Sivu: 40 / 61:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30383940414250 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1171:stä 1200:een 1802:sta
  1. #1171
    Lainaa (BadToThe Bone @ Kesä. 28 2010,20:12) kirjoitti
    Ilman muuta *, ainakin jos juttu on piirtää parkkikset täyteen donitseja.
    Silloinhan ketteryys on sama kuin akseliväli, olettaen että
    puhtia riittää piirtämiseen.

    Veikkaan kuitenkin että varsin moni hahmottaa "kääntymisen ja ketteryyden" hieman toisella tapaa ja toisissa puitteissa.

    Kyllähän pelimanni vie möhköäkin karmaisevan lujaa mutkatietä näkymättömiin, mutta niillä.... monilla monilla muilla peleillä, joiden sanotaan olevan ketteriä ja kääntyviä....
    on muut pelimannit sitten jo perillä naureskellen tuhonneet munkkikaffet kun se möhkökuski tulee ruukku märkänä huohottaen tontille.

    Nyt ihan oikeesti hei *
    Pois sieltä parkkiruutujen seasta *
    No minä en kyllä tarkoittanut donitsien tekoa (en ole yhtään ainoaa tehnyt) vaan nimen omaan sitä pujoittelua. Enskat on yleisesti ottaen näppäriä käsitellä ja tuo ajoasennoltaan pysty möhkläle on nimen omaan tötteröiden sun muiden esteiden kiertelyyn ja pujoitteluun yllättävän ketterä laite verrattuna moniin katukyykkyihin, ja edelleenkin oma mielipide asiasta. Pitäisköhän sunkin käydä joskus kokeilemassa?

    Mitenkä sä nyt sitten hahmotat sen käätymisen ja ketteryyden?

    Ihan totta ettei tuota kyseistä vekotinta ole tehty radalle ja että ratatouhuun löytyy huomattavasti parempia vekottimia, mutta kyllä sillä pääsee oikeasti aika lujaa myöskin radalla. Tosin, kuten tuossa mainittiin niin sen runko elää huomattavan paljon kun sillä ajaa polvi maassa eikä se ole kovin "vakaa" mutkissa. Edelleekin monella kyykkykuskilla on tekemistä pysyä tuon möhkön vauhdissa.

    Yleisesti ottaen en näe järjellistä syytä rakentaa moottoripyöriä, koska joka tarkoitukseen saa kaupasta täysin toimivan moottoripyörän mutta pyörien rakentaminen on jokatapauksessa omasta mielestäni puolet koko touhusta.

    Lainaa (BadToThe Bone @ Kesä. 28 2010,22:11) kirjoitti
    Eikäkön ajan nyt vaan takaa sitä ohittamatonta asiaa että:

    Ei ole ihan "viksuu" alkaa rakentaa pyörästä, joka toimii kun junan vessa siinä hommassa mihin se on tehty.... niin
    jotain sellaista, joka on käytännössä jo melkein valmiina kaupassa...
    Niin mitä ne sun tarkoittamat "tiukemmat vedot" oikein oli? Ja mitä sä nyt oot rakentamassa sun mopostas, kiinnostaa tietää?

    Lainaa (ilokaasu @ Kesä. 28 2010,21:13) kirjoitti
    GSX:n runkoon pätee ihan samat reseptit kuin vanhoihin (lue vm.79-85). Eli sitä pitäisi vahvistaa sekä hitsata muutamia risti vahvikkeita sinne ja tänne. Old Suzukissa on hyviä ohjeita.
    Linkkiä kiitos? Ja kyssäri siitä USD:sta, käytitkö GSX:n omaa akselia etukolmioihin vaiko TL:n akselia, ja mitä sille joutui tekemään? Mutterilla siitä juteltiin mutta sama pää kesät talvet... ...mullakun lojuisi b-kingin keula tallilla...



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  2. #1172
    Eiköhän ne "tiukemmat vedot" ihan yleissivistyksessäkin
    ole sitä, että mutkatietä sitten oikein "vedetään" eikä kurvailla maitokauppaan.
    Siinä hommassa se mopo sitten punnitaan ja kuten eräs runttaaja toteaa: "kun ominaisuudet loppuu, ajotaito alkaa".
    Möhkön kanssa nyt vaan on niin, että sen kanssa siirrytään monista eri syistä kohtalaisen varhain sille "ajotaidon puolelle".
    Oli kuski sitten minkä tasoinen tahansa, löytyy hetimiten rekallinen pelejä, joilla sama kuski katoaa jäljettömiin
    möhkön tahtiin verrattuna. Sori nyt vaan jos sattuu.

    34:n kauden verran on perspektiiviä erilaisiin isompiin mopoihin.
    Moni on ajanut pitempään... paljon enemmän.... ja helvetin paljon kovempaa, mutta silti ei kukaan "myy mulle" möhköä balleriinana... tai saa vakuuttuneeksi että olis järjen häivääkään alkaa siitä sellaista värkkäämään.
    Kriteerit lienevät jo aiemmin tulleet esiin.

    Toiseksi, on tossa tallissa köllötellyt kolme vuotta just sen verran "kohtuupuitteissa" näprätty K7 ja sitä hiljakseen
    ulkoilutettu..... ennen useina aiempina kesinä muiden muassa tehtyjä jonkun tonnin "koeajoja".
    Ihan kiva peli.

    Jokainen saa olla asioista ihan omaa mieltään ja jos kaikki on samaa mieltä joka asiasta.... mitä keskustelua silloin mistään syntyisi *.

    Turha fanaattisuus taas on hankala asia.... missä tahansa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #1173
    Lainaa (BadToThe Bone @ Kesä. 29 2010,15:44) kirjoitti
    Eiköhän ne "tiukemmat vedot" ihan yleissivistyksessäkin
    ole sitä, että mutkatietä sitten oikein "vedetään" eikä kurvailla maitokauppaan...
    ...Oli kuski sitten minkä tasoinen tahansa, löytyy hetimiten rekallinen pelejä, joilla sama kuski katoaa jäljettömiin
    möhkön tahtiin verrattuna. Sori nyt vaan jos sattuu.
    ....
    Tjaa, no sitten ne tiukemmat vedot saa jättää joillekkin ihan muille jos ne liikenteessä tapahtuu. Positiivista on kyllä että tällä kertaa sun viestistäs saa jopa kerralla jotain tolkkua mutta mitenkäs toi lukemisen ymmärtäminen
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 29 2010,00:53) kirjoitti
    Ihan totta ettei tuota kyseistä vekotinta ole tehty radalle ja että ratatouhuun löytyy huomattavasti parempia vekottimia, mutta kyllä sillä pääsee oikeasti aika lujaa myöskin radalla.
    Joo, ei mua satu, mä oon kyllä hyvin tietoinen että töi möhkäle on möhkäle, sempä takia juuri sitä on niin hauska ohjastaa radalla, kerrankin on alla vekotin josta oikeasti tuntuu tulevan rajat vastaan ennen kuskia


    Jos sun mielestä ei ole mitään järkeä laittaa tota kyseistä kulkinetta ja arvostelet tässä topikissa niitä jotka sitä tekee, niin miksi ihmeessä edes kommentoit jollei kerran ole muuta annettavaa aiheeseen?

    ...tää keskustelu on kyllä täysin aiheeseen liittymätön ja turha...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  4. #1174
    USD keulaa varten tuli TL:n omat kolmiot joihin vaihdettiin GSX:n emäputki. Prätkäpaja hoiti tämän osuuden, suosittelen. Työnä ei vaikea. HUOM! asennuksen tein kyllä ihan itse. Sen verran pervessioduin, että uutta pyörää etsiessä sen tuli olla vaikea hallita. Ja näistä tonnisista voiton vei ZX-R 10. Muut tuntuivat tusina pyöriltä. Ja mitä rakentamiseen tulee: ne rakentaa jotkka osaa ja loput ajaa tusina pyörillä *



  5. #1175
    Jees... ...noh se avautuu kunhan saan sen keulan käsiini ja möhköstä vanhan keulan irti että mikä on mahollisuus soveltaa ja mitä osaa Meinaan itse keulaa en oo vielä nähny, mutta siellä se kuitenkin lojuu (kuulemma)

    Tarttee sitä ruveta ihmettelemään kunhan saa muut projektit jaloista pyörimästä ja pääsee takaisin suomeen.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  6. #1176
    Moro,

    Kellään nurkissa vasemmanpuoleista kaatumarautaa? Mielellään mustana, mutta muutkin värit käy. Mulla on se malli, joka on kiinni vain kahdesta kohtaa. En tiedä mikä on valmistaja, mutta ilmeisesti fehlingissä on ainakin kolmas kiinnityspiste jollain klemmarilla runkoon.
    Olipa kerrankin hyötyä noista, kun velipoika täräytti liikenteenjakajaan... Nyt meni vaan tuo rauta ihan littuun ja etu+takajalkatapit+takatapin kiinnike+sivulaukkuteline... Onneksi kuski sai vain henkisiä kolhuja.


    -Jarno
  7. #1177
    Jahas herrat.
    Kertokaas nyt mitä "keskustelua" sellainen ultimaattinen konsensus on, missä yksi sanoo jotain..... ja kaikki muut yhes koos.... nii onkii... just nii.... jipi-jipi.
    Ei se nyt ihan sukurutsan tunnusmerkkejä täytä, mutta aika lähelle jo mennään *.

    Herra on ihan mitä ikinä omaa mieltä onkaan... ja joku muu jotain muuta mieltä.... ja jollain tolkullisin perustein.

    Kysyn nyt vielä uudestaan.... onko täällä tarkoitus se, että kun yksi heittää jotain.... kaikki muut mykistyy kunnioituksesta, vetää aavemariiat ja hoosiannat.... ylistetty olkoon hän *.
    Ei kai tää mikään Spede-Show ole *.
    ..... jos muistuu mieleen ne "nii onkii- osiot" *.

    Ei mua henkilökohtaisesti haittaa toisten tekemiset, rationaalisesti tarkastellen täysin älyttömätkään.
    Älyttömimmät jutut ne usein parhaimpia ovatkin *.

    Tossa taaksepäin selatessa..... lähdettiin liikkeelle
    "ketterästä möhköstä"..... ja päädyttiin
    isoon raskaaseen lötköön, johon ruuvataan tonneilla kaikenlaista tavaraa..... ja idea on vetää simona vehkeellä, joka sitten menee kun känninen virtahepo *.

    Vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta *.

    Ihan oikeesti!
    Tuolle "valitsemallesi ladulle" ei vaan ole paljon eväitä antaa,
    että siinä mielessä... kyllä... turhaa horinaa *.

    Itsekin on tullu rakenneltua "täysin käsittämättömiä" keksintöjä vuosien varrella, mutta se varsinainen homma on ollut eri puitteissa kehitellä laitteita joilla kello pannaan kontalleen ja tuodaan pokaalit kotiin... eikä siinä ihan huonosti ole vuosien varrella onnistuttu. Tuolla tiellä mennään sitten jo täysin toiseen maailmaan ja yhteyksiin.

    Hei, möhkö ihan kiva peli fanitettavaksi... hulluuten saakka *.
    Se on juuri näin... ne rakentaa jotka osaa *.
    ...ja mitä osaa * oli siinä järkee tai ei.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #1178
    Pahalle luulle voi vain sanoa, että onneksi ei ole rikollista kirjoittaa humalassa.
  9. #1179
    tietääkö kukaan minkä muun pelin , takaratas kävisi orkkiksen :cruisingtilalle?laitoin korotuspalat niin melkein laahaa laahaimeen. muutenkin ketjut ja rattaat vaihtokunnossa..
  10. #1180
    Lainaa (soi6 @ Heinä. 11 2010,20:43) kirjoitti
    tietääkö kukaan minkä muun pelin , takaratas kävisi orkkiksen *:cruisingtilalle?laitoin korotuspalat niin melkein laahaa laahaimeen. muutenkin ketjut ja rattaat vaihtokunnossa..
    Renthalilta löytyy 40 hampaasta aina 46 hampaaseen asti.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  11. #1181
    Moro.

    Sattuisiko kellään olemaan kuvia GSX:n takalokarista?
    Tarkoitan siis alkuperäistä,mistä tehty sirompi versio.
    Ja siihenhän saa sitten jonkunlaisen kilpitelineenkin laitettua.
    Ei millään viitsisi ostaa kallista muovinpalaa alkuperäisen tilalle.

    Kiitos.

    mikkoa.leinonen@kolumbus.fi
    V-Strom 1000
  12. #1182
    Oon uus GSX hemmo, ja voip olla tyhmä kymysys, mut pitäis saada vakiopöntön paikalle vaikka slipari, niin mistä tietää käykö esim. käytetyt sliparit juuri GSX:ään, vai onko paree mennä kauppaan ja ostaa uus.

    Niin, ja kaikenlaista tähän malliin liittyvää lisävarustetta ostetaan, kiinnostusta ainaki löytyy
  13. #1183
    Lainaa (mal @ Heinä. 12 2010,22:14) kirjoitti
    Sattuisiko kellään olemaan kuvia GSX:n takalokarista?
    Tarkoitan siis alkuperäistä,mistä tehty sirompi versio.

    Just nyt ei pääse kuvailemaan, mopo kun sattuu olemaan omistajastaan n. 4500km:n päässä. Mut kun seurailee sen alkuperäisen lokarin reunoja mattoveitsellä niin siitä saa ihan improvisoimalla nätin näköisen (kokemusta on ja se muovi on pehmeetä.) Jonkin sortin kilpitelineen joudut kyllä siihen tekemään.

    Lainaa (mttm @ Heinä. 12 2010,23:04) kirjoitti
    ...pitäis saada vakiopöntön paikalle vaikka slipari, niin mistä tietää käykö esim. käytetyt sliparit juuri GSX:ään, vai onko paree mennä kauppaan ja ostaa uus.

    Kyllä siihen varmaan jokin muukin osuu, ja laittamalla (hitsaa, leikkaa, liimaa) siihen askartelee mitä vaan (kuulemma) Mut varmaan pääset helpommalla jos vaan käyt kaupasta ostamassa sopivan ;)





    Ja sit mun oma kyssäri:


    Mistä mä löydän Yoshimuran Stage 1 nokat tai vastaavat?
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  14. #1184
    Minä voisin myydä sinulle r-koneistuksen tekemät nokat.

    -Jarno
  15. #1185
    Lainaa (ikiteekkari75 @ Syys. 02 2010,21:29) kirjoitti
    Minä voisin myydä sinulle r-koneistuksen tekemät nokat.

    -Jarno
    Terve.

    Mä taisin jo löytää nokat itselleni, mutta kiitoksia kuitenkin
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  16. #1186
    Olisiko kellään kuvaa tai hyvää selittelyä mitä muutoksia tarvitsee tehdä ST-1 nokkia sovittaessa? Viralliset sivut mainitsevat, että tulopuolen nokan pitimeen pitäisi tehdä muutoksia.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  17. #1187
    Lainaa (ikiteekkari75 @ Syys. 02 2010,21:29) kirjoitti
    Minä voisin myydä sinulle r-koneistuksen tekemät nokat.

    -Jarno
    Mitäs noista nokista haluisin hintaa.. pistä viestiä.
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  18. #1188
    ...ärkeles...


    Nyt on paha vaiva taas, muistaakos kukaan missä oli myytävänä bigbore kittiä gsx:ään? Se 1600cc ja risat?

    Ruotsin maalta löytyy motospeedistä 1550 sarjaa, mutta eihän se riitä vielä



    Nii, linkki tai yhteystiedot puljuun joka tuollaista sarjaa myy olis kiva ;)
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  19. #1189
    Ei taida kukaan tehdä noin isoa settiä valmiina koska se vaatii vähän muutakin kuin
    isompaa mäntää ja pelkkien sylintereiden porausta.. *
    Eikös 1550cc voisi riittää jos saisi samalla nostettua puristuksia ja pistät tylymmät nokat kiinni, kaivat sieltä audin kontista ne ja hopihopi virittelemään *
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  20. #1190
    Motospeedi on tehnyt jollekin ruottalaishepulle 91mm männilläkin moottorin. Olivat pakittaneet sitten takaisn 89mm:iin... Jollakulla raha painaa takataskussa?
    Tuosta 91:millisestä oli tullut 200 konia takarattaalle.

    -Jarno
  21. #1191
    Lainaa (sähköputkimies @ Syys. 19 2010,12:43) kirjoitti
    Ei taida kukaan tehdä noin isoa settiä valmiina koska se vaatii vähän muutakin kuin
    isompaa mäntää ja pelkkien sylintereiden porausta.. *
    Eikös 1550cc voisi riittää jos saisi samalla nostettua puristuksia ja pistät tylymmät nokat kiinni, kaivat sieltä audin kontista ne ja hopihopi virittelemään *
    Joo, niin se kuulemma vaatii, ei kestä nuo vakio veivit enempää...


    ...mut onneks ratkaisu oli helppo, Carillo tekee kiertokankia ja sellaiset lähti juuri tilaukseen Ihan ei irtoa 1700 kuutiota 89mm männillä mut eiköhän se 1691 kuutiotakin ole näin alkuun ihan jees?

    Muutama hetki menee koneistuksessa, ja sen jälkeen tosiaan tuo kansi täytyy avartaa ja tuupata NE nokat sinne kiinni, niin toivottavasti keväällä olisi taas ajossa tuo mopotin - ei sitten tarttis ihan heti vaihtaa ainakaan isompaan ;)


    ...1700... ...huh huh... *
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  22. #1192
    Lainaa (MustaSurma @ Syys. 23 2010,17:17) kirjoitti
    ...1700... ...huh huh... *
    Tuo kyllä kuulostaa kiehtovalta!
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  23. #1193
    Lainaa (sähköputkimies @ Syys. 24 2010,17:27) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Syys. 23 2010,17:17) kirjoitti
    ...1700... ...huh huh... *
    Tuo kyllä kuulostaa kiehtovalta!
    Ja näin on sylinterit matkalla koneistettavaksi hieman isompaan kokoon, mahtavaa!

    Seuraavaksi täytyy vissiin halkoa lohko (no oho) että saan vaihteiston undercutattua ja veivit vaihdettua stydimpiin kunhan ne sieltä ensin saapuvat. Toimitusaika oli kuulemma 6-8 viikkoa että siltä pohjalta...

    Sitten se kansikin täytyy viedä "jollekkin" koneistettavaksi, oiskos ketään halukkaita?

    Mitähän lukemia tuollaisesta moottorista uskaltais odottaa? Jotenkin tuntuu siltä että ruiskurungot saattaa alkaa ahdistamaan?

    Ideoita/vinkkejä/ratkaisuita mikäli (kun) näin käy?



    ...-ttu, ja mun kun ei pitänyt tälle tehdä yhtään mitään isompaa tänä talvena, taitaa jäädä se toinen projekti nyt projektiasteelle...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  24. #1194
    Hienoa, homma edistyy!

    Jotku aussit tai britit oli kairannu vakiorunkoja sen muutaman millin isommaksi ja tehnyt uudet läpät.
    Bujahasan tai gigsuttimien läppärungoissa on eri jako ja jotain, ei siis oikotietä onneen sielläkään suunnalla.




    En tiedä mitä odottaa, mutta antaisiko tämä osviittaa, tässä 1550 käyrää:

    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  25. #1195
    ...hmm, 167... ...vaikuttaa ihan lupaavalta

    Tuota, bussissa on vissiin vaijerin kiinnitys siellä toisessa päässä ryhmää mutta onko se aivan mahdotonta purkaa läppäryhmää ja kasata oikeilla välikappaleilla uudestaan oikeille mitoille?

    Täytyisi päästä käpistelemään tuollaista ensin ja toteamaan vasta sitten että se on mahdotonta

    Niin, muutaman millin voisi kairatakkin, mutta olisiko tuo sitten tarpeeksi?


    ...täytyyhän siihen nyt jostain löytyä suoraan käyvät isommat läppärungot... ....tai imukurkut lähinnä...


    Eikös jotkut ole tehneet noita imusarjoja ihan hiilikuidustakin itse?
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  26. #1196
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^On kyllä sellaiset merkit ilmassa, että projekti karkaa kohta totaalisesti lapasesta. Seuraavaksi huomaat katselevasi kovasti kiinnostuneena "sopivan pientä" rusettia putkeen.
    Superbike #7
  27. #1197
    Lainaa (Nitrous @ Syys. 27 2010,18:43) kirjoitti
    ^On kyllä sellaiset merkit ilmassa, että projekti karkaa kohta totaalisesti lapasesta. * Seuraavaksi huomaat katselevasi kovasti kiinnostuneena "sopivan pientä" rusettia putkeen. *
    ...tais lähtee jo pahemman kerran....


    Tossa aloin tuumailemaan että jos 150cc pienemmällä irtoaa 167 niin siinä alkaa orkkis suuttimet olla aika tiukilla -> tarttee vissiin tilailla jostain suuttimia siis...

    ...suuttimet kun alkaa oleen kohdallaan niin seuraavaksi loppuu bensanpaine eli bensapumppu ja paineensäädin vaihtoon...

    ...ja sitten alkaa ahdistaa ne läppärungot...

    ...jaa mitäs sitten, kytkin alkaa antamaan periksi...?

    Joo, ja sitten saattaa muuten lohkot tarvita jotain modausta, täytyy nyt ensin saada se ryhmä takaisin koneistuksesta että näkee mitä ehkä mahdollisesti täytyy tehdä...


    ...huh huh...

    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  28. #1198
    Tämmöinen kuva oli koneella nimellä "inlet manifold size":

    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  29. #1199
    Tuo ei taida olla GSX 1400:sta. keskimmäisten runkojen väli on mielestäni isompi.
    Tuolla yllä olevassa kuvassa se 167hp on mitattu 37mm:ksi kairatulla läppärungolla.
    -Jarno
  30.  
  31. #1200
    Niin ja vielä sellaista, että tuo motospeedin käyrä tarttee ne kunnolliset nokka-akselit. Heidän sivuilta löytyy ne Webcamim profiilit.
    -Jarno
Sivu: 40 / 61:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30383940414250 ... ViimeinenViimeinen