Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Paljonko tulis maksamaan kawa zxr 750 vm. 93:n tehoputki, suuttimet, ilmanputsari ja säädöt yms... Kannattaako ostaa muita osia käytettynä ku putkee? Mistä kannattas kysellä osia?
    Riippuu putkesta...ei oikein muita osia kannata ostaa käytettynä. www.allright.fi muunmuassa löytyy suutinsatsit, putsarit yms. Säädätyksen hinta riippuu liikkeestä.
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    onko mitään hajua hinnoista mitä säädättäminen maksaa?
    Lainaa (heiluwille @ Maalis. 08 2006,23:18) kirjoitti
    onko mitään hajua hinnoista mitä säädättäminen maksaa?
    Niin kuin sanottiin aiemmin, riippuu mestasta.
    Jos olet pääkaupunkiseudulla, ehdotan Viaberia. Parisataa voipi mennä, jos itse asennat kilkkeet ja he vain tekevät säädöt.
    Siinä kun tulee aikas monta vetoa pahimmassa tapauksessa.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
    Mutta jos antaa säätöpajan tehdä asennuksen säädön, tuskin puhutaan enää vetojen määrästä, vaan säädön ja asennuksen saa pakettina. Jos nyt ajatellaan että ostat 15 vetoa keskihintaan 50 € laaki verrattuna siihen että ostat kilkkeet kyseisen pajan kautta+asennuksen+säädön=paketti, veikkaan että pakettihinta on pienempi... Kysymällä selviää enemmän.
    ZXR 750 -92 ->ZXR 750R -92 ->Z1000 -05 ->ZX-6R -05->?
    Lainaa (Amppari @ Maalis. 10 2006,10:55) kirjoitti
    Mutta jos antaa säätöpajan tehdä asennuksen säädön, tuskin puhutaan enää vetojen määrästä, vaan säädön ja asennuksen saa pakettina. Jos nyt ajatellaan että ostat 15 vetoa keskihintaan 50 € laaki verrattuna siihen että ostat kilkkeet kyseisen pajan kautta+asennuksen+säädön=paketti, veikkaan että pakettihinta on pienempi... Kysymällä selviää enemmän.
    Totta, totta.

Näin itsekin tekisin, jos ois tarvetta vielä suutin satsille.

-H-
    Kawasaki ZX14 2008
    Kyllähän tuo putkenvaihto ainakin fiilisten puolesta kannattaa. Liian avaraa putkistoa en suosittele, mutta kyllä nuo sporttipyörät vakioputkilla kuulostaa lähinnä ruohonleikkureilta.

Jos et halua hifistellä / haluat tehdä itsekin jotain, niin asenna se putki itse + säädä kaasarit. En ostais suutinsarjaa, vaan pykälää isommat pääsuuttimet ja kokeilisin neulojen nostoa prikoilla tms. (Tietty suutinsarjaan kuuluu "kaikkea kivaa" mutta mielestäni hinnat on aika korkeita verrattuna siihen, mitä paketissa saa.) Perstuntumadyno kertoo jotain ja kun on "riittävän hyvä" niin sitten penkkiin toteamaan lopulliset säätötarpeet. 50€/veto on saanu yleensä jo tehokäppyrätkin mukaan. Pelkän lambdamittauksen oon saanu tingittyä 30€uroon. (Lambdamittari on tietty hyvä hankinta, jos hommaa sen esmes talliporukan kanssa, niin ei tartte penkissä käydä kun mittauttamassa teholukemat..) Tietysti helpommalla selviää viemällä laitteen liikkeeseen ja sanomalla että laittakaa putki ja säätäkää.

Niin joo ja hifistely tietty erikseen. Jotkut säätää penkissä 60 vetoa, eikä vieläkään oo tyytyväisiä. Kaasaripeleissä lopulliseen seokseen kuitenkin vaikuttaa jo ilman lämpötila, (ruiskut korjailee automaattisesti) niin itte en moiseen viittis lähteä...

Näinkin se menee, mitä vode heitti.

Itse olen kanssa omaani laittanut kilkkeet ja olen persdynolla ne hyväksi saanut.
    Synkkamitskuilla säädin kaasarit ja lambaadalla lopuksi seoksen. Hyvä tuli.
    Ääntä ja vääntöä on. Nyt tulee vielä 16 piikkinen eturatas, niin kyllä etutassu kevenee helposti

-H-
    Kawasaki ZX14 2008
  9.  
    Omat kokemukset puoltavat putki-, putsari- ja suutinsarjojen muutosten jälkeen käyttää dynoa, vaikka on itse ensin säätänyt kaasarit esim. lamdaa käyttäen kohdilleen. Persdyno ei välttämättä aivan kerro sitä, millä säädöillä saadaan paras teho ja vääntö aikaan.

Itse säädön jälkeen ei tarvita kuitenkaan kuin 2-4 ajoa dynossa. Kyllä niiden jälkeen säädöt ovat suurimmassa osassa tapauksia kohdallaan.