Tuollaisesta pyörästä siis kaipailisin käyttäjien kokemuksia kun on alkanut kovasti kyseinen laite kiinnostamaan. Olen lukenut erilaisia vertailuja yms. mutta eihän niistä kovin hyvää ja kattavaa kuvaa pyörästä kuitenkaan saa.
Onko näissä ollut esim. tyyppivikoja tms. kun pyöräähän on valmistettu jo useamman vuoden ajan..?
Kiitoksia jo etukäteen mikäli joku vaivautuu vastailemaan![]()
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
Kokemuksia omasta K2:esta, hain em pelin syksyllä 2004 Saksasta ja oon kyllä ollut suht tyytyväinen.
Järkipyöräksihän tuommoista tituleerataan ja sellainen yleismatkapelihän se on, sopii motarilta soralle (no soralle ehkä rajoituksin). Parhaimmillaan vehje on mutkaisella röykkyiselläkin asfaltilla, kyykkyjä pitkäliikeisempi jousitus tasoittaa menoa ja vääntö kuljettaa...
Soralla tulee siten vastaan suurehko paino + ne "melkein" katurenkaat. Peli on melkoisen iso ja korkea, mun vanha äffä tuntuu mopolta Dellun jälkeen, toisaalta kyytiläinen + kamat ei sitten juuri ajossa tunnu.
Ärsyttäviä puolia mun mielestä on kypärämelu (täytyy kokeilla vielä eri pleksejä, ainakaan MRA:n Variotouring ei mulla toimi) ja sitten 1. ja 6. vaihteiden pituus ( --> ratastusta). Kone ravistaa 6:lla vedätettäessä alle 3 tonnin joten isointa vaihdetta ei saa päälle kuin maantievauhdeissa ja jos vauhti putoaa alle 80:n niin on poljettava 5:n pesään vaikka voimaa sinällään olisikin.
Tyyppivikoina on mainittu nykiminen pintakaasulla (korjaantuu kuulemma boxia säätämällä) ja K2-K3:ssa kytkinkorin kalkatus vedätettäessä 3-4 tonnin vaiheilla, uudenmissa pitäis olla kytkimestä parannettu painos joka siis sopii myös vanhenpiin.
Mulla on vasta reilut 12tkm ajettu, joista 1/2 itse, joten kestävyydestä ei vielä tietoa ei ainakaan tähän mennessä mitään vikoja.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
hei, onko kellää lisäinfoo? kertokaa kokemuksia moposta.. kiinnostaa![]()
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
mulla klv1000 kavasutki. viime kesana matkaa 18000 muuten ok. mutta ratastus todella tarpeen eritoten 6 vaihde kyselkaa alavaannon seoksia rikkaanmalle heti p.s tulpien vahto tyolas![]()
Mulla on K5:ssa vasta reilu tonni mittarissa.
Ensimmäiseksi hommasin keskiseisontatuen, kahvalämppärit ja etulokarin jatkeen pyramidilta.
Keskituki helpottaa huoltohommia mukavasti noin isossa mopossa, kahvalämppärit jatkaa osaltaan ajokautta molemmista päistä ja on se kesälläkin vesisateessa kiva kun ei sormia palele. Pyramidin lokarin jatke pitää mopon hieman siistimpänä eikä etupyärä syydä kaikkea paskaa öljynlauhduttimeen.
Kuten Hsippe tuossa aikaisemmin kertoi niin pintakaasulla nykimistä esiintyy jonkin verran (ilmeisesti säätö juttu) ja vakio plexi (vaikka muuttuikin kuulemma paremmaksi -04) aiheuttaa melkoista melua pottaan.Muuten katteiden suojaavuus on ihan hyvä, tarkenee ajella pitempiäkin pätkiä koleassa kevätsäässä.
Itteäni ei vielä ole välitykset rassannut suuremmin mutta siihen voi tulla muutos kun sisäänajo on ohi. Tähän mennessä keskikulutus on ollut n. 5,6 litraa satasella.
On muuten hjuva mopo![]()
1000 Strommi
Mulla on ollut -04 v-strom nyt reilun vuoden ja 6000 kilometriä. Ei ongelmia ja ajoista reilu puolet pienillä asfalttiteillä ja sorateillä.
Motarilla tre-hki välillä ärsyttää pleksistä tulevat pyörteet mutta ne ovat lähinnä mauste.
Edellisiä pyöriä olivat cb500, cbr600f ja blackbird. V-strom ehdottomasti paras kun ei ole varaa useaan pyörään....
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Jeps, se keskituki on kyllä ehdoton jos aikoo reissussa ketjuja rasvailla. Vähän vähentää kallistusvaroja vasemmalle mutta se ei ainakaan mulla haittaa (10v sitten ois ehkä ollut toisin...)
Asiallinen on myös Pyramidin e-loksun jatke jota Suomeen tuo Storm-motor, ainakin viime keväänä oli "hyllyssä" eikä hintakaan ollut paha.
Tepa K!
Minkä "merkkiset" kahvalämppärit sulla on ja mistä hankit, mihin hintaan jne..
Pitäis omaankin laittaa...
Varusteluvinkkinä etunimikaiman sivut joilla kattava "asevarustelu" pikkustrommiin" noista suurin osa pätee tonniseenkin.
HeikinStrom
Ite laitoin tänä talvena L-V:n sliparit. Nyt kyllä lähtee ääntä ainakin ilman db-killereitä!!!
Vielä tarttis käyttää peli penkitettävänä.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Kahvalämppärit on Lousilta mallia "Daytona" hinta oli muistaakseni 65€ Rajamotorin kautta, vielä kun sai yli satasen tilaukset ilman p.kuluja.
Kaasukapulan puoli ei oikein istu hyvin, koska lämppärin tuppi on tarkoitettu ns. suoralle kahvalle ja kun otat originaali kahvakumin pois niin näet miten vinkeästi Suzukilla on muotoiltu kaasukapula.
Mutta kyllä sen siihen saa kun hieman taiteilee.
En kyllä huomannut että keskituki olisi raapinut radan pintaan kun kävin Kemorassa pari kierrosta päräyttämässä, renkaista kun katsoin niin reunassa olisi ollut enää n. 2mm varaa kallistaa enemmän.
Noita HeikkiL:n sivuja on tullut talven aikana "pariin" kertaan luettua.
Minäkin olen katsellut noita L-Vincen slipareita sillä silmällä...
Mutta pitää ensin saada tuo plexi asia kuntoon, rupeaa sen verran jo ärsyttään turbulenssi.
Tämän päivän yritin säädellä plexiä eri asentoihin ja kulmiin prikkojen avulla, mutta ei ollut sanottavaa vaikutusta pyörteilyyn.
Kokeilen seuraavaksi MRA:n vario touring plexiä, semmoinen HeikkiL:läkin oli ja kuulemma parempi kuin alkuperäinen ja ovathan nuo tuolla ulkomaiden foorumeillakin sitä ylistäneet.
Mutta saas nähdä.
1000 Strommi
onkos ongelmia kytkimen kaa, luistaako? tuolla suzukiosastolla on puhetta ollut, että 1000 telluissa kuulemma sitä vikaa. riippuu mitkä öljyt, synteettiset vaiko tavalliset. mitenkä paljo yleensäkään kannattaa verrata tellujen käyttökokemuksia, mikäli 1000 v-srtom kumminki kiinnostaa? mitkä renkaat sitten toimis soratiellä hyvin ja kohtuullisesti asfaltilla?
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Ei ole kytkin luistellut, -03 tai -04 tuli kytkin päivitys.
En tiedä kannattaako hirveästi vertailla TL ja DL ovat sen verta eri ikäisiä ja mallisia mopoja vaikka moottori periaatteessa sama onkin.
Tuolta http://www.matkaendurot.net/forum/
saa vinkkiä enduron rengastukseen ja muuhunkin. Paljon riippuu ajotyylistä ja paljonko ajaa soralla.
Paljon soralla ajavat ovat kehuneet Contin TKC80 hyväksi yleisrenkaaksi. Itsellä ei ole siitä kokemusta, enkä ole vielä soratiellä päässyt kurvailemaan nykyisellä Strommilla kun tiet ovat vielä niin pehmeässä kunnossa.
1000 Strommi
Moro V-Stromistit!
Minulla olisi ylimääräisenä siistit LeoVincin sliparit, jotka irroitin juuri 05 KLV:stäni. Pöntöissä ei ole E-merkintää, ja pitivät aikamoista meteliä eli stydit saundit niinkuin Stadissa sanoisivat.
Laittakaapa harkintaan paljonko noista voisi maksaa. Mölytoosat ovat Tampereella.![]()
Kiitoksia kaikille vastanneille! Näillä näkymin seuraava pyörä on V-Strom kunhan vaan vanhan pyörän saa ensin kaupaksi.
Todennäköisesti putket menee jossain vaiheessa vaihtoon mutta se on sitten sen ajan murhe. Tarjolla näyttää olevan ainakin Leo Vincen, Devilin, Akrapovicin ja Laserin vaimentimia...onko käyttäjien kokemuksia näistä? Niin, ja miten hyvin/tarkasti tuo Suzukin oman boxin säätäminen onnistuu verrattuna esim. commanderiin?
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
kuka antas parempaa tietoa satulasta semmonen "heikin storm"hintaa .toimitus aikaa .ajo tuntumaa.![]()
Elikkäs pikku-Stromini penkki oli TopSaddleryltä Ranskasta. "Päivän hinta" kotiinkannettuna näkyy olevan 419 eur. Hommasin DL1000:n tuhdon, koska 650-Stromissa polvikulma turhan jyrkkä tämmöiselle 175cm pätkällekin (muutoinhan 650 ja 1000 samalla geometrialla, paitsi 650:n penkistä höylätty tuuma pehmusteita pois). Toimitusaika taisi olla jotain reilu kuukausi, jos oikein muistan (tämä syystalvesta '04).(lenin @ Touko. 15 2006,21:20) kirjoitti
Todella hyvä matka-ajossa; sopivan napakka ja tankkausvälit menee helposti ilman perseenlepuutustaukoja.
...
Meneehän ne vakiollakin ilman taukoja, ainakin tonnisessa elle iole ihan motaria että outuu liikuttelemaan itseään satulassa. Tulin viimekesänä leviltä ns. kerran tankaten ja oli kieltämättä haitari hiukan hellä loppuajasta. Erityisesti kun matka oli sellanen että pe 850 kilometriä, hiukka olutta ja la illalla takaisin. Kerran tankkasin tullessa... pyörän...
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä