Iltaa! Ostin K2 gsx 1400 ja olisi semmoinen ongelma, että onko kellään ruvennut kakkonen pomppimaan pois päältä, eli onko kuinka iso rojekti korjata?
Rattan ja vaihteensiirtäjän vaihto.(jummi @ Kesä. 10 2010,20:57) kirjoitti
Tyyppivika...
Ei kai ihan pieni homma, jos ei osaa.
Edit: www.gsx1400.org löytyy paljon aiheesta. Kannattaa muutenkin rekisteröityä>paljon hyödyllistä tietoa...
Honda Valkyrie SuperCharged
Joo moottorihan siinä täytyy halkaista, yläkertaa tosin ei onneksi tartte purkaa. Ne kärsineet rattaat on vielä ihan käyttökelpoiset kun niihin teettää viisteet kytkentäpintoihin. Itsellä oli Busassa samaa ongelmaa kahtena peräkkäisenä kesänä (2007 ja 2008) kunnes teetin noihin kakkosta kytkevien rattaisiin viisteet. Nehän on kakkosen osalta vakiona GSX1400 laatikossakin todnäk suorat ja tosiaan huolimattomasti vaihtaessa on tuurissaan sylkäiseekö se vaihteen pois vai jääkö se päälle. Tuossa sylkäisytapauksessa siirtäjähaarukka ottaa kipeää ja tarpeeksi kun se kipeää ottaa niin vaihde ei enää pysy päällä vaan hyppii väännättäessä.(imohtep @ Kesä. 10 2010,21:11) kirjoitti
Pari selventävää kuvaa (Busan tapauksessa "vaihtoon" menee kakkosen ja kutosen rattaat):
http://www.hiekkalaatikko.org/galler.../05012008132_G
http://www.hiekkalaatikko.org/galler.../05012008134_G
http://www.hiekkalaatikko.org/galler.../05012008135_G
Kolmannessa kuvassa näkyy alimpana oikealla kipeää ottanut haarukka...
Tosiaan unohdin, että ne viisteet kai kannattaa tehdä uuteenkin rattaaseen, eli ei ole kakkosessa ainakaan viisteitä...(jarim @ Kesä. 11 2010,11:01) kirjoitti
Kumma muuten, että tuntuu menevän tosiaan pari kertaa peräkkäin (kaverilla meni myös) ja sitten rauhottuu...
Osathan ei ihan päätä huimaavia maksa, mutta työstä tietty joutuu maksamaan, jos ei ole omia kädentaitoja.
Edit: edellisestä ei korkannut, mutta saa nähdä, kuinka käy tämän uudemman -06 mallin kanssa.
Honda Valkyrie SuperCharged
Missä teetätit viisteet ja mitä kustansi? Mulla olis kulahtaneet rattaat viime talven laatikkorempan jäljiltä ja voisi varalle teetättää noista vanhoista vararattaat.(jarim @ Kesä. 11 2010,11:01) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Joo kiitoksia. Ite joo meinasin tehä, siksi vaan aattelin kysyä koska yammussa ainakin oli sylinteri ryhmän alla vielä pultit että sai koneen halkastua, helpottaa paljon ku ei tarvii pyttyjä nostaa pois.
Äkkiseltään ku lueskelin tätä ketjua, ni rupes tuntumaan että ois Suurin vanha pyörä, koska aikalailla samat muutokset. en tiiä sit
Ratasparin viisteet saa teetettyä ainakin Hirvasoja Motorsports / Pasi Hirvasoja kautta. Nimimerkillä Kujo tällä foorumilla.(TeroT @ Kesä. 11 2010,12:06) kirjoitti
Kiitos!(jarim @ Kesä. 11 2010,12:50) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Tossa olis kuva tosta "uuvesta" käkättimestä
Ja Tuolta lisää gsx
Hienopa se.(jummi @ Kesä. 12 2010,13:49) kirjoitti
Onko mitä modauksia moottoripuolelle tehty?
Honda Valkyrie SuperCharged
Ainakin akran putki,tre,syttypyörä,pc ja kn filtteri. ite koneen puolelta en oo ihan varma.![]()
Ei kun penkkiin...(jummi @ Kesä. 12 2010,16:18) kirjoitti
Honda Valkyrie SuperCharged
vakikamojahan tos näkyy olevan mitä nyt ihmiset yleensä laittele tohon mopottimeen eli ei se penkis käynti paljoa avarra saman tasoisia käppyröitä luettavis jo muiden penkeistä ja pcllä saa sopat kuosiin..
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Mikä tarkoitus Jummin pyörässä on tuolla öljykorkkiin menevällä letkulla? Automaattirasvanvaihtoko? ;)
-Jarno
Lähinnä tarkoitin, onko PC yleensä säädetty penkissä...(gsx1400 @ Kesä. 14 2010,16:33) kirjoitti
Kuitenkin aika hyvät erot säädetyllä ja ei säädetyllä.
Honda Valkyrie SuperCharged
No perskeles. Palat pitäis hommata.
Mua kiinnostaa enemmän paljonko pala siirtää "silmäväliä"
ja säilyykö vaimentimen kulma samana.
Kaiken näköisiä "innovaatioita" nimittäin on liikkeellä.
Sitten ei jää mitään tulkinnanvaraa mittaustavoista.
Tuo ei sitten ole mitään saivartelua. Noiden erilaisten
linkkujen ja geometrian kanssa millinkin muutos on jo merkittävä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kannattaa samalla laittaa eteen jämäkämmät vieterit.(BadToThe Bone @ Kesä. 18 2010,12:26) kirjoitti
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Mulla sen 4cm. korotus ja jäykemmät vieterit edessä.(Thunderpants @ Kesä. 18 2010,20:07) kirjoitti
Eroa on ketteryydessä ja muutenkin...
Honda Valkyrie SuperCharged
Taaksekin laitatin jykevämmät vieterit alkuperäisiin iskareihin, ei hyppyytä heitoissa ja on paljon tukevampi repsikan kanssa. Tuli aika paljon halvemmaksi kuin Öhlinsit.(imohtep @ Kesä. 18 2010,20:58) kirjoitti
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Onhan se kieltämättä hieman "kimurantti" tuo balanssikysymys.
Siitähän itse asiassa onkin kysymys.
Tässä pelissä on kaikki ainekset päätyä "ikiliikkujan keksijäksi".
Ai kui *.
No... on vähän pitkä, painava ja kankea luonnoltaan...
Etupää, erityisesti, kaupankuntoisena ei varsinaisesti kirvoita
onnen ja ilon kyyneleitä..... ja kääntymäänkin tuo pitäisi mokoma lohmu vielä saada *.
Ei muuten ole oikeasti.... jos tekemiään muutoksia koittaa tarkastella ihan objektiivisesti... mikään helppo rasti.
Jos tuon kiteyttää, järkevänä maalina taitaa olla kääntyvyyden
joltisenlainen parannus ja balanssi päiden kesken.
Mitään notkeaa kepinkiertäjää tuosta ei saa itse Copperfieldkään. *.
Tuolla ikiliikkujaan viitatessani tarkoitin sitä, että usein ajaudutaan tälle kuuluisalle tielle.... kun pyrstö irtoaa, nokka tarttuu..... ja sitä rataa.
Tässä mohkön kanssa pitäisi ongelmat jakaa alkuunsa
ihan erilleen toisistaan, vaikka kaikki vaikuttaakin kaikkeen omalla tavallaan. Eli jousitus ja (perus)geometria..... johon
on oikeastaan otettava mukaan rengastuskin.
Ei helvata.... tälle tielle lähtiessä on helposti riskinä se, että
keskustelu ajautuu sille tielle, jolla tylyttäjä ja petrik olivat
aikanaan hieman muun aiheen tiimoilta.
Toisaalta..... näin se menee *.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuosta kohtaa olen kyllä täysin erimieltä, tuota möhkälettä pystyy pyörittämään yllättävänkin pienellä alueella, esimerkiksi käsittelykokeen pujottelut sun muut ovat aivan naurettavan helppoja. Tokihan se painaa mutta on harvinaisen notkea - ainakin minun mielestä.(BadToThe Bone @ Kesä. 19 2010,12:09) kirjoitti
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Juuvain. Tavoitteistahan tuo hieman riippuu *.
Itsellä oli mielessä "hieman" tiukemmat vedot.
Muistuuko mieleen vanha mainos, jossa kaveri puhaltaa savikukkojen persuksiin vuorotellen....
Hattula... Nastola... * Hattula.... Nastola....
Huomaatko eron ?
Tuskin, mutta mopoissa kyllä tahtoo ihan jo lähtökohtaisesti
olla "hieman" suurempia eroja.... kääntyvyydessäkin *.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
...noita sun viestejäs on kyllä hippasen vaikee avata että mitä sä niillä oikein haet...(BadToThe Bone @ Kesä. 21 2010,18:49) kirjoitti
No jokatapauksessa, mitäs nää sun tiukemmant vedot oikein on? Ja mihin sä nyt sitten vertaat tota möhkälettä?
Mä tarkoitan että ton ylipainavan malmikasan saa pyörimään niin pienessä tilassa ympyrää että siinä on kyykylle kun kyykyllekkin tekemistä. Joten mun käsityksen mukaan se on ketterä.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Ilman muuta *, ainakin jos juttu on piirtää parkkikset täyteen donitseja.
Silloinhan ketteryys on sama kuin akseliväli, olettaen että
puhtia riittää piirtämiseen.
Veikkaan kuitenkin että varsin moni hahmottaa "kääntymisen ja ketteryyden" hieman toisella tapaa ja toisissa puitteissa.
Kyllähän pelimanni vie möhköäkin karmaisevan lujaa mutkatietä näkymättömiin, mutta niillä.... monilla monilla muilla peleillä, joiden sanotaan olevan ketteriä ja kääntyviä....
on muut pelimannit sitten jo perillä naureskellen tuhonneet munkkikaffet kun se möhkökuski tulee ruukku märkänä huohottaen tontille.
Nyt ihan oikeesti hei *
Pois sieltä parkkiruutujen seasta *![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
No ei se mun GSX johon asensin TL:n usd keulan ja 3 cm korotuksen taakse mikään maailman huonoin ollut ajaa. Mutta tähän uudemman malliseen GSX:n runkoon pätee ihan samat reseptit kuin vanhoihin (lue vm.79-85). Eli sitä pitäisi vahvistaa sekä hitsata muutamia risti vahvikkeita sinne ja tänne. Old Suzukissa on hyviä ohjeita. Tämän pyörän runkoa ei ole suunniteltu kovinkaan hyvin ja vailla tarkoitus perää. Sen vain tuntee kun vehje taipuu alla, toisin kuin esin boxatut alurungot.
Eikäkön ajan nyt vaan takaa sitä ohittamatonta asiaa että:
Ei ole ihan "viksuu" alkaa rakentaa pyörästä, joka toimii kun junan vessa siinä hommassa mihin se on tehty.... niin
jotain sellaista, joka on käytännössä jo melkein valmiina kaupassa.... ja josta päästään suhteessa naurettavan pienillä satsauksilla ihan toisiin ulottuvuuksiin niin ajettavuuden kuin tehojenkin suhteen (vaparina).
Jos "hyvästä pelistä" ei jää orkkista paljon muuta kun tankki ja ehkä vanteet.... niin HALOO!
Ostaisko sitte vaan ne ja padan alakerran...
Tosin... *kuka sanoo että asiassa pitäis kauheesti järkee olla?
Mutta että siasta pantteria tekemään.....
No... vapaa maa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY