Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Pyöräni on Thunderace aj.20tkm. Palatessani matkalta huomasin, että ohjaus alkoi ravistaa, jos tangosta ei pidä kiinni. Tämä ei johdu asfaltin laadusta, koska olen kokeillut eri alustoilla.

    Rengas on kunnolla kiinni, mutta on kyllä jo kulunut. Väpätys alkaa heti kun tangosta päästää irti. Aikaisemmin pyörä kulki kuin juna.

    Onko kenelläkään ollut vastaavia oireita? Mahtaisiko renkaanvaihto auttaa?
  2. #2
    Lainaa (Thunderman @ Elo. 07 2005,13:11) kirjoitti
    Pyöräni on Thunderace aj.20tkm. Palatessani matkalta huomasin, että ohjaus alkoi ravistaa, jos tangosta ei pidä kiinni. Tämä ei johdu asfaltin laadusta, koska olen kokeillut eri alustoilla.

    Rengas on kunnolla kiinni, mutta on kyllä jo kulunut. Väpätys alkaa heti kun tangosta päästää irti. Aikaisemmin pyörä kulki kuin juna.

    Onko kenelläkään ollut vastaavia oireita? Mahtaisiko renkaanvaihto auttaa?
    Renkaan tasapaino ja kuluneisuus vaikuttaa. Lisäks kannattaa tarkistaa ohjauslaakerin kireys ja kunto.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #3
    Voipi olla renkaan vika, eikä se ohjuuslaakerikaan oo huono ehdokas. Pyörän kuormaus liian takapainoiseksi vois tehdä sekin...

    Mun tarttis varmaan hankkia ohjausiskari tohon omaan, kun näyttääs pyrkivän mutkista tullessa toisinaan ravistelemaan hiukan (hiukan huolimattomalla ajotyylillä osansa kai asiassa), paitsi ei se silti haittaa, kun ei kiinnitä liikaa mokomaan huomiota. Menee se kummiskin sinnepäin kun on aikonu, sehän riittää.

    Onko muten täällä ketään joka antas vinkkiä mistäpäin ja minkäsorttista haeskelis? Ei sais olla kallis, mutta hyvä sais olla.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  4. #4
    Voi olla myös pyörän laakeri. Itselläni hajosi Euroopan reissulla toiselta puolelta ja ravisti niin maan perusteellisesti. Vasta Suomessa rengasta vaihtaessa huomasin tilanteen. Pesässä oli jäljellä muutama hassu epämuotoinen metalli"kuula".

    +Pasi
  5. #5
    Rengas vaihtoon niin se on siinä. Omasta kokemuksesta voisin vakuuttaa syyn olevan kulunut rengas.
  6. #6
    Lainaa (Motomies81 @ Elo. 08 2005,12:59) kirjoitti
    Rengas vaihtoon niin se on siinä. Omasta kokemuksesta voisin vakuuttaa syyn olevan kulunut rengas.
    juuri näin.
    www.alphaindigo.net

    www.soulhealermusic.com
  7. #7
    Varsinkin jos alla sattuu olemaan Bridgestonen BT010 niin melko satavarmasti alkaa jossain vaiheessa kun rengas on kulunut aalloille. Painavalla takalaukulla sama vaikutus.




    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  8. #8
    vaihda eturengas!

    itellä loppuunkulunut eturengas Ruutosessa, värisee suoraa ajettaessa ärsyttävästi sormiin, mutta jarruttaessa aivan älyttömät vispaukset.

    Vaihdan kohta eteen contin road attackin, takana on jo... miellyttävä rengas
  9. #9
    Lainaa (Ace @ Elo. 08 2005,13:28) kirjoitti
    Varsinkin jos alla sattuu olemaan Bridgestonen BT010 niin melko satavarmasti alkaa jossain vaiheessa kun rengas on kulunut aalloille. Painavalla takalaukulla sama vaikutus.
    Nyt kun kävin ajamassa ilman takalaukkua ja kylmällä renkaalla, niin ei enää ravistellut.

    Johtopäätös taitaa olla se, että kulunut ja lämmin rengas(Pirelli Diablo), sekä takalaukku yhdessä saivat vapinat aikaan.
  10. #10
    saattaahan tuo olla juurikin se nakki... entinen BT-019 etunen oli tasainen ajella meni kuin "sukkasillaan" nyt alla Misukka Pilot Road ja rawisteleehan tuo....
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  11. #11
    Omassa catissa sama ominaisuus. Jos irroittaa otteen tangosta niin alkaa vatkaamaan. Vatkaa rajummin jos on pieni vaihde silmässä ja vauhtia sen verran että moottori jarruttaa. Vatkaus alkaa yleensä noin 70km/h:n nopeudessa, mutta on myös riippuvainen mikä vaihde on silmässä.

    Eturengas on Bridgestone ja pintaa on vajaa 2mm. Rengas on kulunut "pykälille" joten vatkaus johtunee todennäköisesti siitä.
  12. #12
    Lainaa (Motomies81 @ Elo. 08 2005,12:59) kirjoitti
    Rengas vaihtoon niin se on siinä. Omasta kokemuksesta voisin vakuuttaa syyn olevan kulunut rengas.
    Täältä kanssa ääni kuluneelle renkaalle.
    Entinen Diversion oli melkoinen ravistaja sopivasti kuluneella etusella. Ja niin tuntuu tuo XJR olevan myös.
    <br /><br type="_moz" />
  13. #13
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Maalis. 06 2006,16:23) kirjoitti
    Lainaa (Motomies81 @ Elo. 08 2005,12:59) kirjoitti
    Rengas vaihtoon niin se on siinä. Omasta kokemuksesta voisin vakuuttaa syyn olevan kulunut rengas.
    Täältä kanssa ääni kuluneelle renkaalle.
    Entinen Diversion oli melkoinen ravistaja sopivasti kuluneella etusella. Ja niin tuntuu tuo XJR olevan myös.
    Oma Diversion alkoi juuri renkaanvaihdon jälkeen kunnolla vatkaamaan. vatkasi se sillä kuluneellakin, muttei näin paljoa. Rengas käytetty poissa ja tasapainoitettu uudelleen muttei vaikutusta. Seuraavaksi kuulukin kysymys, mikä paras rengas diversionin alle. Nyt Conti.
  14. #14
    Lainaa (Thunderman @ Elo. 10 2005,19:22) kirjoitti
    Lainaa (Ace @ Elo. 08 2005,13:28) kirjoitti
    Varsinkin jos alla sattuu olemaan Bridgestonen BT010 niin melko satavarmasti alkaa jossain vaiheessa kun rengas on kulunut aalloille. Painavalla takalaukulla sama vaikutus.
    Nyt kun kävin ajamassa ilman takalaukkua ja kylmällä renkaalla, niin ei enää ravistellut.

    Johtopäätös taitaa olla se, että kulunut ja lämmin rengas(Pirelli Diablo), sekä takalaukku yhdessä saivat vapinat aikaan.
    Takalaukku saa Acen ravistamaan... Kannattaa tarkistaa nyt talvella myös etupään tiiviys (jousitus) ja laittaa uudet öljyt keulaan. Diablo ei ole ravistellut ainakaan mulla... Supercorsa ravistelee, mutta vasta kun nopeutta on mahdottomasti...
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Pena @ Maalis. 06 2006,16:58) kirjoitti
    Oma Diversion alkoi juuri renkaanvaihdon jälkeen kunnolla vatkaamaan. vatkasi se sillä kuluneellakin, muttei näin paljoa. Rengas käytetty poissa ja tasapainoitettu uudelleen muttei vaikutusta. Seuraavaksi kuulukin kysymys, mikä paras rengas diversionin alle. Nyt Conti.
    No itsellä ainakin Bridgestonen BT020 (muistaakseni) ravisti kuluneena juuri tuossa moottorijarrutuksessa. Lopussa meni niin pahaksi että tangosta oli pidettävä oikein tosissaan kiinni, pahimmillaan oli n. 60km/h. Sitten kun vaihdoin uuden kumin kärsi ihan huoletta heittää kädet irti tangosta ja ei ravistanu eikä puoltanu tai tehny mitään muuta ihmeellistä. Muistaakseni ainakin Metzelerin kumit toimi hyvin.
    <br /><br type="_moz" />