Liityin GSX omistajien joukkoon eilen. Hankitussa laitoksessa on vakiopöntöt tyhjennetty ja äänet sitä kautta liiankin miehekkäät.
Ei kellään olisi jäänyt ylimääräiseksi alkuperäisiä tuplavaimentimia tai e-hyväksyttyjä slipareita? Laitoin ilmon tuonne ostetaan palstallekin, mutta ajattelin kysäistä täältäkin.
Polkupyöräillen jo vuodesta 2011...
ex GSX 1400 K2
ex GSX-R 1000 K3
ex FZR 1000 Exup -91
ex FZ 750 -94
Osaako joku kertoa, kuinka Saksan mallin 98PS tehoisesta saadaan pois kuristus, jolloin tulisi 109PS?
Saksaksi kutsuvat tuota "Gasanschlag", eli jotenkin taitaa liittyä bensan syötön rajoitukseen...
![]()
Honda Valkyrie SuperCharged
Uppia...(imohtep @ Huhti. 25 2010,13:22) kirjoitti
Honda Valkyrie SuperCharged
Itselläkin tuo 98 ps versio pyörästä.Eli kiinnostuksella odotan, jos jollain löytyy tuohon vastausta...
"Saattaa" olla tämä kikkula rajoittamassa kaasun asentoa:(BantexE @ Huhti. 25 2010,21:57) kirjoitti
http://images.google.fi/imgres?....rl=http
Honda Valkyrie SuperCharged
Tuolta lisää tietoa:
http://www.gsx1400.org/gsx1400....y369981
Topicin loppupuolelta löytyy aiheesta
Edit: Tekstiä
Honda Valkyrie SuperCharged
Nyt on pakko kysyy ammattilaisilta pari kysymystä pyörästä, kun oon tällästä hankkimassa:
- GSX1400 tuontantohan on lopetettu (päästönormien tms. takia), niin piileekö tässä joku ongelma tulevaisuutta silmälläpitäen? tulevaisuudessahan mp:t pitää katsastaa jne.
- syökö tuo löpöä sit ihan saatanasti, esim. verrattuna vaikka KTM Super Dukeen, siitähän sanotaan et se vasta on janonen
- tanko on aika moneen pyörään vaihdettu, näkee paljo esim. sinisiä tankoja, mikä tässä on se juttu? Miks se vaihdetaan, onko originelli jotenki paska?
Tässä ny alkuun muutama....
En usko tulevan ongelmia. Onhan liikenteessä vielä paljon esim. autoja joissa ei ole katalysaattoria jne...kirjoitti
Olen ajanut kyseisellä mallilla n. 80 tkm ja kulutuslukemat ovat pysytelleet aika maltillisina, reilusta viidestä litrasta reiluun kahdeksaan. Ennätys taitaa olla rauraperseajo jossa 1690 kilometrin matkalla kulutus oli 5,2 litraa satasella. Tuo 5,2 on tarkka lukema, laskettu tankkauskuiteista. Matkamittarin virhettä siinä ei ole huomioitu, vaikutus lienee vain muutamia prosentteja...kirjoitti
Toki sitten Saksan baanoilla kovaa ajettaessa soppakin maistuu ihan eri tahtiin. *
Itselläni on alkuperäinen tanko enkä ole katsonut vaihtotarvetta olevan. Toki sellainen sininen tanko lisäisi näyttävyyttä sinivalkoiseen pyörään.kirjoitti
Suzuki GSX 1400, Kawasaki GTR 1400
Juu ei päästönormeja takautuvasti jo rekisteröidyille kiristetä, ne on rekisteröity silloin voimassa olleilla säännöksillä ja niiden täyttäminen riittää.
GSX:n vakiotanko on todella elastinen, lörö suorastaan, toisaalta sen ohjaukseen tarvittavat voimat ovat sen verran pieniä että ei siitä suurempaa haittaa yleensä ole, lähinnä kai noita tankoja ulkonäkösyistä vaihdetaan, tosin voi sillä myös korjata ajoasentoa haluamaansa suuntaan.
Mopona gsx1400 k5 jossa putkistona Akrapovic Super Sport Line täys putkisto
Onko kenelläkään tiedossa paljonko tuossa on ääntä, onko kukaan mittauttanut kyseistä hormia..
Ajattelin vain kun kuulemma sinivuokot alkaa ihasteleen hyväksyntä merkintöjä entistä enemmän kesällä ja tuossa ei niit näy olevan..
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Mulla kanssa kulutus vaihtelee suunnilleen samoissa rajoissa kun auvinenan kertomana (matka-ajossa vähän reilu 5 l/100 km). Kahvakädellä tietty suurin merkitys kulutukseen, mut oon ollu huomaavinani, että myös esim. kylmä ulkoilma vaikuttais lisäävän kulutusta jonkin verran (ECU ilmeisesti rikastaa seosta aika reilustikin?).
Tuohon tangon vaihtoon varmaan yleisimpinä syinä lienevät juurikin ulkonäölliset seikat ja ehkä toi etenkin taajamissa "räppäillessä" sais olla vähän leveämpi & tukevampi, mut sit taas matkavauhdeissa alkaa ainakin pitkällä kuskilla tuulipinta kasvamaan, jos tanko on kovin leveä
gsx1400: onko toi sun Super Sport Line tämä "normaali" Akran 4-2-1 rosteriputkisto, vai joku muu malli? Minkälainen vaimennin siinä on (saako db-killerin?) ja eiks vaimentimen takapäädyn niittauspantaan ole stanssattu e-merkintää? Mulla on itsellä kokoputken jatkeena hiilikuituinen hexagonal-vaimennin ja mun mielestä äänet ei ilman killeriäkään olleet normiajossa sillä tasolla, että ne jotenkin erityisesti kiinnittäisivät huomiota. En oo tosin koskaan db-mittausta tehnyt ja tällä hetkellä on toi killerikin paikallaan, kun muuten kehittää matka-ajossa sellasen ikävän resonanssin just 3000 rpm paikkeilla
<p>GSX 1400 -03</p>
Eipä löydy Akran "perushormistosta" leimoja... ei *.
Kortti pois, kilvet irti, putkaa, pamppua, linnaa, sakkoa *.
Näin se menee *.
Käytännössähän tilanne on kuitenkin se, että soundi ei ole
ollenkaan paha. Desibelit varmaan ovat karvan yli sallitun,
mutta mutta....
Muistanpa tuolta kultaiselta 70- luvulta yhden leimareissun
laitetun Letukan kanssa.
Suikkapää polki ja polki Hakuninmaan hallissa vehjettä
(onneksi oli rajoittaja ettei nostajat poikineet)
kunnes totesi.... jos nyt kuitenkin katotaan noi äänet, voi olla siinä rajoilla.
Joo... taisi olla 112/114 *.
Luulivat, että vehkeet reistas.... vetivät lenkin uudestaan...
ja sama juttu *.
Oli se siinä, putkisto vaan oli tuunattu siten, että
meteli oli matalasävyistä jylinää joka ei ottanut korvaan....
mutta kertoi kuulijalle että "Daddy is Home" *.
Että näin... totesi suikkapää: En olis ikinä uskonut tuollaisia
lukemia.... ajattelin että voi olla siinä rajoilla.... että katotaan nyt kuitenkin. (ja silloinhan poljettiin sisällä hallissa)
Aika kaukaa hain tämän... *.
Nimittäin, että 1400:ssa tuo avoin Akra toimii hieman samoin.
Iso pata, kepeissä heittoa vähemmän kuin 80- luvun
HD:n etufillarin akselissa *, vintillä ei pahemmin paukkua ja varsin väljä primääriputkien
jälkeinen osuus...... *= matala soundi *.
Ei se keltään punttia kastele..... paitsi asiantuntijalta.....
ihan silkasta kuulemisen ilosta *.
.......Mutta eijoleleimaa.... eijole... eijtule... *![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Istsellä on Yoshimuran Cyclone kokoputki, josta killeri poistettu. Paikallaan käydessä meteli on karvan alle 80db (kännymittari on nyt vain suuntaa antava...), kuormittamattomana avatessa nousee 91-92db lukemille ja mun mielestä ääni pysyy kuitenkiin säveleltään matalana eikä kiristy niin kuin nelari muoviluodeilla. Rungossahan on merkintä 90db, mitä se nyt sitten käytännössä tarkoittaakin. Killerillä pyörästä tulee hiljainen kuin uudesta bandiitista. Niin joo, hiekkapuhallettu leima on ja musteella painettu papereissa.(gsx1400 @ Touko. 02 2010,21:14) kirjoitti
![]()
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Tänään tuli vaihdettua GSX-leiriin ja erittäin hyvältä tuntuu. Tämä K6 mallin pakoputki on vain ihan törkeän näköinen ja liian hiljainen. Tilalle ajattelin jotain alkuperäishenkistä rosterista, mutta hillityn kokoista kannua. Täysputkistoa olen myös harkinnut, aika reippaita tehonlisäyksiä on saatu, mutta kärsiikö alavääntö tai ajettavuus? Olisi kiva nähdä käppyrävertailua orkkis vs akra/yoshi kokoputkisto. Suosituksia?
Suzuki GSX 1400 '06
ex. Yamaha TDM 900 '02
Kesälomareissut lähenee ja mulla on jouten taka- ja sivulaukkutelineet (givi/kappa). Ostakee poes.. tarjouksia otan mielelläni vastaan.
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Slipareita löytyy jos minkälaista. Kokorännillä pyörä paranee ihan mukavasti kaikilta moottorin ominaisuuksilta. Itsellä kokorännillä (Yoshi Cyclone), säädöillä saatiin takanakille 138Nm ja yli 120Nm oli jo 2500rpm (saa kustomeillakin yrittää...(Tsuku @ Touko. 08 2010,21:18) kirjoitti
). Pyörän säätäjän mukaan st1 nokilla saisi tehoja lisää mutta vääntö saattaa hiukan notkahtaa alakierroksilla mutta vastaavasti tulee tehoa yläpäähän.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Thanks, täytyy siis harkita myös kokoränniä. Nokat saa jäädä kaupan hyllyyn, toistaiseksi... Mistä muuten hommasit Yoshin?(Thunderpants @ Touko. 09 2010,08:36) kirjoitti
Onko kellään kokemusta tällaisesta Barracudan kokorännistä? Ois puolet halvempi kuin monet muut. http://www.womonlinestore.com/barracu....lu.html
Suzuki GSX 1400 '06
ex. Yamaha TDM 900 '02
Kokorännin ostin Bikefoxin kautta, jossa säätökin tehtiin pakettihintaan.(Tsuku @ Touko. 09 2010,08:42) kirjoitti
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Selevä, näyttäisivät myyvän sitä verkkokaupassaankin. Ei sulla ois kuvaa siitä asennettuna?(Thunderpants @ Touko. 09 2010,08:48) kirjoitti
Suzuki GSX 1400 '06
ex. Yamaha TDM 900 '02
Kuinkas nuo kollektorit, onko ne orkkisputkissa ahdistava tekijä? Slipari laitettu jo aikaa sitten ja näyttäis olevan noita avarampia downpaippeja puntamaasta saatavana...onko hyödytön ostos jos jätetään orkkiskollektorit paikoilleen?
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Tämän näköinen, paitsi pyörän väritys on erilainen.(Tsuku @ Touko. 09 2010,09:00) kirjoitti
http://shop.yoshimura-jp.com/en/prod...sai.php?id=737
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
En usko. En nyt ole mikään asiantuntija mutta luulisin, että alkuperäisessä putkistossa ahdistavin tekijä on alkukäyrästö. Ainakin tarvikekäyrästöön verrattuna sylinteripää on todella pieni sisähalkaisijaltaan. Alkukäyrästössä on kaksoiputki-rakenne, jolla on saatu kromi pitämään värinsä. Tietenkin on se niinkin, että kollektorin rakenne ei varmaankaan edistä pakokaasujen poistumista vs. tarvikekokoränni.(nuunii @ Touko. 09 2010,09:15) kirjoitti
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Laitoin viime kesänä Yoshimuran Tri-Ovalin. Normiajossa sopivan hiljainen mutta ärähtää aika tiukasti kun raottaa kaasua vähän reilummin.Hyvännäköinenkin vielä. Tehoissa tai kulutuksessa en ole huomannut eroja.
Kylhäs onnii että 1400:n suorastaan huutaa kunnon
hormistoa. Siis Akraa tai Yoshia.
Sopat pitää myös saada kohdalleen, joten kaikkein helpoin
tapa on hommata paketti joltain alan sepältä.
OK, jos ollaan niin hyvää kaiffaria, että kehtaa mennä juomaan kahvit ja pummata vielä päälle tökkäämään
hormistolle oikean kartan sisään...... siinä kun hörppii
pk-yrittäjän kaffetta.... *, niin mikäs siinä....
sitten voi ostaa hormin sieltä mistä halvimmalla saa *.
Se varsinainen lisälöylyhän tulee nimenomaan siitä
hässäkästä, jonka päähän se jonkinlainen vaimennin sitten
tökätään.
1400:n muutoin stanuna on sen luokan agregaatti, että
ei ole kovin suurta merkitystä sillä, millainen pönttö
siellä päässä sitten killuu..... kunhan ei ole kovin tukkoinen.
Kunhan on mellevä soundi *
OK, on sillä jokin ero, mutta hyvin marginaalinen.
Saa olla aika herkkäperse, että ajamalla huomaa eroa jos
kaikki muu on kohdallaan.
Tästä ei nyt kaikki (taaskaan) tykkää, mutta penkitys
on näissä puitteissa ihan hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa.
Siis nimenomaan stanu 1400 + Akra / Yoshi.
Se kokenut kauppuri-mekatsu tökkää piuhan kylkeen ja
sylkee oikean kartan boxiin....... PISTE !
Moisen vakiopaketin yksilöerot..... kun paikat on kunnossa,
ovat niin marginaaliset, että penkittämällä pitkään ja hartaasti
(lue kalliisti) saattaa saada sen verran lisäarvoa joihinkin
yksilöihin..... että kokenut testikuski saattaa eron hyvänä päivänään juuri ja juuri huomata.
Että tyyneyttä vähän.... tyyneyttä tähän.... ja hieman
suhteellisuudentajua *.
Toisaalta.... vapaa maa ja jos omalla rahalla.....
Mutta vähemmälläkin saa ja pääsee *.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tos tuli tänään märehdittyä kaverin kaa tota putkihommaa jos vuokot alkaa kyylää niit enempi..
aihe pompsahti naaman eteen valkeakosken liepeil ajolenkil ollessamme ohi painalsi amisviiksinen junnu vanhal skylinel jos siirtokilvet ja ni vitunmoiset äänet.. jos ne kerta alkais itkeen ja repiin kilpii mopoista ni mix vitus ei autoista sit .. tää on tätä suomes ei saa omistaa ku micran ja kt yksiön kaikkea muuta joku katsoo kieroon.. *
hautaa aiheen *ja ajaa viriputkel ni pitkään ku sen joku vuokko ruuvvaa irti *
![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Tänään tuli laitettua Delkevic-merkkinen pönttö K6 GSX:ään. Mallia Ebayn halvimmat (190€ rahteineen). Ei se kyllä ihan täydellisesti istu, mutta hintaisekseen ihan OK tuote. Eniten päänvaivaa aiheutti kollektorin ja väliputken välinen tiiviste, jota ei saanut ehjänä irti vanhasta. Täten liitosta ei saanut aivan kireälle ja putki istuu vähän huonosti. Huomenna tiivistettä metsästämään. Toinen ongelma on keskiseisontatuen vastakappale väliputkessa, tämä on pari senttiä liian edessä. Täytyy rälläköidä irti ja siirtää pikkusen. Muuten ihan asiallinen putki. Äänet ovat aika hillityt (vaikka vuotaa tiivisteen uupumisen takia) killerillä, putki näyttää hyvältä ja pyöräkin tuntuu pirteämmältä. Hintaisekseen siis ihan passeli pönttö jos vähän muokkailee.
Btw, Allrightin hemmon päivien ilmaisdyno (by prätkäpaja) antoi tulokseksi 109hv takapyörältä (vakiokunnossa)... Aika optimistinen lukema? Toki penkit eivät yleensä ole keskenään vertailukelpoisia.
Suzuki GSX 1400 '06
ex. Yamaha TDM 900 '02
Minkälainen rele tulee gsx:ään led vilkuille, ja mistähän tuon saisi hommattua? Vastuksilla en saanut vilkun nopeutta kohdilleen. Kiitokset etukäteen. Niin, ja missä tuo rele pyörässä sijaitsee?
Rele sijaitsee kuskin pukilta katsottuna vasemman posken muovin alla, vierellä on sulakerasia (kannessa lukee FUSE). Muistaakseni vilkkureleen kanssa samassa paketissa on rele tuolle sivuseisontatuen tunnistimelle (tää ei nyt ole ihan varmaa tietoa). Ihan päässälaskulla sulla pitäisi olla noin 6 ohm vastus, niin vastaa 22W normilamppua, tosin voin olla väärässäkin(uslegi @ Touko. 15 2010,20:33) kirjoitti
.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Täällä K6 ja siinä:(Thunderpants @ Touko. 09 2010,08:36) kirjoitti
-K4 tuplaputkisto Hurricin vaimentimilla, ilman killereitä
-PCIII Yosin kokoputkiston vakiokartalla>siis ei säädetty
-K&N ilmansuodatin
-GiPro Atre
-43 takaratas
Alustavassa dynossa, jossa alkoi nypyttämään:
109,8 hv, 160Nm takaselta
Katsotaan säätöjen jälkeen uudestaan...
Honda Valkyrie SuperCharged
Rele tosiaan löytyi kertomastasi paikasta, ja lontoonkielisestä korjausoppaasta todensin tuon olettamasi että sivuseisontatuen tunnistin on samassa releessä.(Thunderpants @ Touko. 16 2010,12:41) kirjoitti
Sähköistä en mitään ymmärrä, mutta kokeilemani vastukset ovat 7,5 ohm. Ja vilkkuu siis edelleen liian taajaan. Eikös isompi lukema ole enemmän vastusta? Miten tuo rele, onko sitä olemassa mallia "led"?