juu eli tuli laitettua eteen ledivilkut, ja eipä tullut sillon mieleen et vilkkurele pitäs varmaan uusia toisenlaiseen??
räpsyttää nyt tiuhaan..
mistä ja minkälaisen ostan et pelittää normaalisti??
eli edessä ledit ja takana normi polttimo minivilkut??
entä jos laitan vielä taaksekkin ledit, niin onko sillonkin oltava taas eri rele?
niin ja pyörä on cbr900rr -94
...Blade...1000rr...2006...
Saisikohan sitä relettä huijattua kytkemällä sopivan vastuksen sarjaan tai rinnan vilkkujen kanssa?
Vanha bimetalinen rele pitää tosiaan vaihtaa elektroniseen joka on immuuni kuormalle. Eli tuo elektroninen rele napsuttaa tasatahtia oli siellä perässä yksi ledi tai vaikka ajovalot
Tietty (halvempi?) vaihtoehto on kytkeä lisäkuormaa nykyisen releen perään. Itsellä ainakin vilkkujen vakipolttimot on 21W = 42W kuormaa/puoli ja aika lähelle vastaavaa olisi hyvä päästä. Esim. 10 ohm 10W tehovastus jokaisen vilkun johdosta maihin (=rinnankytkentä vilkun polttimon kanssa) tai vastaavasti 5 ohm 20W molemmille puolille![]()
- Pyörä myyty jo pois -
kävin tuossa viikonloppuna ostaan oikeen pyöräliikkeestä ledivilkuille tarkoitetut lisävastukset vilkun johtojen väliin (vastus näky olevan n.27 ohm)
vastukset etuvilkkujen väliin (etuvilkut ledi, takana hehkulanka)
ja ... ei muutosta, samanlailla räpsyttää tiuhaan vieläkin..
mikä avuksi![]()
...Blade...1000rr...2006...
Siirretty MP- talliin.
Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!
Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
Sulle on jo vastattu,eli uudestaan "vaihda se vilkkurele".
God hates us all
By SLAYER
Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
joo samaa täällä pohditaan. noi vastukset tuntuvat toimivan muuten kawassa hyvin. eli rele vaihtoon? eli voiko joku vääntää ihan juurta jaksaen vaikka rautalangasta mitä muutetaan ja miten. toi sähkö puoli ei ole ikinä mulle mennyt kalloon jos puhutaan liian hienosti ja...![]()
![]()
eli pyörästä löytyy ovaali 3 napanen rele mitä ei saa siis vaihdettua. tallista löytyy elektroninen 2 napanen rele sekä vastuksia joista ei ollut hevon helvetin hyötyä. voisin tietty pistää polttimot väliin ja peittää ne. himmentääkö tämä sitten nämä ultra kirkkaat vilkut? uuden pyörän piuhoja kun ei hirveesti tekisi mieli muuttaa.
Jospas oot kytkenyt sen vastuksen vilkkujen kanssa sarjaan etkä rinnan.(ronikko @ Maalis. 05 2006,21:13) kirjoitti
Eli oikea kytkentä on sellanen, että vilkun plussasta vilkun miinukseen.
ainakin 10r.ssä toimi nätisti tuommoinen vastus kun laittoi normaalisti piuhojen väliin. mutta hondassa ei... mikähän tuommoinen kytkentä siis on jos vilkussa on 2 piuhaa ja vilkulle TULEE 2 piuhaa. vilkun plussa ja vilkun miinus pitäs kytkeä.....![]()
Vastus on toiminut kauniisti niin thundercatissa kuin busassakin, kunhan aluksi tajusin kytkeä sen oikein
Busassa esim oli se ongelma että tuo vilkkurele hoiti jotain muitakin juttuja kuin vaan vilkkuja, eli sitä ei ihan niin vaan lähdetty vaihtamaan.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
mites jassulla on kytketty piuhat? siis vilkuissa...
Onkohan tuo nyt sitten sarjaankytkentä. Eli about(santtu-cbr @ Maalis. 08 2006,17:11) kirjoitti
+ -
I I
I I
I I
I*****I
I I
\ /
Vilkku
* = Vastus
Tajuaakohan tuosta mun kyhäelmästä mitään
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
jeps. mistäs vastuksen hommasit? multa löytyy toi perus allright vastus käikäle. tulee suoraan piuhojen väliin ja noitahan ei tarvi säveltää. kaverille tosiaan sopi hyvin ja se lunastaa ne pois kun vaihtaa ledeihin. itse vaan joudun kyhäämään jotain uutta kunhan saan vaan hyvät neuvot.."vinkvink"
minkäs kokosia vastuksia olette laittanu pyöriin mitkä on pelittäny???
ja onko kukaan saanu hondaan toimimaan ledivilkkuja vastuksien kera???
kumpias vastuksia olette allrightiltä tilannu?
itellä on noi pienemmät (kutistesukka viritykset)
ja 900cbr ei ainakaan reagoinu niihin mitenkään.!
...Blade...1000rr...2006...
No ei ole, vaan rinnan. Alla sarjaan kytketty * = vastus.(Jassu @ Maalis. 08 2006,17:21) kirjoitti
+ -
I I
I I
* I
* I
* I
* I
\ /
Vilkku
Kun vastus kytketään sarjaan, on koko virtapiirin vastus suurempi kuin rinnan kytkennällä. Mitä suurempi vastus, sitä hitaampi vilkku. Erotiikka, eikun elektroniikkaliikkeistä vaan hakemaan sitä oikean kokoista vastusta.
Jovain sanoi näyli
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
säädettävä potentiometri tonne väliin ni saa mielensä mukaan saaädellä vilkkujen nopeutta....![]()
KÄRPÄT KIITTÄÄ....
Mä oon eri mieltä.(gsp @ Maalis. 08 2006,23:41) kirjoitti
Ihan peruskaavoilla voi laskee. P=UI ja U=RI.
-> R=U^2/P
10W vilkun kun lyöt 21W tilalle niin tihenee kyllä perkeleesti. 10W vilkku aiheuttaa 14.4ohm vastuksen jos jännite on 12V. 21W vilkku 6.9ohmii. Eli menee just päinvastoin ja jos kokonaisresistanssia halutaan laskea (niinku esim ledivilkkujen kohdalla pitää) niin vastus lyödään vilkun kanssa rinnan. Yllämainitussa esimerkissä tarvittavan vastuksen koko olis about 13.1ohm.
Ledivilkut taitaa olla 1W eli vastus olis 144ohm. Se jos halutaan tiputtaa 6.9:ksi niin rinnalle pitäs kytkee about 7.2 ohmin vastus.
Jos taas haluaa laittaa 60W halogeenin vilkkupolttimon tilalle niin sitten vastus laitetaan sarjaan.
itse laitoin ledi vilkut ja tilasin stormilta vastukset väliin niin johan pelittää mulla ledit oli 2w ja vastus jotain 8,5 ohm nyt toimii vastus tuli miinus ja plus piuhan väliin
tupla x ledi vilkut taakse tomii vastusten kans sain vastukset stormilta tais olla 8,5 ohm(ronikko @ Maalis. 08 2006,23:22) kirjoitti
paljos stormilla huusivat noista?
hae bebekistä tai vastaavasta elektroniikka myymälästä...saat kasan samaan hintaan...
KÄRPÄT KIITTÄÄ....
Yep, nuinhan se tosiaan menee(Karban @ Maalis. 09 2006,10:03) kirjoitti
Ihan sähkömekaanista faktaa taakse niin pienellä kuormalla (=suuri vastus) tuo bimetalli lämpiää vain hitusen (vilkut palaa) ennen kuin se jo irrottaa (vilkut sammuu) ja vain vähän lämmenneenä se myös jäähtyy nopsasti ja kytkee jälleen (vilkut palaa taas). Suuremmalla kuormalla (=pieni vastus) taasen tuo bimetalli hyvä ettei käy punahehkuisena ennen kuin se kerkiää katkaisemaan = tosi kuuma => jäähtymisessäkin kestää jo hiukan aikaa = pitempi aika ennen kuin taas vilkut syttyy
Periaatteessahan jos vain intoa riittää, on tuo elektroninen rele myös aika helppo itsekin väkertää. Yksinkertainen astabiili kiikku, trankkupääteastella ja tavallinen rele perään. Jos vilkut on kaikki vain ledejä, ei välttämättä edes koko relettä tarvita vaan tuo trankkupääteaste riittää![]()
- Pyörä myyty jo pois -
nooh viisaamat. pyörään on kokeiltu sarjan ja rinnan yhtä ja kahta 8.2 ohmista (50wattia) kunnon vastusta ja mitään hyötyä ei ollut. 2 kpl 21w polttimoa kyllä jeesas... mikä tämän voi aiheuttaa?
edit: vastushan tuli joo plussan ja miinuksen väliin. kokeiltiin myös että edessä oli 21w vakio vilkku ja takana vastus + 1w ledi.
Itse ajattelin että samapa tuo jos vilkuttelevat vähän nopeempaa... HIK![]()
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
Ameriikan ihmemaasta löytyi Ebayn kautta tuollainen vekotin: <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Trick-Flasher-Adjustable-Signal-Rate-Electronic-Relay_W0QQitemZ4617610752QQcategoryZ35598Q
QrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">rele</a> Sen kun tuuppaa kiinni niin voi savun hälvettyä säätää vilkkumisen mieleisekseen viidestä valmiiksi ohjelmoidusta vilkkukuviosta.
Onneksi yksi niistä on se ihan tavallinen niks naks...![]()