Katso äänestykset tulokset: Tunnista puutteesi, missä petraan 2006 ? - Aina voit oppia lisää.....

Äänestäjät
110. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Vastaohjaus, nii-in.

    11 10,00%
  • 2. Jarrutus TEHOKKAAKSI, oli sitten ne ABS:t tai ei.

    28 25,45%
  • 3. Jarrutus, ILMAN sitä ikuista hartialukkoa.

    5 4,55%
  • 4. Hidasajo, kaupungissa etenkin...

    4 3,64%
  • 5. Katse. Ajon aikana sekä etenkin väistössä ja jarrutuksessa.

    9 8,18%
  • 6. U-käännös ilman jalkoja maassa (kaasu/kytkin)

    9 8,18%
  • 7. Ajoasento. Reisituki, käsien & hartian rentous jne.

    5 4,55%
  • 8. Rata-ajo, polvipaikkojen hionta, takapuolen siirto jne.

    14 12,73%
  • 9. Rata-ajo, leikkaukset & ajolinjat.

    15 13,64%
  • 10. Rata-ajo, sladit & oikaisut niistä

    10 9,09%
Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    JOVAIN ON !


    ...uusi ajokausi edessä ja taidot v a r m a s t i enemmän tai vähemmän "ruosteessa". Pari ensimmäistä viikkoa ovat ne kaikkein vahinkoaltteimmat mutta sitten taas painetaankin jo entiseen malliin ihan kuin ei mitään....


    Aina voi ohjasteluun kuitenkin oppia uutta, kunhan vain myöntää itselleen että opittavaa tai parannettavaa vielä olisi, ihan meillä kaikilla.Myönnätkö sinä sen ? Ole rehellinen ja galluppiin täppää peliin, eli mikä on sinun PAHIN puutteesi, missä et ole vielä "master"?

    Yllä muutamia vakiojuttuja, ja jos ei sopivaa niin kerro mitä ?

  2. #2
    Roikkumista ja kaarreajoa pitäisi radalla harjoitella. Myös parempaa jarrutustekniikkaa pitäisi treenata. Alustan säätämistä opetella, ajolinjoja hioa.

    Eli radalla menee muuten hyvin, mutta suoranopeudet on liian pieniä, jarrutukset huonoja, mutkanopeudet liian pieniä ja ajolinjat vaihtelee liikaa, kaasua ei saa avattua tarpeeksi hyvin ulostuloissa ja ajoasentoa pitäisi treenata, varsinkin painon siirtelyä ja yläkropankin roikotusta. Varikolla pöyrä pysyy sivutuella hyvin, joten se asia on hallussa.
  3. #3
    Kyllähän noissa kaikissa minulla on paljon,paljon parantamisen varaa...samoin "perhe-elämässäkin" saisin parantaa,tahtoo kesällä jäädä hieman taka-alalle,mukamasti mopoilu niin tärkeetä että......
  4. #4
    Jou, sen verran rauhalliseen tahtiin ajoni suorittelen, ettei noita tiukkoja taitoja juuri tule testattua käytännössä. Eiköhän jarrutuksessa ole aina jotakin oppimista, puhumattakaan rata-ajosta, jota tosin en juurikaan harrasta.

    Pääasia, että ajetaan kaikki siihen malliin, ettei EMPYn jäsenistö kovasti vähenisi kauden aikana.
    * Arctic Ranger *
  5. #5
    Rata-ajoa olisi tarkoitus parantaa... Opetella oikeat ajolinjat, painonsiirrot, tehokkaammat jarrutukset, jne jne jne.

    Petrattavaa riittää vielä varmaan kaudelle 2010
    Pain is just weakness leaving the body
  6. #6
    Varmasti joka osa-aluetta voisi parantaa, mutta ehdoton ykköskohde olisi pinnan pidentäminen. Joku kerta vielä napsahtaa ellen opi olemaan provosoitumatta jokaisesta täti-ihmisestä, joka seisoo tientukkona Micransa kanssa.



  7. #7
    motoristi ei ole ikänä valmis.....eli kaikkea...ja tää yksilö paljon!
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  8. #8
    Nyt täytyy kyllä ihan rehellisesti tunnustaa, vaikka se vaikeata onkin tällaiselle vaatimattomalle miehelle, että olen kerta kaikkiaan niin hyvä kuski, että minulla ei ole enää missään varaa parantaa. Harjoitelkaa pojat ja tytöt, kyllä se siitä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  9. #9
    Kaikki tärkeitä ja kiinnostavia asioita, ruksin pistin kuitenkin tuohon jarrutuksen opiskeluun; se homma on kerta kaikkiaan saatava selkäytimeen... Radallakin on paljon opittavaa, täytyy se polvi saada asvaltiin muulloinkin kun ajosaappaan vetoketjua sulkiessa

    Kiva lukea, että löytyy täydellisiä kuskeja... Niitähän täällä Suomessa on tutkimusten mukaan yli 3/4 ajokortin omistavista ja silti pelti kolisee jatkuvasti
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  10. #10
    Lainaa (kap57 @ Maalis. 03 2006,22:15) kirjoitti
    Kaikki tärkeitä ja kiinnostavia asioita, ruksin pistin kuitenkin tuohon jarrutuksen opiskeluun; se homma on kerta kaikkiaan saatava selkäytimeen...
    Aivan samaa on ensi kesänäkin tarkoitus harjoitella. Mietin vaan olisiko ABS-jarruista apua?
    - Engine MC -
  11. #11
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Huomenna meen harjoitteleen jäällä ajoa ja huhtikuun alussa ohjatulle enskasafarille. Kai niiden turvin on taas hiukan parempi kuski.
  12. #12
    eiköhän oo ykkösestä kymppiin......
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  13. #13
    Jos osais kaiken, ei tarttis opetella. (kun ei niin ei)
    Pojat ajaa mopoilla
  14. #14
    Päällimmäiseksi näistä kaikista puutteistani varmaankin nousee vielä tehokas jarrutus, vaikka sitä on sisäistetty jo pitemmän aikaa.
  15. #15

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Wasserschwein @ Maalis. 03 2006,21:47) kirjoitti
    Varmasti joka osa-aluetta voisi parantaa, mutta ehdoton ykköskohde olisi pinnan pidentäminen. Joku kerta vielä napsahtaa ellen opi olemaan provosoitumatta jokaisesta täti-ihmisestä, joka seisoo tientukkona Micransa kanssa.
    Ei kaikki Micralla ajelevat tädit ole tientukkona. Valitettavasti on ainakin yx täti ( mun eukko ), joka ajaa Micralla kuin pojat radalla.
    Nyt kun Micra menee vaihtoon se kuulemma ostaa Mini Cooperin, keltaisen, että näkyy liikenteessä paremmin, jotta muut ehtii alta pois .

    Mulla itsellä on parantamisen varaa ainakin siinä, että ajoharjoittelen tulevana kesänä ainakin 15.000 km, kun viime kesänä en ehtinyt kuin 6.000 km. Harjoitus tekee mestarin
  16. #16
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 03 2006,21:00) kirjoitti
    Nyt täytyy kyllä ihan rehellisesti tunnustaa, vaikka se vaikeata onkin tällaiselle vaatimattomalle miehelle, että olen kerta kaikkiaan niin hyvä kuski, että minulla ei ole enää missään varaa parantaa. Harjoitelkaa pojat ja tytöt, kyllä se siitä. *
    Asenne, poika hyvä, asenne. Siinä on korjaamista sitten senkin edestä...
  17. #17
    Ei varaa parantaa, tarkoittaa siis mitä? Kehitysresurssit vähissä?

    Ööh...siihen täytyy kyllä sanoa todetun laajalti että ihminen voi kehittyä loputtomasti, sellaista rajaa ei ole. Eikä soisi olevankaan, sehän olisikin aika tylsää jos olisi täydellinen kaikessa. Lievästi sanottuna.



    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  18. #18
    Tökkäsin vastauksen kohtaan 2.
    Todellisuudessa paranettavaa kyllä löytyy kohdista 1-7.
    <br /><br type="_moz" />
  19. #19
    kakkoseen meni ääni, mutta talven jäljiltä saa kyllä harjoitella taas vähän kaikkea.
  20. #20
    moon täyrelline ei napannu noista mikään

    heheeeeee
    joka kohta on tärkee ,radalle en viel oo päässy
    perskeles ko ton uukkarin ees pystys missä vaan
    Triumph Tiger 800 XRX

  21. #21
    Lainaa (Wasserschwein @ Maalis. 03 2006,21:47) kirjoitti
    Varmasti joka osa-aluetta voisi parantaa, mutta ehdoton ykköskohde olisi pinnan pidentäminen. Joku kerta vielä napsahtaa ellen opi olemaan provosoitumatta jokaisesta täti-ihmisestä, joka seisoo tientukkona Micransa kanssa. *
    mul on sama.
  22. #22
    Viime kesä mentiin hyvällä munkilla ilman sakkoja. Nyt täytyy muistaa noudattaa nopeusrajoituksia, ainakin taajamissa.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  23.  
  24. #23
    Lainaa (Harri @ Maalis. 03 2006,21:14) kirjoitti
    Roikkumista ja kaarreajoa pitäisi radalla harjoitella. Myös parempaa jarrutustekniikkaa pitäisi treenata. Alustan säätämistä opetella, ajolinjoja hioa.
    Samoin,etenkin tuota kaarreajoa,meinaa aina vauhti hidastua liikaa mutkissa vaikka vuosia olen ajellu.. pitäis vaan mennä radalle harjottelemaan ilman kaskoa

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)