Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Ostin tuossa viikonloppuna tuommosen suikan ja sen mukaan en saanut mitään käyttäjän ohjekirjoja yms....
    Löytyisiköhän muilta kohtalotovereilta näitä dokumentteja vaikka digitaalisessa muodossa? Olisi mukava näitä lukea kun tuntuu tuo peli olevan 1000F cebarin jälkeen kovastikin erilainen.

Parhaillaan pyörä on "keväthuollossa" tuolla tallissa niin mitä siitä olisi nyt hyvä tarkistaa kun olen siitä katteet ja pakoputken jo irroittanut.??

Paljonko on bensaa tankissa kun se merkkivalo syttyy?

B-King K8, The Black One.
    Ihan ekaksi kannattaa räpeltää bensan alipainehana kuntoon. Vaikka oireita ei olisikaan, niin kannattaa putsata ja laittaa korjaussarja. Bensa on nimittäin kovin huono voiteluaine jopa kiihdytysratojen kuninkaaseen. Ohjeita ja kokemuksia löytyy haun avulla. Itsekin olen yhden viestiketjun kyseisestä aiheesta avannut joskus parivuotta sitten.
    Samanlainen -94 malli on nyt ollut viikon verran tallissa puunattavana.
    http://www.diff.ru:8000/ *löytyy huoltomanuaali, jonka lataaminen ei välttämättä ole kauhean nopeaa.
    Suomenkielisen käyttöohjekirjan yritän saada tässä väännettyä sähköiseen muotoon, jos sille jollakin tarvetta on, tuo huoltomanuska kertoo kaikki asiat tarkemmin, jotain mm. jousituksen perussäädöistä.
    http://216.37.204.206/xtremepowerspo...m/Suzukimc.asp *löytyy varaosafilmit joissa jotain hintaosviittaa.

Edellinen giksu, -92 750w pelasi minulla ilman mitään ongelmia (harvinaista että meikäläisellä joku toimii), joten odotukset uudemmasta ovat korkealla. Tuo bensahana hommeli on kyllä hyvä tarkistaa, siitä on ollu juttua muuallaki. Eikös nämä muuten ole aika luotettavassa maineessa?
    Itselläni on tommoinen ja suosittelisin tarkistamaan ventiilit jos ei ole 20000 km säädetty.
    Vaihtamaan öljyt etupäähän ja stefat. Voit tarkistaa stefojen kunnon katsomalla etuputkien pölysuojia tarkemmin. Onko halkeemia ja jos on niin siitä tietää ettei oo vaihdettu etupään öljyjä vähään aikaan.
    Jarrusatuloiden puhdistus liasta. Jos jarrusyllinterit ovat likaiset ne eivät pääse palautumaan tarpeeksi.(puhdistettava aina palojen vaihdon yhteydessä.)
    Itse olen putsannut bensatankin sisällä olevan suodattimen muuta en ole tehnyt bensahanalle. Miksi pitäisi?
    Varmista että takaiskari on kunnossa. Painamalla perää ja päästämäällä se ylös.(pomppaako lopussa?)
    Hyvä se ois huoltaakin 2 vuoden välein. Uudet öljyt ja kaasut n. 85 €
    Perus säätö alustaan on ihan jees normaali ajossa. Alusta on huomattavasti jäykempi kuin 1000 Hondassa.
    Nesteiden vaihdot kaikkialle.
    Lopuksi pyörä penkkiin niin tietää että se on varmasti kunnossa.
    Nuo jarrut ehdinkin jo puhdistaa. Kun ne punosletkut vielä sais laitettua. Taisi nuokin venttiilit olla säädetty 2500 km sitten. Kuinka usein nuita venttiilinvälyksiä joutuu käytännössä säätämään? Etupään stefat näyttäis olevan kyllä ok. Ei taida nuo Upside-down haarukan stefat kuivua talvisäilytyksessä niinkuin kävi edellisen pyörän aikana.
    Tuolla ärrällä ei tosin ole ajettu viiden vuoden aikana kuin noin 1000 km kesässä että saattaahan sieltä jotain ilmetä. Onneksi kuitenkin joka kesälle ajettu. Nyt siinä on mittarissa reilu 26 tkm...
    Yllättävän paljon eroja nuissa -94 ja -95 malleissa, kun nuita osakuvia olen katsellut.
    Laukkutelineenkin sain siihen mallattua jos joskus reissuun lähtee, onneksi saa neljän mutterin irroituksella ne raudat irti niin ei tuo katu-uskottavuus kärsi.

Juu, lomaillat on kulunu tiiviisti tallissa giksua laitellessa iskukuntoon. Vielä pitäisi hommata eteen teräspunosletkut, tarkistaa venttiilivälykset ja huollattaa takaiskari, juuri tuota joustoliikkeen lopussa esiintyvää pomppausta on aika reilusti. Etuputkien stefatkaan eivät onneksi näytä vuotavan, edellisessä ei ainakaan tarvikestefat olleet pitkäikäiset, olisiko alkup. olleet paremmat siitä varmaan muut tietävät enemmän.

BTW, mistä saa tilata lämpimiä kelejä, että sulaisi nuo perhanan kinokset...?
    Oletteko tehneet takaiskarin huollon itse vai käyttäneet jossain liikkkeessä?
    Käytin iskarin liikkessä huollettavana. Enkä tiedä pystyykö sitä itse huoltaa kun kaasupaine on 14bar (typpeä).
    Ei ollut onneksi tuossa takaiskarissa vielä sitä ongelmaa...
    Saattais nuo kilometrit jopa pitää paikkansa, kun tuota vekotinta olen tarkemmin tutkiskellut...
    50€ maksoi takaiskarin huolto
    No niin, teräspunokset on laitettu etupäähän, kahvan tuntuma parani huomattavasti. Ilmaus oli aika tympeä operaatio yksin tehtäväksi ja ehkä tuo viimeinen kahvan "terävyys" jäi vieläkin puuttumaan. Täytyy kokeilla ilmata vielä kun on päässyt hieman ajelemaan, jos sinne joku ilmakupla on itsepäisesti halunnut jäädä. Takaiskari on pajalla huollettavana, 35 ekua meinasivat ko. hommasta veloittaa.
    Kuumetta käytiin tänään nostattamassa Oulun MP-näyttelyssä, josta tarttui mukaan ajovarusteita kohtuuhintaan ja muutenkin oli mukava ihailla uusia menopelejä.
    Alkup. kysykseen vielä sen verran että polttoainevalo syttyy ohjekirjan mukaan kun on jäljellä n. 7 l menovettä.
    Missä pajalla on takaiskarin huolto noin halpa? Voisin käyttää
    itsekkin iskarin siellä.
    Lainaa (Raven X @ Maalis. 20 2006,07:21) kirjoitti
    Missä pajalla on takaiskarin huolto noin halpa? *Voisin käyttää
    *itsekkin iskarin siellä.
    Roitema Oy, Rovaniemi. Kaverit ovat aika velhoja, varsinkin kelkkojen iskarihommissa.
    Kiitti tiedosta, täytyypä ottaa firmaan yhteyttä.
    Tulipa tuossa värkättyä tuo jousitus Sportriderin suosittelemiin arvoihin, pääsis vaan suorittaan lopullisen säädön tuonne tien päälle.

Nyt reilun 500 km ajon jälkeen on toinen etuhaarukan stefa alkanut vuotamaan, vaihto kyllä onnistuu itsellä mutta mitä öljyä suosittelette sinne laittamaan, tarkoitus oli kyllä muutenkin nuo öljyt vaihtaa mutta nyt se vaan vähän aikaistui...!

Resonoiko muilla flektin siivet tyhjäkäynnillä? Pitää aikas isoa ääntä ainakin minulla...
    Samanlaisia oireiluja täälläkin päin, molemmat stefat vuotaa. Edelliseen mopoon (750w) kun vaihdoin stefoja niin sanoivat liikkeessä että 5w öljy sopii suzukin upsidedown haarukaan. Tarvikestefat kestivät 2 viikkoa, uudelleenvaihto ja kesti n. kuukauden. Liekkö vika stefoissa vai missä mutta nyt vaihdan alkuperäiset.

Äsken pesun jälkeen kun käyttelin pyörää kuivaksi, ihmettelin juuri tuota välillä kuuluvaa resonointia joka tuntuisi tulevan juuri flektin suunnalta. Täytyy tutkia vielä lisää...

Takajousitus muuttui iskarihuollon myötä huomattavasti paremmaksi. Toivottavasti myös keula, kun saan vaihdettua öljyt+stefat, melkoista kuraa puskee tuolta stefan välistä.
    Jep, tyhjäkäyntiä kun käy siellä n 1000-1100 rpm niin ne flektin siivet tosiaan pitää melkoista meteliä, ainakin minua häiritsee...
    Riittää kun ottaa vaan kiinni siitä flektistä niin se ääni loppuu...

Ensimmäisen kerran kun kuulin sen äänen niin vähäkö vi***ti, meinasin jo konetta alkaa purkamaan, mutta onneksi paikallistin sen siihen flektiin

Tuossa mietiskelin että helpoin ratkaisu vois olla jos sopivaa kutistesukkaa laittais siihen siipien päälle niin se resonointi vois loppua.

Tosiaan ne stefat kannattaa aina laittaa alkuperäiset, tuli yhden kamppeen kans tapeltua niiden tarvikkeiden kans ja silloin sain tarpeekseni niistä...

Sama juttu, resonoi tyhjäkäynnillä melkoisesti. Muutenkin
    tyhjäkäynnillä kuuluu monenlaista ääntä,äkkinäinen luulis
    että kone laukiaa seuraavalla reissulla. Mulla ainakin tuntuu
    laturin seudultakin tulevan ääntä , ja kun kädellä kokeilee niin
    tuntuu tärisevän. Luultavasti pitäs vaihtaa laturin laakerit.
    Onko kellään kokemuksia siitä hommasta?
    Noniin tulipa tuossa äsken tuo flektin räminä poistettua.
    Käytin sen flektin irti ja laitoin uuden rikan sinne moottorin akselille. Oli ne siipien keskiön alla olevat shimmirikat minusta liian ohuet, niin otin pari pois ja tein uuden vähän paksumman rikan tilalle, näin tämä akselin pituussuuntainen välys pieneni n. 0,5mm. Sen verran tuossa sitten käytin että ei tyhjäkäynnillä sitä rominaa enää kuulunut ja flekti kuitenkin pelasi oikein lämpöjen ollessa koholla.

Kylmänä minulla erottuu se vingunta tuossa koneessa, ei siinä oikeastaan muita sivuääniä ole, se kuulostaa vähän samalta kuin remmiahdin jossain jenkkiautossa...
    Oliko flektin irroitus iso projekti?
  22.  
    Molemmat alakatteet irti, sen jälkeen öljynjäähdyttimen kenno irti letkujen varaan ja sitten löysäsin ne flektin kiinnityspultit.
    Syylärin yläpään pultit pois ja nostin sen sitten kans letkujen varaan roikkumaan. Nyt se vaan ne flektin pultit sitten kokonaan pois ja sen jälkeen irroittaa sen liittimen.