Ostin syksyllä aivan ajokauden lopussa Shoei raid kakkosen päähän
ja oikein tyytyväinen olen siihen ollutkin istuvuuden ja ominaisuuksien kannalta. Ainoana huonona puolena mainittakoon, että se tahtoo aina repiä korvat irti kun sen ottaa pois päästä.Eli joudun ottamaan kypärän aina pois todella hitaasti ja varovasti. Kunhan ajokausi alkaa niin ens syksyyn mennessä on varmaan kehittynyt painijoiden kukkakaalikorvat, saapa nähdä miten käy.
Onko muilla samoja kokemuksia vai onko mulla vain väärän muotoinen pää? Yksi vaihtoehtohan olis tietenkin pienemmät poski- ja korvantaustyynyt, ne kun pystyy vaihtamaan.
Honda CBR600F2
Oletko kokeillut kypärähupun kanssa esim. silkkinen versio voisi vielä sopia.
GSX1300R ’10
ex: CB125 '73, CB750 '72, GPZ500s '89, GSX-R750 '92, R6 '99, GSX1300R '99, ZZR1400 '06, S1000RR '12, H2 '15, K1600GT '14
huppu on ehdoton jos muistuttaa Dumboa...
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Hyvä merkki on että korvat meinavat lähteä kypärän mukaan. Tällöin kypärä on todennäköisesti sopiva. Kypärähuppu on lähes välttämätön ainakin minulle vaikka en hörökorvia omistakaan sillä kypärä (arai astro) on sen verran napakka.
Joten huppu vaan suosiolla päähän niin pysyy kypäräkin puhtaampana sisältä.
Korvat on aivan normit välimallin korvat, mutta tuota huppua vois harkita
Honda CBR600F2
Ehdottomasti käytä huppua. Mulla oli sama ongelma Z-Onen kanssa. Silmäkulmat ja korvat oli alussa tosi kovilla. Sittemmin asia helpottunut ja kypärä toimii enemmän kuin hyvin.![]()
edelleenkin kesää odotellessa
Samaa vikaa mullakin Raidini kanssa viime kesänä,tuli vähän hätäiltyä kypärän ostossa,olis pitäny kokeilla eri merkkejä...
Ostin vähän "liian sopivan",siihen keksin loistavan keinon:sulloin isohkon sohvatyynyn kypärään ja annoin "muhia" pari viikkoa,kyllä poskipehmusteet vähän vetäytyi...
Tosin syksymmällä kypärä istu muutenkin paremmin ku oli muotoutunu pään mukaan.
Siihen korvien lähtöön:mulle ainakin helpotti ku veti kiinityshihnoista suuaukkoa leveemmälle päähän laittaessa ja pois otaessa![]()
(Kukko @ Maalis. 06 2006,14:03) kirjoitti
Hauskaa huumoria vakavasta asiasta
![]()
![]()
Reissut mielessä........
Jouduin vähän samasta syystä "opettelemaan" tuon kypärähupun käytön, kypäräpuhelimen asennuksen yhteydessä pehmusteet "kasvoivat" sen verran että korvat tahtovat lähteä mukaan.
Tuohon sitten totuttuani kerran kokeilin ajella ilman, ja puolen kilometrin päässä pistin hupun takaisin päähän. Uskomatonta miten kolholta ja vetoisalta se kypärä tuntui ilman huppua, vaikka alussa ei mitään ongelmia ollutkaan. Ja ne korvatkin tykkäsivät taas kerran matalaa...
Jep, seuraava kypärä lieneekin sitten sellaista mallia mihin nuo kuulokkeet saa raiskaamatta liikaa pehmusteita.
Sama ongelma oli mulla kun ostin XS-kokoisen myyjän opastuksesta. Kun olin saanut korvat todella kipeiksi painelin takaisin liikkeeseen ja pyysin vaihtoa. Aivan kiltisti vaihtoivat kokoa isompaan ja NYT on oikeankokoinen.. Eikä ole vuoden käytöllä löystynyt liikaa, poskimutrut syntyvät yhä. Toinen vaihtoehto on ostaa pienemmät poskipalat, niitä muistaakseni sai tilattua erikseen.
Pisteet Yamaha-centerille erinomaisesta palvelusta.
Mullakin sikatiukka ja viel avattava. Tuntuu vaikeemmalta vetää päähän ku siin on painopiste jotenki eri tavalla kuin umpipotassa. Vedän sen päähän pari kertaa viikossa, kyl se siit, koht kausi alkaa(-9 c). Pukki muuten toi sen![]()
Pojat ajaa mopoilla
Itsellä on Shoei Raid "ykkönen". Oli aivan sairaan tiukka ostettaessa. Noin kuukauden käytön jälkeen löystyi kuitenkin juuri sopivan tiukaksi. Siitä edelleen ei ole enää löystynyt.
Kyllä kypärän pitääkin olla tiukka. Asiaa arvostaa kovempaa ajettaessa. Saksan autobaanalla tiukka kypärä on ihan ehdoton, löysä kypärä tuntuu antavan liikaa otsasta periksi.
-Scott
-Kilo Fazeria-
Minä istuin aluksi takapenkillä tyytyväisenä miehen vanha L-kokoinen kypärä päässä, kunnes viime keväänä ostin uuden Arain. Myyjä mittasi päänympärykseni ja olin todella hämmästynyt, kun hän tarjosi mulle S-kokoa. Olen aina mielestäni ollut isopäinen ja se tuntuikin aluksi hirveän ahtaalta. Paksut, pitkät hiukseni, korvani, lukuisista korvakoruista puhumattakaan, tuntuivat olevan ihan liikaa! Sitten ostin kypärän kaveriksi Buffin ja kypärä sujahti ihan eri malliin päähän, vaikka toki oli tiukan tuntuinen kun olin tottunut kypärään, joka pyöri päässä(ei siis todellakaan mikään turvallinen juttu, mutta kun en paremmasta ymmärtänyt...)
En voisi kuvitellakaan kypärän käyttöä ilman Buffia, joka on näppärä, ja jonka saa tauolla sutaistua kaulaan ja sieltä taas pään ja korvien suojaksi. Suojaa kylmällä leukaakin, kun rullaa vähän ylös. Ja säilyy kypärän sisus puhtaampana.
Sinällään aika mielenkiintoista, itselläni nimittäin ei-pienipäisenä kaverina monien merkkien/mallien kanssa hieman samaa ongelmaa eli päätä ei meinaa saada kypärän sisälle korvia ja ohimoja rikkomatta millään mutta X-Lite ja Shoein mallien kanssa ei mitään ongelmaa. Varsinkin HJC:t (ei ZF8) on sellasia että vaikka potta olisi XL niin vain M kokonen molo mahtuu sisääntuloaukosta... *(Zergio @ Maalis. 06 2006,13:47) kirjoitti
![]()
Power is nothing without mojo!
Voisit kyllä laittaa korvistas(päästä) kuvat niin voitais oikeen porukalla arvioida(Zergio @ Maalis. 06 2006,14:31) kirjoitti
. Joo kyllä kypärän kuuluu olla tiukka, huppu päähän niin ei mee korvat ympäri.
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
kyllä toi huppu on ihan ehdoton.ja vielä kun ottaa silkkisen nii kypärähän suorastaan sujahtaa päähän
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Alussa oli vaikeuksia mahduttaa 'dumbot' kypärän alle etenkin, kun Shoei XR-1000:ssani oli lisävarusteena whisper kit. Huppu on aivan ehdoton ja ilman sitä ei varmaan olisi enää korvalehdistä paljoa jäljellä. Suosittelen silkkistä tai mikrokuituhuppua.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Ihmettelen ettei kaikki käytä huppua tai ylipäätään puhutaan että pitäis opetella käyttämään???
Huppu on tärkeä varuste kuten kaikki muutkin ajokamppeet. varsinkin jos omaa kovin rasvaisen letin.
Kuka kisakuski vetää kypärän päähän ilman huppua?
No kuka?(hannuman @ Maalis. 13 2006,17:48) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
En oo varmaa yhelläkään kisakuskilla kyllä huppua koskaan nähny.(Earthend @ Maalis. 13 2006,18:00) kirjoitti
There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.
At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
Itselläni on käytössä Schuberthin potta ja omat korvat olivat kans vereslihalla viime kesän alussa. Potassa on jotenkin ihmeellisesti ne kiinnitysremmit ja ne tahtoivat "ahistaa" korvalehtiä kypärää päähän vetäessä/pois kiskoessa vaikken Dumboksi itseäni luonnehtisikaan. Kypärähuppu toi avun yskään ja samalla pysyy kuulokkeetkin nätimmin korvissa paikallaan kun pottaa päähän kiskoo...ja onhan se tuon hupun pesu paljon helpompaa kuin koko potan huuhtelu.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
kyllä se pitää tiukka olla, tuntuu paremmalle...![]()
![]()
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
raid kakkonen puristi ikävästi poskia kun tänään testailin. oli muutenki "kovan" tuntuinen päähän. sama juttu oli x-liten 801r...
Jos ostat S-kokoisen kypärän, se on pienen käytön jälkeen M-kokoinen.
Asia ei ole noin yksinkertainen.(kava10 @ Maalis. 18 2006,18:00) kirjoitti
Pehmusteiden kokoonpainuminen lienee merkkikohtaista, ellei käytäjällä ole jopa sattumoisin naama huomaamattomasti kaventunut. Oma kypärä on vieläkin (3 kautta) niin sopiva, ettei purkkaa voi jauhaa ilman että poskien sisäpinnat olis syväkuoritut sen jälkeen.
no nythän mä hukasin,miksi jotkut on lärvi punanen ja
turvoksissa,kun tulevat "lenkiltä" olen aina katsonut
kunnioittavasi kun porukat tulee kahville ja ottavat potan
päästä ja puhaltavat ja ja vetävät ilmaa keuhkoihin,tuolla
tämän kirjoitukse yläpuolella se selvisi minulle aivan juuri
heillä on aivan liian pieni kypärä jo muutenkin ja sitten vielä KÄSKETÄÄN toistenkin nauttia tuosta ihanuudesta,jo on
sadistisuus huipussaan.
ei jumalauta kypärän kuulu rutistaa tuollalailla,kyllä siellä täytyy
pystyä purkkaa jauhamaan ja suunsa avamaan jollei muuten niin
vaan hengitääkseen suun kautta,mitä tulee siihen kypärän
likaantumiseen ,että pysyy puhtaanpana kun käyttää huppua
no kyllä se hiki menee tuonne potan "kerroksiin" oli sulla
huppu tai ei,jos on muuten pas...en päänahka,niin suosittelen
pesua silloin tällöin.
Kyllä sitä huppua kannattaa käyttää, ainakin minun mielestä. Jokainen tehköön miten itse haluaa. Auttaa ainakin kypärän siistinä-pitämisessä, ja päällelaitto/poisotto helpottuu kummasti. Mulla on itselläni ehkä maailman toiseksi suurimmat korvat korvien koko/miehen koko-suhteessa () ja kypäränä x-liten 801-R. Jos en muista "avata" kypärän hihnoilla korvien kohdalta riisuessani sen, niin ne lähtee kypärän matkaan. Ja muutenkin kypärät ovat niin erimuotoisia, ja tarkoitettu niin erilaisiin pääkoppiin, että kannattaa koglata sitten useampi.
Mitä siihen venyttämiseen, tai "koon kasvamiseen" niin sekin on niin merkki-kohtaista. Ainakin AGV tuntui "kasvavan" pelottavan ja turhan nopeasti, kun taas x-lite on vaan pikkasen muotoutunut pään mukaan...tai sitten pää on muokkautunut kypärän mukaan, tiedä häntä...kova se ainakin oli![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle