdalla on hieman eroja, mutta ei siitä sen enempää. *
    Luulenpa myös, että kyseisen 1200cc Kawasakin mittaustulokset kestävät vertailun, ollaanpa niitä mittailtu sitten missä vaan
    -- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

    http://jarkonblogi.wordpress.com/
  25. #25
    Ja noissa dynokäppyröissä muuten on usein käytetty eri skaaloja ja yksiköitä vertailun vaikeuttamiseksi. Olisi hyvä, että sekä vääntömomentti- ja tehokäyrät skaalataan molemmat samalle asteikolle alkaen nollasta (niinkuin noissa aiemmin esitetyissä kuvissa) ja yksiköinä mieluusti Nm ja Hp, niin alkaa mittasuhteet olla samalla viivalla.
    Tässä FJR käppyrät takarenkaalta ennen ja jälkeen (PCIII USB+slipari) *Click. Parannusta erityisesti keskialueella 7-10 Nm ja 4-8 hp ja ylipäätään koko kierroslukualueella. 4500 rpm:n kohdalla ollut kuoppa käytännössä hävisi.



  26. #26
    600 cbr ´98 Saksalaisten perseilyä..

    Ennen säätöjä
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....php?pos=-3100


    Säätöjen jälkeen http://www.moottoripyora.org/kuva-al....php?pos=-3099

    eron oikeasti huomaa
  27. #27
    Lainaa (Boozey @ Maalis. 15 2006,19:36) kirjoitti
    600 cbr ´98 Saksalaisten perseilyä..

    Ennen säätöjä
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....php?pos=-3100


    Säätöjen jälkeen http://www.moottoripyora.org/kuva-al....php?pos=-3099

    eron oikeasti huomaa *
    "pientä" perseilyä...ei helv...
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  28. #28
    Lainaa (kwak750 @ Maalis. 15 2006,16:50) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 15 2006,16:15) kirjoitti
    Käykää kattomassa. Vaikuttava operaatio kaiken kaikkiaan. "Pro-meininkiä", eikä sellasta normaalia inertiapenkin "muutama veto täyskaasulla", eli raapaistaan vähän pintaa säätämisen suhteen.
    Itsellä olisi tarkoitus oman mopon kohdalla antaa ecun säätää automaattisesti seokset ajossa, lähinnä Wideband lambdan perusteella. Eli läppäri reppuun ja menoksi.. eli ajaa saman asian kuin toi jarrullinen penkki..

    Jos se lambda käyrä on ollut sikssakkia ton punasen käyrän kanssa, niin penkki tasoittaa käyrää aika pal..? eli noi erot saadaan suuremmiksi kuin todellisuudessa TIETYISSÄ kohtaa käyrää? Onko toi "Smoothing 5" tossa lapussa, just se tasoitusaste?

    Vääntäkää rautalangasta, nyt ei mene jakeluun
    Kerrotko hieman tarkemmin tästä automaattisesta ajossa säädöstä? Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Eli ecu säätää itse itsensä?

    Mulla jää nyt joku asia ymmärtämättä tässä, mulla on sellainen käsitys että usein nykyään ecu osaa säätää itseään ajon aikana mutta mitä sillä läppärillä tarkalleen ottaen tässä tehdään? Eli onko sulla joku erillinen lambda anturi viritetty siihen pyörään/läppäriin jolla haistelet sen seoksen kullakin kierrosalueella?



    .
  29. #29
    Lainaa (pr0gram @ Maalis. 15 2006,19:45) kirjoitti
    Mulla jää nyt joku asia ymmärtämättä tässä, mulla on sellainen käsitys että usein nykyään ecu osaa säätää itseään ajon aikana mutta mitä sillä läppärillä tarkalleen ottaen tässä tehdään? Eli onko sulla joku erillinen lambda anturi viritetty siihen pyörään/läppäriin jolla haistelet sen seoksen kullakin kierrosalueella?
    kwak750 käyttääkin projektissaan hiukan fiksumpaa ruiskua.

    http://www.finsquirt.net/
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  30.  
  31. #30
    Eiköhän tässä topikissa ole tullut jo epäilijöille tarpeeks todisteita, ettei nuo putkenvaihdot ja säätelyt ole ihan huuhaata

    Muutama ennen/jälkeen käyrä, joissa nousu on melkoinen. Epäilyyn tuskin on siis aihetta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen