Selailin tuossa noita vanhoja topickeja ja siellä kehuttiin Metzeleriä paremmaksi kuin esim. BT 020:aa. Nyt pitäis saada itselle uus takakumi, kertokaa kokemuksianne 020:sta, Diablosta, Diablo Stradasta ja noista Metzelereistä. Ja onko Z4:ssä ja Z6:ssa jotain huomattavampaa eroa? Varsinkaan takana?
Mikä noista toimis parhaiten? Kestävää metkarengasta haeskelen, ei ratakäyttöä.
Minulla alkuperäisasennettu BT57 on kestoltaan ollut pitkäikäisin, jälkeenpäin ajatellen en muista sen käyttäytymisessäkään mitään valittamista. Kokeiltu on myös BT20:ä ja Diabloa. Diablon kanssa kaarrekäyttäytyminen muuttui tunnottomammaksi verrattuna edellämainittuihin suipomman profiilin takia. Seuraavaksi renkaaksi hankittu toinen Diablo, mutta luultavasti senjälkeen merkki tulee vaihtumaan.
Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
Metzeleristä ei kokemusta, Diablo kesti takana reissun reilu 8500 km ja meni vaihtoon reilu 9000 km ajettuna. Ominaisuudet (mulle riittävä pito ja vakaus) säilyivät loppuun asti hyvin. Seuraavaksi alle Diablo, sen verran tykästyin ko. renkaaseen.![]()
mezlerihän taitaa olla aika hyvä (voitti jonkun testikin) näistä sporttisista renksuista. kaveri ajeli acella ko. rengastuksella ja sakuista tilas uuden satsin alle. itse ajattelin tuota diabloa kokeilla cepariin josko toimisi niin hyvin kuin kaikki kehuu.. ja miksi ei toimisi. pieksee noi ensiasennukset varmaan 1-0
Alkuperäiset BT57:at kestivät kaksi päällä reissaamista vajaat 9 tuhatta. Seuraavaksi alle michelinin macadamit, jotka vaihdoin pois 1000 kilsan jälkeen pompottavan etupään vuoksi. Alle setti Z4:ia eteen ja taakse. Ehdottomasti parhaat renkaat matka-ajoon mielestäni. Etupää menee kuin kiskoilla. Viime kesänä 6000 kilsaa halki Euroopan kaksi päällä kolmella laukulla, joista 2000 Italian ja Itävallan alpeilla mutkaa. Kuluminen todella niukkaa toistaiseksi.
Ei voi valittaa, on minun seuraavakin valintani. Suosittelen!
Olen jyrkästi samaa mieltä...
Ensiasennuksena alla oli BT57:t, ne kesti 9000/12000, nyt alla on Z6 ja sen puoli kesää minkä niillä kerkesin ajamaan ennen tätä pakollista taukoa niin ei voi kuin kehua. Aiemmissa pyörissä, CBR1000F:ssä ja tonnisessa *VF:ssä alla oli Z4:sta ja Maxxista. Noista kahdesta tuo Z4 oli hyvä ja suositeltava. Eli Metzeleriin taipuvainen olen...![]()
"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
Tällähetkellä alla Diablo, ihan ok. Ajo kun on pääasiassa matka-ajoa niin kinnostaisi miten tuo Strada versio diablosta on toiminut. Jos vaikka kestäisi vielä pidenpään.
Tapeilta paitsi kaffe paussit.
Z4:t alla ja uudet samanmoiset on jo tilattu. Ja kannattaa eturenkaaksi ottaa se (B) malli, joka on tarkoitettu raskaskeulaisiin mopoihin. 180 metzeler on kapeampi kuin bridgestonen bt-020, joten tilasin sitten 190:n takanakin.
Suzuki GSF 1250SA Bandit -07
-12 vuotta ilman mopoa-
Honda CBR 1100XX -99
Kawasaki ZZR600 -91
Yamaha RD125LC -86
Minulla oli takana viimeksi Michelin Pilot Road. Kesti tosi kyvin ja pitokin ihan kohtuullineen. Renkaan muoto pysyi pyöreänä tosi pitkään ja sitä kautta ominaisuudet hyvänä. Joku on haukkunut Micheliniä edessä huonoksi => siitä ei kokemusta. Z4 pitää kyvin, mutta kulkutuskestävyydessä oli toivomisen varaa. Kahta päälle Riikan reissulla suli alle.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
kuinkas moni käyttää takana 190 kumia? onko renkaissa yleisesti kuinka suuria leveyseroja? ja onkos siitä jotakin todellista haittaa normi-ajelijalle jos laittaa 190:n..?(Maukalo @ Maalis. 11 2006,21:50) kirjoitti
tuo alkuperäinen 180 on aavistuksen "hoikan" näköinen, bläkkärin takapää kaipais hieman massiivisuutta lisää..
Mulla oli viime keväänä 190 takanen, mutta kun vaihdoin uudet ni laitoin 180 jo senkin takia että silloinen rengastus tuntui valtelevan omia polkujaan, ajotuntuma parani huomattavasti oikealla rengas tyypillä, toki saattaa olla et merkki oli paskakin. Silloin Avon nyt Dunlop.(cossu @ Maalis. 15 2006,17:21) kirjoitti
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
alkuperäisellä ajoin 13000 eikä valitam![]()
jos se ei tapa niin se vahvistaa
sillä on hauskinta kellä on vavin lääkitys!!
Itselläni myös Bläkkärissä alla tällä hetkeellä ( myös viimekesänä ) Dunlopin 190mm takanen ja vaeltaa välillä kyllä ihan omia polkujaan. Myös kanttaukset mutkiin tuottaa välillä jännitystä ja vaarallisia tilanteita. Kun tuo rinkula menee joskus vaihtoon, niin takuulla palaan takaisin vakio 180mm kumiin.(mopokuume @ Maalis. 15 2006,18:13) kirjoitti
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
Ensiasennus BT57 alla ja kilsoja takana 11 tkm. Takanakilla ajaa vielä kevään karkeilla asfalteilla kait sen tonnin kaks. Etusella ajais vielä senkin jälkeen. Suurin osa ajosta kaks päällä ja yli puolet 4 laukkua lisänä. Kulutuskestävyys siis ok mutta pito on ollut selkeä pettymys.
Varastossa oottaa Diablot alle asennusta. Toivottavasti ei tartte pettyä *![]()
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Läheiseltä pamahti MEZ4 etunen 180 vauhdissa Saksassa...Onneks ei käynyt kuinkaanjoten *
Metzille
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
BT020 ei tosiaan ole se paras vaihtoehto raskaskeulaiseen pyörään (jollaisia sekä Bläkäri että VFR ovat).
Minä vaihdoin viime kesänä Vifferiin Michelinin Pilot Roadit entisten BT020:n tilalle. Omasta mielestä Misukka on ollut parempi kuin Siltakivi.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Itse vaihdoin viime keväänä taakse 020:n metzelerin m-1:n jälkeen.Kestänyt jo nyt pidempään ajoa ja ominaisuuksiltaan ei häpeä sporttirengasta.Uusi etunen jo tallissa odottamassa vaihtoa ja sekin 020.Taitaa omalla kohdalla olla vakio omaan bläkkäriin.
Itsellä kun oli tuo XX, niin takana tuo 020 oli ihan hyvä. Mutta
eteen en sitä ostanut kuin kerran, meni aivan liian aikaisin pykälille.
toi ensiasennus Bt57 on muuten kylmänä todella liukas....joten varovaisuutta))nimimerkillä"perä meinas karata"
kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
Metceler Roadtech
Minulla oli edesmenneessä bläkkärissä Michelin Pilot Powerit jotka sopivat kyseiseen pyörään ku nyrkki silimään.
Suzuki RGF 125 --> Kawasaki ZZR 600 --> Honda XX blackbird --> Suzuki GSX-R 1000 --> Husqvarna SMR 510 --> Triumph Speed Triple 1050
BT020 on aivan sika liukas XX:n alla silloin kun ruvetaan ajamaan mutkatietä XX:n rajoja koetellen.![]()