Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Tervehdys

    Kuten huomata saattaa olen nyyppä näillä foorumeilla ja motoristinakin suht tuore (takana kaksi kautta -99 CB500:lla)

    Tällaisia kysymyksiä tulee varmaan tulvimalla tänne, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä mielipiteitä .orgilaisilta. Arvostan kaikkia asiallisia kommentteja

    Eli prätkäkuume pääsi yllättämään ja isompaa ja tuoreempaa prätkää olisin vailla. Olen himoiten katsellut 600 hornetteja joita löytisi minun budjetista läjäpäin. Herää vain kysymys onko vaihto kannattava minun kannalta? Pari vuotta vanhasta hornetista saa maksaa sen 7k-8k ja vanhasta prätkästäni taas ei montaa tonnia tipu. Erotusta jää siis joka tapauksessa useita tuhansia. Kysymys kuuluukin kannattaako mielestänne maksaa niinkin paljon "vain" 600:sta vai pitäisikö suosiolla vaihtaa vaikka 750:een jossa kaakkeja heti tuplasti sen mitä vanhassa pyörässäni? Tuon isompaa taas en tässä vaiheessa halua, alkaa hankinta ja käyttökustannukset (vakuutukset) olla jo turhan kovat.

    Miltä kuulostaa? TIA
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  2. #2
    Ota hyöty laskeneista hinnoista ja investoi uuteen pyörään. Esim. uusi suzuki 650 bandiitti. Pyörä on eri planeetalta ja edessä huolettomia kilometrejä takuun ansiosta.
  3. #3
    Entisenä Kawa-friikkinä suosittelisin Kawa Z750:stä. Käytettyjen hintatasoa en osaa arvioida, mut eihän tuo oo uutenakaan kovin kallis...

    ediittiä. Näyttäis käytettyjen Z750:ten hinnat pyörivän siinä 8k€ paikkeilla. Toinen vaihtoehto vois olla Kawa ZR-7. Niitä saa halvemmalla. Kone sama kuin Zephyr 750:ssa. Käytännön tehoa ja vääntöä reilusti enemmän kuin kusiais Hornetissa.



    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  4. #4
    Tolla rahalla 7000-8000€ pystyt ostamaan käytettynä melkein minkä tahansa tehohirviön. Mielestäni käy koeajamassa kun kausi alkaa eri pärriä. 2 kauden ajo-osaamisella pitäisi periaatteessa uskaltaa ajaa kaikkia pärriä. Valitse sitten sen jälkeen. Ittelläni on eka pärrä noin 120hv ZXR. Tiedän etten pysty käyttämään hyödyseni kuin pienen osan pärrän kyvyistä mutta jotenkin on kiva tietää että papua löytyy jos tarvitsee.
    Kait mä oon ainainen lapsi
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  5. #5
    Jesh, kiitoksia mielipiteistä

    Kawan 750 Zeta on käynytkin mielessä, siinä luulis tehoa piisaavan useammaksi vuodeksi. Ei toi berberi kuitenkaan kestä joka vuosi olla pyörää vaihtamassa

    Mites toi uus er6? Kellään ei vissiin siitä ole hirveesti vielä kerennyt tuleen kokemuksia? Hinta=ei paha. Uusi kuitenkin.
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  6. #6
    Ota nyt mielummin Z750 kuin joku ruma ja tehoton erska kutonen
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  7. #7
    heh, huomioitu
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  8. #8
    Jos vaihtoehdot on Z750 tai ER-6, niin Z750 ehdottomasti. Käytettyjä on tarjolla todella asialliseen hintaan! Ja sitä paitsi ER-6 on ruma .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  9. #9
    Joo, unohda ER6, kun kuitenkin olet jo vähän kokemusta ehtinyt keräämään.

    Jos itse joutuisin valitsemaan Z750 vs hornet, niin Kawa ihan ehdottomasti. Varsinkin jos p*rse kestää jonkin verran maksella. Uusi sellainen maksaa n 9300, joten pari vuotta ajettu pitäisi irrota osapuilleen 7000-7500. Jos käyttää tätä perinteistä kaavaa, eli eka vuosi -15%, ja seuraavat -10%.

    Muutaman kesän rullattuja Hornetteja pitäisi kyllä sitten lähteä vielä edullisemmin. Varsinkin jos sulle kelpaa vaikka -00-01 malli. Uusi Hornetti samaa hintaluokkaa Kawan kanssa. Niitä nettimoton hintapyyntejä ei kannata liian kovasti tuijottaa, koska aina niissä neuvotteluvaraa on. Nettimotossa varsinkin kasa raakasti ylihinnoiteltuja pelejä, joten reilusti vaan tarjoamaan.
  10. #10
    Miksi kysellä foorumeilta mikä pyörä sopisi minulle? Jokaisella on oma mielipiteensä, joka ei välttämättä ole se ainut oikea mielipide.

    Kyllä sinun kannattaa koeajaa erillaisia pyöriä, ennen merkin ja mallin valintaa.

    Itse vaihdoin Suzuki GS500:sta GSXF750:een viime kesänä. Tehon lisäys oli n. 80%. Pyöräkin on tosin melkein 50 kg painavampi. Silti ero kiihtyvyydessä oli mielestäni tosi iso. Muutenkin pyörä tuntuu enemmän moottoripyörältä kuin GS.

    Vaihtoehtoja mielestäni olisi:
    Yamaha FZ6
    Suzuki GSXF750
    Kawasaki Z750
    Eivät paremmuusjärjestyksessä.
    - Engine MC -
  11. #11
    Juu, aikalailla Artsin linjoilla minäkin, eli tässä vaiheessa, kun olet vaihtamassa ekaa yleispyörää isompaan, niin unohda nää nettikyselyt ja hilaa se berberis monen tarpeeksi erilaisen mopotin päälle, vaikka vaan kuivatyyppien merkeissä niin kauan kun keli ei anna myöten oikealle koeajolle.

    Tämä ihan vaan siksi, että ei tulis tehtyä kallista virhettä, kun ekasta peruspyörästä siirrytään seuraavaan. Noita täälläkin jo viliseviä vaihtoehtoja on taatusti vielä tusina lisää, ja tusinapyöriä mahtuu 14 tusinaan. Tarkoitus ei ole mollata yhtään vaihtoehtoa, vaan patistamaan ihan ekaks selvittämään se, minkä tyyppisen mopotin haluat, ja mihin suuntaan oma maku kenties on menossa. Koita samalla määritellä se oman mopotin käyttötapa, painottuuko enemmän katuräppäilyyn vai kenties mopomatkailuun, tai jotain siltä väliltä.
    Siinä mielessä joku uuden tai käytetyn pikkubandiitin hommaaminen pahassa mopokuumeessa vois olla paha virhe ja tulla hetken päästä kalliiksi.

    Eli kokeile ekana jotain tarpeeksi erilaisia, esim. kyykkyjä, sport-tourereita, enskoja ja möhköjä ja pystypyöriä. Jos taas olet varma siitä, että tuo naku pystypyörä on jo se sun juttu, niin sitten vaan kokeilemaan niitä, mutta silloinkin taas se omaperstuntuma rulettaa.
    Se vaan pakkaa olemaan niin, että tuon ekan sinänsä ihan järkevän mopotin jälkeen se maku alkaa vasta selkiytymään ja vaihtelu virkistää, muutenkin kuin vain sen isomman koneen osalta.
    Niin ja on niitä mainioita mopomerkkejä muuten muitakin kuin vaan nuo neljä jo mainittua aasialaista...
  12. #12
    No perkele, ai on se wounttikin kirjautunu .ORG!: iin!!
    Osta Honda CBR 600f niin voidaan kesällä ajella kahdestaan Timpan pihaan kattelemaan kun se kasaa CB:tään...

    Se Kawan Z750 on kyllä perskuleen siisti pyörä ja tuntuu todella hyvältä jalkojen välissä vaikka vaan kuivatyypeillä...

    Ei muuta kun koeajelemaan, kunhan noi prkl lumet sulaa...

    T: Lasse
    Talvet nukun ovet ja ikkunat auki, jotta lumi sulaisi nopeammin!
  13. #13
    Katsos, on se vaan pieni maailma. Ihankuin oisin tän Luigin nähny jossain Rooman yössä

    Joo tarkoitus on kyllä aloittaa testirumba heti kun tiet sulaa, alkuperäinen pointtini oli kuitenkin, että kannattaisko jättää se 600-luokka suosiolla välistä ja siirtyä suurempiin pyöriin, eli kannattaako maksaa niin paljoa "vain" 10-20 lisäpollesta.

    Kiitoksia vain kaikille vastanneille

    Vaikken mitenkään ennakkoluuloinen olekkaan niin jotenkin vain nuo nakut tuntuu olevan enemmän mun makuun. Pitkäjalkaisena en oikein kunnolla taivu kyykän selkään, ja customit ja enskat ei oikein muuten vain kiinnosta. Makuasioita tosin... Tiedä häntä miten ihastuisin jos oikea muoviluoti tai vastaava sattuisi löytymään
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  14. #14
    Lainaa (wount @ Helmi. 20 2006,20:52) kirjoitti
    ...alkuperäinen pointtini oli kuitenkin, että kannattaisko jättää se 600-luokka suosiolla välistä ja siirtyä suurempiin pyöriin, eli kannattaako maksaa niin paljoa "vain" 10-20 lisäpollesta.
    No, no, pidetääs nyt faktat faktoina.

    Fakta 1. 2004 FZ6-S (vakio), mitattu takarenkaalta teho 94,4 heppaa.

    Fakta 2. Laita tähän sun nykyisen pyörän mitattu takarengasteho. Jos se on tällainen:
    LINKKI_Joku_Honda_CB_500_vm2000
    niin lukema alkaa nelosella.

    Fakta 3. 94,4 hv - (miinus) tähän kohdan kaksi lukema > (on enemmän kuin) 20 hevosvoimaa

    Vai mitä?

    Vielä vähän tuosta Kawasta (Z750): varmasti hyvä vaihtoehto, tehoakin kuin FZ6:ssa, mutta noi hintapyynnit on usein hyvin yläkantissa, eli 2004 mallinen irtoaa taatusti alle 7 k€ IRL.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  15. #15
    Ok myönnetään. 10-20 oli ehkä vähän aliarvioitu luku. Tottahan löytyy huomattavasti tehokkaampiakin kuussatasia
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  16. #16
    Lainaa kirjoitti
    Joo tarkoitus on kyllä aloittaa testirumba heti kun tiet sulaa, alkuperäinen pointtini oli kuitenkin, että kannattaisko jättää se 600-luokka suosiolla välistä ja siirtyä suurempiin pyöriin, eli kannattaako maksaa niin paljoa "vain" 10-20 lisäpollesta.
    Niin, siis ettet nyt vain ois missannut yhden monen vastaajan pointeista. Onhan tuossa luokassakin nimittäin jo aika paljon laajempi haitari pollepuolellakin, eli jostain kusiaiskustomin muutamasta kymmenestä hepasta vaikka Daytona 675:n 130 polleen. Se kun ei tuo välttämäti isompaa etua siirtyä isompiin mopoihin, jos esim. omat ominaisuudet ja ajotavat ovat pienemmälle ja kevyemmälle mopolle sopivammat. Sitäpaitsi jo pelkästään noissa 'kyykissä' on selviä eroja sen ajoasennon ja jalkatilan suhteen, ainakin jos tosiaan heität oikeasti putkinäkimet mäkeen ja laajennat tuota merkki- ja mallivalikoimaa.

    Mutta jos tosiaan vain joku perusnakupyörä kadulla pörrättäväksi kiinnostaa, niin sitten kait se on ihan sama vaikka ottaa joku isompikin.
    Tuon ylemmän kommentin perusteella sulle pitäiskin varmaan sitten suositella jotain isoa Bandiittia. Oispahan ainakin eroa polleissa ja koneen koossa (ja painossa), mutta siinäpäs se sitten oliskin.
  17. #17
    Itse aloitin koko harrastuksen 3 vuotta sitten 1100XX:llä ja ei ole ollut tarvetta vaihtaa.Jaksaa hoitaa matka-ajot ja muut kunnialla.Eikä hinnat huimaa siinäkään.Saahan niitä jo siihen 8 tonttuun jo vaikka kuinka.Eipähän jäis pieneksi.
  18. #18
    Kusiaisluokasta löytyy kyllä huipputehoa, mutta jos haluat tehoa ns. normaaleille kierroksille, niin sitä et saa käytännössä kuin kuutioilla. Eli ihan oman mielenkiinnon mukaan. Helppoja perusnakuja on vaikka cb750 ja ZR-7. Nää ei tarjoa mitään ihmeellistä, mutta eivät ole niin vinguttimia kuin kusiaiset. Hyviäkin seiskoja pitäis saada jollain viidellä tonnilla. Vanhempaa pikku äsveetä saa suunnilleen samaan rahaan. 1200 banditti on sitten edullisin noista isommista, painavammista ja voimakkaammista nakuista.

    Kaheksalla kiloeurolla saa jo kaikennäköistä muutakin. SV, ZR-7 ja iso Bandit ovat kuitenkin luokissaan ehkä edullidimmat vaihtoehdot. Ja uusi Hyosung Comet irtoo ee-speediltä reilulla viidellä tonnilla.
    TL1000R
  19. #19
    Tunne ratkaisee ei pelkästään järki. Muuten suuri osa malleista jäis myymättä.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  20. #20
    Ja lukuisten kehujen ja kylmätyyppien jälkeen talliin päätyi FZ6S -04.

    Saas nährä sit....
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  21.  
  22. #21
    onnea uudelle mopolle! toivottavasti on hyvä ja sopiva juuri sinulle.