Sivu: 32 / 61:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22303132333442 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 931:stä 960:een 1802:sta
  1. #931
    12 tkm huolto olis kohta puolin. Mihin hintaan ja missä olette huollattaneet omat pyöränne?
    S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
  2. #932
    Nopeudenrajoittimesta - Kannattanee ottaa käyttöön nelosvaihteen vastus. Nelosellahan se taitaa mennä 9000 kierroksella jotain 225. En ole kokeillut, mutta satasen mittarinopeudessa 4000 kierrosta.
    Saitko Naukkis mistään vinkkiä siitä kierrosluvun rajoittajan nostosta?
    -Jarno
  3. #933
    Lainaa (naukkis @ Touko. 05 2009,18:07) kirjoitti
    Mun GSX:ssä on nopeusrajoitin 230 mittarinopeutta
    Rajotin on 1.2.3 alakieroksilla ja 5.6 huippurajotin
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  4. #934
    Lainaa (ikiteekkari75 @ Touko. 07 2009,21:48) kirjoitti
    Nopeudenrajoittimesta - Kannattanee ottaa käyttöön nelosvaihteen vastus. Nelosellahan se taitaa mennä 9000 kierroksella jotain 225. En ole kokeillut, mutta satasen mittarinopeudessa 4000 kierrosta.
    Saitko Naukkis mistään vinkkiä siitä kierrosluvun rajoittajan nostosta?
    -Jarno
    Nelosvaihteen vastus ei käy kun mittarinopeutta 230 on vain ~8700 rpm tms. Kolmosella 9500 rpm on just sen 230 mittarivauhtia mutta siinä on vielä selvät alakierrosrajoitukset jotka suuremmilla vaihteilla osuu just käyttöalueelle.

    Ottaako nuo TRE:t 1400:ssa kolmosen kartan käyttöön? Selittäs kyllä valittelut alakierrosväännöttömyydestä ja kartat joissa on useampi kymmenen prosenttia miinusta alle 4000 kierroksen.

    Rajottajan nosto taitaa tarvita purkin haksoroinnin tai toisen moottorinohjauksen, ei ole ainakaan mitään viritystä mokomaan tullut vastaan.
  5. #935
    Huomenna olisi säätö/penkitysaika varattuna... Pitääköhän säätää seokset millä vaihteella??
    Ajatellen sitä mahdollisuutta, että laittaisi joskus vastusmodin/jonkin ATRE:n, niin tuntuisi luonnolliselta säätää nelosvaihteella, mutta miten ne säädöt pelaa ennen tuota modia? Lambda avoista nähnee vissiin jos menee pahasti metsään.

    Voikohan huippunopeusrajoitinta huijata speedohealerilla? Säätää kertoimeksi vaikka 0,5, jolloin saa kyllä kipittää suitsa aika lujaa, että rajotin tulee vastaan ;) Jälleenmyyntiarvo muutaman vuoden päästä parempi, kun kilometrejä tullut vähän...

    -Jarno
  6. #936
    miten olis Megasqurit ohjaamaan koko hoitoa... Edullinen ja suht helppo käyttää.
    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
  7. #937
    No niih, nyt on penkissä käyty. Tultiin siihen tulokseen, että '04 vuosimallissa ei ole huippunopeusrajoitinta. Samalla tavalla kiersi kaikilla vaihteilla. Kolmosella oli kymmenkunta newtonia pikkukierroksilla vähempi (väännönrajoitus 1-3 vaihteilla on??), mutta ei aiheuta toimenpiteitä. Maksimikierrosrajoitinta vasten ei huudatettu, mutta kyllä meni nopeusmittari ihan pystysuoraan alaspäin sinne LCD näytön päälle asti myös kutosella. Käppyrät oli yläpäistään identtiset.
    Lopullisiksi lukemiksi tuli 134,6hv (6800rpm) ja 150,2Nm (5200rpm) takarattaalta. Vääntömomentti menee alussa samalla kohdalla vakion kanssa, mutta nousee noin 3500 yläpuolella yli. Samalla penkillä ajettu vakiosta (jonkun toisen) 104,6hv ja 125Nm.
    Mikä lie meni pieleen... Salaa toivoin, että tuo tehokäyrä olisi jatkunut korkeammalle tyyliin http://www.motospeed.se/downloads/Dy...it_1550cc.jpg.
    Mahtaakohan mulla olla toisioläpät jumissa?? Nyt teho 8000rpm noin 127hv. Vai onko ne motospeedillä suurennelleet ilmaboksin reikiä?? Tuo korkeammalla kulkeva käyrä on kuulemma mitattu ruiskurunkojen modauksen jälkeen. Mitä lie taroittaakaan. Eivät kertoneet. Ilmansuodatinta en hoksannut puhdistaa, sillä ajettu noin 4000km.
    Anyway, melko muikea olo oli päästellä kotio kunnon säädön jälkeen. Ikään ei ole noin temponut tuo malmikasa ;)

    -Jarno
    (1550, Akra, R-koneistuksen nokat, PC3, omaviimeistelty kansi)
  8. #938
    Lainaa (ikiteekkari75 @ Touko. 08 2009,21:59) kirjoitti
    Vai onko ne motospeedillä suurennelleet ilmaboksin reikiä?? Tuo korkeammalla kulkeva käyrä on kuulemma mitattu ruiskurunkojen modauksen jälkeen. Mitä lie taroittaakaan. Eivät kertoneet. Ilmansuodatinta en hoksannut puhdistaa, sillä ajettu noin 4000km.
    Anyway, melko muikea olo oli päästellä kotio kunnon säädön jälkeen. Ikään ei ole noin temponut tuo malmikasa ;)
    Hyvä että sait vielä mopon läjään, liekö eka 1550 Suomessa? Nuo motospeedin graafeissa on mun käsittääkseni 37mm avarretut läppärungot kummassakin 1550cc käyrässä ja erot tulevat vain nokka-akselista.

    Sullahan on siis samat nokat kuin mulla, vähän matalilta vaikuttaa nuo huipputehon ja väännön kierrokset verrattuna omaan, tosin voihan tuo olla että persdyno valehtelee ja piikit tulee jo aikaisin, täytyy nyt mielenkiinnosta saada omakin mopo penkkiin pyörähtämään.
  9. #939
    Vakiot kairattu 37mm:



    Ilmanputsarin lisäreijät:

    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  10. #940
    Terve,

    Onko sähköputkimiehellä penkitystuloksia noista lisäreijistä yms? Mistä löytyy uudet läpät tuon kairauksen jälkeen? Miten nuo kaikki vaikuttaa pienten kierrosten vetoihin? Vieläkö vakiot suuttimet riittää? Kerro nyt kaikki ;)

    -Jarno
  11. #941
    No jotainhan tuota jää sitten ensi talvellekin harrastettavaksi ;)
    Nuo lisäreijät vaatii jonkinmoisen ilmansuodatuksenkin. Millainenhan virtaama on noilla tavalisilla kartiosuodattimilla, joita kaikki mp-liikkeet myyvät?
    Tietääkö joku millainen ulkohalkaisija on esim GSX-R:n tai yamahoiden 38mm läppärunkojen kiinityksissä? Jos sellainen mahtuisi paikoilleen pienillä modeilla. Tietty se kaasuvaijereiiden kiinnitys saattaa olla reunassa. Pitääpä tutkia asiaa ennen talvea. Mutta saattaa tulla halvemmaksi kuitenkin kuin omien runkojen työstö. Välillähän noita on myynnissä e-bayssa muutamalla kympillä.
    Vakioiden ruiskusuuttimien riittävyydestä sen verran, että penkittäjä kertoi jossain kohden karttaa käyneen 80%:n aukioloajan. En tullut kysäisseeksi millä kohdalla, mutta lienee jossain maksimitehon paikkeilla. Eli on niissä vielä hieman varaa jäljellä.

    -Jarno
  12. #942
    Asiasta neljänteen; mistä saisi haarukan jatkopalat?
    Sopiiko jonkun toisen laitteen palat?
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  13. #943
    Lainaa (Nro:13 @ Helmi. 20 2009,13:03) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Helmi. 16 2009,20:13) kirjoitti
    Niin, totta kyllä tuokin...

    Paitsi että halpisstongat taipuu endoissa enemmän kuin vastaavat merkkituotteet, ovat letkumpaa kamaa. Erm, tämä siis erään stunttiryhmän toteamana, tavan tallaajalle tuskin mitään merkitystä.
    Ajattelinkin jo että, kova jätkä. Vetelee GSX:ällä edoja.

    Itseasiassa, kyllä möhkäleelläkin saa endoja aikaan, tuli kokeiltua eilen. Ei nyt kovin montaa metriä, ainakaan vielä (kun en vain osaa) mutta kyllä se takanen sieltä nousee ihan iloisesti. Ainoo vaan että joka kerran kun sen saisi kulmaan niin takaraivo jyskyttää että nyt mennään ympäri, pitäis vaan uskaltaa pitää se siinä... Eikä muuten taivu renthaali *



    Lainaa (sähköputkimies @ Touko. 12 2009,10:30) kirjoitti
    Asiasta neljänteen; mistä saisi haarukan jatkopalat?
    Sopiiko jonkun toisen laitteen palat?
    Busan jatkot menee pienellä viilaamisella - kuulemma. Ja jostain suomalaisesta tuningpuljusta löytyi suoraan GSXään jatkot, en nyt vain muista mistä...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  14. #944
    Hei

    "Apumiehen" puoleinen takaiskari sylkee öljyt pihalle K6 mallkisesta
    pyörästä. Ajettu vain 13500 km.

    Millaiset iskarit kannattaisi laittaa alkuperäisten tilalle?
    Mikä voisi aiheuttaa iskarin hajoamisen?
    Miten saisi takuuseen?

    Jarrut öljyssä ja ei ole pitoa. Pitääkö vaihtaa jarrupalat
    vai "kuivuvatko" ne joskus öljystä? Levyn saa kyllä öljytömäksi.

    Kuinka kauan kestää takapyörän pidon palautumien normaaliksi
    öljyvoitelun jälkeen ?
  15. #945
  16. #946
    Täällä olis kinnostusta kans hankkia uudet ja noin 30 -35mm pidemmät takaiskarit. Olisko järkee tehdä jotain kimppatilausta alennuksien toivossa.
    GSX 1400
  17. #947
    Lainaa (ikiteekkari75 @ Touko. 26 2009,22:01) kirjoitti
    Joku korjannut omansa http://www.gsx1400.org/gsx1400....5&st=60

    -jarno
    Pistin talvella oman suikin takaiskareihin 10w40 moottoriöljyt noihin esijännityksen säätöihin ja loppu vuotaminen, tai ainakin on pysyneet säädöt kohdillaan.. "Pölysuojat" on niin onnettomat siinä yläpäässä että paska pääsee sinne sisään..

    Onkos kukaan huomannut että läppärunkojen kurkut hapristuu? Eilen vaan huomasin että omassa mopossa on näköjään vähän pykineet.. Pitäs vissiin lähteä kyselemään joku päivä uusien hintoja..

    Edit....



    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
  18. #948
    Löytyi sitten nettiä selaillessa tällainen:






    Luulis tuon vekottimen liikahtavan. Oli vaan sellaisella kielellä ettei siitä ota erkkikään selvää spekseistä, harmi...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  19. #949
    Iski ensimmäinen kunnon vika möhköön. Taka-akselin rattaan päässä oleva laakeri alkoi huutamaan oikein toden teolla. Perä levälleen ja ihmettelemään. Mitä v-tt-- , siellähän on suojaamaton laakeri. Niin, onhan siinä pölysuoja edessä mutta eipä se paljoa ole suojannut. 28 tonnia mittarissa ja loppu on. Painepesuria en ole näyttänyt laakereiden suuntaan mutta hiekkatietä kyllä on tullut kahnattua enemmän kuin tarpeeksi.
    Laakeria en tunkannut vielä ulos ja kysyisin et onko kenelläkään tietoja mitoista et sais kunnolla suojatun laakerin tilalle. Jos sinne samanlaisen alkuperäisen laittaa niin siihen loppui soramonttuajelut *
    - GSX 1400 -
  20. #950
    Lainaa (kupla69 @ Kesä. 03 2009,09:29) kirjoitti
    ...laakerilaakeri...
    Niin, uus saman lainen kestää sen vaatimattomat 28tkm...


    Joo, tuolta niitä laakereita ja tosta jälleenmyyjät...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  21. #951
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 05 2009,03:57) kirjoitti
    Lainaa (kupla69 @ Kesä. 03 2009,09:29) kirjoitti
    ...laakerilaakeri...
    Niin, uus saman lainen kestää sen vaatimattomat 28tkm...


    Joo, tuolta niitä laakereita ja tosta jälleenmyyjät...
    Laakeri vaihdettu ja ei tullut alkuperäinen vaan juurikin SKF:n molemmin puolin pölysuojattu. Kattoo nyt sitten et kestääkö enemmän kuin tuon 28 tonttua * Kyllä tuo muuten on vahva mopedi, Iridiumien siirtymisen jälkeen ei ole ollut tämän lisäksi yhtään vikaa. Kyllä taas kelpaa suunnnitella lomareissua *
    - GSX 1400 -
  22. #952
    Itse myös vaihdoin laakerit noin 30t kohdalla . Oliskohan maksanut laakerit ~ 20e . Renkaanvaihdon yhteydessä vaihtoivat Tuusmotorissa ilman muuta rahastustusta . Olivat vielä paremmin suojatut kuin alkuperäiset
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  23. #953
    ...hmm, elikkäs tarttee käydä hakemassa yhdet takarenkaan laakerit varastoon kun ne tuossa n. 20tkm:in päästä laukeavat... ...se on meinaan satavarma, että juuri sillä viikolla, kun laakerit menee, on juhannus, Putin Suomessa, muutama kansainvälinen selkkaus ja laakerikaupat on kiinni 3 viikkoa... Eikä varmana löydy edes hyllystä ja kesäloma meni sitten siinä
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  24. #954
    Viisailta kysyttävä kun täällä sellaisiakin on * vaikka osa porukkaa tuntuu vetävän ihan mututuntumalta ja kuulopuheel * oma mopo gsx1400 vm.2005 km ajettu 32tkm 1tkm jälkeen tuli full akarpovic ja k&n nyt uuden ketju/ratas paketin myötä tipautin pikin pienemmän eteen busan 17n kun moni kehunut ja ei turhaan kannatti välitys enemmän ku ok .. takapään korokepalat tulos ja syttypyörän levy kunhan postimies vain jaksaa laahustaa... ensi talven aikana tarkoitus laittaa yoshimuran nokat mitä mitä pitääkö kantta työstää ynm mihin pitää varautua ... ? busa haaveena mut jotenkin rakastunut tähän helmeen naku on kaunista ni pyöris ku naisis
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
  25. #955
    Kaupustelu osastolta ruiskurunkoja mörköön...
  26. #956
    Lainaa (kupla69 @ Kesä. 05 2009,07:59) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 05 2009,03:57) kirjoitti
    Lainaa (kupla69 @ Kesä. 03 2009,09:29) kirjoitti
    ...laakerilaakeri...
    Niin, uus saman lainen kestää sen vaatimattomat 28tkm...


    Joo, tuolta niitä laakereita ja tosta jälleenmyyjät...
    Laakeri vaihdettu ja ei tullut alkuperäinen vaan juurikin SKF:n molemmin puolin pölysuojattu. Kattoo nyt sitten et kestääkö enemmän kuin tuon 28 tonttua * Kyllä tuo muuten on vahva mopedi, Iridiumien siirtymisen jälkeen ei ole ollut tämän lisäksi yhtään vikaa. Kyllä taas kelpaa suunnnitella lomareissua *
    Morjensta... Rupesin tuossa ihmettelemään kun ketjut livertää ajossa. Rasvasin ketjut ja samalaulu jatkui ilman minkäänlaista muutosta.

    No sitten ei muuta kuin takarengas irti ja ihmettelemään, että mikä mättää, niin viaksi paljastui takarenkaan laakeri. Se joka on kiinni siinä takaratas osiossa, vanteessa olevat vaikuttivat ihan ehjiltä.

    Oisaisiko joku antaa SKF:n laakeri tyyppejä jotka sinne sopivat...Kaikki kolme laakeria sitä varmaan kannattaa kerralla vaihtaa...

    Niin ja mittarissa 14500km, ei ole ilmeisesti hirveän hyvin suojattu tuo laakeri. *
  27. #957
    Laakeri vika taitaa olla tämän kesän juttu. Kävin tänään pitkästä aikaa ajelemassa ja kuuntelin kun takapäästä kuuluu snadi rusahdus / rutina. Rutina kyl loppu kun vauhti nous yli juoksuvauhdin. Mitäs viisaat sanoo, laakeri vika tai joku muu kuten vika kuskin korvien välissä yms.
    GSX 1400
  28. #958
    Ittelläkin näköjään alkaa kohta olla laakerien vaihto käsillä.. Jos joltain löytys niitten laakereiden numeroita niin vois hankkian sellaset skf:ltä ittenkin jo ennen kuin tarttee aukaista takapäätä..
    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
  29. #959
    Lainaa (Beto @ Kesä. 10 2009,22:17) kirjoitti
    Laakeri vika taitaa olla tämän kesän juttu. Kävin tänään pitkästä aikaa ajelemassa ja kuuntelin kun takapäästä kuuluu snadi rusahdus / rutina. Rutina kyl loppu kun vauhti nous yli juoksuvauhdin. Mitäs viisaat sanoo, laakeri vika tai joku muu kuten vika kuskin korvien välissä yms.
    Rutina voi tulla myös ketjuista . Ne merkit/viivat svingissä ei pidä 100% paikkansa niin ratas hiinkuttaa ketjujen reunaan . Huoltopukissa kun pyörittää takarengasta huomaa ketjun vetäytyvän aina toiselle reunalle.
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  30.  
  31. #960
    Morjensta vaan Gixiläiset !
    Tapahtui semmone että siirryin Stromi-puolelta tänne 1,4 rakentajien palstalle. Merkkihän pysy samana...LOL

    Joku tietää mix tulpanhatuissa, kumi"lätykät"(ilm.pölysuojat) on täynnä pikkureikiä * Prkle vesihän sinne menee ja ruostuttaa tulpat ? *Lämpöjuttuja vaimitä?
    -Teppo
    --Stage--
Sivu: 32 / 61:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22303132333442 ... ViimeinenViimeinen