Kävin tutustumassa ko. pyörään.Lähinnä "kylmätyyppejä", eli pientä hinkkautumista satulassa.....
Ensivaikutelma todella painava, painopiste tod.näk. aikas ylhäällä.
Tunne ja näkemys, ettei edes istuisi mp-satulassa.Jokin siinä ei vain miellytä.
Tää nyt on vain minun(mutu). Varmaan joillekin FJR on unelmien täyttymys ja suotakoon se heille..............![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Itselläni Honda mutta istuitko varmasti juuri FJR:n selässä jos painopiste oli ylhäällä sun mielestä? Tietty riippuu mihin vertaa mutta muutaman kerran FJR:ää ajaneena olen eri mieltä tuosta yläpainoisuudesta, mielestäni se on juuri päinvastoin eli siinä on painopiste melko alhaalla, ainakin tuntui ajossa siltä ja tuon tyyliseksi sohvaksi kääntyi kurveihin hyvin.Mutta eihän kenenkään tarvitse tykätä mistään, mutta ketä oikeasti kiinnostaa tällainen kommentti että on istunut jonkun pyörän selässä eikä tykänny siitä.
Löytyy aikamoinen määrä pyöriä jotka koeistumalla jo tuntuu että ei ole mun tyyppiä, mut antaa muiden tykätä ja on parempi pitää tämmönen mielipide omana tietonaan.Se on aika merkityksetön mielipide.
![]()
Oma ensivaikutelmani aikanaan ei myöskään heti vakuuttanut. Olin etsimässä matkasporttia kardaanilla ja päädyin tutustumaan yammuun nimenomaan siksi, että Hondan Pan vasta onkin yläpainoinen. Edellinen pyöräni oli Magna, joka on matala ja siksi mikä tahansa muutos tuntui suurelta. Vasta kolmas koeajo FJR:llä varmisti, että olen löytänyt oikean mallin.
En toki väitä, että FJR sopii sinulle, mutta missään tapauksessa mitään pyörää ei kannata hylätä ilman koeajoa. Yammu on kuitenkin aika suurikokoinen, joten mikäli olet hakemassa fiilingiltään pienempää, niin jatka etsimistä. Pituudestaan huolimatta ketterämpää samassa kuutioluokassa voi olla melko vaikea löytää.
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
Sorry!............(Gari @ Maalis. 04 2006,16:03) kirjoitti
Mutta kuten huomaat, kaikella on merkityksensä.........![]()
PS. Onnea ja menestystä ja turvallista tulevaa ajokautta, vaikka valitsisitkin tuon jammun.....
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Jos vertaa FJRn ja esim. BMW K1200RSn "yläpainoja" niin Jammu
on huomattavasti ketterämpi käsitellä. Normaaliajossa ovat kutakuinkin samanlaisia,
mutta hitaasti edetessä ja paikoituksessa bemari on raskas käsitellä.
" kokemusta molemmista "
javascript:emoticon('')
smilie
Riippuu mitä pyörästä ollaan hakemassa...FJR on kyllä mielestäni aivan loistava yhdistelmä matkapyörää ja sporttipyörää.Ominaisuudet riittävät mainiosti urheilulliseenkin ajoon ja matkustusmukavuus on kyllä korkeaa tasoa.Mutkaisillekin pätkille tällä pyörällä kelpaa kyllä mennä.Ratapyörät ovat kyllä sitten juttu erikseen.Mutta oikein tasapainoinen kokonaisuus mielestäni.
Ja kaipa se aika hyvä matkasportti muidenkin mielestä on, sillä testivoittoja pyörä on kerännyt melkoisesti esittelyvuodestaan lähtien..
Kannattaa ainakin käydä ajamassa, eikä hylätä pyörää ensi istumalta.Itselläni ei ainakaan parempaa vaihtoehtoa ole tullut vastaan.
-Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
Juu kylmätyypit fjärrästä osoitti et painopiste on tosi alhaalla.
Saa kallistaa paikallaan paljon teilummin kun mun vanhaa gsx-f:ää. Painoero taitaa olla kuitenki 60-70kg.
Gsx:f on vaimolle tosi vaikee tapaus ton painopisteen takia, peilejä on menny jo useampi. kaatuu paikallaan herkästi, onneks on halpa rutku.
Jos joskus kasvan aikuiseksi, ostan FJR:n. Tyypitin pyörän jo vuosia sitten ja totesin itselleni hyväksi matkapyöräksi.
Kakaramaisuus ei vaan katoa, joten –vaikka kyykkyä ei enää tule, leikkipyöriä pitää vielä olla![]()
... jotain piti muistaa
Koeajoin viime keväänä ja ei oikein minun vartalolle istunut. Aika pysty ajoasento ja jalat ylhäällä tuntu. Vakioplexillä aikamoinen tuulen melu. Olin koeajon jälkeen hieman pettynyt. Lisäksi on nuo tiedossa olevat Yamahan laatumurheet: venttiilien ohjureita ei ole oikein vieläkään saatu kestämään yli 100.000 km ja perän kanssa tuntuu henkeissä myös oleevan ongelmia. Sinällään harmi, koska moottori sinällään on voimakas ja vääntävä. Koeajoin syksyllä pari päivää Pan Europeanin ja se tuntuu kyllä matkapyöränä ainakin minulle paremmalta. Paikallaan järjettömän raskas, mutta ajossa itse asiassa kevyempi kuin FJR.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Vähän oli samanlaiset kokemukset. Itse päädyin 12000km ajettuun 900 Diversioniin.(hondamania @ Maalis. 25 2006,23:32) kirjoitti
Onhan se ihan oikeasti hieno pyörä tuo FJR ja sen kone, mutta en keksinyt millään selitystä sille että olisin maksanut 8-9000 euroa enemmän pyörästä josta en oikein saanut sellaista hyvää tuntumaa. Nyt jäi sitten rahaa hommata kolmas Yamaha kotia.
No toisaalta ajoin kyllä Paninkin tuossa kesän alussa ja ei sekään ollut mitään mulle. Kaikilla meillä omat riesansa.
Istuin kylmät tyypit Ikeassa useasta sohvasta ja tuolista. Moni tuntui hyvältä, mutta tien päällä kelvottomia.
Yhtä paljon on älliä kirjoitella mopottimen huonoudesta yhden päälläistumisen perusteella.
Kopukka
Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...