Meinasitko Busasta ottaa rungot?
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Jotain semmoista olen kaavaillut. Varmaan helpoin tapa saada lisä happea. Jos ajattelee kaikkia antureita ja liittimiä.
Onko kukaan vaitanut sievempiä mittareita gsx1400 orkkisten tilalle ja jos niin millaisia ja mistä tilasitte![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Ei niitä ruiskurunkoja tarvitse vaihtaa. Täällä Australiassa yksi paikallinen MP-lehti on "hiukan" rakennellut GSX:n konetta. Siinä on 1620cc männät, Yoshin nokat ja putki, muokattu imukotelo ym.ym. Ei turboa eikä kaasuja. Projektin nimi on Mr.Muscle
Max. teho 165,25hv@7000rpm
Max. vääntö 127,32 ft-lbs eli paljon...
Seuraavassa numerossa on 1/4 mailin aikoja. Saapa nähdä mioten lähtee...
Voin kirjoitella jutusta enemmänkin, kunhan ehdin.
Niin ja mun musta ´05 olisi myynnissä jos jotakuta kiinnostaa... 24tkm ajettu ja kaikin puolin kiva! Täältä on hiukan pitkä matka lähteä kiilloittelemaan..
Niin, tohon se taitaa tökätäkin liian pienillä ruiskurungoilla. 164hp on nimittäin pirun vähän 1620cc koneesta! 140hp saa renkaalle melko pienillä muutoksilla, vakiotilavuudella.(100cid @ Tammi. 31 2008,13:59) kirjoitti
Jamppahan mittaili, että teho jää maksimissaan noille paikkeille vakioilla ruiskurungoilla. Eli menee helvetinmoinen tilavuus ja muutkin ralliosat "hukkaan", kun se kuristaa ruiskurungoista. Motti on vain tasan niin tehokas, kuin heikoin lenkki antaa myöden.
Tuolla 1620cc tilavuudella pitää saada jo reilusti yli 200hp renkaalle, mieluummin joku 230hp. Muutoin ei mielestäni ole mitenkään erikoinen moottori..
Itselläni on jossain kohtaa tarkoitus katsella tuota GSX:ää Jampan avulla tarkemmin, kunhan saan tonnisen ensin ajokuntoon. Pitää olla nimittäin yksi pyörä ajokunnossa, ettei käy sitten niin, että kummatkin on palasina pitkin tallia
Busan läppärungoista on ollut alustavasti puhetta..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
mikä merkitys noiden korotuspalojen mukana tulleilla suorakaiteen muotoisilla rautapätkillä on?
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Oli aikaisemmin juttua remmivedosta että tanskanmaalta löytyisi valmis paketti. Onko kellään kokemuksia tekeekö mitään?
Pekka
Jännästi kyllä tosiaan on huipputehot 7000rpm, luulis 10000rpm olevan 200hv jos vain palikat ois oikein valittu.(100cid @ Tammi. 31 2008,13:59) kirjoitti
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Samaa mieltä, tuolla tilavuudella pitäis päästä parempaan. Taitaa tuossa nuo läppärungot/kansi tulla vastaan, eli kuristaa pahasti virtausta kun ilmaa/bensaa pitäs liikkua kunnolla kierroksilla!(Tctic @ Tammi. 31 2008,19:54) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kyllähän se riuskurungoista taitaa tihkaista. Pitää ottaa tosin huomioon, että 10000rpm GSX1400:n pitkäiskuiselle koneelle ja jo melko isoille 1620cc männille taitaa olla pitkästi liikaa. Sieltä voi tulla muki jos toinenkin katselemaan maailmaa! Kannet ja suuremmat ruiskurungot auttaisivat kierroksille, mutta pienemmillä kieroksilla vääntö pienenee. Ehkä Mr.Musclen tapauksessa onkin juuri haettu valtaisaa ala- ja keskikierrosvoimaa? Olen nähnyt pyörän ja siihen on asennettu kaksi ylimääräistä K&N ilmansuodatinta ilmanpuhdistinkotelon etupuolelle parantamaan hengitystä. Mitä muuta on tehty, sitä en tiedä.
Palaan asiaan.
Pitää olla rohkea ja kokeilla. Siitähän se lähtee liikenteeseen. Itse ainakin olen oppinut ainoastaan ja vain ainoastaan kantapään kautta. Tuleepahan muillekin infoa jos menee perseelleen. Tosiaan pitäisi olla 2 x pyörä, jotta kun toinen laukeaa niin toinen olisi helpotukSEKSI.
Suorakaiteen muotoisia paloja käytin verkonpainoina. Ei vaan mäkin kyselin mitä niillä tehtäisiin ja lopputulos oli että korkeintaan niitä voi käyttää lyönti tuurnana kun mätkii korotuspalat paikalleen.(panu.. @ Tammi. 31 2008,19:30) kirjoitti
![]()
GSX 1400
Häh! no eikai nuo nyt ihan huvikseen tuohon pakettiin laiteta? tai mistäpä sitä tietää.. olisko jollekin tietylle mopolle?
mut luulis, ettei nuo nyt hyvin moneen mopoon käy.![]()
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Kyllä mä niitä pyöritin ja pyöritin mutta en niille kyllä paikkaa löytäny. Kerro jos keksit mihin ne pitäisi laittaa.(panu.. @ Helmi. 01 2008,22:17) kirjoitti
![]()
GSX 1400
No joo, ei löytyny paikkaa ei. Nyt on sit laitettu huggeri, undertray, perän korotuspalat, vilkut ja kilpiteline. Hmm.. mitähän seuraavax??(Beto @ Helmi. 02 2008,18:28) kirjoitti
![]()
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Sehän rupee perä olee hjyvan näköinen.Mites Panu jouduitko veistelemään huggerin ketjusuojaan mitään koloa kun laitoit korotuspalat paikalleen vai menikö ihan heittämällä paikalleen ?. Joutuuko huggerin asennuksessa porailemaan jotain uusia kiinnitys reikiä vai miten se tulee kiinni ?. Mistä ostit huggerin ja mitä maksoit?
![]()
GSX 1400
Kirkkaalla takavalon lasilla tulee melko paljon paremman näköiseksi. Sitten crossistongaa, putkistoa, commanderia ja nokkia paikalleen(panu.. @ Helmi. 02 2008,22:07) kirjoitti
Itselläni olisi myös tuo undertailin asentaminen ohjelmassa. Ajattelin itte maalata sen valkoiseksi ihan spraylla.. Se on kuitenkin tuolla "alla", niin ei tartte olla ihan viimeisenpäälle.
Suosituksia, mitä sprayta (ja lakkaa?) kannattaisi hommata, niin että se saattaisi jopa pysyä kiinni?
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Huggeri meni heittämällä paikalleen. Tuo iskarin kolo on sen verta iso, että ei ota kiinni, vaikka iskarin kiinnityspiste muuttuikin. Ostin huggerin R M Heinolta, Suzukin oma lisävaruste. Maksoi jotain 200€.(Beto @ Helmi. 03 2008,10:02) kirjoitti
![]()
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Hyvähyvä! Tuo kirkas takavalo ois aika jees. Ajoasento on mulle nyt ihan hyvä, joten stongaa en ala vaihtaa. Putket... hmm.. kun ei ole silmiin sattunut mitään yhtä persoonallisia kuin originaalit. Noiden commanderin ja nokkien kanssa tuntuu jotenkin, että ei oo mun juttu. Tai, eihän sitä tiedä, mitä ensi talvi tuo tullessaan.(Tylyttäjä @ Helmi. 03 2008,10:09) kirjoitti
Mistäs kirkasta takavaloa sais?
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Eilen koesovitin undertailin, ja sahaa joutui näyttämään orkkis-undertailille akkukotelosta lähtien. Eli loppupätkä pois. Nätisti se Ermaxin undertaili kuitenkin sinne istui!(panu.. @ Helmi. 03 2008,19:44) kirjoitti
Yllätyksekseni myös oikean takaiskarin ja äänenvaimentimen joutui irrottamaan, jotta sen sai paikalleen.
Vielä maali ja lakka päälle, niin se on siinä..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Juu, aivan samoin kävi munkin originaalin kanssa, piti kyl aikansa miettiä, et mistä kohtaa pistää poikki, kunnekka ei jääny muuta vaihtoehtoa kun heti akun jälkeen.Sama ermaxin kaa. Ei sitten millään menny paikoilleen, ennen ku irroitti oikean puolen iskarin yläpään ja sit valahti paikoilleen. Sisäpuolelle en muuta keksinyt kun jeesusteipin, millä paikkasin liitoskohdan.. toimii(Tylyttäjä @ Helmi. 04 2008,10:31) kirjoitti
vaikkei nyt niin komee ookkaan.
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Kiitti vinkistä.. kaupoille pääsee jälleen.(xyrt68 @ Helmi. 04 2008,09:57) kirjoitti
![]()
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Ei se läppärunkojen koko vaikuta alakierrosvääntöihin vaan ainoa varsinainen haitta on että pienillä kierroksilla ison koneen perässä kaasuun vastaavuus menee aika herkäksi. Eli jo hyvin pieni kaasun lisäys antaa kaikki väännöt pihalle, sen takiahan GSX:ssä ja muissa isommissa koneissa läppärungot on alimitoitettu jo vakiona ja lisäksi kanavia on tukkimassa toiset hidastinläpät yms. roippeet ja pikkuvaihteilla vielä sytkäennakkokin vedetään myöhäiselle. Nykyäänhän esimerkiksi kusiasissa on melko miehekkään kokoiset läppärungot koska ne voi hyvin valita huipputehojen mukaan, alakierroksilla vaivaa aivan muut ongelmat kuin liian nopeasti muuttuva tehontuotto....(100cid @ Helmi. 01 2008,05:40) kirjoitti
Kyllä se yleensä vähän vaikuttaa kun imu/pakopuolen tilavuutta ja halkaisijoita mennään suurentamaan. Virtausnopeus pienenee ja usein alavääntö kärsii..(naukkis @ Helmi. 05 2008,22:01) kirjoitti
Sama sen on kun pistää isompaa venttiiliä ja suurentelee kanavia, useissa tapauksissa alavääntö kärsii.
Ihan old-school viritysjuttuja!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Himottavan näköisiä ikkunallisia kytkinkoppia ja muitakin alumiini osia isolohkoon.
Iski polttava omistamisen halu...
<<<LINKKI>>>
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
No nyt on mopo nipussa ja testilenkitkin heitetty. Hitto kun oli hauskaa... Vielä kun noi kelit antais myöden... Ens talvena sitten moottori auki ja muutenkin pientä laittoa - ehkä...
Niin, oliks muilla ollut etupään kanssa ongelmia? On niin pirun levoton ja vaeltaa kovemmissa nopeuksissa?
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Mortonki, kaikki isolohkon omistajat. Olisiko kenelläkään innostusta lähteä ajelemaan Vääksyyn 17.5 Hymyilevän motoristin kevätpäivään. Tavattaisiin jossain hyvässä paikassa ja ajettaisiin siitä yhdessä letkassa pelipaikoille. Vähän niin kuin viime keväänä, mutta tällä kertaa kaikki yhes koos. Ja voishan siinä illan päätteeksi ottaa parit.
...perhana...käsky on käynyt niin että tuona päivänä täytyy mennä todistamaan erääseen kirkkoon erään nuorukaisen vapauden menetystä...(Jyrä @ Maalis. 10 2008,19:24) kirjoitti
![]()
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Ton kokoisen moottorin pumppaus kyky on niin valtaisa että läppärunkojen suurentaminen parantaa kaikkia tehoalueita moottorista.(100cid @ Helmi. 01 2008,05:40) kirjoitti
Ja toiseksi tota GSX:n konetta on pyöritelty 9500rpm ilman mitään ongelmia, pommin varma kone, sanoisin.
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *