Rengastuksella on suuri merkitys britgen renkaat tuntuu alkavan väpättää helposti. Mutta kokeiles mitsun 2ct renkaita eteen rauhottuu ajaminen huomattavasti ja kuluneella renkaallakin voi päästää stongasta irti eikä ala vipottamaan. Säädä myös etu pamput täysin kireelle ja 3tai4 naksua takasin . Muillekkin pyörässä on säädettävät etu ja takaiskarit käyttäkää niitä se autaa huomattavasti. Säätö ohjeet löytyy tarkemmin tämän topikin alkupuolelta.(Tsuku @ Huhti. 25 2011,21:27) kirjoitti
Pyörässä on vakiona todella pehmeät customi asetukset
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Edellä asiaa useimmille keskivertokuluttajille!
Tuossa tuli myös esiin eräs merkillisyys johon törmää
tuon tuostakin ?
Jos pelissä on "täydet säädöt", tosiaan.... käyttäkää niitä !
OK, perusvermeet eivät ehkä ole ihan kisatasoa, mutta
useimmissa "budjettipyörissä" ei käytännössä säädetä
senkään vertaa kun ei ole edes mistä kääntää.
Laadukkaassa ja kalliissa erikoisalustassakin on.... edelleen...
se tilanne, että samat säädöt ei ei toimi "vetohommissa" ja
rauhallisessa taajamacruisailussa huonoilla pinnoilla.
Se vaan on sula mahdottomuus..... vaikka laadukkailla
komponenteilla saadaankin paljon "laajempi toiminta-alue"
yksillä asetuksilla.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Noista jousien säädöistä.
Oletteko huomanneet että paranis jos säätöjä muuttaa noista alkuperäisistä säädöistä,varsinkin korotuspalojen kanssa ?
Ja minkälaisissa säädöissä pidätte?
Eli montako naksausta jäykimmästä ja montako uraa näkyvissä niin etu kuin takapäässä , niin pöllömpikin ymmärtää...
GSX1400-07
Voihan sitä jotain heittää, mutta mutta.... Mutta on avainsana.
Jos pidetään lähtökohtana sitä, että ns. perusasetuksista
kumpaakaan päätä tuskin on tarvetta ainakaan löysätä, mennään seuraavalla periaatteella:
Mitä enemmän esijännitystä, sitä enemmän vaimennuksia
(molempiin suuntiin).
Näistä lähtökohdista ei vakiopalikoilla kovin kummosia
saada sitten enää aikaiseksi. Pientä parannusta kuitenkin.
Se on vaan itse vaivauduttava hakemaan noissa varoissa
"oma paketti" kaikkine muuttujineen kohdalleen.
Lähtökohtaisesti voi tietenkin ajatella, että esim. korotuspalat
takana johtavat siihen, että se "pakkaa" jo ennestään
"löysää" keulaa enemmän.
Kannattaa oikeasti tuolta topiceista kerrata "säätämisen perusasiat". Ei ne mitään ydinfysiikkaa kaikesta moniulotteisuudestaan huolimatta ole.
Suurin ongelma on yleensä silkka laiskuus.
Eli ei vaivauduta yhtään asian eteen.... ei perusteiden suhteen... ei käytännön (johdonmukaisiin) kokeiluihin omien
lähtökohtien puitteissa.
Usein myös muutetaan useita tekijöitä randomisti ja yhtäaikaisesti, jolloin hyvin nopeasti hävitetään pohja kaikelta järjestelmälliseltä ja loogiselta toiminnalta.
PS. Tuolla aiemmin mm. mustahurma ja jytinäpöksy
antoivat ihan oivia vinkkejä.
Eikäkön TÖIHIN SIITÄ ! *
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kuka tykkää mistäkin... Oma mielipide on, että takajouset tappiin (näkyy 5 rengasta), vaimennus 2 ja paluu 3. Noilla asetuksilla on kantavuutta ja perä pysyy tiessä routaheitoissa. Kannattaa kokeilla pienemmillä nopeuksilla taka- ja etupäätä miten pyörä käyttäytyy ääriasetuksilla, siitä on sitten helpompi lähteä säätämään mitä haluaa.(Fantti @ Huhti. 29 2011,10:39) kirjoitti
Ainakin minun kokemuksilla näin pääsääntöisesti perän löysä esijännitys johtaa aliohjaavuuteen ja useimmiten se paljastuu silloin kuin se on jo myöhäistä (tuttu mutka, kovempi vauhti kuin aikaisemmin ja leveäksi menee).
Keulassa myös jouset suht kireälle, vaimennusta kannattaa kokeilla eri asetuksilla, jos tuntuu, että lyö kynsille => löysätä. Paluuvaimennusta kannattaa tiukata perusasetuksista, niin pyörä ei keuli niin helposti.
Ratafoorumilla kannattaa vierailla ja siellä on enemmän asiantuntemusta.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Tällaisen linkin löysin näihin säätöihin : http://www.ride-out.com/discus/messages/4/7806.html
GSX1400-07
Eikös tuossa jos näkyy 5 viivaa niin silloin esijännitys on minimissä eli löysin on silloin jos näkyy 1 viiva niin silloin esijännitys on maksimissa , eikös(Thunderpants @ Huhti. 29 2011,17:42) kirjoitti
![]()
GSX1400-07
Hmm... Kun viivoja paljastuu lisää niin silloin on painettu jousen (taka) yläpäätä kohti alapäätä eli tiukemmalle...muistaakseni.
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
5 viivaa takana, maksimi jousen esijännitys. Edessä taasen toisinpäin, vähemmän viivoja => kovempi jousen esijännitys.(Fantti @ Huhti. 29 2011,18:46) kirjoitti
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Jaa se menee niin päin edessä yksi viiva niin jäykimmällä ja takana viisi viivaa niin jäykimmällä mites tossa omistajan käsikirjassa minun käsityksen mukaan menee tuon takapään esijännitys toisinpäin *, no pitää tutkia kun pääsee tallilla
![]()
http://gsx1400fe.co.uk/gsx1400_manua...s_handbook.pdf
GSX1400-07
Niin näyttää lukevan...(Fantti @ Huhti. 29 2011,19:48) kirjoitti
mutta uskaltaisin kuitenkin sanoa 99.9%:lla varmuudella, että ohjekirjassa on virheellistä tietoa. Voithan todeta sen itse vääntämällä nuppia H:n (hard) suuntaan ja katsoa tuleeko enemmän renkaita esiin.
Itselläni on korjaamokäsikirja, jossa todetaan asia oikein.
SPRING PRE-LOAD ADJUSTMENT
Position “1” provides the softest spring pre-load.
Position “5” provides the stiffest spring pre-load.
STD position: “1.5”
Vilkaisin oman mopon mukana tullutta ohjekirjaa ja sielläkin oli tuo sama virhe mikä on sunkin ohjekirjassa.
Sieltä mistä tuo sun ohjekirja on peräisin (http://gsx1400fe.co.uk), pitäisi olla myös "full gsx1400 manual k2 to final edition" ja mun mielestä huomattavasti parempi opas.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Mikäs sulla on siinä vikana? Iskari on huollettavissa osaavissa käsissä.(x-1400-x @ Touko. 09 2011,22:08) kirjoitti
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
säätönuppi ei pyöri kumpaankaan suuntaan. Luin joku britti juttu madollisesta huollost. Vinkki mistä nää osavat kädet löytää? Porvoon tai sen lähistöllä.
Tuli ostettua -03 gsx ja kaipaisin lisää ääntä. Mistä löytyy hyvällä hinta/laatusuhteella vaimentimet?![]()
eBay, esim Acran kokoränni 275£(Maiks @ Touko. 11 2011,11:58) kirjoitti
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Laskettu etupäätä vajaa 1,5 cm ja totean että vaikutus on melkoinen, ainakin imho.(nuunii @ Huhti. 15 2011,11:18) kirjoitti
Samalla tsekattu ohjauksen laakerit, yllättäen orkkisvaseliinit tallella ja laakerit ilman ruostetta, ruutattu kuitenkin übervaseliinia lisäksi ja kutakuinkin "näppivoimilla" kiristettävissä ollut vajaan neljänneskierroksen löysä häivytetty ja huomattu terävissä epätasaisuuksissa ilmenneen olemattoman pienen lotinan häipyneen. Ja kampehan on ollut käytössä nyt viidettä kesäntapaista.
Päätän raporttini täältä Suomen persreijästä tähän, näkemiin ja kuulemiin.
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Apua kanssa motoristit!
moponi suzuki gsx 1400 05 alkanut oireilla ajo km takana 37tkm ohjaus tuntuu oudolle jarruttaessa lonksuu ja tärittää hivenen jarrutuksen jälkeen ohjaus tuntuu tahmaiselta jäykältä
mistä päättelin sherloc holmsina et kiristä etupäätä noh auttoi hivenen mutta ei poistunut täysin lonksetta saati takkuilua
tiukkasin puoli kiekkaa silti lonksaa ja ohajus todella nihkeä kun olisi ohjaus iskari ja se tiukimmilla.... voisiko se olla että olisi laakereis vikaa kun se lonksannut jo pidempään aina enenemis määrin kiristinkö liikä myöhään .. ent jos joku vaihtanut ni mistä tilata netist en tollona löytänyt ku etu ja takarenkaan laakereit myynnis..
ja niin ei johdu kyl jarrulevyist tärinä ne uudet ajettu joku 1000km .. paljonkohan tuo ohajuksen laakeriremppa maksaa ...jos jollain hajua .... suven kolme parasta ekana *tokana *
kolmatta ei viitsi .. XXX
![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Niinpä..... *(nuunii @ Touko. 20 2011,10:18) kirjoitti
.
Eikä maksanut mitään !
Voiko moinen toimia... ?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuikkaseppa iibeihin hakusanat "steering bearings, gsx1400", siellä ne laakerit on muutamalla kympillä, virallinen suitsamyyjä varmaan toimittaa myös, ehkä tuplahintaan, kysyvä ei tieltä eksy...(gsx1400 @ Touko. 21 2011,16:09) kirjoitti
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Moro.(nuunii @ Huhti. 15 2011,11:18) kirjoitti
Saahan silläkin ton mopon kääntymään vikkelämmin, eihän siinä mut tosiaan tuo maavara tippuu samalla, ja tapit raapii entistäkin enemmän. Mulla on säädettävät tapit nytten, edessä jäykemmät progressiiviset jouset ja takaa korotettu sen 3,5cm - tän jälkeen seuraavana maahan osuva kappale on vasemmalla sivuseisontatuki (joka on saanut rälläkkää ja muotoiltu pikkasen erilaiseks - osuu assuun edelleen) ja oikealla puolella moottorin etupään runkokiinniikkeen etummainen kuusiokolopultti.
Kaikkihan on kiinni siitä miten sitä vehjettä ajaa ja mistä tykkää. Mitä tuo Thunderpants kirjoitti että tuntuu kuin runko eläisi - joo, kyllä se elää ihan oikeestikkin, on aika letku ajaa rajoilla, mut eipä tota siihen oo tehtykkään. Mut sillä se onkin tuplasti hauskempaa ;)
GSX1400: Helsinginssä Mäkelänkadulla on Kumiaitta Oy, sieltä saa laakerit sopuhintaan, jannu on itekkin motoristi... ...kannattaa kysästä...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Äskeiseen viitaten....
Esim. Puigin kaatumatappien kanssa, jos sellaiset sattuu hommaamaan, kannattaa ottaa TOSIIIII rauhallisesti.
Ne lanaa maita jo samaan aikaan kun normi jalkatapit.
Saattaa jossain "hyvässä vedossa" kun vauhtia on riittävästi
käydä äkkiä vanhanaikaisesti.
Kovin usein tulee tuolla nykykuntoisilla teillä aika häijyjä
tilanteita kun vauhti nousee..... ja alusta käy sen myötä
"yllättävän pehmeäksi".
Eihän siinä mitään, jos peli on laitettu kanttauskuntoon....
ja ratahommat on sitten oma lukunsa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
kiitos vastauksistanne.
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Mulla on LSL:n kaatumatatit mopossa kiinni ja kovin nekin näyttää raapineen assua. Sinällään hassu fiilis kun polvi on maassa ja vielä vähän vois vauhtia kirrata mutta pyörä "stoppaa" siihen maksimikulmaan minkä ne tatit antaa periks. Nyttenhän se kulma on pikkasen enemmän kun ne tatit on kuluneet mutta silti. Oikeestaan ihan hyväkin varoke - tietää ettei tän lujempaa enää hirveesti kannata, loppuu ne kallistusvarat ihan oikeesti kohta(BadToThe Bone @ Touko. 26 2011,08:30) kirjoitti
![]()
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Oikeesti juu(MustaSurma @ Touko. 28 2011,00:36) kirjoitti
.... onpi niin, että jos ei millään biljardipöydällä vetele, niin:
Patti tai isomman heiton "vastapenkka"......
niin siinä on enemmän kuin lähdön tunnelmaa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ja nyt vois sitten alottaa kirjotuksen vaikka sanoin "voi pers*"...
...mä oon jo hetken (6kk+) odottanut sitä mun 1700 settiä ruotsin suunnalta, on ollut mäntien kanssa ongelmia saada niitä ja sitten kiertokankia jnejne... ...no nyt oli spostin tullut viesti että sun kittis ois nyt valmis, se 1550 kuutioinen.JUMA*AUTA, mä oon hommannu kaiken maailman sälää sitä 1700 kuutiota varten mitä ei tohon pienempään settiin välttämättä ees tartte (suuttimet, pa-pumppu, muuttuvapaineinen bensansäädin jnejne) ja ne on väsänny mulle väärän kitin, -ttu kun ottaa päähän. Laitoin viestiä takaisin päin että oli liian pieni, saas nähdä mitä ne vastaa. Ne veivit on hieman turhat tollaseen kittiin nekin - ok, kevyemmät mut maksaa aivan tuskassa siihen nähden että vakiotkin riittää.
Ja toiset 6 kuukautta sen seuraavan kitin odotteluun?
Saa*ana...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Tarjoot sitte näköjään Väyryselle bisset tavatessanne......
Maa friiend..... Still Alive..... vaikka futaa täysii päin helvettii.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Asiasta toiseen...millaisissa olosuhteissa teidän pyörästänne lähtee se öljynjäähdyttimen puhallin käyntiin,ihmettelen josko se toimii ollenkaan.Tulin juuri italian kierrokselta enkä huomannut että se olisi pyörinyt edes niissä lämpötiloissa mitä siellä oli...
pertti hernejärvi
Mun mopossa se on ainakin niin hiljainen kapistus ettei sen kuule olevan päällä. Kyllä se toimii kun on tarpeeks kuuma kone mutta toiminnan joutuu tarkastamaan visuaalisesti ;)(bolt on @ Kesä. 09 2011,22:55) kirjoitti
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten