Mjep, itse kävin aamulla kanssa kysymässä -06 GSX-R 750:een, bonarit 60%, 7 kuukauden ajoajalla kasko jotain ~1600 vuodessa... :/ Siis maksettavaa.(Paarma78 @ Maalis. 15 2006,16:34) kirjoitti
Asiakaspalvelun tätikin repesi nauramaan kun näki ton hinnan. Ja totesi vaan että "Otat vissiin Pohjolasta vakuutuksen?".
Ja sitten liikennevakuutus vielä tohon päälle tietenkin.
Liikenne 30 ja kasko 70(SPL @ Maalis. 15 2006,15:41) kirjoitti
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Siis mitä helvettiä, pari kaveria kehuu miten tonnisilla kyykyillä vakuutukset sen kun halpenee ja sitten parilla kaverilla kusiaisilla hinnat pilvissä? *
Osaakohan ne If:n tädit nyt hommansa?
Power is nothing without mojo!
No niin tuli itekkin selviteltyä iffistä tuota vakuutus härdelliä.Pyöränä 1000 GSX-R -05 ajokausi 6kk,vakuutusmaksu nyt kaskossa 70% bonus 913€ vuosi,nyt nousee 1240€:roon vuosi eli nyt vaihtuu firma.Fennialta tuli tarjous 787€ vuosi eli pieni ero
Oma pyörä Honda sp-1 käyttöönotto-02
Ifissä liikennevakuutus 30% bonuksilla 610 euroa/6kk.
Ei pystynyt antaan kaskosta tarjousta tänään,kun on joku muutos tulossa kuulemma.Lupas soitella perään.
Pohjolassa liikennevakuutus 30% bonus 472,47 euroa/12kk
Isokasko 70% bonus,150 euroa omavastuu 359,36 euroa/12kk
Oli mulle uutta et saa heti 70% pinnaa bonuksia kaskoon aiemmin ollut vaan niitä bonuksettomia kaskoja isolla omavastuulla.
Nope.(makemich @ Maalis. 15 2006,17:58) kirjoitti
Näin musta ainakin tuntuu. Koska esimerkiksi tossa laskelmassa jonka itse sain, on pakko olla jokin virhe. Tai muuten IF ei aio yhtään uutta kyykkyä vakuuttaa tänä kesänä. Jos ajokaudelle tulee hintaa pikkasen rapia 2000 egeä, niin jotain on pakko olla pielessä. En jaksanut itse jäädä vänkäämään konttoriin, kun täti kovasti väitti että se on oikea luku.
Nyt siis kannattaa varmaan käydä kokeilemassa onnea, eli jos sattuu erhe menemään toiseen suuntaan, ja saa tolkuttoman halvan version tarjouksesta, niin eikös sellainen kirjallisena kuitenkin yhtiötä sido? Eli sitten taitaisi yksi kesä olla ainakin halpaa.
mulle jopa rimpautettiin takas kun ei heti osanneet sanoa miten tuplaäksän kanssa käy..mutta tosta kuulemma tulee postia himaan kun pyörä on jo muutenkin iffillä..ja kuulemma hinnat laskee,ainakin mulla=)ja pyörä on -05 vm ja äijä 63,tuusulassa,tällähetkellä..
kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
On kyllä perseestä toi hinnottelu...
Jos teho/paino-suhde ratkaisee kaskon suuruuden, niin eikös tonnisella gikserillä siitä tuu isompi kun kusiaiskyykyllä!? Miten helvetissä niitten vakuutukset voi sitten laskea nykyisestä?!?
Alustavasti oon kyselly mm. Tapiolasta ja niillä vakuutus jäis alle tonnin (liikenne+kasko, 6kk), kun siis IF:llä hintaa tulee yhteensä ~1800€/6kk...
Tällä menolla IF vakuuttaa kaikkia raskaita ja tehottomia, kun ne on sitten niin saatanan halpoja. Kyykkykuskit tukee sitten muita vakuutusyhtiöitä...
Näyttää olevan vakuutuksien antajilla pahasti soppakattilat pörisemässä Pohjolan uuden lanceerauksen jälkeen. Pelko persuksissa, eivät uskalla laittaa uusia hintoja julkisesti saataville ennen Huhtikuun 1:stä ( sattuu muuten lauantaille ).
Yrittävät vissiin vaivihkaa pitää vanhat asiakkaansa ikäänkuin " hevosmiesten tietotoimisto " ei olisi levittänyt juttua asiasta.
Itsellä vakuutukset Tapiolassa, kävin menneellä viikolla utelemassa, eivät tienneet muuta sanoa kuin jos uuden hinnaston mukaan pyöräsi vakuutuksien maksut halpenisivat nykyiseen nähden niin vakuutuksen antaja ei oikaise sitä automaattisesti.
Ma 13.03.06 lähetin e-mailin Tapiolan Mari Rombergille kysyen uusista MP vakuutuksista kun heidän kotosivultaa ei löytynyt mitään hintoja.
Vastaus tuli Ti 14.03.06 suurin piirtein näin: " Kirjallisia tarjouksia vasta 1.4. alkaen, sitä ennen on mahdollista saada suullisia tarjouksia."
No joopa joo, laitoin vastakommentin, saattapaa siirtyä kolme vakuutusta kilpailijalle jolta sain tarjouksen jo monta viikkoa sitten.
On merkillistä jos voidaan antaa suullisia tarjouksia mutta ei kirjallisia, siis hinnat ovat olemassa mutta ovatko lopullisia.
Mahtaneeko olla " agentit " liikkeellä urkkimassa esim. orgin sivuilla mopoilijoiden kannanottoja omaa tulevaa mahdollista asiakashävikkiään peläten kun eivät uskalla antaa tarjouksiaan.
Outoa liiketoimintaa kun eivät uskalla kertoa myynnissä olevan tavaransa hintoja, ei sillä hommalla mitää myydä.
Ei muuta kuin alkuviikosta uusi rundi joka vakuutusfirmaan, eiköhän joku pysty antamaan kunnon tarjouksen.
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
IF’in pallo näyttää hukkuneen kokonaan. Se ei ole mitenkään kummallista. Nyt on pallo hukassa useilla yhtiöillä. Toiset jopa myöntää sen: ne ei tiedä mitään moottoripyöräilyn riksianalyysistä.
Kolme viikkoa aikaa pöllyttää yhtiöitä –jos on pakko vaihtaa. Varsinainen vaihto kannattaa ehkä vasta tehdä Vapun jälkeen. Silloin on peli suht selvä.
Vertailutaulukkoa ei taideta taas millään saada syntymään (?) Se edellyttäisi, että joku naputtelisi sen tietokannan, jolloin saataisiin vertailukelpoinen data pyörätyypeittäin, vakuutusyhtiöittäin ja paikkakunnittain sekä ikäluokittain. Olisi se herkkuva![]()
... jotain piti muistaa
On se vaan hauskaa kun isot ja mahtavat vakuutusyhtiöt näyttävät ajokauden lähestyessä olevan ihan paniikissa. Voin vain kuvitella niiden pikapalaverien määrää, jossa kopiovastaavat säntäilee paniikissa törmäillen toisiinsa. Kertoo se jo aika hätäisistä liikkeistä, kun ei uskalleta/osata antaa informaatiota asiakkaille. Paniikki... paniikki...
Oisko kannattanut tehdä niitä riskianalyysejä aikanaan, eikä jäädä tuleen makaamaan ja tyytyä (aiemmin) rahakkaaseen kuutiotilavuuksilla rahastukseen? Nyt Pohjola nappaa varmaan aika niskalenkkiä markkinoilla ja muut ei tiedä mitä hintaa pistää millekin vakuutukselle.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
No niin, nyt tuli IF:stä tarjous eli SV650s -04, liikenne (35 bonus) 69,5e kk ja laaja/iso/täyskasko (70 bonus) 22,9e kk = 92,4e kk
Edellinen vakuutus oli n.120e kk eli aika roima tiputus...
Näillä lakeuksilla ajoaika lienee n.5 kk = 462e kausi.
Jos ei ota kahvia niin saako kaksi pullaa?
joo, ja muut firmat yrittänee veistää oman version samalla lestillä kun pohjola? Hinta tippuu=ei sitten seisontaa. Mikä sitoo vakuutus hinnan alennuksen siihen että ei ole seisontaa? Silmään pistää myös että vaikkapa esim. jonkun R1:n vakuutus tippuu ja joku tavallinen 600cc ei niinkään suhteessa paljoa että hohhooi.
No pitää käväistä If:n toimistolla tarkistuttamassa vakkarit ensi kuussa, ja jos tarvii niin myös jossain muussakin toimistossa tarjousta kysymässä.
Ei hyvä päivä sentään: 1,185.17*2= säkillinen euroja vuosi hintana!
*Tällasta KASKOtarjousta IF:stä tänään:
Pyörä ZX-6R -04
Kasko on täyskasko, omavastuu 150€, lisäksi ilkivaltaturva, autopalveluplus ja lunastusturva. Hinnoissa huomioidaan luonnollisesti seisonta-ajat.
Bonukset 70% + 15% lisää liitolta
Vuosimaksu: 1,185.17€/6kk
Tähän siis vielä liikennevakuutus päälle!
MELKO ÄLYTÖNTÄ!?! Mut elämä on...*
Ei kyllä hymyilytä.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Tässä on joku virhe käynyt. Itsellä -02 6r ja 70% bonareilla täyskasko 380e 6kk. Vakuutusyhtiö samainen if.(Paarma78 @ Maalis. 15 2006,16:34) kirjoitti
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Minulla on Pan European 2004, ikä 46, vakuutus Lähivakuutuksessa:
Liikenne 70 % bonus ==> 226e / 6 kk
Kasko, 60 % bonus, 100e omavastuu ==> 484e / 6 kk
Soitin tuosta teho/paino jutusta ja se tulee heillekin kaskoon (ei liikenne), mutta kerroin on niin alhainen kuin 0.240 ==> täytyy olla tosi tehoton ja painava pyörä ennenkuin vaikuttaa kunnolla. Taitaa iskeä parjaiten Harrikka ja custom -väelle.
Tuo "seisonta-ajaton" vakuutus: sanoi ettei tällä tietoa ole tulossa heille.
Vakuutuksista sinällään tulee mieleen, että paras vakuutusyhtiö punnitaan vasta kun jotain sattuu: millaisia korvauksia saa ja minkälaisen rutinan jälkeen ? *Tosi halvasta vakuutuksesta ei ole mitään hyötyä jos accidentin sattuessa hyvitetään vähemmän kuin toisessa yhtiössä olisi tehty tai joutuu vuosia käymään oikeutta saadakseen kunnon korvauksen.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Kysyin tarjousta vielä kahdesta eri paikasta ja samanlainen tuli! Toi mun -04 636 on ajamaton ja rekisteröity nyt 2006. Vaikuttaakohan tuo asiaan?! Mutta kuitenkin ihan järjetön kaskohinta!kirjoitti
Onko "Kwaks" tuo vakuutuksesi laskettu uudella vai vanhalla systeemillä?
Laittakaa kaikki vaan vertailun vuoksi omista tarjouksistanne infoa (uudet/uudehkot kyykyt), niin päästään vertaileen onko IF:n järjestelmässä nyt jotain tosi outoa!!!
Yamaha YZF-R1 2008 "race"
If:n tarjous omalle fillarille heidän nykyisellä systeemillään:
Pyörä CB1300 vm 2005, paikkakunta Tampere
Liikennevakuutus: 1772 € / vuosi
Kasko: 3575 € / vuosi
Bonuksilla 30%/70% + liitto- ja jäsenyysalennukset:
Liikennevakuutus: 1166 €
Kasko: 624 €
Yhteensä: 1790 €
6kk ajoa + seisonnat, niin hinnaksi tulee noin 1000 euroa. Pohjola vetää omassa tapauksessani selkeästi pidemmän korren reilun 700 euron vuosimaksullaan.
Edit: BTW, kysyin vielä tarjousta pyytäessäni, että mikä on If:n kanta (valvottuun) ajoharjoitteluun radalla, mutta siihen ei vastattu mitenkään.
IF korvaa ratakonttaamiset 4krt/20% periaatteella (omavastuu siis), oli paikalla sitten kuka tahansa. Eli ei tartte olla mitään ohjattua tms...
Mutta onko siis tuossa valvotussa harjoittelussa joku toinen korvausperiaate, esim. selviäis normaalilla omavastuulla ja korvaus vahingoista olis täysimääräisenä? Tuota en itsekkään tullut kysyneeksi...
Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Näitä vakuutustopikkeja taas niin monta, etten enää itsekään muista mihin olen postaillut, mutta tässä saamani Iffin vastaus radalla tapahtuvaan ajoharjoitteluun:
On voimassa *laajassa kaskossa kaatumisen ja törmäyksen varalta ajoharjoittelussa, kun se on ohjattua eikä tapaukseen liity huomattavaa tai törkeää ylinopeutta, tai ohjeiden laiminlyöntiä. Nämä ovat hyvin tapauskohtaisia. Kaskon omavastuu on vähintään 3 x voimassa oleva omavastuu, kuitenkin 20 % vahingon määrästä.
Ohjatussa ja valvotussa autokoulun opetus- ja harjoittelutilanteessa ei kuitenkaan korotettua omavastuuta sovelleta
Miten teillä on tuollaisia tarjouksia sadellut, merkillistä. Sain omaan pyörääni tarjouksen mainittu sivulla 1. Liikennevakuutus+isokasko yht. 132,8 €/kk(STB^ @ Maalis. 15 2006,18:14) kirjoitti
Onkohan nyt noilla joillakin vanhat hinnat vielä käytössä
Pohjolasta 800-900 väliin koko vuosi. Pohjolaan kerkesin vaihtamaan.
R1-2011
EX-R1 2008
EX-R1 2005
EX-YZF 600R
Vanhalla systeemillä laskettu. En kyllä jaksa millään uskoa että uudella systeemilläkään kaskon maksu nousisi 700e, tai sitten Ifillä on isoratas pyörähtänyt tyhjää. Täytyy tänään selvitellä asiaa.(Paarma78 @ Maalis. 16 2006,08:32) kirjoitti
Edit.
Huonoltahan tämä nyt alkaa näyttää. Paikallisessa Ankkuri lehdessä kirjoitus, jossa Ifin vakuutusjohtaja Timo Ahvonen Kertoo:
"Honda Gold Wing ja harrikka- tyyppisten pyörien kaskovakuutusten hinnat tulevat putoamaan noin puoleen. RR-tyyppisten tehotykkien kaskomaksut puolestaan nousevat SAMAN VERRAN nykyisestään"
Tarkoittaako tämä nyt sitä, jos ennen kasko 6kk ajolla 500e niin nyt n.1000e?! Jaaha, missäs se pohjolan konttori sijaitsikaan.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Kyllä helevetti tulee ristiriitaista tietoa koko ajan, tiedä sitten ketä pitäis uskoa kun eivät IF:llä tunnu itekkään tietävän...kirjoitti
Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Tuo rataharjoittelujuttu Ifillä pelaa justiinsa silleen, että omavastuu kolminkertainen ja minimissään kuitenkin 20% vahingon määrästä. Tässä asiassa ei ole väliä että onko paikalla kouluttajia vai ei. Tuo autokoulupykälä ei mielestäni veny normiratapäiviin, koskee enemmänkin jotain käsittelykoetta omalla fillarilla tms.
Tuo huolimattomuustarkennus koskee sitten ihan yleisesti mitä tahansa vakuutusta ja mahdollista korvauksen eväämistä. Sinänsä ihan maalaisjärjellä ymmärrettävä juttu.
Ja toiseksi tähän hinnoitteluasiaan. Ideahan tässä muutoksessa kaikilla yhtiöillä on saada hinnoittelu vastaamaan tilastollista riskiä. Ja tilastot kun vaan näyttävät siltä että nuoret kuljettajat, kaupunkiympäristö ja nopeat tehokkaat pyörät ovat vakuuttajan silmissä suurin riski. Ja keski-ikäiset custom-kuskit maaseudulta puolestaan pienempi riski. Näin karrikoiden.
Suurinpiirtein tällaista matikkaa tässä noudatetaan. Muuttujia on kuitenkin tosi monta (merkit, mallit, kuutiotilavuudet, kuskin ikä, paikkakunta) joista jokainen vielä vaikuttaa eri tavalla eri turvien hintaan. Tämä tekee ihan oikeasti täälläkin esiintyvän vertailun aika vaikeaksi, joten huomioikaa tämä kun luette näitä viestejä.
Ei taida olla oikotietä onneen, hintalaskelmat ovat aika yksilöllisiä joten siitä vaan tarjouksia pyytämään. Tällä hetkellä versionsa ovat julkaisseet Pohjola ja If, muut tulevat tässä huhtikuun tietämissä mukaan, joten snadisti malttia niin ehtivät siellä asiakaspalvelussakin sisäistää tämän muutoksen, ettei menet sanat sekaisin....
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ifin tarjous:
Kuski syntynyt 1979, pyöränä Kawasaki ER-5, vm.1998.
Liikennevakuutuksen bonus 25 %
Kaskoon suoraan 70 %
Kuuden kuukauden ajoajan maksut ovat:
Liikennevakuutus 481,24 e
Kaskovakuutus 168,19 e
zx12r -00 ja kuski 25v penska.. Nyt sitten tuli Iffin uudesta tietoa..
Nykyinen ilman mitään alea 4500e/v liikenne+kasko ja uudistuva systeemi korottaa tuota +13% että taitaa käydä niin että Pohjola kutsuu hakijaansa...
Ei hyvää päivää ,että muka reilu 5000e vuodessa perushinta... Aaarg
Jeppistä
Moro!
Meikäläinenkin on vähän yrittänyt kilpailuttaa vakuutus yhtiöitä näin kevään kynnyksellä ja pyysin tarjoukset sekä Pohjolasta että IF:ltä.
Pyöränä Yamaha FZ6-S vm. 2005 ja kysymyksessä ensi vakuutus sillä pyörä tulee vaimolle.
Ensin IF:n tarjous:
Liikenne vakuutus koko vuosi 20% bonuksilla 1121,89 Euroa ja kasko koko vuosi 70% bonuksilla 950,26 Euroa. Mikä tekee reilun tonnin ajo kautta kohden.
Pohjola:
Liikenne vakuutus koko vuosi ilman seisonta aikoja 20% aloitus bonuksilla 498,29 Euroa ja iso-kasko 326,46 Euroa 60% aloitus bonuksilla.
Eli ei tarvitse kahta kertaa miettiä kummasta firmasta otan vakuutukset vaimon pyörään!!
Kuitenkin kysyin vielä IF:ltä mistä johtuu noin suuri ero kahden eri vakuutus firman maksuissa ja vastaukseksi sieltä tuli että tälläinen tilanne on kevyiden ja nopeatehoisten pyörien maksut ovat näin korkeat. Nopeatehoisella ajaa takaa varmaan suuri tehoista.![]()
No kysyin sitten että mistä lähtien Fasu on luettu sportti pyöräksi, mutta siihen en sitten enään saanutkaan vastausta. Niin ja hinnat on IF:llä laskettu ns. uusien alennettujen hintojen mukaan!!!
![]()
Jartsa10R
Niinpä, ite kyselin sieltä ni sanoivat vaan että ei mitään vaikuta tällä ajokaudella, vasta tammikuussa 2007 muuttuu...(makemich @ Maalis. 15 2006,17:58) kirjoitti
Pyörä siis CBR600F4 kokoajan IF:illä täyskaskon kera...
Vähän kyllä epäilyttää ettei niillä ole yhtään infoa uusista vakuutuksista ja arvailevat vain!
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
Pyörä FZ-6, vm. 2005, liikenne ja kaskovakuutus (täyskasko). Ideana ottaa vakuutus 5kk ajaksi. Liikennevakuutuksen bonuksia 25%.
If tarjous = liikenne 883,77 + Kasko 1213,49, eli 2097/vuosi, ja 5kk on siten 873 euroa.
Pohjolan tarjous = liikenne 420 + Kasko 467,51, eli 887e/vuosi.
ja 5kk on sitten 887 ecua...ja etuasiakkaalle 791 ecua.
Tapiola 5kk ajoajalla kasko + liikenne 896 euroa...
Eli tapauksessani aika pieniä on hintaerot loppupelissä. Sikakallista joka tapauksessa...missä ne Virolaiset /Saksalaiset vakuutusyhtiöt viipuu!!
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Juu tossa juurikin soittelin IF:lle ja ystävällisesti kertoivat että 10R:n vuosimaksu nousee 400€ ja rapiat päälle ensi vuoden vaihteessa kun uudet vaakuutus ehdot saapuvat myös vanhojen asiakkaiden iloksi. Eipä paljon naurata.
Oliskohan kymppiärrä jossakin vahinkotilastojen kärkipäässä?(kawa10r @ Maalis. 17 2006,10:17) kirjoitti
Semmonen mielikuva että uudet motoristit ois kovia kyykyttämään tonnista kawaa...
What's the difference between Buell and your wife?
After two years Buell still sucks...