Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Otsikon mukaan tyhmiä kyselen. Eli mitä käytännön eroa noilla eri slipareilla on? Aiheesta varmaan väännetty moneen kertaan mutta kysynpä nyt jos joku viitsisi vastata.
    Ja vielä jatkokysymys:
    Jos vaihdan täysin vakioon -03 ZX-6R:ni jonkun mökäpöntön niin onko pyörä ehdottomasti säädettävä ja näinollen on hommattava Power Commanderi tai vastaava, vai voiko tuota Kwaakun ruiskua säätä jollain muulla tavalla jos säätöä tarvitaan?
    Tehoa en näillä ajotaidoilla tarvisisi yhtään lisää, mutta äänet voisivat pyörässä hieman miehekkäämmät olla, joten siitä siis tämä putkenvaihtohässäkkä. Eli penkityksellä ja optimaalisella teho/vääntökäyrillä ei juuri merkitystä minulle.
    Viisaammat korjatkoon jos tarttee mutta käsitykseni mukaan slip-onin ja bolt-onin ero on se vaimennin vaan bolt-onissa ja sliparissa sit on putkeakin siinä mukana! Eli mulla just sama pyörä ku sulla. Slip-oni alkaa sieltä pyörän alta.
    Taitaa olla melkein pakko säätää. Orkkis säädöstä en tiedä riittääkö. Melkein kaikissa on joku muu boksi. Ei ole pakko ostaa commanderia jos se kallis on. Itellä oli jo valmiiksi techlusionin boksi. Se on vähän karumpi kait säädöiltään eli just hyvä jos ei tarttee sitä ihan huippua käyrää. Ei tälläkään mitään huonoa tule! Mutta se on halvempi ja siten varmaan passaisi sulle jos ne taivaalliset viimeiset heposet eivät tärkeimpiä ole. Omaani tais olla jotakuinkin näin. Akran sliparin lisäksi tuli sit sillä techlusionilla 5 hp lisää. Kyllä se vaikuttaa. Takikselta nyt 114hp. Eli jos se pakko on säätää ni ottaa sit sen halvemman. Tais olla vielä jotain rapid-bikea jossain myynnissä. Siitä en tiedä mitään kylläkään.

Tylyttäjä kirjoitti hyvin jossain ketjussa aiheesta. Ja vertaili noita bokseja ja niitten vaikutuksia ja eroja.

Viisaammat puhukoon *

xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
    No niin. Kiitoksia selventävästä vastauksesta tuosta sliparityyppien eroista Contest. Tulipahan sekin asia viimein minulle selväksi.
    Vaikuttiko sinulla tuo mainitsemasi Akran ja Tech.. yhdistelmä pyörän ajettavuuteen ja tehoon muutenkin kuin vain dynometrin paperilla eli siis käytännön ajoon/ajettavuuteen jollain tavalla?
    Turvallisinta varmaan olisi tuo ruiskunsäätöboksi hommata, mutta kuitenkin mietityttää jos vaikka ilman sitä pärjäisi.
    Lainaa (zetori @ Maalis. 11 2006,22:36) kirjoitti
    No niin. Kiitoksia selventävästä vastauksesta tuosta sliparityyppien eroista Contest. Tulipahan sekin asia viimein minulle selväksi.
    Vaikuttiko sinulla tuo mainitsemasi Akran ja Tech.. yhdistelmä pyörän ajettavuuteen ja tehoon muutenkin kuin vain dynometrin paperilla eli siis käytännön ajoon/ajettavuuteen jollain tavalla?
    Turvallisinta varmaan olisi tuo ruiskunsäätöboksi hommata, mutta kuitenkin mietityttää jos vaikka ilman sitä pärjäisi.
    Tohon mun on paha sanoa mitään. Sillä... Ostin tän pyöräni vasta tässä keskellä talvea jotenka ei ole vielä tullut paljoa ajeltua. Mutta ei siihenkään mene pitkään!

Edellisen omistajan sanomaa tää...

Kyllä niitten muutosten jälkeen huomasi ihan käytännössä sen että voimaa oli tullut lisää niin että sen huomaa. On mulla ihan käyrätkin. Ei nyt vaan pysty laittaa ku ei oo kameraa kotona. Palailee lomaltansa Brasiliasta tossa ens viikolla
    Mutta juuri normaaliajossa pitäisi huomata se vaikutus kanssa. Eikä siellä +13000rpm... Tuo voimaa tavallisille kierroksille kans eikä vaan sinne punarajan alle. Joo, katoin käyrää. Takaselta se 62 nm vääntöä kaikkien rojujen kanssa. Muistaakseni vakiona 67nm koneelta. Näin ollen ihan ok! Techlusionin vaikutus näin numeroina +4,9 hp ja 2,6 nm lisää pelkkään slipariin. Huikeita lukuja Hyvä ku olis ollut se käyrä laittaa tähän näytille. Mut merkityksellisin seikka. 3000-5000 rpm alueelle +10 nm vääntöä! Se pitäisi jo huomata. Ja tonnikuskit nauraa
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
    OK.
    Tuo vääntö kuulostaa ihan hyvältä. Tosin ei näissä nykyisissäkään moittavaa ole ollut. Tähän asti on riittänyt ihan mainiosti tehot ja veikkaampa että tulee jatkossakin riittämään. Taidot kun ei riitä käsittelemään murto-osaakaan nykyisistä.
    Mutta kaupunkiajossa tuollaisen alakierrosten väännön varmaan huomaa ihan konkreettisesti.
    Radalla tällä väkiollakin on riemua riittänyt ihan tarpeeksi ainakin minulle, vaikkakin ei ole kuin yksi kesä takana. Tosin siellä tulee ajeltua kierrokset aika korkealla ja konekkin on aika korkella huutanut.
  6.  
    Juuri näin kuten "Contest" asian esitti tuon eroavaisuuden osalta. Eli bolt-on = pelkkä vaimennin, slip-on = vaimennin + pätkä putkea seuravaan liitos kohtaan. Monet luulevatkin, että on vain näitä "slipareita", mutta tiettyihin pyöriin ei saa kuin bolt- on vaimenninta, mikäli ei halua koko putkistoa vaihtaa... näin mm. ZX-12 R:ssä.
    Sitten tuohon toiseen kysymykseen. 6R:stä ei kokemuksia muuten kuin kertaalleen koeajon merkeissä, mutta uskon sen säädätyksen hyödyn olevan ihan merkittävä pienemmässäkin pyörässä. Herkästi vertaan asioita omaan (12R) pyörääni, mikä ei ole kaikissa tapauksissa ihan järkevää, mutta luulen että samat asiat siis pätevät lähes samalla lailla pienempäänkin R:ään. Eli omaan pyörääni kun vaihdoin bolt- on vaimentimen, merkityksen huomasi selkeästi... negatiivisina kokemuksina enimmäkseen. Äänet paranivat mukavasti, siitä plussaa, mutta vedot häipyivät alarekisteristä selkeästi. Tämä todettiin myöhemmin myös penkissä. Siis ruiskunohjausyksikköä suosittelen, varsinkin kun omaa boxia ei pysty säätämään... tällä sliparin/bolt-onin tuomat seosongelmat saadaan optimoitua, josta varmasti myös kone tykkää + tietenkin tuottaa ne muutamat hevosvoimat lisää vaikkei niihin olisi välttämättä tarviskaan *
    -- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

http://jarkonblogi.wordpress.com/