Joo. Eihän tässä muuta kun vaan Kawaan ( ZX-6 R 2003)
Ajattelin vaihtaa lsl:n kaatumatapit siis. Tai ajattelin... Siis olin jo vaihtamassa. Vasemmalle puolelle meni aika hyvin. Paitsi pultti, siis se moottorinkorvakkeen pultti oli ihan pirun tiukassa kiinni. No eihän siinä mitä : Niin kovaa vaan kun uskalsi vääntää räikällä jossa 10cm jatkovarsi vielä huteroittamassa lisää nii kyllä se just ja just aukesi. Oikealla puolella olikin sitten eri juttu...
Eli sielläkin näyttää olevan joku pultti. Siinä on vaan sellainen mutteri päällä. Tiedä sen nimeä. Joskus olen taka-akselin päässä moisen nähnyt. Paitsi siinä vaan ei ole hylsylle sopivaa pintaa ulkokehällä. No eihän siinä mitä. Vasaralla ja "kepukalla" Kun naputteli niin johan sekin alkoi pyörimään(ei ollut yllättäen löysällä). Mutta sitten kun käy sitä VIIMEISTÄ pulttia ottamaan irti niin ei mihinkään! Kuusiokolo ja mulla vielä hyvät bahcon laina-avaimet. Tosin pienet sellaiset. Se pultti on vaan niin helevetin tiukassa ettei uskalla vääntää ku bahconkin avaimet jo mutkalla! Enkä koe itseäni *mitenkään poikkeuksellisen voimakkaaksi *
Elikkäs-kaipa siinä on oikeanpuoleinen kierre kuitenkin.
Joku vaihtanut kanssa samanlaiseen vekottimeen?
Pitäisiköhän saada joku terävä isku siihen alkuun jotta lähtisi pyörimään?
Seuraavalla kerralla sit tallille takaisin viisaampana tai vahvemmin varustettuna *
Tai sit siinä on joku juttu jota en tajunnut.
Tuossa näköjään joku räjäytyskuva moottorin kiinnityksestä.
Joku holkki siinä näyttää olevan oikealla puolella sen korvakkeen sisällä.
<a href="http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/partsbandit/oem_schematic_view~schem_dept_id~1079597~section_d ept_id~1~section_dept_name~OEM+%28Stock%29+Parts~d ept_type_id~2~model_dept_year~2003~model_dept_mfr~ Kawasaki~model_dept_id~1074730
~model_dept_name~NINJA+ZX%2D6R+%28ZX636%2DB1%29.as p#stay" target="_blank">Räjäytyskuva</a>
xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
Normaalikierre siinä on... Mun mopossa se ei ainakaan mitenkään erikoisen tiukassa ollut, ihan normaalisti vääntämällä aukes. Ehkäpä siihen pieni isku toimisi jos tuntuu vähän jumissa olevan.
Ja sitä mutteria ei tarvi irrottaa, vaan se kaatumatappi asennetaan sen päälle. Tai ainakin mun kaatumatapit tuli kiinni niin...
Ja minkäs merkkiset sulla oli ne tapit? Siinä ohjeissa luki että älä hukkaa jotain mutteria. Minä vaan että mihinkäs sitä siinä tarttee kun se holkki tulee siihen päälle. Siis moottorin kiinnityskorvakkeen... Se väliholkki siis tulee säilyttää. No kattoo mitä järkeä siinä on jos eka sais se pultin irti. Kunhan saan vaan järeämmät työkalut käyttöön. Sellainen kulma-avain joka ei väänny heti ja jonkun sortin varsi siihen ja sit vaikka vähän kopsuttelee niin jos se siitä vaikka heltiäis.(Hermanni Hiiri @ Maalis. 08 2006,15:34) kirjoitti
xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
No mulla on tuossa oikeastaan kaatumaraudat... mutta samalla lailla ne on moottorinkiinnikkeessä kiinni kuin tapit. Ja ne on siis muotoiltu niin, että se iso mutteri jätetään sinne alle. Toisessa mopossa on itsetehdyt tapit ja ne on samalla lailla kiinni.
Voihan se olla, että sulla on niissä vähän erilainen disaigni ja kiinnitytapa, mutta sittenpä sen näkee kun saat sen pultin irti ja sovittelet sitä...