33 hv
50 hv
75 hv
100 hv
125 hv
150 hv
175 hv
200 hv
225 hv
Riittävästi? (En tunnista sanaa)
Tehon merkitystä koskevaan keskusteluun liittyen, kysytäänpä nyt mikä sitten on riittävästi.
Eli. Paljonko toivoisit, että pyörässäsi olisi tehoa?
Otetaan vaikka lähtökohdaksi valmistajan ilmoittamat tehot, niin ei tarvitse arpoa paljonko tehoa on takapyörällä. Perustelujakin olisi tietenkin hauska kuulla.
75hv. peruste.. em. ns. teho riittää kotiloiden hallitsemassa liikuskelussa (joitten seassa ajallisesti suuren osan vietämme). ja loppupeleissä jopa tämäkin kriteeri horjuu. puhumattakaan muusta turhasta vertailusta.
jos joku nyt sitte haluu kixejä amalgaamit irtirepivästä tehosta, ei se kumminkaan kuulu/pääse oikeuksiinsa liikenteessä. radalla eri juttu. nooh.. tais olla aikas turha tää mun juttu. tjtn.![]()
Kuha tehoa on niin paljo ettei sitä tuu kaipaamaan.
Eikä sitä fiilistä mitenköhö jos ois vielä vähä
Nojoo vaikka taidot ei riitäkkään älyttömyyksiin ni kyl tehot aina kelpaa mulle. Eihän niistä hyötyä saa lähellekkää kaikkea mutta onpaha sit millä mällätä![]()
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
1. Toive 125 hv, vääntöä 200 Nm, V2, musta CUSTOM *
2. Toive 150-180 hv matkasportti.
Minulla on sellainen mielikuva että jos 150 pollea hirnuisi jalkojen välissä niin enempää ei tarvitsisi. Jos on oikein vääntävä kone niin 125 voisi riittää.
Mistä minäkin tuollaiset luvut repäisin... *![]()
Täytyy tunnustaa että hv on vähän kateissa mutta pääasia että liikenteessä ei jää toisten jalkoihin eiköhän siinä ole ihan riittävästi...![]()
Mikään ei riitä...
Jos nyt kuitenkin saisi sen 100 sijasta ainakin 150 hv..![]()
Voiko tuota enää paremmin ilmaista(MagnaMan @ Marras. 20 2003,23:08) kirjoitti
![]()
- Rajatonta Voimaa! -
Eihän mikään koskaan riitä, sitä on evoluutio.
Jos riittäisi, niin me huutaisimme vieläkin hoosiannaa kuorossa tien poskessa kun joku vetäisi ohi 30km/h huimaavalla vauhdilla..
Ei hp:t kero koko totuutta (kuten tossa edellä jo mainittiin), joku reilu sata hp:tä riittää mullekkin hyvin jos vääntöä löytyy. Toisaalata kuussatkuun sais pakata 150hp/13000rpm ja tuskin siltikään olisin tyytyväinen.
wääntöä olla pittää..![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Vääntö ratkaisee ! Jos pyörä rupeaa toimimaan vasta, kun kierroksia on 7000, ei hyvä, ei mukava.
Alakierrosten vääntö normaaliliikenteessä on se mikä ratkaisee.![]()
Piaggio Vespa LX125 -05
Suzuki SV650S -03
Suzuki SV650S -02
Yamaha XJ600 Diversion -94
(JIMJAK @ Marras. 21 2003,09:03) kirjoitti
jos ihan tarkkoja ollaan, niin ei siellä olisi ketään huutamassa, mutta vastauksena tuohon jatkuvasti esille pompahtavaan kysymykseen "miksi mikään ei riitä" osut kyllä harvinaislaatuisen oikeaan!!! *
Ammoisina aikoina, kun elämä oli villiä, vaarallista ja verovapaata, terävämmällä keihäällä metsästi enemmän apetta, painavammalla nuijalla puolusti paremmin naapurikateutta vastaan, kovemmat karjut veivät parhaat naiset ja tuuppasivat enemmän pilttejä, jotka sitten perkeleet menivät ja täyttivät maan, vielä enemmän ja parempaa haluavilla, mistä me raukat nykyään saamme kärsiä *
Edit: Ai niin, tohon kysymykseen, koitan tiukasti vastustaa tuota minussa vellovaa halua saada aina vain enemmän ja parempaa ja ne noin 120 riittävä, siis kaakkien osalta.
'Like a soul without a mind
In a body without a heart
I'm missing every part'
Täh?? *Pelkällä teholla pitkälle pötki, myös pyörän paino ja käyttötarkoitus vaikuttaa *
![]()
No, ruksi kohtaan "riittävästi"
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Tärkeintä että polleja on riittävästi muun liikenteen mukana pysymiseen![]()
175hp jos se on yhdistettynä noin 160-170kg kyykkyyn/faitteriin.
Rakastan Itseäni
Sen verran pitää olla, että autot eivät pääse tulemaan takaa päälle.![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Puhut vähän, mutta asiaa. Aamen.(Miko @ Marras. 21 2003,08:17) kirjoitti
![]()
Mulle riittää "tehot" siihen kun nopeusmittari näyttää kyseisellä tieosuudella olevan nopeusrajoituksen!!! *![]()
On ollut valintatilanteita, jossa vastakkain on ollut kovan tehon isoilla kierroksilla antava pyörä ja "alitehoinen", mutta alakierroksilla vääntävä ja "alitehoinen" vääntökone on vienyt voiton. Se mitä tapahtuu alle 6000 kierroksen on tärkeämpää kuin se mitä sen yläpuolella tapahtuu. Ja tämä totuus kirkastuu vasta ajaessa, speksien perusteella ois voinu valita jotain ihan muuta.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Ei niinkään teho ratkaise vaan iskutilavuus ja sen mukana tuleva voima, kuten monet ovat huomanneet. Ajatelkaaka mitä esimerkiksi 75 heppaa merkitsee 600-kuutioisessa ja vastaavasti 1100-kuutioisessa. Pikkukonetta pitää kierrättää reilusti mutta isompi kulkee jo todella herkästi kun tehoa on jo paljon alemmilla kierroksilla.
Ja kun puhutaa tehosta, tarkoitetaan lähinnä huipputehoa. Kaksi iskutilavuudeltaan samankokoista pyörää, toisessa 150 ja toisessa 85 heppaa... Normaaliliikennöinnissä kummassakin käytössä samanverran hevosia. Toisella jää tosin henkselinpaukutteluun vielä 100 jäljelle ja tämähän se ratkaiseekin, vai...
Tietysti käyttötarkoitus ratkaisee tässäkin. Rata ja Saksan moottoritiet antavat mahdollisuuden käyttää myös tuon henkselinpaukutteluvaran.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
onko kyykkäreissä mikään riittävästi aikanaan 100hummaa oli kova juttu
valmistajien tehosota jatkuu ja paineita on 200 ylittämiseen
itse veikkaan että kawa tekee sen ensin
niin vastaus kysymykseen en tiedä
![]()
Totta puhut wekkuli. Itsekkin on tullut ajeltua monenlaisilla pyörillä ja isoissakin pyörissä on ollut ikävä piirre, ei kunnon vääntöä ala- ja keskikierroksilla. Vasta lisää pieksäessä paukkua alkaa vasta tulemaan, vielä enemmän kun lääkäri määrää.(wekkuli @ Marras. 23 2003,08:28) kirjoitti
100 heppainen kone riittää itselleni, siinä on käyttökelpoista voimaa ja vääntöä eri tilanteisiin aina.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Samoilla linjoilla olen. Toisaalta myös mutkien määrä *vaikuttaa asiaan huomattavasti... *(Gixxerrr @ Marras. 21 2003,10:48) kirjoitti
![]()
En tunne sanaa riittävästi tehojen ja väänön kohdalla. Sitten, kun alkaa jatkuvasti tulemaan "kakkaa housuun" tilanteita noiden kahden puokeen niin sitten kai riittää..
Varo vain ettei tule se viimeisetkin lihasjännitykset poistava tilanne... jota kyllä seuraa päivän parin kuluttua havaittavaa kankeutta. Sitä kankeutta ei vaan ite tahdo huomata.(JP_445 @ Marras. 23 2003,11:21) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
145hv(122)ja 134Nm(120). Ihan mukavasti...piisailee papalle...vaikka, noh jos vielä vähän säätäisi...![]()
Tehohan ilmoitaa sen, miten äkkiä se VÄÄNTÖ tulee padasta ulos.
...while I'm working, 'am working on the road...
Vaikka tehoa olis paljon, niin sitä ei ole koskaan riittävästi.![]()
![]()
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Minä oon aina ajatellut että yli sata on hjuva se...Tai oikeastaan niin ettei jää jalkoihin ja ohittaminen on nopeaa ja turvallista.
It´s better to die on your feet than live on your knees...