Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Heps. Elikkä vanteet oli jo valmiiks kiillotettu reunoista, nyt sitten maalasin keskiosat kameleonttimaalilla! Kyse ois siitä et voiko laittaa samaa lakkaa (PPG D800) myös kiillotetulle alueelle, vai tummuuko kiillotettu alue jos tollasta menee siihen sotkiin?? Onko parempaa ehdotusta siis lakasta joka ei tummuttaisi kiillotusta?
    Auttakee ens viikol tarttis lakka pyyhkästä pintaan
    edit:kirotus öö

Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    Taitaapi kellastua/irrota yleensä autolakat. Parasta mitä minä olen kokeillut on Standoxin alumiinilakka. Ei kellastu eikä irtoo...
    Mistäs tota mahtaa saada tota Standoxia? En oo ikään kuullutkaan, ei taida myydä toi paikallinen PPG-liike vai oisko niillä jotain sopivaa lakkaa tohon hmm.. voiski käydä maanantaina kyselemäs et mitä ne suosittelee. Yleensä sielt hakennu ruiskuun maaleja

Siis mää vai
    Tuskin se Ppg firma Standoxia myy... Standox on ainut merkki joka valmistaa alumiinilakkaa. Ainakaan alulakkaa ei ole Ppg:llä, Dupontilla, Deberillä jne. Minä tilasin ihan tavan varaosaliikkeen kautta. Täältä myös http://www.hlgroup.fi/content/?lang=Suomeksi

Ei toimita ruveta leikkimään niitten tavan autolakkojen kanssa...
    mites toimii tuo alumiini lakka jos vanteet kiillotttaa täysin ja sit vetää lakan päälle, pysyykö kiilto siellä alla miten pitkään
    -CB Sevenfifty-93 (ex)
    -CBR 900 Fireblade - 98 (ex)
    -GSF 1200 Bandit - 04 (nyk.)

* -JaaJaa RacingTeam-
    Itse en ole lakkauttanut kiilloitettuja osia. Vain kerran kuussa kevyt hionta tahnalla ja vaha päälle niin pysyy kiiltävänä.
    Hyvinhän toi homma on toiminut 2*ajokautta...
    Parempi tulee jos ei lakkaa ja hyvin kiillotettu alumiini ilman lakkaa kiiltää paremmin. Omasta mielestä ei ole paha homma pitää kiillotettuja vanteiden reunoja hyvässä kunnossa. Ajoin viime kesänäkin kuitenkin 24000km pyörällä jossa reunat on kiilotettu ja vain vaha on pinnassa ja vanteet ovat edelleenkin hyvässä kunnossa.
    Ahdettu 1216
    Ok! Eli laitan lakan vaan kameleonttimaalin päälle ja jätän kiillotetun reunan vaille lakkaa ja jynssään sitä aina tarvittaessa "fareclalla" ja vahalla kiiltäväks Tähän asti ain kans puhdistavalla vahalla puhtaaks hinkannu, mut nyt aattelin et josko lakka auttais hiukan puhtaana pidos Mut ok jynssätään jatkossakin
    edit köököö perskules

Siis mää vai
    Mut toisaalta eikö lakka tois hiukan lisää kiiltoa tohon pintaan

Siis mää vai
    Ei se sen enenpää kiillä vaikka lakkaa pinnan ja voi jopa himmentää pintaa. Taitaa olla ongelma myös saada se lakka tarttumaan siihen erittäin hyvin kiillotettuun "liukkaseen" pintaan ja rupeaa se lakka kellastumaan ainakin ajan kuluessa.
    Ahdettu 1216
    Do diin eli nyt meni jo läpi, elikkä pelkkää kiilotusta/nysväystä kiiltävälle reunalle

Siis mää vai
    Itse olen vahannut "paljaat" alumiini pinnat alu-magic vahalla jota saa pololta ja louisilta. Toki tapoja on monia minä olen tehnyt noin.
    http://www.foto3p.fi/album/albuminfo.php?id=195275
    edit: linkki toiseen pyörääni missä on kiilloiteltu alumiinisia osia

Ahdettu 1216
    Lainaa (suiza 1200 @ Maalis. 05 2006,06:35) kirjoitti
    Ei se sen enenpää kiillä vaikka lakkaa pinnan ja voi jopa himmentää pintaa. Taitaa olla ongelma myös saada se lakka tarttumaan siihen erittäin hyvin kiillotettuun "liukkaseen" pintaan ja rupeaa se lakka kellastumaan ainakin ajan kuluessa.
    Kyll näyttäs hyvin pysyvän ja kiiltävän kun laittaa oikeata tavaraa... titenkin jos ei ihan crossipyörään laita
    Lainaa (Ninja9r @ Maalis. 03 2006,21:57) kirjoitti
    Heps. Elikkä vanteet oli jo valmiiks kiillotettu reunoista, nyt sitten maalasin keskiosat kameleonttimaalilla! Kyse ois siitä et voiko laittaa *samaa lakkaa (PPG D800) myös kiillotetulle alueelle, vai tummuuko kiillotettu alue jos tollasta menee siihen sotkiin?? Onko parempaa ehdotusta siis lakasta joka ei tummuttaisi kiillotusta? *
    Auttakee ens viikol tarttis lakka pyyhkästä pintaan
    edit:kirotus öö
    Joo mä juttelin samasta asiasta Faw:in Jepen kanssa ja sen neuvo mulle oli et ei lakkaa kiillotettuihin osiin. Koska jos esim. rengaskone tekee reiän lakkapintaan ja vesi pääsee ajanmyötä tunkeutumaan lakan alle nii hetken päästä vanne voi olla aika karun näkönen. Hyvä vahapinta on paras keino pitää vanne kuosis.
    Ride fast or die trying
  16.  
    Lainaa (suiza @ Maalis. 04 2006,12:41) kirjoitti
    Itse en ole lakkauttanut kiilloitettuja osia. Vain kerran kuussa kevyt hionta tahnalla ja vaha päälle niin pysyy kiiltävänä.
    itse olen huomannut saman toimivaksi.