No ihan varmasti painolla on merkitystä - mitä enemmän painoa laittaa minkä tahansa mopon päälle niin sitä enemmän (vakiosäädöilläkin) jousitus painuu kasaan ja muuttaa ohjausgeometriaa. Noi mopothan on kuitenkin säädetty keskiverto (japanialaisen) painojen mukaan (mutu) eikä sinällään voi käydä ihan jokaiselle. Itellä on painoa sen 105kg mutta silti, vaikka säädöt on tapissa niin keula on löysä. Se tässä eniten pännii että säädöt ei riitä, tai sitten ne vaan ei toimi.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Minä painan 127kg enkä ole vielä säätänyt keulaa. Aika vetelä se on! Mutkaan kun menee vähänkin kovempaa niin on kuin hyytelökakulla ajaisi. Tosin vasta 1000km ajettu joten mitä sitä suotta kiirehtimään. Ei varmaan minun painollani pahaa tekisi vaikka säädöt vetäisi ihan tappiin. Mutta en ole näistä asioista turhan tarkka.
Eli siis tehtaan säädöillä on. Joskus oli tuo Honda 750 shadow niin siinä vasta vetelä keula olikin! Aloin jossakin vaiheessa epäillä että se on rikki mutta ei vissiin ollut. Tämä nykyinenhän on oikea kivireki siihen verrattuna!
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
SÄÄTÄKÄÄ IHMISET SÄÄTÄKÄÄ Tuolla aikasemmin on hyvät ohjeet miten säädetään pyörää ja siinä kerrotaan mitä mistäkin ruuvista tapahtuu (Englannin kielinen liite) ... Saatte oikeasti eri tuntusen pyörän ja huomattavasti paremman ajaa..![]()
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Nonnii. Eilen sitten vähän kiristelin ja naksauttelin.
Ihan pari kyssäriä tuli tuohon sivulla 11 olevaan lontoon murteiseen ohjeeseen liittyen. Elikkäs kun siellä hokee että "2 clicks from hard" niin se tarkoittaa sitä että ensin kiristetään tappiin ja sieltä löysätään pari naksua?
Sutsukin oma ohjekirja puhuu vähän puutaheinää... "kiristä ensin täydet myötäpäivään ja sitten myötäpäivään..." Ja mikäli ymmärsin oikein niin ohjekirja oli myös sitä mieltä että mitä vähemmän näkyy viivoja niin sitä piukemmalla on takajousien esileikkijännitys. Minun "maalaisjärkeni" olisi sitä mieltä että mitä enemmän viivoja näkyy niin sitä piukemmalla?
Joku viisaampi (tai sellainen joka ainakin näissä jutuissa on viisaampi) voisi hieman tarkentaa.
Ja vielä että montako naksua pitäisi olla esim. edestä pitäisi löytyä? Ruuvasin alueet läpi niin etuputkien yläpäästä löytyi 12 tai 13 naksua ja alhaalta taisi löytyä 18 naksua. Että naksutteluvaihtoehtoja piisaa!
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
Ensiasennus takarengas menossa vaihtoon.
Mitä suosittelette alle?
Eturengasta ei ole tarkoitus vielä vaihtaa.
T:EA
Viesti poistettu/EA
Minun pyörässäni kesti ensiasennusrengas 6000 km,nyt pyörii alla michelin pilot road 2.Menee herkemmin mutkiin,pitoa on selvästi enemmän.Vanhalla bridgestonella kun kiihdytti reippaasti tuonne 90-100 välille ja vaihtoi räväkästi kakkoselle,alkoi takarengas sutia asfaltilla ja perä piirteli hetken puolelta toiselle(taisi olla pölyinen pinta).Nyt michelinillä kun tekee saman niin lähtee eturengas kohoamaan kohti yläilmoja,tietysti ihan vahingossa :mitähäh:Pyörää on piristetty vähän yoshimuran systeemillä ja tre:llä![]()
pertti hernejärvi
Nyt on jouset piukalla. Edessä esijännitys toisen viivan kohdalla eli siis näkyy kaksi viivaväliä kokonaan ja vaimennukset tuota sivun 11 ohjetta mukaille. Takana vaimennukset kolmosella molemmat ja viivoja näkyy 4. Muutama naksaus löysempään tai tiukempaan sen mukaan onko rouva tarakalla vai ei. Eilen ajelin tuttua mutkatietä jossa on loivia ja tiukkoja mutkia. Pyörä menee kaarteet vähän muljauttelemalla, ajolinja on hankala pitää samana läpi kurvin. Samaten perä tuntuu jotenkin nuljauttelevalta. Painan 125kg. Rengaspaineet 2,5 edessä ja 2,9 takana.
Onko mitään ideaa tuohon muljautteluun ja nuljautteluun?
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
Mulla on ollu Metzelerin Z6 pari kappaletta, 9-10 tkm ne kesti kumpainenkin (ensiasennusrengas 6 tkm) ja nyt alla Michelin pilot road 2 jolla olen ajanut noin 7 tuhatta. Michelin taitaa olla jonkun kympin halvempi kun Metzeler.(GSX1400K6 @ Elo. 12 2007,11:29) kirjoitti
Eiköhän se ole säädöistä ja renkaista kiinni.(juhani_palmu @ Elo. 13 2007,11:06) kirjoitti
Itsellä 105kg vaimolla ??kg liikettä on mutta,,, ei sitä tarvitse turhia ohjailla. Yksin vedetään hyvin renkaan reunalle asti mutkissa ilman ongelmaa.
Pyörässäni on kyllä perän korotuspalat että etukulma on jyrkempi, mutta silloinhan tulee vaan herkemmäksi ohjattavuus.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Tietääkö kukaan, kuinka iso tankki 1400:sessa on?
Eilen sain siihen liruteltua 23.4 litraa. Taisi olla tankki jo aika tyhjä.
SUZUKI GSX 1400
moi! 22L (5.8/4.8 US/imp gal) näyttäs kirja, mutta liruttelemalla saa menemään enemmänkin ku oottelee että ilmat kuplii täyttökupin pohjasta pois.
HONHON
Moro moro!
Tuli tesmattua varttimailia täysin stanukuntoisella 1400:lla. En omaa kokemusta kiihdyttelystä vaan mentiin kaverin kanssa kylmiltään tesmaamaan. Burnout Party Kiikalan lentokentällä oli tapahtumapaikka. Kolmas ja viimeinen veto tuotti parhaan ajan huonoimmalla loppunopeudella, ET 11,882 ja loppunopeus 177,34.
Viralliset tulokset
Oli se vaan pirun kivaa touhua. Melkein joutuu hakeutumaan uudestaan viivalle tulevaisuudessa. Toivon mukaan myllystä irtoaa tulevan talven jälkeen enemmän kopukoita![]()
- GSX 1400 -
moro, kannattaako orginaalia saksasta haettua suzuki gsx 1400 käyttää säädättämässä penkissä.säädöthän on vissiin melko laihalla.?jos joku on käyttäny,minkälaisia kokemuksia.miten tehot.löytyykö oulusta säätöpaikkaa.tanks..
Bikefox Oulussa on säätänyt näitäkin pyöriä useita.Jos pyörä toimii niinkuin pitää en kyllä näkisi tarpeelliseksi penkitystä jos et tee putken vaihtoa tai muita muutoksia pyörään.
nuunii,olikos pyöräsi vakio vai ehkäpä piristetty ja miten...näyttääkös nop mittari tosiaan noin paljon väärin(nuunii @ Syys. 01 2007,21:20) kirjoitti
vaikka onhan tuossakin kulkua nakupyörälle ihan riittävästi.
pertti hernejärvi
Huomaako tuon TRE:n vaikutuksen pienillä (1-3)vaihteilla? Eli onko siitä vastaavaa hyötyä? Itellä GSX 1400 K3, devil-kokoputki 4-2-1, bmc-filtteri, syttypyörä. Hyvin sutii ja keulii...(nuunii @ Syys. 07 2007,00:07) kirjoitti
Suzuki GSX 1400 -03, Kawasaki ZX9R -99(EX)
muistakaahan kun noita "naksuja" kiertelette,niin varmin(juhani_palmu @ Elo. 10 2007,11:22) kirjoitti
on tehdä tuo säätö siten että aloittaa sieltä lopusta päin,
koska yleensä tahtoo tuo alusta aloitettu naksuttelu olla
niin että toisella puolella ei ala täydellä naksulla,en tiedä
tuliko tämä nyt liian vaikeesti selitettyä,mutta näin ovat
"isot pojat" minua valistaneet,kaverin 14:satasta kun vähän
testasin,niin oli tuollaisella vähän reippaammalla vauhdilla
mutkissa aika levoton,minulla elopainoa +100,joten aika
reippaasti saa meno/paluu vaimennusta ja esij. kiristää.
No tästä on ollu juttua vissiin aikasemminki ,mutta kyselisin vielä onko joku vaihtanut nokkia koneeseen, yoshi visiin ainakin tekee niitä ja vissiin Suzukin omatkin sopii ristiin,onko paha operaatio ,mitä muuta vaatii ,mitä vaikuttaa?Sit arvoja olis kiva lukea.. nosto jne.
Nyt myynnissä paljon laitettu vuoden -03 kyseinen laite. Huom edukkaasti. aj. alta 20 tkm. 045 6734641 arkisin tai jyri@j-stenvall.fi HKI
Myynnissä siis ihan vain levottomuuttani.
MORO,mitä öljyä ootta käyttäneet kyseisessä pyörässä.onko delvakista kokemuksia.mikä sae ? ainaki tuntuu muissa pyörissä toimivan.
Delvacia olen käyttänyt uudesta asti, just eilen vaihdoin 12 tuh. tuli täyteen ja telvakit pataan(xyrt68 @ Syys. 16 2007,12:33) kirjoitti
pirun hyvin on toiminut
Ja onhan se jo rahallinenkin säästö jonkinlainen kun öljyä menee sentään 4,8 litraa per vaihto ja 6 tuh. vaihtovälillä.
Ai niin, Delvac Super 1400 15W40
Sama juttu delvacia koneeseen ja hyvin toimii..
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Olisiko kellään tarvetta orginaaliputkistolle 4-1, 05 mallin moposta, käyttämätön,150km ajettu.
busanisti
Perhana ku ei enää ole gsx:ää niin tekis mieli ostaa B-king, mitäs mieltä olette veikot?![]()
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
No, perskuta...Anna palaa(suurii @ Syys. 21 2007,17:44) kirjoitti
Hieno on B-Kinkki vaikka meikäläisen seuraava mopo on ehkä k8 Busa siis ehkä.
laitoin tre:n mopoon, kylläpä muuttui luonne, nythän se vasta tuntuu lähtevän. mopossa on yoshin nokat, commander, akran koko putkisto ja nyt tre, syttypyörä tilattu. tre:n tilasin englannista christie automotive:ta, hinta n 50e kuluineen, toimitus neljässä päivässä.
busanisti
kyllä on B king käynyt munkin mielessä, mutta toi emäntä ei syttynyt *kyytiläisen paikasta ainakaan kuvien perusteella, eikä ole varmaan sitä silmällä pitäen tehtykkään, mutta mielenkiintoinen laite olis näin yksin ajellessa, tosin matkaakin *tulee joskus tehtyä(suurii @ Syys. 21 2007,17:44) kirjoitti
?
HONHON
TRE- laite joka muuttaa sytytys ennakkoa osakaasulla vastaavaksi täysisaasua, eli alkuperäinen tarkoitus on ollul myöhäistää sytytystä pienillä kierroksilla tehdä ajosta "ei niin rykivää" eli helpommin hallittavaa,ei mitään merkitystä täysikaasulla " Jollain ihan oikeeta tietoa kuinka paljon tämä sytytysero on ja mille kierroksille oo-4500(Eza @ Syys. 21 2007,20:23) kirjoitti
?
??
0,5-1-2jne asteita
syttypöyrän vaihto muutta sytytystä 4 astetta
syttypöyrän ja tre laiton jälkeen koko sytkä muuttuu 4 astetta aikaisemmaksi kuin alkuperäinen suurin annakko oli,
pelkkä syttypyörä jättää alakierroksilla sytkää myöhäisemmäksi mutta vetää sitä 4 astetta perässään
mukanaan "aikastaa"
olispa täässäkin jotain järkeä!!!
HONHON