jep jep
4.7-25l per sata
riippuen kaasun asennosta ja mopo on 10 kawa vm 91
rento rehellinen tavallinen motoristi
FJR:n keskikulutus viime kesän 10tkm:n matkalla oli 5,41 l/100km. Kulutus ei kovin paljoa vaihtele ajotavasta riippumatta.
Yamaha FZ6-S jossain vaiheessa kautta keskikulutus 5,69 litraa.
(Päivitän lukeman koko ajokaudelle, kunhan saan syötettyä viimeiset kuitit tietokoneelle).
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Triumph Sprint rs vei hieman alle viisi litraa 19-hampaisella eturattaalla ja 18-hampaisella päälle viisi litraa.
Radalla Kemorassa noin seitsemän litraa.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Kwaka ZXR 791 -92 vei viime kesänä normaalissa työmatka-ajossa 8-10 litraa satasella. Oli vähän paksulla.
1835
tuommonen 8-10l/100km 98 bentsiinii, ja pyöränähä on tuommonen kahavekupin kokosella motilla oleva italiaano (siis satapiikki)
GSX-R 1000 vie maantienopeksilla yleensä jotain 5.0-5.4 litraa. Liikenteen seassa en ole yli 6.5 litraa saanut kulumaan ja siihen saa jo painella aika kyytiä.
Radalla tais mennä jotai reilu 11 litraa satasella...
---
Kaiken hän on hörppinyt mitä olen tarjonnutK1200S kuluttaa tasaisessa maantieajossa 5 l/100km keskinopeudella 100 km/h. Pahimmillaan bentsiiniä on kulunut ~7.5 l/100km sisäänajovaiheessa. Edellisenä mopona ollut kusiainen kulutti 4-5 l/100km.
Motorcyclists are always ride on
954RR blade. muistaakseni 6.5 keskimäärin ilman commanderia. commanderilla 5.5 tjsp.
kulutus putos ja vääntö parani. Laskeskelin, etteä tarvitsee muutama kymmenen tuhatta ajella, niin commanderi on maksanut itsensä.!
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
ccm 404 supermoto 400cc koneella tuntuu hörpäävän semmosen 6litraa kaupungissa ja maantiellä vähä alle 4. tankin koon ollessa 6litraa+varatankki saa olla aika tiuhaan tankkaamassa
535 Viagra. 5-6 l/100km, jos ilkeää mennä radalle niin varmaan saman verran![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Pan European 1100 vie työmatkalla (enimmäkseen 60 km/h rajoitus) reilut 4 l satasella. Matkalla saattaa mennä kuuttakin litraa. Ajan yleensä nopeusrajoitus + 15 km/h.
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
Kiitos tästäkin tiedosta!(Sergei The Eagle @ Maalis. 02 2006,18:55) kirjoitti
Se on varmaan huonompilaatuista, pakko olla! Ei tuonut tuliaisina gasopänikkää?
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
tuplaäksällä suuruusluokkaa 6,5/100. Vanhalla Gold wing 1100:lla pääsi reiluun viiteen litraan. Ajo on reipasta matka-ajoa sekoitettuna taajamapyöritykseen ja suurimman osan aikaa 2 päällä. Tais sinne joskus saksan motarilla yli kymppikin mennä![]()
"Ohittaminen kannattaa aina"
Kawasaki ZZR 1200 (vm. 04) seuraavat ovat keskimääräisiä kulutuksia, mitattu 36tkm ajomäärän aikana:
Normaali sekalainen ajo Suomessa (kaupunki+maantie) = noin 7l/100km
Hiukan reippaampi ja räyhäkkäämpi ajo = noin 8l/100km
Saksan moottoritiellä matka-ajonopeus 140-160 km/h nopeudella = noin 8l/100km
Saksan moottoritiellä matka-ajonopeus 200+ km/h = 10-11l/100km.
Nämä ovat kaikki itse mitattuja, monen tuhannen kilometrin aikana todettuja kulutuksia. Pyöränä vakio ZZR 1200:nen (kaasarikone).
Kaverilla viimekesän reissulla Kroatiassa tupla XX ruiskulla (vm.-01), jonka kulutus oli maltillisempi. Rauhallisessa maantieajossa luokkaa 6-7 l/100km (normaalissa ajossa ei mennyt 7litran yli/100km kertaakaan). Moottoritienopeuksissa nousi 8 litraan/100km, muttei sen yli ei juurikaan koskaan. Joten, en tiedä mistä johtuu se harhaluulo/väite, että ZZR1200:n vie vähemmän kuin tupla XX-1100?
Viagra 535 ja M900, molemmat vie 5,5 litraa keskimäärin.
ST 4 S
M 900
MS 1100 S
Vanha pyörä (500 gs e) vei "normaali" ajossa ~8 , mutta pääsi sillä alta 5 kin mutta ei se ollut hauskaa ajoa.
tupla x menee himpun päälle 7, ei tarvi nin paljo kierrättää ku gs:ää
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
R6 on kuluttanut n. 5,5-5,8 ltr/100 km. Ajoin pääasiassa Lahden motaria Helsinkiin. Pyrin ajamaan lainkuuliaisesti, tosin en halunnut autoja takarenkaan lähelle...![]()
let's be careful out there...
XB9SX... aika tasan 5l, pääsee 4l jos kihnuttaa tippa-ajoa mut se on niin puolalaisten hommaa ettei jaksa, eli se 5l.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Mä en ole koskaan ollut juurikaan kiinnostunut kulutuksesta. Mun mielestä se on jotenkin moottoripyörissä ihan sivuseikka. Ei moottoripyöräily ole halpaa tai järkisyillä perusteltua hommaa vaan ainoastaan HAUSKAA. Mä vaan ajan enkä mieti mitä se maksaa. (olen kyllä ihan PA)
Harrastukset maksaa.
Kulutus alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan kun ajaa niin kauas ettei kotipiha enää näy peileistä eikä seuraavan tankkauspaikan sijainti ole tarkasti tiedossa.
Do you have premonitions of déjà vu?
Riippuen ajotyylistä kulutus pyörii 5,5-8l välissä. Mopo on R1
-04, harrastuksien kustannuksia ei voi laskea (kallista mutta elämä on).
Kaksi asiaa mistä en luovu, ensimmäinen on shoei ja toinen moottoripyöräily.
Olen aina ihmetellyt tätä väitettä, ihmettelen juuri nyt tätä väitettä ja varmaan tulen jatkossakin ihmettelemään tätä väitettä.(hemmo75 @ Maalis. 07 2006,23:45) kirjoitti
Onko kukaan kuullut tylsästä termistä kirjanpito?
Tai vielä kamalammasta talouslaskenta?
Eli systeemi toimii seuraavasti: kaikki raha, joka lähtee väärään suuntaan lompakostasi/pankkitililtäsi/Visaltasi kirjataan ylös. Jos jotain semmoista tulee hankittua, jolla on mitään arvoa vielä parinkin vuoden päästä (esim. prätkä, kypärä tms.), niin sitten vähän jaksotellaan.
Jotta tästä menolaskelmasta saisi tuloslaskelman, niin sinun täytyy myös arvostaa se, kuinka paljon iloa prätkäily tuo elämääsi?
Onneksi siihenkin löytyy tosi näppärä yksikkö: euro. Eli kysyt vain itseltäsi: jos paha haltija leijuisi eteesi ja tarjoisi sinulle X euroa in pure cash (puhdasta käteistä, suom. huom.) siitä, että luopuisit prätkäilystä, niin paljonko sen pitäisi olla?
Eli nyt sulla on sekä ilopuoli (jota vähän tylsemmissä ympyröissä kutsutaan tulopuoleksi) että menopuoli ja niiden erotuksesta saat heti selville,
*rummutusta*
et vain pelkästään kustannukset, vaan
*lisää rummutusta*
myös sen, että kannattaako harrastaa!
Tervetuloa oikean rahan mielenkiintoiseen maailmaan!
![]()
![]()
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
JOVAIN kulluupi pensaa takakuvassa onpi(mchuurre @ Maalis. 02 2006,18:47) kirjoitti
K1100 LT ja ruisinki o ranteessa hehheheee
Norjan 90 rajotuksil tuntuu ettei pal mittään ko 4.3 vain
saasta sattaankahteenkymppiin viepi 5,5-6 , mutta sit ei revitellä eikä turhii kuormii oteta matkhaan heheheee
koht ei telttivehkeitäkään , rakotulista puhumattakaan
evväätkii ostamma vasta Anar:sta , mitä niitä täältä kuskaa
Triumph Tiger 800 XRX
Miksi tällainen vaiva, jos ei halua harrastaa kirjanpitoa tai talouslaskentaa? Minä ainakin harrastan moottoripyöräilyä ja tietysti muitakin asioita, mutta en kirjanpitoa tai talouslaskentaa.(koris66 @ Maalis. 08 2006,01:47) kirjoitti
Käytännön kirjanpitoni toimii seuraavasti:
Välillä saadaa palkkaa, josta maksetaan verot. Käteen jäävästä osuudesta maksetaan pakolliset elinkustannukset ja loput törssätään milloin mihinkin, mp tarvikkeisiin, matkailuun, viinanjuontiin tjsp. Käteen ei juurikaan muuta jää kuin ASP tilille kertyvä säästö mahdollista omistusasunnon ostoa varten, mutta eipä täältä hautaan mitään saa mukaan kuitenkaan.
Saahan sitä laskea ja kirjata kaikkea ylös, mutta kyllä aika vaikeaksi menee elämä. Ei sille rahalle mitään arvoa pidä antaa se on vain vaihtokaupan väline ja luotu kiertämään.
Hauska kuulla, mutta mitä väliä sillä on, mitä mopo vie? Näköjään koko ja teho ei juurikaan tuohon kulutukseen/mopo vaikuta? Kaikki pääsevät suurinpiirtein 5-7l/100km kulutuslukemiin. Minä en viime kesän kulutuksia edes mitannut. Tankkasin vaan suht säännöllisesti. Ensi kesänä voisi FJR:n kulutusta vähän tarkkailla, mutta näyttää siltä, että samoihin lukemiin taitaa mennä CBF:n kanssa?(Kake3 @ Maalis. 03 2006,14:37) kirjoitti
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Ehkä siitä, että ZZR1100 vie 4,8 - 5,5 l/100km?(gosox @ Maalis. 04 2006,04:08) kirjoitti
97-XX sliparit ja stage 3 factoryn race kit suuttimet, 6-8,5l/100km, korkein kulutus kaupunkiräppäilyssä, matkalla kun keskinopeus n. 140-160km/h niin kulutus n.6,5l/100km.
Do you have premonitions of déjà vu?