Kiinnostava viestiketju kun luin läpi. Yhteen asiaan en kuitenkaan löytänyt vastausta tai sitten olen puusilmä.
TRE käsittääkseni muuttaa pikkuvaihteilla sytkän ajoitusta, mutta vaatiiko ko. sytytyksen aikaistaminen korkampioktaanisen bensan käyttöä 95 >>> 98 ?
Entä huomaako tuota käytännön ajossa, eli onko turha hankinta?
J64
Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
Kyllä menee, tai varmaan jo oletkin asentanut. Itsellä on samainen ja olen ollut tyytyväinen sekä näköö, että ääneen.(Pekka Keränen @ Loka. 11 2008,15:25) kirjoitti
Kun ihmisellä on omatunto, se on yleensä huono.
(Eugene Ionesco )
Mikzulle: joo heittämällä meni paikoilleen. Pikkumutkan ajelin pöntöllä ja kuulosti lupaavalta. Tyhjäkäynnillä hiljainen mutta kun antaa hanaa niin vähän kuuluukin. Kallis ja hyvännäköinen. Mielestäni hintansa väärti.
Pekka
Jaahas...täytyy sanoa että perstuntuma tre:stä on vähän niin ja näin, ainakaan kovin selkeää vaikutusta en ole huomannut. En nyt ole varma pitikö *tre:llä olla huippujen rajoitusta poistava vaikutus (onko gsx:ssä ylipäätään rajoitinta huipuille?), syttypyörän laiton jälkeen aloin juottaa 98:a, 50 kilsaa ajettuani syttypyörän laiton jälkeen polliisi otti kortin talteen jotenka ainaskin syttypyörällä on vaikutusta...(J64 @ Joulu. 02 2008,11:37) kirjoitti
![]()
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Juu tuolloin varmaan tarvii 98:a, mutta asiaa mietittyäni ei pelkän Tren asennus kaiketi vaadi korkeampioktaanisen käyttöä. Tre asennettuna sytytysennakko ilmeisesti vain on kaikilla vaihteilla sama eli tehtaan omissa ohjearvoissa. Tre vain poistaa tuon kolmen alimman vaihteen rajoituksen.(nuunii @ Joulu. 05 2008,22:03) kirjoitti
J64
Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
Tuo TRE:kin on lähinnä vanhentunut kuvaus noista pikkuvaihteiden rajoituksista, GSX:lläkin sytkäennakot on suurinpiirtein samat kaikilla vaihteilla, pikkuvaihteilla toisioläpät aukeaa hitaammin ja kokonaan vasta suuremmilla kierroksilla. Kaasarivehkeissä tuota kaasuunvastaavuutta kurittiin sytkäennakolla....
Mitenkäs porukka on siistinyt tuota 1400 perää? Ootteko pilkkonut tuota entistä "sisälokaria" vai ostaneet ihan suosiolla undertrayn?
Mistähän tommosen undertrayn sais halvimmalla? Aika suolasia hintoja nähnyt ainakin Suomenmaalla eto lasikuitu härpäkkeellä..
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Saha vaan käteen ja takaata siitä käännettävien kiinnitys kuokkujen mukaan saa linjattua hyvän kulman mitkä leikkaa irti. Undertailit taitaa olla kaikki semmosia missä pitää leikata lokari poikki vaikka haluaisi orkkis takalampun säilyttää. Silloin leikkaus tehdään jo puolestavälistä kaarta.
BTW . Mulla taitaa olla yksi ylimääräinen undertaill tallissa jos kiinnostaa. Itse tilasin Ranskan maalta kahta eri sorttia kun Suomesta ei saanut laadullisesti tyydyttävää kurakaarta.
Hinta suolanen ja laatu ja istuvuus muistutti lähinnä märkää vessapaperia.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
minkäs näkönen undetray olis kyseessä ja paljolla luovut?(Sika-nauta @ Joulu. 08 2008,19:52) kirjoitti
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Tuolla tre modilla ei ole hitonkaa merkitystä tos gsx mopedis pikemmin sanoisin olevan kuskin psyykkeeseen vaikuttava juttu jos haluaa jotain piristystä helposti ni vaihtaa piikin pienemmän eturattaan vaikutusta on eikä maksa paljoa
![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
HP DYNO-BOOST PERFORMANCE CHIP SUZUKI GSX 1400 GSX1400 *![]()
what a fuck *
![]()
http://stores.ebay.com/Tuningperformance-factory
viisaat kertokaa mikäs hitsi tuo on ja mitä mieltä *![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Haiskahtaa köyhän miehen PC:ltä. Seoksien kanssa tollakin pelataan, mikäli nyt oikeen mainostekstistä ymmärsin.(gsx1400 @ Joulu. 10 2008,23:02) kirjoitti
Todennäköisesti täyttä humpuukkia... korjatkaa jos olen väärässä.
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
Tuolla on kapineesta jotain juttua. Lyhyesti sanottuna tuolla voi jotenkin ronkkia seossuhdetta, mutta erittäin alkeellisesti. Melko epätodennäköistä, että tuolla pääsee vakiota parempaan lopputulokseen, ainakaan kokonaisuutta ajatellen.(gsx1400 @ Joulu. 10 2008,23:02) kirjoitti
Arttu
Milläs muuten olet rajoitinta muuttanut, omaa purkkia vai kokonaan uusi moottorinohjaus? Oman purkin rajoitinhan on 9200 rpm ja sitä voisi jonkun verran hilata ylöspäin....(jmt @ Touko. 25 2007,15:22) kirjoitti
EI taida olla mitään hyötyä rajottajan nostolla.(naukkis @ Joulu. 29 2008,01:36) kirjoitti
Tehokäyrät kun alkaa laskemaan muutenkin ennen punaviivaa,,,
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
No vakiona en saanut ikinä koko vehjettä kiertämään vaihde päällä rajoittajaan, mutta eipä tuossa tehokäyrässä enää paljoa yhteistä vakion kanssa ole. 9200 rajotin osuu nykyisellään tehoalueelle, varsinkin kun tuo pehmeä rajoitin alkaa leikata tehoja jo ennen 9000 kierrosta, ykkösellä tosin paukkuu kovalle rajoittajalle, ei ehdi pehmeät mukaan kierrostennousuun. Oma jenkakello näyttää 9500 pehmeässä rajoittimessa, lienee vähän optimistinen kierrosten suhteen.(Sika-nauta @ Joulu. 30 2008,18:22) kirjoitti
Tonnilla joutais rajoitinta nostamaan, mutta ei taida olla tuohon GSX:n omaan purkkiiin kovin helppo raja-arvoja muutella?
5lla 250 kivutomasti haa haa mittarivirhettä tai sanan helinää..![]()
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Ajokautta odotellessa...nirhattu puig n.-10cm alkuperäisestä , pyörteily naamarille citynopeuksissa toivottavasti vähenee...
Puigelo stumpattuna
Edelleen ajokautta odotellessa...
Persienlämmitin
Saas nähdä pysyykö kortti ja pers*e kuivana tulevana suvena...kuivatesti vaikutti lupaavalta...nyt voi kuitata biimerikuskeille lämpimällä hanurilla...
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Moro!!
Löytyis vielä vanhasta talli perukoilta käyttämättömiä tarvikkeita
mm.
Kahvanämmittimet säädöllä * 50€
kromiset peilit (timantti pisara) 40€
Givin perlälevy + peräteline *80€
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
voe h-lv-t-n p-rk-l-
Konetta aukonut venttiilivälysten tarkastamisen takia ja tuon kopan alta lirvahti hiukkasen öljyä. Minulla on simmoinen käsitys että nyt on väärässä paikassa öljyä. Viime kesänä Norjan reissulla öljynpaineen anturin juuresta tihkutti hiukan mutta kiristys auttoi.
näpsäsin kuvan siitä ja veikkaisin että tulee tuon kopan alla olevan anturin juuresta, oliskos myös öljynpaine tai lämpöanturi.
Nyt kun kerran venat on tarkistettu ja putkea vaihtamassa niin pyydän tietoa/kokemuksia onko muilla samaista ongelmaa vai pitääkö sinne tullakkin öljyä. *
Voisiko joku helpottaa Juniorin tuskaa ja kertoa mikä on totuus *
- GSX 1400 -
Aiemminkin tuosta kopan alta löytyneestä oljytilkkasesta tullut palstallakin havaintoja, myös omassa kulkineessani, olen antanut itseni ymmärtää että kyseessä on normaali ilmiö, joku oli löytänyt syttyrojujen takaa yhteyden öljypuolelle...*(kupla69 @ Helmi. 11 2009,10:38) kirjoitti
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Samoilla linjoilla oltiin kanssamotoristin kanssa koska 26 tonnia mittarissa ja ei sieltä tullut kuin reilu ruokalusikallinen. öljynpaineanturin tihkutus aikoinaan kertoi että kone joutui koville kesäomareissun aikana ja ihme ettei se olisi muuallekkin sitä painanut. kuitenkin yksi raaka ratapäivä ja reipasta "nurkkaa" on tullut harrastettua joten koppa kiinni, omaiset on nähny.
Kiitoksia nuunii vastauksesta
Asiasta kymmeneen. Onko tullut kerättyä ratakokemuksia möhköllä? Ei ole varaa kunnon kyykkään joten tuolla on pakko mennä ja hauskaahan se tollakin on. Yksi juttu kuitenkin jäi kylmänä rinkinä hiostamaan. Jalkatapit nyt on helppo vaihtaa sirompiin kanttailua varten mutta sivuttaistuki tuppas raapimaan maata. Sirompi tarvikemalli vois olla poikaa mutta onko kokemusta et helppaako vai alkaako jokin muu paikkaa raapimaan tietä.
- GSX 1400 -
Minkäslaisia ohjaustankoja olette vaihtaneet tuon alkuperäisen tilalle?? Vissiin jollain sivulla tässä ketjussa oli juttua, mut ei millään jaksais ruveta pläräämään.. Lsl:stä tais olla jossain puhetta, mikä malli olis hyvä sitten et kärsii vielä hiukka pitempiäkin siirtymiä ajella.
Onkos kellään kokemuksia Hurricin supersport- slipareista? Arvelin pistää semmoset tilaukseen..![]()
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Asiasta kymmeneen. Onko tullut kerättyä ratakokemuksia möhköllä?
Tulihan tuolla radallakin käytyä, joskin ei ollut ihan vakio. Ajon jälkeen tuli joku kyykky kuski änkyttämään että mutkissa olin (jaloissa) hidas ettei päässyt ohi, mutta mutkankaan jälkeen ei kaveri ohi mennyt. Oli ihan helvetin hauskaa. muutama sanoi että hassun näköistä, kun jätkä vetää selkä suorana, että radalle vaan.
busanisti
Itsellä oli tuo Lsl tanko. Stormilta saa oginaalin korkuista mutta leveämpää kankea ( näyttää ja tuntuu ihan ruikulta Customi tangolta ). Mielestäni paremman ajotuntuman saa kyllä matalammalla tangolla ja vaihdoin Renthalin Fatbaariin millä olen ajanut kaksi kesää. Juuri vaihdoin Renthalin, Hiilikuituiseen Fatbaariin(Metallimies @ Helmi. 14 2009,21:19) kirjoitti
. Hieman vieläkin matalampaan . Kirkasta Hiilikuitua kun oli saatavana niin sehän oli samantien otettava
Noissa slipareissa nyt lähinnä on oma silmä ja korvat se tärkein tekijä ainakin tähän pöyrään.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
joo se tanko sais olla aikaslailla saman levynen ja ehkä himpun matalampi.. Mistäs tuota fatbaria saa halvimmalla kiinnikkeineen..
Onkos tuo Fatbar suurinpiirtein muuten saman mallinen "käyristyksineen"..
Nuo hurricin sliparit ainakin omaan silmään näyttäs ihan mukavilta, mut mietityttää että miten kauheet äänet tulee kun eivät ole kuitenkaan kovin kummasen kokoiset *
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Itekin luulin että on kampuran stefa paskana, mutta tarkempi syynääminen paljasti että sytkäromujen takana on vain runkolaakeri eli älä pistä käyntiin sytkäkoppa auki, tulee öljyä pihalle reilumminkin. Eli sytkävehkeet on tuossa märässä tilassa, ei mitään vikaa.(kupla69 @ Helmi. 11 2009,10:38) kirjoitti
kiitoksia tiedosta *(naukkis @ Helmi. 15 2009,14:25) kirjoitti
Motti kasaan ja kesää odottelemaan. BTW, venat oli 26 tonnin kohdalla toleransseissa eli huoletonta menoa tuo suikkeli tarjoaa *![]()
- GSX 1400 -
Eipä näissä tartte joka viikko venttiilin välyksiä säädellä. Omassa tarkastettiin viimeksi 50 tkm:n kohdalla, eikä vieläkään säätö tarvetta.![]()
Suzuki Gs 125 -84
GSF 600S -97
GSF 1200S -97
GSX 1400 -06
Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
kun katot tarkkaan siellä on muistaakseni suora reikä öljypuolelle(nuunii @ Helmi. 12 2009,09:50) kirjoitti